Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2018, 12:42   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Laat vooral alle winkels op zondag open zijn....
Een voorbode om alle andere bedrijven ook op zondag te laten werken.
Leveren op zondag.
Banken open op zondag.
Belastingsdienst bereikbaar op zondag.
Fabrieken non-stop draaien.
...
Kortom alle dagen van de week worden werkdagen.
Iedereen neemt zijn twee vrije dagen ergens in die zeven dagen.
Ieder neemt zijn 'weekend' wanneer ie wil.
Is dat een evolutie die we echt willen ?
Jij doet nogal humoristisch over "is het zo'n economie die we willen?".
Maar ondertussen draaien wel redelijk wat deeleconomieën wel zo.
Heel de mediawereld, heel het toerisme, alle veiligheidsdiensten, horeca en aanverwanten als bakkers en semi-kleinhandel (zondagvoormiddag delhaize en aanverwanten), heel wat cultuur ...
Plus zowat 'eigenaardigheden': de meubelwinkels. Muziekacademies.

Niemand zal hypes, modetrends, en gewone consumentenevoluties tegen houden.
Evolueer mee, of sterf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 12:47   #22
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niks moet.
Maar ik, als consument, kies wat voor mij makkelijkst is.

Ik ga zeker niet omwille van het Vlaamse, bij een Vlaamse winkel kopen.
Want die Vlaming heeft het volle recht om als het hem past, zijn kraam te verkopen aan een (grote of kleine) buitenlandse speler.

Wil een winkel mij als klant, dan moeten ze het maar flikken dat ze mij daartoe verleiden. Met andere woorden: dat ze de beste service bieden aan de goedkoopste prijs.
Dat en dat alleen is mijn advies aan alle ondernemers- en zelfstandigenorganisaties.

En aan de politiek: schaf maar gauw al die onnozele regeltjes af. Waarom mag een nachtwinkel niet open zijn overdag? Waarom mag een winkel niet open op zondag?
Zelfs in winkels of organisaties die 24 op 24 en 12 op 12 maanden open zijn, werken de mensen zowat het aantal uur dat op hun arbeidscontract staat.
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

Ik heb het nogal eens gezegd denk ik, verander uw nick van schoofzak in tweezak.
Het is wel duidelijk dat de inspanning altijd van de ander moet komen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 12:48   #23
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij doet nogal humoristisch over "is het zo'n economie die we willen?".
Maar ondertussen draaien wel redelijk wat deeleconomieën wel zo.
Heel de mediawereld, heel het toerisme, alle veiligheidsdiensten, horeca en aanverwanten als bakkers en semi-kleinhandel (zondagvoormiddag delhaize en aanverwanten), heel wat cultuur ...
Plus zowat 'eigenaardigheden': de meubelwinkels. Muziekacademies.

Niemand zal hypes, modetrends, en gewone consumentenevoluties tegen houden.
Evolueer mee, of sterf.
.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 12:50   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat gij wel of niet inziet, heeft geen kloten belang.

Levering next day kost. Als de consument daar wil voor betalen, dan is al de rest zever. En als een bedrijf dat kan flikken voor een voldoende lage extra kost, dan zullen mogelijks consumenten daarvoor kiezen.
Nachtwerk is dus te goedkoop.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 15:54   #25
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, het tegendeel is waar.

Een pakje uit Nederland, vandaag besteld, komt morgen aan.

Een pakje uit Belgie, in dit specifieke geval, van op de Boomsesteenweg, 5 kilometer vogelvlucht, bijna een week onderweg.
Misschien dan de fiets nemen en het gaan halen? En anders wat is nu een week wachten op iets? Ik wacht liever een week op iets en steun zo een lokale zelfstandige dan in Nederland online te gaan bestellen.

Maar iedereen doet wat hij voor hem het beste vindt. Maar kom dan niet klagen als er weer ergens een bedrijf gaat reorganiseren en er jobs sneuvelen. Want iedereen die in het buitenland online besteld heeft evenveel schuld als de directie die de beslissing neemt om mensen te ontslaan.

Verder zou de politiek zich niet mogen moeien met ploegenarbeid, weekend-
of nachtwerk. Er zijn mensen die liever 's nachts gaan werken dan overdag. Er zijn mensen die liever in het weekend werken en in de week twee dagen thuis zijn. En zelfs zonder extra premies maar aan het gewone loon. Als ze mij morgen ergens een arbeidsovereenkomst aanbieden van altijd weekendwerk en twee vrije dagen in de week thuis dan aanvaard ik dat met veel plezier. De weekendpremie is een mooi pluspunt maar zou zelfs niet hoeven.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 1 februari 2018 om 15:54.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 15:59   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nachtwerk is dus te goedkoop.
Vraag en aanbod. Marktwerking.

Mijn heksie perfeksie was verpleegster. Zij deed veel liever een weekenddag dan een nachtdienst. Nochtans was de verloning niet in die verhouding. (en voor verpleegsters in het algemeen, voor weekend en nachtdiensten schandalig te laag)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 16:01   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb het nogal eens gezegd denk ik, verander uw nick van schoofzak in tweezak.
Het is wel duidelijk dat de inspanning altijd van de ander moet komen.
Ik vraag helemaal geen inspanning.
Ik vraag om te stoppen met onnozele overbodig beperkende maatregelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 16:05   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
...
Ik wacht liever een week op iets en steun zo een lokale zelfstandige dan in Nederland online te gaan bestellen.
...
Herhaling: je maakt die lokale zelfstandige dus rijk, en na een paar jaren verkoopt hij zijn zaak aan een grote buitenlandse speler.
Dat is dan perfect zijn recht.

Ik zal bij die zelfstandige of bij die zaak kopen, waar ik de beste prijs/kwaliteit/service zal krijgen.
Herlees mijn advies aan alle Vlaamse ondernemenden: niet zagen, zorg dat je de beste zijn voor jouw consument.
Mijn advies aan de overheid in Vlaanderen: bescherm de consument tegen oplichters edm, en ambeteer de ondernemenden niet als dat niet echt nodig is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 16:06   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Werklozen mogen niet gedwongen worden nachtwerk te accepteren.

Het is bewezen (veel) ongezonder dan dagwerk. Indien daar geen forse bonus tegenover staat, vind ik dat niet wenselijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 16:14   #30
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal bij die zelfstandige of bij die zaak kopen, waar ik de beste prijs/kwaliteit/service zal krijgen.
Kwaliteit voor hetzelfde product is identiek. Service is bij een zelfstandige altijd beter dan van een webwinkel. Dus het draait weer om de prijs. En de vierde zou zijn : luiheid van de mensen om vanuit hun zetel online te gaan shoppen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Werklozen mogen niet gedwongen worden nachtwerk te accepteren.

Het is bewezen (veel) ongezonder dan dagwerk. Indien daar geen forse bonus tegenover staat, vind ik dat niet wenselijk.
Je doet wat de politiek met oa. hun LEZ doen. Het is ongezond maar mits genoeg centen mag het wel. In een LEZ is een oude wagen verboden maar als hij betaalt mag hij er wel enkele keren rijden. Spontaan denk ik dan aan het gezegde "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 19:13   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
humor!
U gebruikt een goed Nederlands woord : Humor !

Als Hollander in spé had ik "grapjas" verwacht.

U gaat er m.a.w. op vooruit. Ja, zelfs in mijn achting.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 19:39   #32
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

De traditionele "weekends" zullen wel gaan verdwijnen voor personen die als verkoper werken. je krijgt dan 2 dagen vrij in de week maar dit wil nog niet zeggen dat die 2 dagen naast mekaar liggen! Dit kan even goed op di & do of ma & woe... dus van een echt "weekend" is er geen sprake meer omdat je altijd de dag na je vrije dag moet gaan werken. Dus uitstapjes met gezin of familie wordt erg moeilijk.

En inderdaad stel nu dat er Vlaamse Webshops gaan komen bijvoorbeeld een soort Bol.com Vlaanderen. Waarom zou ik plots daar gaan aankopen? De klant kijkt waar het produkt het goedkoopst is dus terug omschakelen naar Vlaamse webshops is veel te laat!

Alle winkels open op zondag en tot 22u of later: een enorme meerkost voor de werkgever! Extra loonuren, extra personeel, extra energiekosten...dan moet er al erg veel verkocht worden om dit te compenseren!

De klant komt maar 1 keer kopen! Als de klant op zondag komt shoppen komt hij/zij niet opnieuw op maandag nog eens langs! Je kan het maar 1 keer uitgeven!

Misschien kan de regering belastingen of (hoge) verzendingskosten dwingen aanrekenen bij aankoop bij buitenlandse webshops? = moeilijk, want in nederland/andere landen gelden andere wetten.

Laatst gewijzigd door zwart op wit : 1 februari 2018 om 19:42.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 19:57   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U gebruikt een goed Nederlands woord : Humor !

Als Hollander in spé had ik "grapjas" verwacht.

U gaat er m.a.w. op vooruit. Ja, zelfs in mijn achting.
Grapjas.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 20:12   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
De traditionele "weekends" zullen wel gaan verdwijnen voor personen die als verkoper werken. je krijgt dan 2 dagen vrij in de week maar dit wil nog niet zeggen dat die 2 dagen naast mekaar liggen! Dit kan even goed op di & do of ma & woe... dus van een echt "weekend" is er geen sprake meer omdat je altijd de dag na je vrije dag moet gaan werken. Dus uitstapjes met gezin of familie wordt erg moeilijk.

En inderdaad stel nu dat er Vlaamse Webshops gaan komen bijvoorbeeld een soort Bol.com Vlaanderen. Waarom zou ik plots daar gaan aankopen? De klant kijkt waar het produkt het goedkoopst is dus terug omschakelen naar Vlaamse webshops is veel te laat!

Alle winkels open op zondag en tot 22u of later: een enorme meerkost voor de werkgever! Extra loonuren, extra personeel, extra energiekosten...dan moet er al erg veel verkocht worden om dit te compenseren!

De klant komt maar 1 keer kopen! Als de klant op zondag komt shoppen komt hij/zij niet opnieuw op maandag nog eens langs! Je kan het maar 1 keer uitgeven!

...
Citaat:
Misschien kan de regering belastingen of (hoge) verzendingskosten dwingen aanrekenen bij aankoop bij buitenlandse webshops? = moeilijk, want in nederland/andere landen gelden andere wetten.

Moeilijk vooral omdat de EU bestaat. Vrij verkeer van goederen en personen, die dingen.

Alleszins, in de omringende landen zit iedereen op de internettrein, maar in Belgie kan dat niet.

Het doet wat denken aan (Belgische) situaties zoals met Telenet en of Belgacom, die proberen te verhinderen dat je iets van hun programma op een stick kan copieëren, terwijl alles wat ze geven al 5 jaar of langer op het net staat en vrij te downloaden is.

Mensen, firma's, tot en met de staat die nog steeds in 1985 leven.

Kan niet anders dan serieus fout lopen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 20:53   #35
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Weet dat de meeste multinationals en zeker deze van de voeding Belgie steeds als test land zien, gezien onze grote verscheidenheid aan interesse en kennis van smaken enz. voor producent van overal ter wereld. De reden ook dat bv McDonald's hier bij ons niet gans onze voeding gewoonte heeft kunnen veranderen, in tegendeel dat McDonald’s in België sommige zaken anders moet doen dan hun eenheidsworst in de rest van de wereld.

Dus zolang wij nog wat geld hebben en niet gans gestroomlijnd door links als eenheidsworst zullen Zijn.

Zullen wij wel rekening houden met de aankoop prijs maar toch ook met onze smaak of en het goede gevoel om even iets zelf te kopen de geur de sfeer om te winkelen.....

De Retail heeft totaal géén Europese ingesteldheid en zeker geen Belgische, het enige dat telt is omzet. Links zal wel zeggen om de perceptie om de macht en anderen aantevallen dat dat nu hier ook al zo is…. Wel dat ze dan eens gaan kijken wat de LINKSE democraten in de VS gangbaar vinden….
De Retail heeft een VS mentaliteit en door dat het hier steeds sterker word zullen ook de slechte loon en werk omstandigheden van de VS hier steeds meer gangbaar worden.

Lange tijd was het de werkwijze van de groot / hypermarkten om steeds meer open te blijven en de wettelijke rustdagen aan te vallen, om doelbewust de kleine zelfstandigen uit te roeien. Duizenden zelfstandige zaken zijn er zo door verdwenen. Daar hebben links en de vakbonden en belangengroepen nooit op gereageerd, want die hebben liever personeel / bedienden in en groot /hypermarkten waar ze “vriendjes” kunnen in planten.

Nu zullen het de Retail zijn die de groot /hypermarkten zullen ondergraven en economisch uitputten. Wellicht is dit misschien OOOOoh wonder >>> zelfs weer de her opstanding van de kleine kwaliteit volle zelfstandige.

De vakbonden zijn nu niet zo gelukkig, want hoe gaan ze vat krijgen op de Retail meer dan waarschijnlijk zal pogen zoals Uber de werkslaven als zelfstandigen te doen werken……………

Mensen die zichzelf toestanden zullen opleggen om geld te vergaren. zich zelf tot slaaf ....

Toestanden dag en nacht open, dag en nacht werken, géén verlof …..VS en Chinese toestanden die zich zullen ontwikkelen om dat er steeds meer vreemdelingen binnen sijpelen die werken voor slaven systemen.

Zie vrachtwagen oostblok-chauffeurs en de verdoken neven maatschappij in Engeland…..het zal onze levenssfeer nog meer aantasten en samen met het geïmporteerde Afrikaanse gedrag dat links bevorderd als moet kunnen om de lage jobs in te vullen.

Uiteindelijk verwoesten. Word oog om oog tand om tand om te overleven om het geld….voor onze kinderen en kleinkinderen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 februari 2018 om 21:01.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 20:57   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Weet dat de meeste multinationals en zeker deze van de voeding Belgie steeds als test land zien, gezien onze grote verscheidenheid aan interesse en kennis van smaken enz. voor producent van overal ter wereld. De reden ook dat bv McDonald's hier bij ons niet gans onze voeding gewoonte heeft kunnen veranderen, in tegendeel dat McDonald’s in België sommige zaken anders moet doen dan hun eenheidsworst in de rest van de wereld.
Dus zolang wij nog wat geld hebben en niet gans gestroomlijnd door links als eenheidsworst zullen wij wel rekening houden met de aankoop prijs maar toch ook met onze smaak of en het goede gevoel om even iets zelf te kopen de geur de sfeer om te winkelen.....

De Retail heeft totaal géén Europese ingesteldheid en zeker geen Belgische, het enige dat telt is omzet. Links zal wel zeggen om de perceptie om de macht en anderen aantevallen dat dat nu hier ook al zo is…. Wel dat ze dan eens gaan kijken wat de LINKSE democraten in de VS gangbaar vinden….
De Retail heeft een VS mentaliteit en door dat het hier steeds sterker word zullen ook de slechte loon en werk omstandigheden van de VS hier steeds meer gangbaar worden.
Lange tijd was het de werkwijze van de groot / hypermarkten om steeds meer open te blijven en de wettelijke rustdagen aan te vallen, om doelbewust de kleine zelfstandigen uit te roeien. Duizenden zelfstandige zaken zijn er zo door verdwenen. Daar hebben links en de vakbonden en belangengroepen nooit op gereageerd, want die hebben liever personeel / bedienden in en groot /hypermarkten waar ze “vriendjes” kunnen in planten.
Nu zullen het de Retail zijn die de groot /hypermarkten zullen ondergraven en economisch uitputten. Wellicht is dit misschien OOOOoh wonder >>> zelfs weer de her opstanding van de kleine kwaliteit volle zelfstandige. De vakbonden zijn nu niet zo gelukkig, want hoe gaan ze vat krijgen op de Retail meer dan waarschijnlijk zal pogen zoals Uber de werkslaven als zelfstandigen te doen werken……………
Toestanden dag en nacht open, dag en nacht werken, géén verlof …..VS en Chinese toestanden die zich zullen ontwikkelen om dat er steeds meer vreemdelingen binnen sijpelen die werken voor slaven systemen, zie vrachtwagen oostblok-chauffeurs en de verdoken neven maatschappij in Engeland…..het zal onze levenssfeer nog meer aantasten en samen met het geïmporteerde Afrikaanse gedrag dat links bevorderd als moet kunnen om de lage jobs in te vullen. Uiteindelijk verwoesten. Word oog om oog tand om tand om te overleven….voor onze kinderen en kleinkinderen.
Zaag.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 21:03   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom alle bestelling "next day" moeten zijn. Als je gewoon met dagshiften werkt kan alles "in two days" zijn en dat zou voor mij ook perfect zijn.

Je moet dat gewoon wettelijk vastleggen en zorgen dat iedereen zich aan dezelfde regels moet houden. Pakjes uit het buitenland doen er toch langer over.
Geen probleem hoor.....

Maar liever niet te veel gemoei van staatsambtenaren en politici.Het loopt,vrijwel iedere keer dat die zich ergens mee bemoeien,toch weer in de soep....



Bemerkt dat "next day" nu al zijn eigen beperkingen heeft......de prijs is gewoon wat hoger...Uiteindelijk moet een dienst ook betaald worden .
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2018 om 21:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 21:06   #38
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

En ZAAG


Is te koop bij BOL.COM haha
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 februari 2018 om 21:07.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 21:12   #39
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
En ZAAG


Is te koop bij BOL.COM haha
Er is een continu evolutie in het koopgedrag waar men zich ook continu vanuit de bedrijven of distributie sector zich moet aanpassen. Elke keer janken is emotioneel en verandert niets aan de trend. Blijven stilstaan is verdwijnen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 10:24   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
...

Misschien kan de regering belastingen of (hoge) verzendingskosten dwingen aanrekenen bij aankoop bij buitenlandse webshops? = moeilijk, want in nederland/andere landen gelden andere wetten.
Iets soortgelijks hoorden we in de jaren 1960, toen de grand bazar en de innovations opkwamen.
Daar zouden de kleine winkeliers graag een extra tax op zien geheven worden.

Hoe middeleeuws van opvatting.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be