Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2017, 19:10   #241
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Anti-semiet ? De opdeling van het midden oosten is gebeurd na de eerste wereld oorlog nadat de Turken verslagen werden. Na de tweede wereldoorlog is enkel nog de staat Israël ontstaan.
Of misschien bedoel je de westerse reactie op de rampzalige Midden-Oostenpolitiek van de Sovjet-Unie ?
Ik ben verre van anti-semiet. Maar Israël is sinds haar ontstaan niet bepaald een stabiliserende factor in de regio geweest. Het is dé flater van de twintigste eeuw geweest. Dat is hetzelfde alsof je een hoop Congolezen naar België importeert, de Vlamingen naar Nederland sjot en Vlaanderen eigendom van de Congolezen wordt. Ik denk dat de meeste Belgen niet blij zouden geweest zijn.
Met het einde van de Koude Oorlog was het tijd voor een nieuwe oorlog en men viel voor de hond zijn klote Irak binnen met honderdduizenden doden tot gevolg. Ik kan mij voorstellen dat daar een paar misnoegde mensen uit voortgekomen zijn. Iets later is Afghanistan aan de beurt. Dan valt men voor de hond zijn kloten Irak nog eens binnen. En passant bombardeert men Libië. Dat land is nu ook naar de klote. Dan wordt de aandacht verlegt naar Syrië. Wij hebben in al deze zaken een serieuze verantwoordelijkheid. Het gevolg van onze acties is dat miljoenen mensen hun hele hebben en houden kwijt zijn. Een toekomst is er niet. Om nog te zwijgen van de ontelbare doden. Dat er mensen tussen zitten die op wraak belust zijn mag niet als een donderslag bij een klare hemel klinken.
Ke Nan is offline  
Oud 24 mei 2017, 19:14   #242
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Natuurlijk. Want voor WO 2 sloegen ze daar elkaar niet elke paar jaar de kop in

Wat wel veranderd is sinds WO 2 is dat we die barbaren binnen onze gates gelaten hebben - met dank aan werelverbeteraars gelijk gij.
Elkaar de kop inslaan is niet hetzelfde als dat wij ze de kop inslaan.
Ke Nan is offline  
Oud 24 mei 2017, 19:41   #243
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We hoeven niet schroomvallig te zijn. Laat het ons maar zeggen en schrijven zoals het is. Lafheid is duidelijk een fundamenteel kenmerk in de methodes die de aanhangers van Mohammed & C° toepassen. Mensen doden en verminken, niet met de bedoeling ergens een concreet aanwijsbare en aanwezige militaire vijand uit te schakelen. Wel met opzet onschuldigen (waaronder heel wat kinderen) aanvallen, want dat gaat zoveel gemakkelijker.
Het doel van de terroristen is een positive feedback reactie van geweld uit te lokken. Waarbij niet-moslims wraakacties plegen op moslims en omgekeerd, in steeds grotere frequentie.

Helaas het lukt niet, want de Europeanen geven nergens een zak om. Een priester in zijn kerk vermoorden? De mensen op een kerstmarkt omver rijden?

Blijkbaar krijgt Dostojevski dan toch gelijk: God is dood, en alles is toegelaten.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 24 mei 2017, 19:43   #244
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is gewoon een nieuwe manier van zelfmoord plegen voor mentaal gestoorde gastjes.
Heb je ook een mening of sommige godsdiensten in meer of minder mate mentaal gestoorden produceren dan wel aantrekken?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 24 mei 2017, 19:48   #245
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
een dode door een niet-Moslim terrorist even dood is als een dode door een Moslim-terrorist.
Er is geen enkel verschil.
En dode door een verkeersongeluk op een gevaarlijk kruispunt is even dood als een dode door een ander soort verkeersongeluk.

Dat belet ons niet van gevaarlijke kruispunten in kaart te brengen en aan te pakken.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 24 mei 2017, 20:03   #246
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat er mensen tussen zitten die op wraak belust zijn mag niet als een donderslag bij een klare hemel klinken.
Dus Manchester was wraak voor... ja, wat eigenlijk? Asiel te verlenen aan die gast zijn vader?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 24 mei 2017, 20:15   #247
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben verre van anti-semiet. Maar Israël is sinds haar ontstaan niet bepaald een stabiliserende factor in de regio geweest. Het is dé flater van de twintigste eeuw geweest. Dat is hetzelfde alsof je een hoop Congolezen naar België importeert, de Vlamingen naar Nederland sjot en Vlaanderen eigendom van de Congolezen wordt. Ik denk dat de meeste Belgen niet blij zouden geweest zijn.
Met het einde van de Koude Oorlog was het tijd voor een nieuwe oorlog en men viel voor de hond zijn klote Irak binnen met honderdduizenden doden tot gevolg. Ik kan mij voorstellen dat daar een paar misnoegde mensen uit voortgekomen zijn. Iets later is Afghanistan aan de beurt. Dan valt men voor de hond zijn kloten Irak nog eens binnen. En passant bombardeert men Libië. Dat land is nu ook naar de klote. Dan wordt de aandacht verlegt naar Syrië. Wij hebben in al deze zaken een serieuze verantwoordelijkheid. Het gevolg van onze acties is dat miljoenen mensen hun hele hebben en houden kwijt zijn. Een toekomst is er niet. Om nog te zwijgen van de ontelbare doden. Dat er mensen tussen zitten die op wraak belust zijn mag niet als een donderslag bij een klare hemel klinken.
Diegenen die hier wraak nemen zijn hier geboren, komen overwegend uit Marokko of Algerije, en zijn soms zelfs autochtone bekeerlingen. Er zit een serieus spagaat in je politiek correcte theorie.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 mei 2017, 20:25   #248
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Volgende uitspraken zijn niet van mij.

"Hij heeft een boek toegezonden die ongeveer door niemand gelezen kan worden. Zo erg dat er, doorheen de geschiedenis, maar een paar mensen hem écht begrepen hebben..."
http://forum.politics.be/showthread.php?t=219610

"Ik durf te menen dat de geschiedenis van de Islam, en ook de huidige gebeurtenissen, héél duidelijk aantoont dat zelfs "Moslims" de Koran totaal niet begrijpen. Anders zou er maar één interpretatie van de Koran zijn, en zouden de Moslims geen hele wetenschap hebben moeten uitvinden om hem te kunnen begrijpen.
En zelfs binnen die wetenschap zijn er tal van tegenstrijdige meningen. En dus tal van interpretaties.

Dus neen, de Koran is niet te begrijpen, wat ook logisch is, het is immers "geschreven" door een halve of hele gare die ofwel aan de drugs zat, ofwel er niet echt met zijn hoofd bij was. Zoals alle "profeten" en soortgelijken.

Sterke God, moet ik zeggen, hij had zich de moeite kunnen sparen, er zouden misschien minder oorlogen zijn of geweest zijn (wie weet...). "
http://forum.politics.be/showthread.php?t=219610



Probeer eens uw islamobsessie achterwege te laten en denk eventjes na. Uiteraard is er geen 'plan', ik ben nog niet vaak een anti-terroristische plan tegengekomen die enig zichtbaar effect had op lange termijn. De enige manier is inderdaad wachten, de oorzaken proberen te identificeren, en ze proberen aan te pakken.

En zoiets duurt lang, heel lang. Meer dan 20 jaar voor de Rote Armee Fraktion, laten we gemakkelijkheidshalve dertig jaar zeggen voor de IRA, of nog de ETA die, 50 jaar na oprichting, eigenlijk nog steeds actief is.
En jij denkt het Moslimterrorisme met een vingerknip op te lossen?
Er loopt tegenwoordig nog zo'n struikrover rond die zichzelf Messiaanse eigenschappen toedicht en over een flink uit de kluiten gewassen portie onmenselijkheid beschikt. Zijn naam is Joseph Kony en hij wordt internationaal gezocht wegens oorlogsmisdaden. De parallellen zijn angstwekkend reëel, maar toen ik ze hier ooit al eens stelde heette ik een xenofoob te zijn. Mensen als Pandareus, en er zijn er nog, plachten uit doorgeslagen politiek correct relativisme nog al eens termen te verkrachten waarvan ze de betekenis niet eens kunnen vatten.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 mei 2017 om 20:28.
Nierika is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:04   #249
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Neen. Maar ik ben realistisch. Bij elke terreurdaad gaan de grenzen meer en meer dicht en is het meer en meer een afgang voor Merkel haar beleid. De EU moet democratischer en niet Duitsland die alles bepaalt en afkomt met domme beslissingen. Ergens is de vijand van mijn vijand mijn vriend. (IS)
Nochtans zit Merkel terug in de lift om terug opnieuw als bondskanselier verkozen te worden. Duitsland heeft dringend nood aan die jonge werkkrachten. De bevolking is verouderd en de economie heeft jonge handen nodig. Op het einde van de rit zijn het de centen die doorslag geven, niet enkele kutten die in Keulen gevingerd werden.
Gipsy is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:14   #250
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ja maar, is zij nu een Moslima of niet?
Nee. Dat is een fundamentele christen (eten ook geen vatkensvlees) die mee doet aan de Ramadan.

In ieder geval, zij zal branden in de hel.
Maar geen nood, Allah de barmhartige zal haar nieuw vel geven, zodat het terug kan verbranden. Waarop ze weer nieuw vel krijgt dat opnieuw zal verbranden, etc etc.

Dit alles doet de barmharyige omdat het zeer veel pijn zou doen. Zo staat het in de qur'an. Weer bewijs van het wetenschappelijk niveau van de qur'an. Want de pijndinges, dat zit net onder de huid, zo valt op menig booslim forum te lezen.
Odol is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:22   #251
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik dacht dat er censuur heersten, en dat de bevolking vooral niet mocht weten dat het om een (vermoedelijke) Moslim gaat...
Censuur is er. En als het geen censuur is dan is het alvast POCO dictatuur.

Hier, lees, laat het tot U doordringen en vertel geen onzin meer.

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ka...ns-niet-redden


Wie de gecopieerde poco boodschappen van de media niet herhaalt wordt verbannen, als nazi kamtgestelt. Zijn medemens durft niet in het openbaar in te stemmen, maar is vaak dezelfde mening toegedaan.
Odol is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:29   #252
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Censuur is er. En als het geen censuur is dan is het alvast POCO dictatuur.

Hier, lees, laat het tot U doordringen en vertel geen onzin meer.

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ka...ns-niet-redden


Wie de gecopieerde poco boodschappen van de media niet herhaalt wordt verbannen, als nazi kamtgestelt. Zijn medemens durft niet in het openbaar in te stemmen, maar is vaak dezelfde mening toegedaan.
Serieus blijven, wie leest die zever. Het gebeurt niet veel maar sinds lang heb ik niet meer zo een klotelink aangeklikt. Ik ben geen twee zinnen ver geraakt.
Gipsy is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:34   #253
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Serieus blijven, wie leest die zever. Het gebeurt niet veel maar sinds lang heb ik niet meer zo een klotelink aangeklikt. Ik ben geen twee zinnen ver geraakt.
De eerste zin is er nochtans boenk op.
Heel jammer dat je op school niet geleerd hebt om meer dan 2 zinnen te lezen.

Laatst gewijzigd door Odol : 24 mei 2017 om 21:36.
Odol is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:38   #254
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Neen jongske, op het einde van de rit wacht de guillotine voor de huidige elite. En ge weet het.
Geeuw, guillotine. Ce bon vieux docteur Guillotin. Enfin het is goed op uw jonge leeftijd veel fantasie te hebben. Als ge ouder zijt dan 18 is er wel een probleem. Enfin ik zou zelfs niet zoiets gezegd hebben op 12.
Gipsy is offline  
Oud 24 mei 2017, 21:39   #255
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
De eerste zin is er nochtans boenk op.
Heel jammer dat je op school niet geleerd hebt om meer dan 2 zinnen te lezen.
Dat was een elite college waar Odollekes zelfs de toiletten niet mogen kuisen.
Gipsy is offline  
Oud 24 mei 2017, 22:07   #256
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nochtans zit Merkel terug in de lift om terug opnieuw als bondskanselier verkozen te worden. Duitsland heeft dringend nood aan die jonge werkkrachten. De bevolking is verouderd en de economie heeft jonge handen nodig. Op het einde van de rit zijn het de centen die doorslag geven, niet enkele kutten die in Keulen gevingerd werden.
Arbeit macht frei.
TV-verslaafde is offline  
Oud 24 mei 2017, 22:26   #257
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard



Sociaal is waar arbeid voor nodig is. Zie je; de Duitsers hebben toch iets geleerd uit WOII; Gipsy? Heb jij eigenlijk al eens een dag in uw leven echt gewerkt? Centen tellen op een bureau telt niet.
TV-verslaafde is offline  
Oud 24 mei 2017, 22:50   #258
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht


Sociaal is waar arbeid voor nodig is. Zie je; de Duitsers hebben toch iets geleerd uit WOII; Gipsy? Heb jij eigenlijk al eens een dag in uw leven echt gewerkt? Centen tellen op een bureau telt niet.
Maw, volgens U werkt een boekhouder niet.
DucDEnghien is offline  
Oud 24 mei 2017, 23:01   #259
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ca fait partie des horreurs de la guerre.
Je ontkent het dus niet?!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 24 mei 2017, 23:05   #260
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Maw, volgens U werkt een boekhouder niet.
Daar gaan we weer. Dat is die eindeloze discussie van arbeid vs kapitaal. Iemand die niet fysiek werkt wordt mentaal zwak en degenereert. Dat is mijn mening. Je mag geen van de 2 verwaarlozen zowel lichaam als geest. Ondernemers zijn over het algemeen 100 kilo of 30 kilo, slaaptekort, stress, hartinfarct, 20 koffies per dag enz.
TV-verslaafde is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be