Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 23:04   #21
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De staat moet geen hobby's financieren. Weg met subsidies en staatsinmenging voor kunstonderwijs.
Liever daar wat geld investeren , dan in volledige nutteloosheden !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 23:10   #22
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kunt in het muziekonderwijs evenwel beginnen met iets anders dan notenleer. Om dan, wanneer ze er op hun 10 of 12 jaar zin in hebben, grondig met notenleer te starten.

Ik herinner me de tijd 25 jaar terug toen mijn zus muziekschool deed en regelmatig overstuur thuiskwam van de lessen van een psychopathische leraar notenleer/melodisch dictee. Je weet wel: het archetype van de brullende leraar artistieke vakken.
Voor sommige is het inderdaad interessanter om eerst
alvast wat te oefenen , en ze dan al spelende der wijze
de rest stilaan aan te leren

Ik kan letterlijk geen noot muziek lezen ,
heb nooit iets van partituren iets gesnapt ,
ik speel puur / letterlijk op gehoor !!

Mijn muziekmotto: Klinkt het niet , dan botst het maar !!
Dus , spelen met die hap & gaan met die banaan , kraken die noten
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 21 augustus 2015 om 23:11.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 23:53   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Voor sommige is het inderdaad interessanter om eerst
alvast wat te oefenen , en ze dan al spelende der wijze
de rest stilaan aan te leren

Ik kan letterlijk geen noot muziek lezen ,
heb nooit iets van partituren iets gesnapt ,
ik speel puur / letterlijk op gehoor !!

Mijn muziekmotto: Klinkt het niet , dan botst het maar !!
Dus , spelen met die hap & gaan met die banaan , kraken die noten
En niet vergeten, als het luid genoeg staat dan klinkt alles goed.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 23:57   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Totaal verkeerd, van die drie blijven er uiteindelijk 0.1 over. niks werkloosheid overal vraag naar afgestudeerden.
En daar gaat het eigenlijk zelfs niet over, het gaat over dat Crevits leerlingen een instrument in handen wil geven zonder dat ze een noot kunnen lezen.
Moest de trut zich goed informeren zou ze weten dat dat reeds jaren bestaat in de academies, je kan kiezen tussen de klassieke opleiding of de rommelopleiding a la Crevit.
Ik heb het altijd raar gevonden dat je aan de klassiek geschoolde gitarist letterlijk kan horen dat hij klassiek geschoold is, o.a. aan de bends die ze spelen, daar mankeert iets aan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 07:23   #25
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb het altijd raar gevonden dat je aan de klassiek geschoolde gitarist letterlijk kan horen dat hij klassiek geschoold is, o.a. aan de bends die ze spelen, daar mankeert iets aan.
Ik kan u pertang youtube filmpjes laten zien waar een leraar gitaar, free jazz speelt waar u broek van afvalt
Maar helaas dan moet ik mijn privacy hier opgeven.
Maar je hebt dan ook weer gelijk, die negen jaar opleiding heeft niet tot doel om te eindigen in obscure groepjes, die nadat ze een song gespeeld hebben aan elkaar vragen: "En welk lieke hedde gij gespeeld"
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 07:31   #26
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Voor sommige is het inderdaad interessanter om eerst
alvast wat te oefenen , en ze dan al spelende der wijze
de rest stilaan aan te leren


Ik kan letterlijk geen noot muziek lezen ,
heb nooit iets van partituren iets gesnapt ,
ik speel puur / letterlijk op gehoor !!

Mijn muziekmotto: Klinkt het niet , dan botst het maar !!
Dus , spelen met die hap & gaan met die banaan , kraken die noten
Er is geen plaats voor jeugd die maar eens binnenwipt om dat een instrument zo mooi blinkt, de plaatsen zijn nu al beperkt, 3 leerlingen per uur per instrument, je kan nu eenmaal geen les geven aan klassen van 20 personen (notenleer wel natuurlijk ik heb het over instrumentenleer) waarbij 1 persoon speelt en de rest muisstil moet zijn.
Nee een jaar notenleer behouden om het koren van het kaf te scheiden is prima, voor jullie op je achterste poten gaan staan, het gaat hier over Klassieke scholing voor kinderen vanaf 8 en niet over die ander toestanden.

Lees hier even het studie aanbod en je zal zien dat Crevits totaal niet op de hoogte van het reilen en zeilen op een muziekacademie en alleen weer punten wil scoren bij de ouder van kinderen die opgeven wegens de notenleer en hun ouders hun droom niet vervullen, want daar gaat het toch om.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 augustus 2015 om 07:46.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:00   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er is al genoeg bespaard.

Ik heb de gevolgen van deze besparingen in het vet gezet.
Dat heb je niet gedaan.

Anderzijds heb je met je post, het net wel geïllustreerd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:05   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De staat moet geen hobby's financieren. Weg met subsidies en staatsinmenging voor kunstonderwijs.
De staat mag wel cultuur promoten. En dan liefst cultuur die ook toegankelijk is voor mensen die al eens een dt-fout schrijven.

Maar inderdaad, ik zou wel eens willen weten hoeveel het ons kost, dat muziekonderwijs, de tekenacademies en tutter kwanti.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:29   #29
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De staat mag wel cultuur promoten. En dan liefst cultuur die ook toegankelijk is voor mensen die al eens een dt-fout schrijven.

Maar inderdaad, ik zou wel eens willen weten hoeveel het ons kost, dat muziekonderwijs, de tekenacademies en tutter kwanti.

.
Tja ik vermoed minder dan allerlei gespuis opvangen uit Afrika.
Ik vermoed minder dan allerlei obscure VZW 's te financieren.
Ik vermoed minder dan het koningshuis te financieren enz.

Wens je dat we op taliban-niveau komen? Afschaffen die cultuurscholen dan maar.

Of is het de bedoeling dat we vanaf morgen alleen nog Willy sommers en Bart Kaël te horen krijgen?

Btw, Krijgen Chiro en scouts subsides? Ja, oei afschaffen die boel, dat is toch maar veredelde kinderopvang.

Enz.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:31   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
Allee .." eerst de noten en dan de zang" .. anders weet je niet wat je speelt op je fluit....Toch?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:40   #31
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Citaat:
Crevits
gaat met haar enge, vieze, hebberige vingertjes aan ons kunstonderwijs zitten.

Ze vergelijkt de rockschool in Aalst met het academisch muziekonderwijs!!!!!!!
Ze wil dat men op de muziekacademies geen notenleer moet kennen om een instrument te bespelen, dus je schrijft je kind in kiest een instrument en alles is in kannen en kruiken, je kind heeft geen enkel motivatie nodig heeft om zogezegd muziekkant te worden, een blinkend instrument voila manneke hier is een partituur en speel maar.
Wat een trut die Crevits, hoe kan je in godsnaam klassieke muziek leren zonder eerst notenleer te kennen.
Pffff het is niet genoeg dat ons onderwijs aangepast is aan de zwakste leerlingen (je weet wel welke) dat nu ons kunstonderwijs moet aangepast worden aan rotverwende kindjes die eens een instrument willen leren bespelen en als het even te moeilijk wordt (met notenleer) mogen ze de boel opgeven.
Jongens toch, Crevits snapt niet dat lessen gitaar Bv maximum met 3 leerlingen per lesuur kan gegeven worden voor een goede begeleiding, je kan geen klassen met 20 man gitaarles geven, als 1 persoon speelt moet de rest muisstil zijn. Jongens toch.
Ze is ook van alle markten thuis hé... wat gaat ze de volgende regering in leiden ?? minister van dit en van dat en kweet niet wat... ze zegt spring maar op de kar we zien wel waar we uitkomen...zo gaat dat nu eenmaal ...dat is politiek....moet dat verstaan....,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 09:10   #32
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ze is ook van alle markten thuis hé... wat gaat ze de volgende regering in leiden ?? minister van dit en van dat en kweet niet wat... ze zegt spring maar op de kar we zien wel waar we uitkomen...zo gaat dat nu eenmaal ...dat is politiek....moet dat verstaan....,
Ik zeg reeds jaren, dat ons kiessysteem moet veranderen, die achterlijke advocaatjes die nu ons regering vormen moeten er uit. De bakkers moeten een afgevaardigde hebben, de beenhouwers idem, de muziekkanten, de groenteboeren, de marktkramers, de metaalbewerkers enz. enz. Zodat iedere bevolkingsgroep zijn eigen afgevaardigde heeft die specifiek de problemen kent van zijn kiesgroep.
Nu kakelen die idioten die ons zogezegd regeren er maar wat op los totaal los van wat de bevolking wil nemen ze de ene idiote beslissing na de andere.
Als er al iets moet hervormd worden is het de politieke kaste en de manier waarop ze gekozen worden en dit over heel Europa.
Kiezen voor partijen moet weg, je mag alleen nog kunnen kiezen voor de man die u het best kan vertegenwoordigen en dat is meestal iemand uit uw kaste.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 10:50   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Ik dacht niet dat Mevrouw Crevits iets wil veranderen aan de "eindtermen" van betreffend "kunst"onderwijs,maar wel de vrijheid wil laten aan de deskundigen te velde (de leerkrachten)om zelf hun methodiek te bepalen om daar te geraken.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 augustus 2015 om 10:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 12:33   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
Ik denk niet dat je moet kunnen lezen om een goede schrijver te zijn.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 12:54   #35
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wens je dat we op taliban-niveau komen? Afschaffen die cultuurscholen dan maar.

Of is het de bedoeling dat we vanaf morgen alleen nog Willy sommers en Bart Kaël te horen krijgen?

Btw, Krijgen Chiro en scouts subsides? Ja, oei afschaffen die boel, dat is toch maar veredelde kinderopvang.

Enz.
De Taliban verbieden muziek. Dat is niet hetzelfde als muziek niet langer financieren met belastingsgeld.

Dat is niet de fout van Sommers of Kaël. Als er geen vraag naar is, heeft 'hoge cultuur' geen bestaansreden.

Volledig met u eens wat jeugdbewegingen betreft.

Waarom zou iemand die graag gitaar speelt in zijn vrije tijd wel gesubsidieerde lessen mogen volgen in gesubsidieerde gebouwen als iemand die bv. graag golft wel fortuinen moet betalen aan lessen en dure lidgelden die dienen om een terrein te onderhouden?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 13:11   #36
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De Taliban verbieden muziek. Dat is niet hetzelfde als muziek niet langer financieren met belastingsgeld.

Dat is niet de fout van Sommers of Kaël. Als er geen vraag naar is, heeft 'hoge cultuur' geen bestaansreden.

Volledig met u eens wat jeugdbewegingen betreft.

Waarom zou iemand die graag gitaar speelt in zijn vrije tijd wel gesubsidieerde lessen mogen volgen in gesubsidieerde gebouwen als iemand die bv. graag golft wel fortuinen moet betalen aan lessen en dure lidgelden die dienen om een terrein te onderhouden?
Hier slaat u de (golf)bal volledig mis hoor, als we geen kunstonderwijs meer hebben, dan zal er binnen pakweg 50 jaar geen kunst meer zijn. Voor mij is kunst kunst, op een gitaar staan rammen of zoiets is geen kunst dat kunnen de meesten onder ons, maar een echt klassiek stuk spelen is weinigen gegeven hoor, ik bezie dit niet als iemand die in zijn vrije tijd gaat paardrijden ofzo, nee ik bezie dit als een kind dat vrijwillig een deel van zijn/haar vrije tijd opoffert om in plaats van te gaan golfen te gaan pokkesaaie notenleer studeren.

Iemand die graag met blokskes speelt, moeten wij voor die man/vrouw een richting architectuur organiseren?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 13:28   #37
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hier slaat u de (golf)bal volledig mis hoor, als we geen kunstonderwijs meer hebben, dan zal er binnen pakweg 50 jaar geen kunst meer zijn. Voor mij is kunst kunst, op een gitaar staan rammen of zoiets is geen kunst dat kunnen de meesten onder ons, maar een echt klassiek stuk spelen is weinigen gegeven hoor, ik bezie dit niet als iemand die in zijn vrije tijd gaat paardrijden ofzo, nee ik bezie dit als een kind dat vrijwillig een deel van zijn/haar vrije tijd opoffert om in plaats van te gaan golfen te gaan pokkesaaie notenleer studeren.

Iemand die graag met blokskes speelt, moeten wij voor die man/vrouw een richting architectuur organiseren?
Ik pleit toch niet voor de afschaffing van het kunstonderwijs? Ik pleit voor de afschaffing van de subsidie ervan.

En wat is kunst? Sommigen vinden kunst vrijheid, u lijkt kunst eerder een ambacht te vinden. Hoe dan ook, ik zie er geen maatschappelijke meerwaarde in.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 22 augustus 2015 om 13:43.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 13:44   #38
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik pleit toch niet voor de afschaffing van het kunstonderwijs? Ik pleit voor de afschaffing van de subsidie ervan.

En wat is kunst? Sommigen vinden kunst vrijheid, u lijkt kunst eerder een ambacht te vinden. Hoe dan ook, ik zie er geen meerwaarde in.
Tja het BLO onderwijs ook maar afschaffen (subsides) die leerlingen komen toch op het OCMW terecht? Heeft geen meerwaarde dat soort onderwijs die kinderen leren niks, laat die dan ook maar gewoon thuis blijven.
Die van het muziekonderwijs leren tenminste nog een vak, die van de BLO verslijten hun broek. Goed zo???
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 augustus 2015 om 13:45.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 14:04   #39
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja het BLO onderwijs ook maar afschaffen (subsides) die leerlingen komen toch op het OCMW terecht? Heeft geen meerwaarde dat soort onderwijs die kinderen leren niks, laat die dan ook maar gewoon thuis blijven.
Die van het muziekonderwijs leren tenminste nog een vak, die van de BLO verslijten hun broek. Goed zo???
Dat is iets anders. Die mensen gaan nog naar school om hen toch enige basiskennis mee te geven die noodzakelijk is voor het ietwat kunnen functioneren in deze samenleving. Gehandicapt zijn is geen keuze.

Muziek is en blijft een hobby. Geen noodzaak. Geen economische meerwaarde. Zelfs sportscholen hebben nog meer maatschappelijke waarde omdat je dan nog wat bespaart op gezondheidszorg.

Maar je hebt gelijk. Bepaalde onderwijsvormen of -richtingen zouden ze mogen afschaffen. Of op zijn minst onderwerpen aan een numerus clausus.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 15:35   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik kan u pertang youtube filmpjes laten zien waar een leraar gitaar, free jazz speelt waar u broek van afvalt
Maar helaas dan moet ik mijn privacy hier opgeven.
Maar je hebt dan ook weer gelijk, die negen jaar opleiding heeft niet tot doel om te eindigen in obscure groepjes, die nadat ze een song gespeeld hebben aan elkaar vragen: "En welk lieke hedde gij gespeeld"
Ja, Jazz.

Dat is inderdaad nog zoiets. Een Jazz-gitarist zit daar te spelen, dat klinkt dan als: 'roebedubidubidbidum, dibudibudididum.'

Ik zeg dan, jij bent zo maar wat aan spelen. Dat is zelfs niet in een bepaalde toon of toonladder.
Jawel zegt hij dan, dat is sus4, augmented seven, added ninth, added 11 en 12, en nog een hele lijst aan augmented en added en suspended noten erbij.

Ik schud dan eens met mijn hoofd, jij bent gewoon zomaar wat aan het spelen jongen stop nu met die zever.


En om terug te keren naar de klassiek geschoolde gitarist, negen jaar opleiding en dat kan geen bends spelen zonder dat de gitaristen in de zaal zo eens schuin naar elkaar kijken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be