Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2010, 11:31   #21
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
... en als ge zo ne knuppel bezig ziet, die duidelijk niet met den auto kan rijden, ...
In andere landen: Rijverbod.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 11:33   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In andere landen: Als de omstandigheden veilig autorijden onmogelijk maken, dient u dat na te laten.
U had helemaal niet mogen rijden in dit geval.
komkom ge moet dat niet allemaal te zwart wit zien !

ge kunt u dat zo voorstellen :

een bende arrogante wij-hebben-alles-ouderlingen die eerst 'fietskes-op-de-mercedes-bol' het halve land in file zetten om dan 30 km te gaan fietsen in landelijk gebied, en zich daarbij uiteraard gedragen of de weg uitsluitend van hun is ... te schoon om efkes uit de weg te gaan voor iemand die zwaar aan t werk is ja
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 11:40   #23
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

zwakke weggebruikers dienen te beseffen dat zij zwakke weggebruikers zijn; een arrogante houding, wat op andere sociale aangelegenheden gewoon irritant is voor de omstaanders, is in verkeerssituaties dodelijk. Nu ja, met inbegrip van wat treurnis voor de uitzonderingen die de regel bevestigen, kan de wereld gerust ronddraaien met wat minder arrogantie.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 13:37   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In andere landen: Rijverbod.
Moesten ze hier alle knuppels die niet met een auto kunnen rijden een rijverbod geven, dan reed hier nog 10 % van de mensen met nen auto.

en dan heb ik het niet over den belziek maar Italie, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 13:39   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In andere landen: Als de omstandigheden veilig autorijden onmogelijk maken, dient u dat na te laten.
U had helemaal niet mogen rijden in dit geval.
... zeg dat tegen die 1000 andere gasten die achter en voor mij reden he.

Ge moet u aanpassen aan de omstandigheden,

zonneklep naar beneden, zonnebril op en snelheid aanpassen,

maar het is mijn schuld niet als er plots een of andere clown zonder te kijken gaat oversteken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 21:26   #26
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In andere landen: Rijverbod.
Aha, een echte omgekerde patriot die België ziet als een werkelijk uniek land. In alle andere landen heerst een totaal ander beleid, met een totaal ander resultaat. Enkel in België (waar u heel toevallig woont) loopt het allemaal anders.

Mocht u in Portugal wonen zou u wellicht zeggen: "nog een geluk dat we niet in België wonen, want vergeleken met andere landen gaat het daar totaal anders aan toe ...
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 15:35   #27
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.195
Standaard

Vrouw uit Peer krijgt 1,5 jaar cel voor dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf

Hier

Een 37-jarige vrouw uit Peer is door de Hasseltse correctionele rechtbank veroordeeld tot 1,5 jaar cel en 2.200 euro boete voor een dodelijk verkeersongeval met vluchtmisdrijf op de Napoleonsweg in Overpelt op 19 augustus 2009. Op weg naar haar werk reed ze op 19 augustus 's avonds een fietser op het fietspad aan.
Ze reed zonder te stoppen door naar haar werk, hoewel er op de passagierszetel van haar voertuig glas lag van de verbrijzelde voorruit. De fietser overleed op de plek van de aanrijding. Een chef van haar Lommelse werkgever belde vervolgens de politie, omdat de vrouw volgens haar collega's raar deed en omdat haar auto schade vertoonde.
Politieonderzoek maakte duidelijk dat zij het ongeval had veroorzaakt. Bovendien had ze naar eigen zeggen vier tot vijf glazen bier gedronken. De politie stelde vast dat ze moeilijk praatte en bloeddoorlopen ogen had.

Mevrouw was na aanhouding en verhoor direct heengezonden. Ook na de veroordeling hoeft zij de gevangenis niet in. Cellentekort. Daarvoor was de uitgesproken 'straf' te kort.
Geen dag in de cel gezeten dus.....oepssss. That was close.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 april 2010 om 15:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 15:47   #28
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Aha, een echte omgekerde patriot die België ziet als een werkelijk uniek land. In alle andere landen heerst een totaal ander beleid, met een totaal ander resultaat. Enkel in België (waar u heel toevallig woont) loopt het allemaal anders.

Mocht u in Portugal wonen zou u wellicht zeggen: "nog een geluk dat we niet in België wonen, want vergeleken met andere landen gaat het daar totaal anders aan toe ...
Wil je nu zeggen dat het hier nog wel meevalt, omdat het in andere landen nog slechter is? Ik zal een paar voorbeeldjes aanhalen van hoe men doodrijders elders aanpakt.

De staat Georgia (V.S.):

In the state of Georgia, vehicular homicide is more properly known as homicide by vehicle. It is defined, by statute, that unlawful killing of another person using a vehicle. It does not require mens rea, an intent to kill, nor does it require malice aforethought or premeditation.

There are two degrees of vehicular homicide:

First degree homicide by vehicle

This is a felony, that upon conviction will result in a sentence of between 3 and 15 years of imprisonment (or between 5 and 20 years for habitual violators), with no parole for at least 1 year. A homicide is first degree homicide by vehicle if the driver "unlawfully met or overtook a school bus; unlawfully failed to stop after a collision; was driving recklessly; was driving while under the influence of alcohol or drugs; failed to stop for, or otherwise was attempting to flee from a law enforcement officer; or had previously been declared a habitual violator".

Second degree homicide by vehicle
This is a misdemeanor, that upon conviction will result in a sentence of up to 1 year (which may be suspended) or a fine of up to US$1,000 (or both). Second degree homicide by vehicle encompasses all other homicides by vehicle, involving any other violation of the laws governing motor vehicles, that are not classed as first degree homicides. (Bron: wiki)

Louisiana:

In the state of Louisiana, vehicular homicide is defined as the killing of a human being while operating a motor vehicle, or other means of conveyance, under the influence of alcohol and/or controlled substances. The minimum punishment is a fine of at least $2,000 (not more than $15,000), and 2-30 years in prison.

Oregon:

In the state of Oregon, there is one statute that has "vehicular homicide" in the title. That is "Aggravated vehicular homicide," ORS 163.149.[1] People can be and are prosecuted for vehicular homicides under the already existing Manslaughter and Criminally Negligent Homicide statutes. Additionally, there is a special statute that elevates the crime seriousness of Manslaughter I and Criminally Negligent Homicide when it is caused by a drunk driver. ORS 163.147. When victims survive, prosecutors frequently charge defendants with serious assaults by means of a dangerous weapon (to wit: a vehicle). Oregon has a special law commonly referred to as "Measure 11" which subjects first time offenders to harsh mandatory minimum sentences. ORS 137.700. Manslaughter I carries a mandatory ten year sentence, even for a first time conviction. Manslaughter II carries 75 months, approximately 6 1/4 years. Therefore, drivers charged with causing someone's death recklessly (Man II) or recklessly, under circumstances manifesting an extreme indifference to the value of human life (Man I), are facing very serious charges with very serious prison time.

Groot-Brittannië:

Conviction under section 1 [3], of the Road Traffic Act (Causing Death by Dangerous Driving) carries a mandatory disqualification. It also carries the possibility of a prison sentence of up to 14 years duration.

The Court of Appeal in R v Cooksley and others [4] gave guidelines for cases where death is caused by dangerous driving. In R v Richardson [5] the Court of Appeal reassessed the starting point set out in R v Cooksley taking into consideration the increase in the maximum penalty. The relevant starting points identified in Cooksley should be reassessed as follows:

i) No aggravating circumstances – twelve months to two years' imprisonment (previously 18 months);
ii) Intermediate culpability - two to four and a half years' imprisonment (previously 3 years);
iii) Higher culpability – four and a half to seven years' imprisonment (previously 5 years);
iv) Most serious culpability – seven to fourteen years' imprisonment (previous starting point of 6 years).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 19:05   #29
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jawel vijf d's in één draad, maar we zullen hier ongetwijfeld spoedig aanzienlijk meer door het verkeer vermorzelde menschjes mogen tellen.
Had je er maar niet moeten lopen of fietsen.
Waar je in echte landen als doodrijder een langdurige detentie te wachten staat en allerlei andere nare civielrechtelijke consequenties worden geinitieerd, heeft Belgie dat allemaal veel beter geregeld.
Het 'slachtoffer', want zo wordt een doodrijder hier genoemd, mag het de volgende dag gewoon weer proberen.
De 'dader', meestal degene die zo dom was over te steken, is toch dood, en zoals de burgemeester van dienst dan altijd stelt: 'Het is heel erg, maar er is helaas niets meer aan te doen.'
En zo is het maar net.

Welkom in het land van de onbestrafte doodrijders!
Het is hier niet makkelijk om aan straatpunten te komen eh?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:06   #30
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
OK, mijn volgende auto wordt een dikke 4x4.
Hummer ? Het Amerikaans leger verkoopt er een aantal tegenwoordig, van de 1 ste generatie. Ze maken er nu nog steviger. Iets voor jou ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:20   #31
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Aan het peil van de berichtgeving te zien is het duidelijk dat verkeersslachtoffers ons na aan het hart liggen. We zijn het zo gewend geraakt dat er drie doden per dag vallen in het verkeer dat we er niet eens meer bij stilstaan. dat het de belangrijkste doodsoorzaak is tussen 5 en 45 jaar interesseert ons nauwelijks want onze 'mobiliteit' (= ik wil in de file staan wanneer ik wil) is heilig we spreken ook over verkeersslachtoffers, alsof het verkeer een soort god is aan wie we een aantal van onze dierbaren, meestal kinderen moeten opofferen. Elke dag wordt er in Vlaanderen een kind op weg van en naar school aangereden. 't Is niet altijd ernstig en ik weet dat veel kinderen niet opletten op de fiets, maar het zijn verdomme kinderen. Hadden jullie als kind soms zo'n grote 'volwassen' houding?
Maar kinderen stemmen nog niet en zijn dus electoraal gezien niet interessant, en tegen dat ze kunnen stemmen zijn ze ofwel doodgereden ofwel zelf toegetreden tot het legioen der autorijders en dus is er geen noodzaak meer om het beleid te veranderen. Maar tja, wat verwacht je nu ook van een land waarin een paar brulboeien die een speech verstoren belangrijker nieuws zijn dan de zoveelste verkeersdode die pas een écht 'fait-divers' zijn voor de meeste mensen behalve dan voor de ouders die zich blijven afvragen waarom nu juist hun kind moest geslachtofferd worden aan de wielen die grote 4X4 bestuurd door een idioot die niet met de auto kan rijden en daarom maar een 4X4 koopt zodat hij of zij iedereen uit de weg kan rammen want zij zitten veilig in hun 'tank'. Waarom koop je ineens geen echte tank, dan hoef je niet meer hypocriet te doen?
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:54   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Dat er doden en gewonden vallen in het verkeer, valt gewoon niet te vermijden. Dat daar kinderen bij zijn, evenmin. Daar gaat het ook niet over.

Waar ik echt het schijt van krijg, zijn mensen die menen te moeten spreken over "we, wij, ons". Spreek voor uzelf en laat "ons" met rust.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 22:46   #33
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat er doden en gewonden vallen in het verkeer, valt gewoon niet te vermijden. Dat daar kinderen bij zijn, evenmin. Daar gaat het ook niet over.

Waar ik echt het schijt van krijg, zijn mensen die menen te moeten spreken over "we, wij, ons". Spreek voor uzelf en laat "ons" met rust.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 00:28   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In andere landen: De weg opgaan met eeen zeer zwaar voertuig, minimaal zicht, te hard rijden, gebeurt opzettelijk. Wel expres het risico genomen. Individueel verantwoordelijk.
Natuurlijk ,nét zoals deze week toen een fietser compleet met zijn ipod in een bocht naar rechts gewoon van het fietspad de weg dwarste om de tegenoverliggende straat in te rijden zonder ook maar te kijken of hij wel over kon...

Gelukkig voor hem moest ik nét diezelfde kant uit,anders hadden de verkeersstatistieken één dodelijk slachtoffer méér geteld als hij die 1600kg van mijn auto over zich heen had gekregen als ik besloten had om de bocht te volgen richting rijmenam...

Die gast beseft volgens mij nog altijd niet waaraan hij ontsnapt is...
Als die omleiding naar bonheiden niet door die wijk waarin hij reed had gelopen had hij nu méér dan waarschijnlijk kassie wijlen geweest aangezien ik dan rechtsaf was gegaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 16:04   #35
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat er doden en gewonden vallen in het verkeer, valt gewoon niet te vermijden. Dat daar kinderen bij zijn, evenmin. Daar gaat het ook niet over.
Waar gaat het dan wél over?
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 22:39   #36
Seppe Cools
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2009
Berichten: 254
Standaard

Ik wil totaal niet met een auto rijden, maar ik word langs alle kanten verplicht en ik ben nu met een L aan het rondrijden dik tegen mijn zin.
Als ik dan per ongeluk iemand dood rijd dan ga ik daar ook niet te hard van wakker liggen hoor.
Als de maatschappij het zo wil spelen, fine dan, dan moet je achteraf maar niet komen blijten dat er zoveel zogezegd zonder "verantwoordelijkheidsgevoel" zitten rond te rijden.

Ik wil van thuis uit werken, maar ik mag niet.
__________________
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 april 2010 om 22:45.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 22:48   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Als ik dan per ongeluk iemand dood rijd dan ga ik daar ook niet te hard van wakker liggen hoor.

Dat zou idd dom zijn. Daar zou u alleen uzelf mee hebben.

In Belgie liggen de rechters er ook niet van wakker, en de rest van de samenleving ook niet.
Misschien de familie van de 'dader'....dan had hij/zij er ook maar niet moeten lopen of fietsen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:00   #38
Seppe Cools
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2009
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat zou idd dom zijn. Daar zou u alleen uzelf mee hebben.

In Belgie liggen de rechters er ook niet van wakker, en de rest van de samenleving ook niet.
Misschien de familie van de 'dader'....dan had hij/zij er ook maar niet moeten lopen of fietsen.
Klein detail: Je bent een stukje van mijn tekst vergeten.

Ik had ooit de Koran ook eens geciteerd met volgend tekstje: "Allah is een vuil varken".
Wat bleek nu?
Ik had per ongeluk een paar woordjes tussenin vergeten en ik had ze weggelaten, wat dom van mij hé.
Dus het is u vergeven hoor, het kan blijkbaar iedereen overkomen, zelfs mij
__________________
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 april 2010 om 23:02.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:30   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Ik wil totaal niet met een auto rijden, maar ik word langs alle kanten verplicht en ik ben nu met een L aan het rondrijden dik tegen mijn zin.
Als ik dan per ongeluk iemand dood rijd dan ga ik daar ook niet te hard van wakker liggen hoor.
Als de maatschappij het zo wil spelen, fine dan, dan moet je achteraf maar niet komen blijten dat er zoveel zogezegd zonder "verantwoordelijkheidsgevoel" zitten rond te rijden.

Ik wil van thuis uit werken, maar ik mag niet.
Lemuriërs die de auto, uitvinding van Hyperboreïsch vernuft, misbruiken om Hyperboreeërs te vermoorden, verdienen de doodstraf.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:32   #40
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Ik wil totaal niet met een auto rijden, maar ik word langs alle kanten verplicht en ik ben nu met een L aan het rondrijden dik tegen mijn zin.
Als ik dan per ongeluk iemand dood rijd dan ga ik daar ook niet te hard van wakker liggen hoor.
Als de maatschappij het zo wil spelen, fine dan, dan moet je achteraf maar niet komen blijten dat er zoveel zogezegd zonder "verantwoordelijkheidsgevoel" zitten rond te rijden.

Ik wil van thuis uit werken, maar ik mag niet.

't Is erg hé.
__________________

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 3 april 2010 om 23:32.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be