Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 17:27   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ligt aan de instellingen van uw browser (wat ie doet met pdf bestanden)

Probeer via hier misschien:
http://jambon.belgium.be/nl/rapport-...en-naar-soedan
Dat rapport openen lukt evenmin.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 17:30   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

En toch zijn er die het niet willen opgeven ondanks hun leugens en fouten.

Groen: ‘Soedanrapport legt de vinger op de wonde’

Citaat:
‘De regering heeft te gretig vluchtelingen teruggestuurd naar een regime met groot risico op foltering. Daarmee werd een rode lijn overschreden’, stelt Groen-Kamerlid Wouter De Vriendt na publicatie van het Soedanrapport. Net zoals Amnesty International, Vluchtelingenwerk Vlaanderen en 11.11.11 vraagt de partij om de repatriëring van Soedanezen pas te hervatten wanneer de procedures in lijn zijn met het internationaal recht.
Die repatriëring had al lang gestart moeten zijn of nee, we hadden ze nooit mogen toelaten misschien?

Nu is het wachten op, tot de procedures in België in lijn zijn met internationale en Europese verplichtingen.

Zoals u ziet is dat toetreden tot de EU een ferme misser geweest want die kauwen alles voor zonder dat je er nog verhaal op hebt.

U moet dit en u moet dat en u zal het moeten doen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2018 om 17:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 17:32   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Groene Wouter de Vijand geeft het niet op. Hij baseert zich op bronnen zoals Amnesty International, Vluchtelingenwerk Vlaanderen en 11.11.11. Daar mankeren alleen de hoerenlopers van Oxfam nog aan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 17:55   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Dit ganse grapje kostte ons,belastingsbetalers,alweer tienduizenden euro's aan opvangkosten voor figuren die konden uitgezet geweest zijn,en opzoekingskosten in verband met het folteren van mensen die uit Belgie uitgewezen zijn geweest....

Dit gaat NIET over het feit dat er in Soedan wel eens dingen gebeuren,vertel ons eens iets nieuws,het gaat er om dat Soedanezen die in kontakt gekomen zijn met Belgische instituten en wetgeving aangaande immigratie of vluchtelingenstatuten daar in hun thuisland geen schrikwekkende gevolgen aan overhielden....

Niet dus...wat er uit poco-middens ook mogen beweerd worden.Ze zijn er voor de zoveelste keer in geslaagd het werk van de Staatssecretaris te hinderen ...

...wat mogen we straks weer verwachten van die club?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2018 om 17:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 18:46   #25
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Ze gaan ferm op hun bek, mijn w-end is goed gestart....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 18:53   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

De oppositie stelt dat er niet in staat dat er geen folteringen gebeuren. Ja jongens, ja. Er staat ook niet in dat ze niet werden opgewacht met champagne en kaviaar op de luchthaven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:34   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit ganse grapje kostte ons,belastingsbetalers,alweer tienduizenden euro's aan opvangkosten voor figuren die konden uitgezet geweest zijn,en opzoekingskosten in verband met het folteren van mensen die uit Belgie uitgewezen zijn geweest....

Dit gaat NIET over het feit dat er in Soedan wel eens dingen gebeuren,vertel ons eens iets nieuws,het gaat er om dat Soedanezen die in kontakt gekomen zijn met Belgische instituten en wetgeving aangaande immigratie of vluchtelingenstatuten daar in hun thuisland geen schrikwekkende gevolgen aan overhielden....

Niet dus...wat er uit poco-middens ook mogen beweerd worden.Ze zijn er voor de zoveelste keer in geslaagd het werk van de Staatssecretaris te hinderen ...

...wat mogen we straks weer verwachten van die club?
Gaat Wouter dat niet betalen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:39   #28
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Net nog eens naar het VRT nieuws gekeken. De boodschap was zeer duidelijk: de regering (Theo Frankcen dus) heeft fouten gemaakt. Debeuf en De Coninck mochten dat komen onderstrepen.
Geen woord over valse beschuldigingen.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:40   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit ganse grapje kostte ons,belastingsbetalers,alweer tienduizenden euro's aan opvangkosten voor figuren die konden uitgezet geweest zijn,en opzoekingskosten in verband met het folteren van mensen die uit Belgie uitgewezen zijn geweest....

Dit gaat NIET over het feit dat er in Soedan wel eens dingen gebeuren,vertel ons eens iets nieuws,het gaat er om dat Soedanezen die in kontakt gekomen zijn met Belgische instituten en wetgeving aangaande immigratie of vluchtelingenstatuten daar in hun thuisland geen schrikwekkende gevolgen aan overhielden....

Niet dus...wat er uit poco-middens ook mogen beweerd worden.Ze zijn er voor de zoveelste keer in geslaagd het werk van de Staatssecretaris te hinderen ...

...wat mogen we straks weer verwachten van die club?
Het is hier op dit eigenste forum alvast muisstil uit die hoek.

Je zou haast geloven dat ze het hebben opgegeven...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:42   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Net nog eens naar het VRT nieuws gekeken. De boodschap was zeer duidelijk: de regering (Theo Frankcen dus) heeft fouten gemaakt. Debeuf en De Coninck mochten dat komen onderstrepen.
Geen woord over valse beschuldigingen.
Weet je wie ze best wel eens publiekelijk zouden mogen folteren? Die ganse bende linkse VRT leugenaars.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:57   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Sudan rapport is gemanipuleerd

https://www.demorgen.be/binnenland/-...639a8c410edcc1

Citaat:
Koert Debeuf van het Tahrir Instituut trekt het nieuwe Sudan-rapport in twijfel. Volgens hem gaf een van de teruggestuurde Sudanezen in een gesprek met het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen (CGVS) aan dat hij stokslagen kreeg, maar het rapport vermeldt dit niet.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:11   #32
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Een rapport die via Whatsapp is opgemaakt. Grapjassen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:15   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die gaan zeker vandaag allemaal gebeld worden voor een interview en allemaal uitgebreid hun excuses aan Theo overmaken!
In Ter Zake willen de kaloten, groenen en sossen nog altijd niet toegeven dat ze er compleet naast zaten met hun beschuldigingen ofwel zwakken ze die uitspraken af zoals de sossen doen.

Koorknaap Beke die aan Francken vroeg na te denken over ontslag was niet bereikbaar voor commentaar.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 februari 2018 om 20:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:20   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een rapport die via Whatsapp is opgemaakt. Grapjassen.
Ze hebben het Twitter en facebook account van Al-Bashir nagegaan en besloten dat alles ok was
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:26   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die gaan zeker vandaag allemaal gebeld worden voor een interview en allemaal uitgebreid hun excuses aan Theo overmaken!
Hmm... ik weet het nog niet zo. Zoals de Fransen zeggen: 'une affaire louche ...'. . Met zo'n huidig bloeddorstig regime in Soedan zou ik toch geen mensen durven terugsturen.

Het probleem is dat men niet kan bewijzen dat er gemarteld werd, maar helaas ook dat er niet gemarteld werd. Tenminste, dat zegt het onderzoek.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:28   #36
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Moge uw voorspelling waarheid worden!

Alhoewel, voor wat de tsjeven betreft, ik soms wat twijfels heb.
Is het u nog niet opgevallen dat hoe éénzijdig die Arco zogenaamde "spaarders" in het verweer gaan? Via Deminor en advocaat Meester Lenssens vallen ze wel de regering aan en de Belfius bank. Maar de ware schuldige, ACW/beweging.net, wordt daar een actie tegen ingespannen? Neen hoor! Die worden in hun acties zelfs niet eens vermeld.

Dat "middenveld"-volkje blijft zweren bij hun zuil. Ze zijn er hondstrouw aan, ook al zijn ze op een schandalige wijze door de beweging.net dochter Arco bij de bok gezet. Om die reden ben ik er bijlange nog niet zo zeker van dat CD&V de electorale oplawaai zal krijgen die ik hen toewens.
Het is nogal duidelijk dat gans dat georkestreerd staats ontredderde theater met de bedoeling van links Franstaligen de mensen die leven op Vlaamse bodem omdat ze niet links zijn maar >>> midden en rechts steeds weer bekladden met nazi/folter praktijken. Met deze attitude maken Franstalige ons heel bewust steeds weer voor EU / wereld wijd slecht!

Hoelang gaan de partijen die Vlaanderen beweren te verdedigen deze zwaar discriminerende houding >> de mensen die leven op Vlaamse bodem steeds weer vergelijken met nazi praktijken door de Franstaligen blijven tolereren?
CD&V doet niets!!!

Door Inderdaad dat de ware schuldige, ACW/beweging.net, wordt niet als schuldige aangebracht. Wel word de regering op het schuld bankje geplaatst!

De staat die notabele met het zeer veel geld van ons de gemeenschap Dexia heeft moeten ondersteunen/redden!

En inderdaad het CD&V "middenveld"-volkje blijft zweren bij hun zuil. Ze zijn er hondstrouw aan, ook al zijn ze op een schandalige wijze door de beweging.net dochter Arco bij de bok gezet.

Wat wel duidelijk is ze zijn ALLEEN trouw uit persoonlijk eigenbelang of als ze als omgekochten kunnen profiteren via vakbond en ambtenaren statuut.

Nog even trouw, in de hoop dat het lukt om de gemeenschap geld aftroggelen waarvan de schulden door iedereen, kinderen en kleinkinderen dus cynisch genoeg ook henzelf en hun kinderen zal moeten terug betaald worden.

Nog heel even trouw, wand de CD&V loopt even snel leeg al de kerken die hun “schapen” jaren lang van op de preekstoel “geleid” hebben!!!!

Want wie gelooft die mensen nog ???……die steeds liegen, gaan biechten en hun handen wassen in onschuld!

Maffia met zwijgplicht, waar de zwijgplicht door hen de tjeven gelinkt word aan het “beroeps geheim” van hun geloof.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:44   #37
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
ACW/beweging.net kan jurdische niet aangevallen worden, want die instelling is geen rechtspersoon.
Is de regering dan en rechts persoon, of vallen de “Arco believers” alle burgers als rechtspersoon van dit land persoonlijk aan?

Wat hebben alle NIET door ARCO bestolen mensen hier in dit land verdorie met ARCO sjoemel te maken? De ARCO dieven dei CD&V uit het gevang wil houden!!!
NIETS!!!. hebben wij daar mee te maken, NIETS!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:54   #38
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Francken was een leugenaar, Francken was een onmenselijke smeerlap, Francken werkte samen met moorddadige en martelende regimes, de hele linkerzijde moord en brand schreeuwen...

Wat blijkt nu? De Soedanezen zijn leugenaar en de tegenstanders van N-VA hebben die leugens gretig gebruikt om Francken en N-VA zwart te maken.

Beke is al zwaar op zijn muil gegaan en nu gaat hij weer faliekant tegen het canvas.
Jaja, het gaat hem hier nu over dat dossier waar ze Francken willen beschadigen.

Maar al decennia doen de Franstaligen dat steeds weer opnieuw, cdH, PS … allemaal hebben de Franstaligen het gedaan vroeger met 'Sale flamande' en nu ons/alle mensen die leven op Vlaamse bodem omdat ze niet links zijn en midden of rechts betichten van Nazi en hun praktijken.

Om ons wereldwijd steeds weer te bekladden te beschuldigen om hen zelf en trapje hoger te plaatsen. Deze discriminatie zou moeten stopen, punt uit!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:56   #39
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben het Twitter en facebook account van Al-Bashir nagegaan en besloten dat alles ok was
Ah zo, bij gebrek aan serieuze argumenten nog wat zwanzen, ja?

Met die zogenaamde "getuigenissen" was in de feiten wel degelijk van alles mis; vooral met de Whatsapp communicatie van de arme Soedanezen heeft men hen kunnen vastpinnen.
Naam: soedan.jpg
Bekeken: 149
Grootte: 101,9 KB

Toemaatje, heet van de naald, het ging weer om geld

Citaat:
Staatssecretaris voor Migratie Theo Francken (N-VA) ontkent dat het verhaal van een kroongetuige onterecht uit het Soedanrapport is gehouden. Volgens hem klopte het verhaal van de man niet.
Directeur Koert Debeuf van het Tahrir-instuut merkte na de publicatie van het rapport van het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen (CGVS) op dat de getuigenis van een man die zegt stokslagen te hebben gekregen ontbreekt in het document. Hij vond dat 'vreemd'.

Maar volgens Francken heeft de man zich enkele uren na zijn repatriëring gemeld bij de Internationale Organisatie voor Migratie om geld te vragen voor een reïntegratietraject. 'Hij kan niet tegelijkertijd in de gevangenis zitten, en zich melden', zei Francken daarover vrijdagavond in Ter Zake. Later in het onderzoek heeft de man geweigerd mee te werken. 'Dan weet je hoe laat het is'.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180209_03348283
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:58   #40
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hmm... ik weet het nog niet zo. Zoals de Fransen zeggen: 'une affaire louche ...'. . Met zo'n huidig bloeddorstig regime in Soedan zou ik toch geen mensen durven terugsturen.

Het probleem is dat men niet kan bewijzen dat er gemarteld werd, maar helaas ook dat er niet gemarteld werd. Tenminste, dat zegt het onderzoek.
De gelijkenissen met UFO-onderzoek zijn treffend!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be