Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2015, 18:01   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De Syriërs in Libanese vluchtelingenkampen zijn maw geen vluchtelingen?
waarom heten die kampen dan vluchtelingenkampen?
Ik hoor toch vooral dat die vluchtelingen wel naar daar en naar ginder willen maar zeker niet naar ginder of naar daar.Eenmaal je vooral veel wil veel eisen hebt en niks meer wil te moeten dan begin ik toch sterk te twijfelen of deze mensen nog echt alleen op de vlucht zijn voor geweld ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 08:13   #22
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eenmaal je vooral veel wil veel eisen hebt en niks meer wil te moeten dan begin ik toch sterk te twijfelen of deze mensen nog echt alleen op de vlucht zijn voor geweld ?
en waarom zijn ze dan uit Syrie gevlucht volgens jou?
voor de lekkere Belgische aardbeien?

je hebt niet geantwoord
zijn de Syriers in de Libanese vluchtelingenkampen geen vluchtelingen meer omdat ze, volgens Dewever, nu relatief veilig zijn?
of zijn ze, vanaf dat ze in Libanon aankomen, economische vluchtelingen, zoals dewever beweert? in dat geval kan Libanon die mensen, economische vluchtelingen zijn parasieten zonder rechten, gewoon terug naar Syrie sturen.

wel leuk dat mensen deporteren sinds vandaag een nieuw eufemisme heeft, vind push-back wel een flauwe term.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 08:20   #23
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en waarom zijn ze dan uit Syrie gevlucht volgens jou?
voor de lekkere Belgische aardbeien?

je hebt niet geantwoord
zijn de Syriers in de Libanese vluchtelingenkampen geen vluchtelingen meer omdat ze, volgens Dewever, nu relatief veilig zijn?
of zijn ze, vanaf dat ze in Libanon aankomen, economische vluchtelingen, zoals dewever beweert? in dat geval kan Libanon die mensen, economische vluchtelingen zijn parasieten zonder rechten, gewoon terug naar Syrie sturen.

wel leuk dat mensen deporteren sinds vandaag een nieuw eufemisme heeft, vind push-back wel een flauwe term.
Vind jij het zo vreemd dat mensen zich bedenkingen maken bij vluchtelingen die naar een bepaald land willen, die niet blij zijn in pakweg Libanon of Hongarije?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 08:24   #24
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Begrijp mij ook niet verkeerd. Ik sta er ook niet te wachten op honderden vluchtelingen per dag maar ik kan ze wel begrijpen. Als mijn levensomstandigheden hier in Belgie even slecht zou zijn als die in bv Syrie en ik wist dat ze op andere plekken in de wereld het veel beter hebben zou ik waarschijnlijk ook proberen te vertrekken.

Mij zal je dus niet snel horen mekkeren op vluchtelingen. Ik mekker liever op de politiekers die deze toestanden mogelijk maken en/of er niets aan doen.

Waarom kunnen we met zijn allen soldaatje gaan spelen als 'onze' olievoorraden in het oosten bedreigd worden maar niet als er duizenden levens (en indirect onze sociale zekerheid) bedreigd worden?
Nog een beetje geduld ... en ge zult het mogen uitvoeren.. gij zult wij zullen.. peis het van wel.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 08:40   #25
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Rot op Belgen, de vluchtelingen hebben voorrang.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 09:40   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en waarom zijn ze dan uit Syrie gevlucht volgens jou?
voor de lekkere Belgische aardbeien?

je hebt niet geantwoord
zijn de Syriers in de Libanese vluchtelingenkampen geen vluchtelingen meer omdat ze, volgens Dewever, nu relatief veilig zijn?
of zijn ze, vanaf dat ze in Libanon aankomen, economische vluchtelingen, zoals dewever beweert? in dat geval kan Libanon die mensen, economische vluchtelingen zijn parasieten zonder rechten, gewoon terug naar Syrie sturen.

wel leuk dat mensen deporteren sinds vandaag een nieuw eufemisme heeft, vind push-back wel een flauwe term.
Ik denk niet dat je ze met aardbeien alleen zal kunnen paaien.....ze Willen wel wat meer mijn inziens....mar goed iedereen gelooft wat hij zelf wil.

Ik schat dat ongeveer 85 % van die 'vluchtelingen' alleenstaande jonge mannen zijn.....althans zo blijkt toch op de beelden die ik te zien krijg.Het valt me ook op dat de media zo veel mogelijk op zoek gaat om toch maar hier en daar er een vrouw met kind uit te vissen en deze dan zoooo lang mogelijk in beeld te brengen.
Mijn vraag is....stel dat deze mannen vluchten voor de oorlog.....Waar zijn die hun zussen dan ? Waar zijn hun vriendinnen en vrouwen ? Waar zijn hun kinderen ? Waar zijn hun grootouders ? Of zijn die 'zwakkeren' minder bang dan zijzelf ?

Dit gezegd zijnde wil ik best geloven dat sommige mensen heel terecht in bescherming moeten worden genomen.....maar persoonlijk denk ik niet dat dit de meerderheid is ...eerder een minderheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2015 om 09:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 10:07   #27
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Jonge mannen die vluchten uit een land in oorlog .
In het verleden , in landen in oorlog , werden jonge mannen onder de wapens geroepen .
Deze waarheid als een koe maakt van al die jonge mannen deserteurs of rebellen .
Mochten Engelse , Amerikaanse , Belgische , Franse jonge mannen dit gedrag vertonen dan leefde Europa onder den Duits .
En dan was het M.O. onder de voet gelopen door 60 miljoen blanke jonge mannen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 10:41   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Jonge mannen die vluchten uit een land in oorlog .
In het verleden , in landen in oorlog , werden jonge mannen onder de wapens geroepen .
Deze waarheid als een koe maakt van al die jonge mannen deserteurs of rebellen .
Mochten Engelse , Amerikaanse , Belgische , Franse jonge mannen dit gedrag vertonen dan leefde Europa onder den Duits .
En dan was het M.O. onder de voet gelopen door 60 miljoen blanke jonge mannen .

Voor mensen die op de vlucht zijn voor gevaar....lijken die me toch heel goed op de hoogte te zijn waar ze naartoe willen....
Zelfs Denemarken is al niet goed meer.....begin toch heel sterk te twijfelen aan de gradatie van angst voor het oorlogsgeweld
http://www.demorgen.be/buitenland/de...egen-a2448893/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 10:49   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
"Geen sociale woning voor mensen met eigen huis in Syrië."



....

'Dit is hallucinant', reageert Kamerlid Monica De Coninck (SP.A). 'Wat is in vredesnaam de waarde van het hebben van een eigen woning in oorlogsgebied? Denkt Homans nu echt dat ze die gaan verhuren of houden als vakantieverblijf?'

Leden van een bepaalde partij lijden wel opvallend veel aan hallucinaties.
Homans meent dus dat wanneer men een huis bezit in het stukgeschoten Aleppo, men dan geen recht heeft op een sociale woning...

Maar mensen toch. Een zeer te beklagen Vlaanderen dat zo'n ondeugdelijke ministers heeft!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2015 om 10:50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 10:53   #30
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor mensen die op de vlucht zijn voor gevaar....lijken die me toch heel goed op de hoogte te zijn waar ze naartoe willen....
Zelfs Denemarken is al niet goed meer.....begin toch heel sterk te twijfelen aan de gradatie van angst voor het oorlogsgeweld
http://www.demorgen.be/buitenland/de...egen-a2448893/
Dat zij niet meer vluchten maar een missie hebben, komt overal naar boven. Die mensen zijn aan het land-shoppen.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:00   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dat zij niet meer vluchten maar een missie hebben, komt overal naar boven. Die mensen zijn aan het land-shoppen.
Oh Ik zie al iets klaarder nu....Kijk



http://www.demorgen.be/buitenland/de...ngen-a2436082/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:01   #32
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Oh Ik zie al iets klaarder nu....Kijk



http://www.demorgen.be/buitenland/de...ngen-a2436082/
Ik bevestigde enkel wat jij zei.
Is dat een reden om te ?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:01   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Homans meent dus dat wanneer men een huis bezit in het stukgeschoten Aleppo, men dan geen recht heeft op een sociale woning...

Maar mensen toch. Een zeer te beklagen Vlaanderen dat zo'n ondeugdelijke ministers heeft!
Kijk ...Denemarken voldoet ook al niet meer aan hun eisen.Ik begin toch een klein vermoeden te hebben....huis kapot of niet

http://www.demorgen.be/buitenland/de...ngen-a2436082/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:02   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik bevestigde enkel wat jij zei.
Is dat een reden om te ?
Ja dat weet ik..ik volg je redenering wel.....niet opletten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:11   #35
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De Syriërs in Libanese vluchtelingenkampen zijn maw geen vluchtelingen?
waarom heten die kampen dan vluchtelingenkampen?
dan worden het economische vluchtelingen zoals die vader van Ayan
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:11   #36
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Vind jij het zo vreemd dat mensen zich bedenkingen maken bij vluchtelingen die naar een bepaald land willen, die niet blij zijn in pakweg Libanon of Hongarije?
als je ziet hoe ontzettend open, tolerant, hulpvaardig en gastvrij de Hongaren zich opstellen, ik zou me daar ook niet bepaald welkom voelen
het enige verschil is dat zij e vluchtelingen naar Duitsland afvoeren terwijl de NVa ze naar Turkije willen deporteren. Op dat punt tonen de Hongaren inderdaad iets meer menselijkheid als de Nva

ik vind er niets vreemds aan dat je bv medische verzorging in W-Europa zoekt als je die noch in Libanon noch in Turkije krijgt.
woont je familie in pakweg Frankrijk is het evident dat je niet naar Denemarken wil.
en aangezien je denkt dat de Libanese vluchtelingenkampen zo modern, toekomstgericht, stabiel, veilig,... zijn ga er eens een weekje doorbrengen. misschien ontwikkel je dan een greintje empathie, medeleven en inlevingsvermogen

je hebt trouwens nog niet op de vraag geantwoord. zijn de ca 2 miljoen Syriers in Libanon, volgens Dewevers nieuwe definitie, geen vluchtelingen meer?

heb je nog zo' van die idiote drogredeneringen? Misschien moeten we die 2 miljoen, vluchtelingen laten creperen want het zouden wel eens IS strijders kunnen zijn. Misschien is dat dode kind een goede zaak, al zeker 1 potentiële IS strijder minder.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:16   #37
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als je ziet hoe ontzettend open, tolerant, hulpvaardig en gastvrij de Hongaren zich opstellen, ik zou me daar ook niet bepaald welkom voelen
het enige verschil is dat zij e vluchtelingen naar Duitsland afvoeren terwijl de NVa ze naar Turkije willen deporteren. Op dat punt tonen de Hongaren inderdaad iets meer menselijkheid als de Nva

ik vind er niets vreemds aan dat je bv medische verzorging in W-Europa zoekt als je die noch in Libanon noch in Turkije krijgt.
woont je familie in pakweg Frankrijk is het evident dat je niet naar Denemarken wil.
en aangezien je denkt dat de Libanese vluchtelingenkampen zo modern, toekomstgericht, stabiel, veilig,... zijn ga er eens een weekje doorbrengen. misschien ontwikkel je dan een greintje empathie, medeleven en inlevingsvermogen

je hebt trouwens nog niet op de vraag geantwoord. zijn de ca 2 miljoen Syriers in Libanon, volgens Dewevers nieuwe definitie, geen vluchtelingen meer?

heb je nog zo' van die idiote drogredeneringen? Misschien moeten we die 2 miljoen, vluchtelingen laten creperen want het zouden wel eens IS strijders kunnen zijn. Misschien is dat dode kind een goede zaak, al zeker 1 potentiële IS strijder minder.
Het gebrek aan hongaarse gastvrijheid is niét wat hen naar Zweden en de UK doet reizen en dat weet jij goed genoeg.

Denemarken is een super gastvrij land maar daar is het ook niet goed genoeg.

Open je ogen toch en bekijk de feiten.

Dus het gaat hier ook om medisch toerisme? Dan moeten ze zeker niet naar de UK gaan want de NHS trekt het al heel lang niet meer.
Waarom hebben die trouwens altijd medische zorgen nodig? Wat scheelt er met die mensen? En hoe kunnen mensen met zo'n zware medische problemen (die ze overduidelijk niet in Turkijke kunnen behandelen) tot hier geraken?

En stop aub met dat emotionele geblaat over dat kind.
Moest je énig respect hebben voor dat kindje zou je het niet aanhalen ter verdediging van jouw standpunt.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:30   #38
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Waarom hebben die trouwens altijd medische zorgen nodig?
zijt ge zo stom of doet ge alsof?

slachtoffers van folter, bomaanvallen (ook Belgische f16's), gifgasaanvallen hebben, volgens geneve, recht op medische hulp en alle 28 lidstaten vd EU hebben dit verdrag geratificeerd.

maar jij wil ze laten creperen, een heel bekend lelijk kantje van de diersoort mens.
wat is jouw drogreden om die Syriers te laten creperen

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 september 2015 om 11:31.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:32   #39
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zijt ge zo stom of doet ge alsof?

slachtoffers van folter, bomaanvallen (ook Belgische f16's), gifgasaanvallen hebben, volgens geneve, recht op medische hulp en alle 28 lidstaten vd EU hebben dit verdrag geratificeerd.

maar jij wil ze laten creperen, een heel bekend lelijk kantje van de diersoort mens.
wat is jouw drogreden om die Syriers te laten creperen
Geweldig hoe persoonlijk jij direct wordt.

Neen, ik ben zo dom.

Ik refereer als dommerik enkel naar de islamieten die hier ook altijd zoveel medische zorgen nodig hebben.
Vermits die niet in oorlogsgebieden wonen, zullen dat volgens mij altijd doorligwonden zijn.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 8 september 2015 om 11:33.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:35   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Geweldig hoe persoonlijk jij direct wordt.
Neen, ik ben zo dom. .
ge weet ook dat ze die vader z'n tanden eruit hebben gefolterd, die hebben ze echt niet met lachgas verdoofd en en de Turken hebben ook gene verzorging aangeboden.
dus die mens heeft recht op medische hulp ergens anders

als jij hem dit wil ontzeggen ben jij net zo'n onmens als Assad z'n folterbrigades.

of ga je nu beweren dat ze die mens verdoofd hebben, netjes in een ziekenhuis de tandjes getrokken hebben, alles mooi hebben dichtgenaaid, hij nadien nog een keer op controle moest komen en tegelijk een paar dozen antibiotica heeft meegekregen tegen infecties en ontstekingen?

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 september 2015 om 11:37.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be