Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de legerdient worden ingevoerd?
Ja 52 48,60%
Nee 54 50,47%
Weet het niet. 1 0,93%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2005, 09:35   #41
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Ja,

enkel als het een Vlaams leger is
Zo denk ik er ook over, het Belgisch leger is een franstalig kliekje waar ik mij het allerminst zou thuisvoelen. Waarom in een leger dienen van een land dat je volk decennia heeft geminacht en als tweederangsburgers heeft behandeld?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:35   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Maar ge zijt er wel mans van geworden Piano, en ge zult er toch wel enige waarden mee ontdekt hebben, leren samenwerken enz... colegialiteit ...

En leren drinken !

Nu ik had sjans in de hogeschool hebben we dat ook allemaal ontdekt, wij waren met een klein groepke avonturiers, die ook vanalles zelf organiseerden buiten 't school, en we hebben daar ook flink wat afgezopen.

Maar niet iedereen heeft die kans.
Gij zijt zeker een echte macho?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:38   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Eén van de schooonste periodes uit mijn leven...

Pinten aan 12 frank en geen enkele verantwoordelijkheid, samen met enkele maten de "muur" doen, enz... 8)

Ik zou hem terug laten invoeren, maar dan op vrijwillige basis. Eén jaar met een uitkering die gelijk staat aan de uitkering van een schoolverlater.

Mvg...

Mijn vader zegt dat ook altijd, die was barman in de Kantine, ...

Die heeft zelf ooit bevel gekregen van zijn commandant om naar huis te gaan, die wou nooit verlof pakken omdat hij het daar te plezant vond...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:39   #44
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Gij zijt zeker een echte macho?
Ik vrees dat jij nog de ergste bruller van allemaal zou zijn in het leger!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:41   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Ik vrees dat jij nog de ergste bruller van allemaal zou zijn in het leger!
Vrees maar lekker voort.
Ik vind mensen met zo'n ouwerwetse mentaliteit plezant: ge kunt er tegen liegen en hebben een ego om U tegen te zeggen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:42   #46
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Mijn vader zegt dat ook altijd, die was barman in de Kantine, ...

Die heeft zelf ooit bevel gekregen van zijn commandant om naar huis te gaan, die wou nooit verlof pakken omdat hij het daar te plezant vond...

Doe de groeten aan uw vader, ik was diene die altijd aan de andere kant van de toog hing...
__________________
Schild en vriend
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:45   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Gij zijt zeker een echte macho?

Eigenlijk wel ja, ...

Ach jong ge moet er van maken wat ge kunt hé, kijk ge kunt in 't leger zitten en de dagen tellen, en ge kunt op school zitten en de dagen tellen

Maar ge kunt ook de lolbroek uithangen en alles meepikken wat ge kunt, Als ze mij de kans geven van iets te doen wat ik anders nooit zou kunnen doen of waar ik mij wreedaardig mee kan amuseren dan twijfel ik gene moment. Doen, !

Ik vind da eigenlijk zelf spijtig, dat da afgeschaft geweest is, net voor mijn jaar eigenlijk, Ik had er wel iet voor gevoeld om met nen tank of een ander exotisch vervoermiddel over een tankpiste te scheuren, ...

en mij al da schoon materiaal waar da ge mee moogt schieten ...

LAW, FNC, Mini Mie, MAG , machinepistolen. Nu moet ik da doen in de schietstand, en met die echte zware jongens moogde zelf nie schieten.

Ik heb van pure mizerie zelf nen jeep moeten kopen, ik ben daar onlangs, nen dirtroad mee afgereden, downhill, !

Puur entertainment.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:45   #48
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Echte ouderwetse toog humor. Ik denk dat mensen daarom zo'n vrees hebben voor cannabis: ze willen die toog-cultuur (waar ze toogzweren cultiveren) behouden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:47   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Doe de groeten aan uw vader, ik was diene die altijd aan de andere kant van de toog hing...

Op ne gegeven moment was 't een party,

Al die officieren en hun madammen waren zo zat dat ze die allemaar maar samen in een camionet gezet hebben,

Ze weten nie of elk koppel da ze afgezet hadden wel me mekaar getrouwd was...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:48   #50
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Eigenlijk wel ja, ...

Ach jong ge moet er van maken wat ge kunt hé, kijk ge kunt in 't leger zitten en de dagen tellen, en ge kunt op school zitten en de dagen tellen

Maar ge kunt ook de lolbroek uithangen en alles meepikken wat ge kunt, Als ze mij de kans geven van iets te doen wat ik anders nooit zou kunnen doen of waar ik mij wreedaardig mee kan amuseren dan twijfel ik gene moment. Doen, !

Ik vind da eigenlijk zelf spijtig, dat da afgeschaft geweest is, net voor mijn jaar eigenlijk, Ik had er wel iet voor gevoeld om met nen tank of een ander exotisch vervoermiddel over een tankpiste te scheuren, ...

en mij al da schoon materiaal waar da ge mee moogt schieten ...

LAW, FNC, Mini Mie, MAG , machinepistolen. Nu moet ik da doen in de schietstand, en met die echte zware jongens moogde zelf nie schieten.

Ik heb van pure mizerie zelf nen jeep moeten kopen, ik ben daar onlangs, nen dirtroad mee afgereden, downhill, !

Puur entertainment.
Ieder zijn intresse zeker? Ik heb zulke penisverlengingen niet nodig...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:49   #51
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Op ne gegeven moment was 't een party,

Al die officieren en hun madammen waren zo zat dat ze die allemaar maar samen in een camionet gezet hebben,

Ze weten nie of elk koppel da ze afgezet hadden wel me mekaar getrouwd was...
Het gaat allang niet meer om de discipline...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:49   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Zo denk ik er ook over, het Belgisch leger is een franstalig kliekje waar ik mij het allerminst zou thuisvoelen. Waarom in een leger dienen van een land dat je volk decennia heeft geminacht en als tweederangsburgers heeft behandeld?
Om me hun kloten te spelen natuurlijk, ...

Mijn broer heeft voor onderofficier gestudeerd, wat is er nu plezanter dan laxeermiddel in het koffiemachine van de instructuurs kappen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:50   #53
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Eigenlijk wel ja, ...

Ach jong ge moet er van maken wat ge kunt hé, kijk ge kunt in 't leger zitten en de dagen tellen, en ge kunt op school zitten en de dagen tellen

Maar ge kunt ook de lolbroek uithangen en alles meepikken wat ge kunt, Als ze mij de kans geven van iets te doen wat ik anders nooit zou kunnen doen of waar ik mij wreedaardig mee kan amuseren dan twijfel ik gene moment. Doen, !

Ik vind da eigenlijk zelf spijtig, dat da afgeschaft geweest is, net voor mijn jaar eigenlijk, Ik had er wel iet voor gevoeld om met nen tank of een ander exotisch vervoermiddel over een tankpiste te scheuren, ...

en mij al da schoon materiaal waar da ge mee moogt schieten ...

LAW, FNC, Mini Mie, MAG , machinepistolen. Nu moet ik da doen in de schietstand, en met die echte zware jongens moogde zelf nie schieten.

Ik heb van pure mizerie zelf nen jeep moeten kopen, ik ben daar onlangs, nen dirtroad mee afgereden, downhill, !

Puur entertainment.
Je hebt wel een droombeeld van het leger ! Wij gingen op schietoefening maar we mochten niet schieten, want de kogels waren te duur of als ambulancier heb ik nooit een ambulance van dichtbij gezien, .... DAT is het Belgisch leger, één grote klucht. Of ja, als je graag hield van je elke dag stiepel te drinken waarbij je de eerste keer vanonder het juk van je ouders kwam, dan zal het leger wel een grote tijd geweest zijn.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:53   #54
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Herstel de legerdienst,dat is de oplossing.Er zullen geen vliegtuigen genoeg zijn voor al die multicul's te verwerken die snel naar de zandbak willen trekken om te ontsnappen aan 1 jaar dienst
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:58   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ieder zijn intresse zeker? Ik heb zulke penisverlengingen niet nodig...
Ik ook niet, het is zo al erg genoeg, maar af en toe moet ne mens em ies goe laten gaan.

't leven is nie alleen boekskes lezen en arbeiten hé, ge moet u af en toe ies goe laten gaan. Anders kunde u net zo goed ophangen.

En dat leren ze u onder andere ook in 't leger, weliswaar op een rare manier, maar kom, ...

het is ook een goeie manier om de mietjesmaatschappij terug te dringen. Want het begint toch echt wel de spuigaten uit te lopen als je het mij vraagt.

Het gaat dus inderdaad niet enkel over dicipline...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 10:01   #56
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik denk dat die mietjes niet zo "mietjes" zijn als ge soms zou denken.
En alsof het leger het beste plezier levert; zoals ik al zei: ieder zijn intresse.
De motivatie om het in te voeren verandert steeds: dat laat zien wat voor een nostalgische broekschijterij die motivatie erachter is...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 10:03   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Je hebt wel een droombeeld van het leger ! Wij gingen op schietoefening maar we mochten niet schieten, want de kogels waren te duur of als ambulancier heb ik nooit een ambulance van dichtbij gezien, .... DAT is het Belgisch leger, één grote klucht. Of ja, als je graag hield van je elke dag stiepel te drinken waarbij je de eerste keer vanonder het juk van je ouders kwam, dan zal het leger wel een grote tijd geweest zijn.

Ja iedereen zijn ervaring zal wel anders, zijn, ik ben er nie bijgeweest , mijn vader mocht met den bazoeka op oefentanks schieten, granaten smijten, enz... op 't einde van den dag moesten de kogels op van de GP hebben ze met ne GP op konijnen gaan jagen, da was wel in de goeien ouwen tijd natuurlijk.

Mijn broer heeft met tanks rondgescheurt, geschoten, uit heli's gesprongen, zware opleiding, zowel fyschisch als psychisch, Daar achter is hij er wel uitgegaan, maar t heeft m wel deugd gedaan.

Maar een leger zonder schieten, tentjes zetten, en nachtelijke oefeningen is inderdaad, maar een belachelijk gedoe.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 10:09   #58
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Wie het 'leuk' vind, kan momenteel toch gaan. Waarom moeten anderen dan verplicht worden om in zo'n idiote machtsconstructie mee te draaien?
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 10:10   #59
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Omdat zij de wereld rondom zich niet kunnen vatten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 07-07-2005 at 11:11
Reason:
--------------------------------

Omdat zij de wereld rondom zich niet kunnen vatten.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Omdat zij de wereld rondom zich niet kunnen vatten. Dus moet alle wijken wat van hun ideaalbeeld afwijkt[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 7 juli 2005 om 10:11.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 10:26   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
De maatschappij verloederd.
Er is steeds meer criminaliteit.
Geen respect en discpline meer.
Egoïsme en banaal materialisme.
Straatboefjes en pestkoppen.

Zouden we niet beter de legerdienst opnieuw invoeren?
Nee. Het leger zelfs afschaffen en vervangen door een volksmilitie zou pas ideaal zijn
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be