Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2006, 00:34   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Ik heb een poes die te vroeg weg was van haar mama.
Die liep hier in 't begin toch maar serieus verloren rond.
Nu heeft ze het wel ingehaald, maar ze had toch echt wel een achterstand in het begin. Gelukkig wilde m'n andere kat mama spelen.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 07:40   #22
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niet mee eens. Ze exporteren en importeren wel dagelijks varkens, paarden, koeien en chinese kiekens. Waarom zou je geen honden, katten of eender wat andere dieren mogen verhandelen.
Exotische of dieren die de flora en fauna uit balans brengen dat is wat anders natuurlijk.
Ik begrijp dat die hond veel gevoeliger ligt dan de varkens op een kamion, maar principieel is dat hetzelfde.
voor mij moeten ze geen enkel beest uit China- of elders-invoeren.We hebben best de mogelijkheid om enkel ons eigen vee te eten, zelfs als het een paar euros meer moet kosten.Dat heb ik er best voor over.Of anders eet ik een stukje vlees minder....Daar zal dan ineens betere kontrole op kunnen uitgevoerd worden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 09:17   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor mij moeten ze geen enkel beest uit China- of elders-invoeren.We hebben best de mogelijkheid om enkel ons eigen vee te eten, zelfs als het een paar euros meer moet kosten.Dat heb ik er best voor over.Of anders eet ik een stukje vlees minder....Daar zal dan ineens betere kontrole op kunnen uitgevoerd worden.
Prima, maar ondertussen is het wel zo.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 23:19   #24
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Prima, maar ondertussen is het wel zo.
Juist.De regering zou al kunnen beginnen met huisdier-trafikanten het leven zuur te maken met vaste gevangenisstraf en zware boeten.Dat zou een goed begin zijn, en alzo zijn we terug bij de honden beland...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 23:36   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Juist.De regering zou al kunnen beginnen met huisdier-trafikanten het leven zuur te maken met vaste gevangenisstraf en zware boeten.Dat zou een goed begin zijn, en alzo zijn we terug bij de honden beland...
Op smokkel van dieren staan vrij hoge boete's maar gevangenis straf dat weet ik niet meteen.
Maar dan weer; voor rashonden of katten reist men vaak vele km ver naar een fokker om daar ter plaatse de beste stamlijn te kopen. Vb in wedstrijddieren is dat normaal zelfs.
Niet eenvoudig om te kunnen zegge; die mag wel en die mag niet.

Ik blijf er bij moest men het bij ons wat soepeler maken terug zoals bv weer eens op de markt de verkoop toelaten en dergelijke, dat de smokkel van die honden zou afnemen.
Vroeger wie een nestje had ging daar mee op de markt zitten in een kartonnen doos. Met foto's van de ouders en dergelijke, dat waren veel particulieren tussen enkele handelaars en mensen kwamen daar graag.
De prijzen lagen vrij laag en je kende de mensen.
Niet dat er geen zieke tussen zaten maar het scheelde toch een pak.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 23:46   #26
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op smokkel van dieren staan vrij hoge boete's maar gevangenis straf dat weet ik niet meteen.
Maar dan weer; voor rashonden of katten reist men vaak vele km ver naar een fokker om daar ter plaatse de beste stamlijn te kopen. Vb in wedstrijddieren is dat normaal zelfs.
Niet eenvoudig om te kunnen zegge; die mag wel en die mag niet.

Ik blijf er bij moest men het bij ons wat soepeler maken terug zoals bv weer eens op de markt de verkoop toelaten en dergelijke, dat de smokkel van die honden zou afnemen.
Vroeger wie een nestje had ging daar mee op de markt zitten in een kartonnen doos. Met foto's van de ouders en dergelijke, dat waren veel particulieren tussen enkele handelaars en mensen kwamen daar graag.
De prijzen lagen vrij laag en je kende de mensen.
Niet dat er geen zieke tussen zaten maar het scheelde toch een pak.
akkoord voor wat in het vet staat.Voor buitenlandse smokkelaars : Bak& Boetes.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 23:58   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het zal niet eenvoudig worden.
Mss moest er eens iemand iets kunnen opstarten om eigen kweek, van hier dan uit en van particulieren mits bewijs en met een limiet van maximum 1 nest per jaar of zo onder de vorm van verkoop in consignatie aan te bieden op een overdekte plaats of winkel zou dat wel wat kunnen geven.
Maar nu is het aanbod om een dier te kopen zo beperkt tot "enkele" verkoopspunten dat je het niet kan tegenhouden.
En als je de winst ziet? Hallo, je zou voor minder een reisje maken vrees ik.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 06:00   #28
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.564
Standaard

Ondertussen is het nog altijd hetzelfde liedje. Als het al niet erger geworden is. Men heeft niet genoeg meer aan één of twee honden. Het is om ter meest nu. En dan de overlast door die arme sloebers veroorzaakt er nog bovenop. "Hondenliefhebbers" zijn dieren- en mensenbeulen. Bij mij in de buurt vooral misanthrope vrouwen. Hun honden blaffen me wakker, storen me als ik lees of leer, geregeld zie ik stront uitgesmeerd over de stoep, ... . En de dagen beginnen terug te lengen. Weer meer overlast. Was het maar altijd november en december.

Citaat:
De hond is al sinds mensenheugenis trouw gezelschap. Terwijl hij vroeger werkte voor zijn baasje, wordt hij vandaag door het hele gezin verwend. Zowel zijn gewijzigde status, modegrillen als online verkoopplatforms zorgen ervoor dat de vraag naar schattige puppy’s blijft stijgen. Zo groeide de hondenhandel het afgelopen decennium zelfs uit tot een lucratieve business die bijna even winstgevend is als de handel in wapens en drugs.

Lees meer: https://www.apache.be/dossier/de-cri...e-puppyhandel/ © Apache
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 07:34   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.564
Standaard

's Morgens de raam openzetten om de woning te laten afkoelen zit er niet in. Zelfs met de ramen toe zet ik muziek op om niet de hele tijd in het waanzinnig agressief geblaf te zitten. Vannacht om 01u00 gedaan met werken en om 05u30 al terug wakker geblaft. De hond die me wakker blafte is nu weer opgesloten voor 9 uur in aan appartement van 30 graden terwijl de 'dierenliefhebber' is gaan werken.
FTW!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be