Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2016, 14:47   #1
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard Opsomming terreur in de EU

Daar het amper nog bij te houden is en een analyse me welkom lijkt, zou het handig zijn een overzicht te hebben van terreurdaden.

Zeker ook daden van "lone wolves" of daden die in de media niet aan terreur worden gelinkt (bv aanval in Zwitserse trein) mogen vermeld worden, liefst met data, aanvalswijze, plaats, typering profiel en aantal overlijdens en gewonden.

Als sommige buitenlandse media bv russia today erop naslaan lijkt me een voordeel, vraag me af of wij alles te horen krijgen, zie bv scandinavische verkrachtingen?
Paddenstoel is offline  
Oud 15 augustus 2016, 15:30   #2
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Daar het amper nog bij te houden is en een analyse me welkom lijkt, zou het handig zijn een overzicht te hebben van terreurdaden.

Zeker ook daden van "lone wolves" of daden die in de media niet aan terreur worden gelinkt (bv aanval in Zwitserse trein) mogen vermeld worden, liefst met data, aanvalswijze, plaats, typering profiel en aantal overlijdens en gewonden.

Als sommige buitenlandse media bv russia today erop naslaan lijkt me een voordeel, vraag me af of wij alles te horen krijgen, zie bv scandinavische verkrachtingen?
ah ik heb een boekje aangelegd verleden maand... waar is het ergens wacht..
de vuile muilekoek is offline  
Oud 15 augustus 2016, 15:34   #3
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Daar het amper nog bij te houden is en een analyse me welkom lijkt, zou het handig zijn een overzicht te hebben van terreurdaden.

Zeker ook daden van "lone wolves" of daden die in de media niet aan terreur worden gelinkt (bv aanval in Zwitserse trein) mogen vermeld worden, liefst met data, aanvalswijze, plaats, typering profiel en aantal overlijdens en gewonden.

Als sommige buitenlandse media bv russia today erop naslaan lijkt me een voordeel, vraag me af of wij alles te horen krijgen, zie bv scandinavische verkrachtingen?
Goed idee.

Als je doorheen het forum bladert waar deze draad ook in staat (Onrust en terrorisme in Europa) kom je al een heel eind.

Welke periode wil je in bechouwing nemen?
De "2016 Summer of terror"?
Alles sinds "De Syriëstrijders" (dus sinds "Brussel 2014")?
Alles sinds "Madrid 2004"?

Hier een goed vertrekpunt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Terror...mic_radicalism

Maar die lijst is verre van compleet.
vanderzapig is offline  
Oud 15 augustus 2016, 16:36   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Sinds 1970 werd de wereld meer dan 125.000 keer opgeschrikt door bomaanslagen, ontvoeringen of moordaanslagen. En dat zijn enkel de officieel bevestigde terroristische aanslagen die u in The Global Terrorism Database terug kan vinden.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140901_01244543

https://www.start.umd.edu/gtd/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 oktober 2016, 22:17   #5
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Geert Wilders frist iedereen zijn geheugen op:

https://www.youtube.com/watch?v=m-dq2xy80cs#t=20m42s
vanderzapig is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be