Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2018, 08:40   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Water/sanitair/elektriciteit/Cv.....allemaal zelf gedaan en wat ik zelf niet deed individueel, per soort werk georganiseerd. Na 8 maand ben ik wel eens voor een week, verplicht in mijn zetel moeten gaan liggen. Zelfs gewoon rechtop zitten was niet meer mogelijk. De wereld draaide toen letterlijk door, als zot. Maar wie wil kan veel zelf, zeker met de mogelijkheden en materialen van vandaag. Vooral rondkijken kan je veel geld besparen.
Onze vloer bijvoorbeeld. Op het gelijkvloers overal gepolijste graniet gebruikt behalve de berging en de garage). Bij Veronove in Ninove +5000bfr /m², bij Paesen in Peer de helft en ik mocht een lot gaan kiezen bij Brachot in Gent. (prijzen +/-1995, zonder plaatsing, moest 120 m² hebben.)
materialen en technieken van nu zijn idd allemaal niet moeilijker dan een kleuterblokkendoos, je moet alleen wat kanalen en info hebben over die nieuwe technieken allemaal, eens je die lijnen hebt, kan je vrijwel alles zelf.
voor de keuken en badkamermeubels moet ik mijn kozijn schrijnwerker danken, heb ze wel zelf getekend en geprogrammeerd op zijn zaagmachien dan weer
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:30   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge geraakt nooit aan een nieuw huis met een verbouwing.
Ge geraakt wel aan een goed huis. Zelfs een beter huis omdat ge vaak de mogelijkheid hebt om ruimer te gaan dan wat nu mogelijk is.


Citaat:
je kan ook bouwen zonder bouwmaatschappij hoor, gewoon zelf architect en aannemer aanstellen. geen probleem mee gehad.
sleutel op de deur of grote aannemers zijn idd miserie.
Recent nog eens een bouw gezet ? Ik stond op het punt om te verkopen en te bouwen.

Ik heb het afgezegd. De prijs....

Ik heb nu gekocht, en dat huis gaat incusief alle verbeterwerken en verbouwingen 440k hebben gekost. Ik heb schetsen laten maken en een prijsschatting door een architect voor een nieuwbouw. 320k exclusief btw voor vergelijkbare oppervlakte (lol). En dan hebben we nog geen grond, geen tuin aangelegd, geen oprit, geen omheining, geen lampen, geen gordijnen, niks....

Die bouw zou me 600k hebben gekost. Sorry, maar voor 600k heb je villas hier, met zwembad en 20a grond. Nieuwbouw is een financiele keuze, en vaak niet de beste.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:32   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge geraakt wel aan een goed huis. Zelfs een beter huis omdat ge vaak de mogelijkheid hebt om ruimer te gaan dan wat nu mogelijk is.




Recent nog eens een bouw gezet ? Ik stond op het punt om te verkopen en te bouwen.

Ik heb het afgezegd. De prijs....

Ik heb nu gekocht, en dat huis gaat incusief alle verbeterwerken en verbouwingen 440k hebben gekost. Ik heb schetsen laten maken en een prijsschatting door een architect voor een nieuwbouw. 320k exclusief btw voor vergelijkbare oppervlakte (lol). En dan hebben we nog geen grond, geen tuin aangelegd, geen oprit, geen omheining, geen lampen, geen gordijnen, niks....

Die bouw zou me 600k hebben gekost. Sorry, maar voor 600k heb je villas hier, met zwembad en 20a grond. Nieuwbouw is een financiele keuze, en vaak niet de beste.
in 2012 ja, de grond had ik rond 2004 als belegging gekocht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:45   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge geraakt wel aan een goed huis. Zelfs een beter huis omdat ge vaak de mogelijkheid hebt om ruimer te gaan dan wat nu mogelijk is.




Recent nog eens een bouw gezet ? Ik stond op het punt om te verkopen en te bouwen.

Ik heb het afgezegd. De prijs....

Ik heb nu gekocht, en dat huis gaat incusief alle verbeterwerken en verbouwingen 440k hebben gekost. Ik heb schetsen laten maken en een prijsschatting door een architect voor een nieuwbouw. 320k exclusief btw voor vergelijkbare oppervlakte (lol). En dan hebben we nog geen grond, geen tuin aangelegd, geen oprit, geen omheining, geen lampen, geen gordijnen, niks....

Die bouw zou me 600k hebben gekost. Sorry, maar voor 600k heb je villas hier, met zwembad en 20a grond. Nieuwbouw is een financiele keuze, en vaak niet de beste.
Vooral niet laten afschrikken is de boodschap.
anno1995
Onze eerste architect waar we gingen informeren sprak toen van een budget wat we uiteindelijk, door de handen uit de mouwen en het beetje verstand te gebruiken, met 40% hebben verminderd en daar bovenop nog materialen van een superieure kwaliteit hebben gebruikt. 'k Zou dat eigenlijk nog eens graag overdoen zo'n project. Wie weet, binnen een paar jaar.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:48   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vooral niet laten afschrikken is de boodschap.
anno1995
Onze eerste architect waar we gingen informeren sprak toen van een budget wat we uiteindelijk, door de handen uit de mouwen en het beetje verstand te gebruiken, met 40% hebben verminderd en daar bovenop nog materialen van een superieure kwaliteit hebben gebruikt. 'k Zou dat eigenlijk nog eens graag overdoen zo'n project. Wie weet, binnen een paar jaar.
²
ben er van overtuigd dat je daar ook meer mee verdient dan met je job (gelijk welke job in BE tenzij je chirurg bent of zo)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:33   #46
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb alleen voor de ruwbouw een aannemer aangesteld.

dak zelf getimmerd, platen laten leggen en dakpannen zelf gelegd...
loodgieterij zelf gelegd
electriciteit zelf gelegd (behalve de kast)
luchtsysteem zelf geinstalleerd
plakker aangesteld
chapper aangesteld
zelf vloeren gelegd
badkamer zelf gezet
keuken en badkamers zelf gemaakt en gezet.
ik denk wel dat ik een tikkeltje goedkoper en vooral beter zat dan sleutel op de deur ... meer mee verdiend dan ooit bijeengespaard met de dagjob wil dat zeggen.
allemaal met een viertal goeie vrienden die voor niks kwamen...
Zo heb ik het ook gedaan. Dat was de enige manier om zelf te kunnen bouwen. Het laten doen was voor ons destijds onbetaalbaar.

Ik heb mijn hele huis zelf gezet. Met wat gratis hulp links en rechts natuurlijk.
Enkel de ramen heb ik laten plaatsen omdat dat toch in de prijs inbegrepen zat.

Voor 600.000Bfr stuk grond gekocht (900m) en met een lening van 1,5miljoen Bfr alles gezet. In tussentijd woonden we in een grote stacaravan die we achteraan op de bouwplaats hadden staan.
Sindsdien nog eens 20.000 euro bij geleend voor allerlei 'verbouwingen'.

Huis is nu geschat op 350.000 euro. (22 jaar later)
Beste investering ooit dus.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:40   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in 2012 ja, de grond had ik rond 2004 als belegging gekocht.
Ah dat verklaart

Ik zocht een grond van 7 tot 9a (heb nu 9a) en die gingen tussen 150 en 200k hier.

En dan nog, vaak aan drukkere wegen en den "overschot".

Als ge daar een moderne bouw op zet die voldoet aan de wettelijke vereisten...amehoela.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:42   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vooral niet laten afschrikken is de boodschap.
anno1995
Onze eerste architect waar we gingen informeren sprak toen van een budget wat we uiteindelijk, door de handen uit de mouwen en het beetje verstand te gebruiken, met 40% hebben verminderd en daar bovenop nog materialen van een superieure kwaliteit hebben gebruikt. 'k Zou dat eigenlijk nog eens graag overdoen zo'n project. Wie weet, binnen een paar jaar.
Met twee kleine kinderen en alletwee fulltime aan het werk zie ik dat niet zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:43   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb al scheidingen geweten ontstaan door die zelfbouwprojecten. Bij vrienden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:45   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb al scheidingen geweten ontstaan door die zelfbouwprojecten. Bij vrienden.
als ge u genoeg in de schulden steekt daarvoor, hebt ge allebei t geld niet om u een scheiding te kunnen veroorloven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:15   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb al scheidingen geweten ontstaan door die zelfbouwprojecten. Bij vrienden.
Ik kan dat goed geloven.

Zo een nieuwbouw zelf zetten vraagt enorm veel doorzettingsvermogen. En voldoende centjes ergens opzij om alles vlot te kunnen doen wanneer nodig.

Maar evident is dat allemaal niet.
Vorige week heb ik bijna een ganse week bezig geweest in een villa die ze ook zelf hebben gezet x aantal jaren terug.
Op het eerste gezicht ziet dat er allemaal aardig uit, op het tweede gezicht en als je er wat van kent is de helft van dat huis klaar voor de sloop.

Nu ja het zal zijn tijd wel meegaan vermoed ik.


Bij sleutel op de deur met aannemers hangt er het veel vanaf bij wie je beland.
Ik ken een project ontwikkelaar die veel bouwt. Van alles zowel enorme projecten als wat kleinere woon projecten. Hij laat alles doen natuurlijk en tot enkele jaren geleden waren daar die goedkope poolse bedrijfjes ook eens bij. Maar daar is hij wel op terug gekomen inmiddels. Veel fouten in de bouw die naderhand veel centen kosten en zo.
Slechte reclame ook.

Dus ja?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:19   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik kan dat goed geloven.

Zo een nieuwbouw zelf zetten vraagt enorm veel doorzettingsvermogen. En voldoende centjes ergens opzij om alles vlot te kunnen doen wanneer nodig.

Maar evident is dat allemaal niet.
Vorige week heb ik bijna een ganse week bezig geweest in een villa die ze ook zelf hebben gezet x aantal jaren terug.
Op het eerste gezicht ziet dat er allemaal aardig uit, op het tweede gezicht en als je er wat van kent is de helft van dat huis klaar voor de sloop.

Nu ja het zal zijn tijd wel meegaan vermoed ik.


Bij sleutel op de deur met aannemers hangt er het veel vanaf bij wie je beland.
Ik ken een project ontwikkelaar die veel bouwt. Van alles zowel enorme projecten als wat kleinere woon projecten. Hij laat alles doen natuurlijk en tot enkele jaren geleden waren daar die goedkope poolse bedrijfjes ook eens bij. Maar daar is hij wel op terug gekomen inmiddels. Veel fouten in de bouw die naderhand veel centen kosten en zo.
Slechte reclame ook.

Dus ja?
ook daar geldt zorg dat je weet wie je in huis haalt.

mijne plakker is zo ne Pool, super georganiseerd en super professioneel ... heeft inmiddels zelf drie ploegen rondrijden ... voor de helft van de prijs van lokale plakkers (ene nb familie waar ik niet content van was op een vorige job)

maar hij werd me aangeraden door mijn Poolse schilder (die wist dus dat hij de shit ging hebben als t niet goed gedaan was)... heel content van.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:21   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ook daar geldt zorg dat je weet wie je in huis haalt.

mijne plakker is zo ne Pool, super georganiseerd en super professioneel ... heeft inmiddels zelf drie ploegen rondrijden ... voor de helft van de prijs van lokale plakkers (ene nb familie waar ik niet content van was op een vorige job)

maar hij werd me aangeraden door mijn Poolse schilder (die wist dus dat hij de shit ging hebben als t niet goed gedaan was)... heel content van.
Gij zijt ook ne verrader he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:25   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gij zijt ook ne verrader he?
ethisch zaken doen is iets voor rijke mensen (die snel arm willen worden)

ik kan mij al die luxe keuzes zoals niet online willen kopen of de Primark niet binnen gaan niet veroorloven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:26   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gij zijt ook ne verrader he?
ps de Polen waar ik over spreek hebben allebei intussen ook een BE bedrijfje ze, als gij per se wilt, doen zij ook alles in t wit voor u!!

kunt ge uw geweten helemaal zuiver houden!

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 november 2018 om 14:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:30   #56
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Geen polen meer in mijn kot. Een keer was genoeg.
Gans onzen bouw dik ok, tot die poolse kloefkappers zijn komen plakken.
Binnen een paar weken komt de tegenexpert sé.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:36   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

nen tip voor iedereen

als ge ne kwaliteitsplakker wilt, vraag dan aan uw schilder wie hij aanraadt om voor hem te komen plakken ... dan ben je zeker dat het kwaliteitsvol gedaan is (als uwe schilder niet achterlijk is)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:37   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge u genoeg in de schulden steekt daarvoor, hebt ge allebei t geld niet om u een scheiding te kunnen veroorloven.
Of ge doet zoals ze vroeger deden: ge koopt een huis en ge knapt het op met spaargeld.

Uw lening blijft beperkt maar ge moet eventjes met wat ouder internieur blijven zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:38   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of ge doet zoals ze vroeger deden: ge koopt een huis en ge knapt het op met spaargeld.

Uw lening blijft beperkt maar ge moet eventjes met wat ouder internieur blijven zitten.
dat hebben we gedaan voor we die nieuwbouw gezet hebben.

denk dat ons kinderen al twaalf waren voor wij voor t eerst eigen nieuwe meubelen kochten
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:45   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nen tip voor iedereen

als ge ne kwaliteitsplakker wilt, vraag dan aan uw schilder wie hij aanraadt om voor hem te komen plakken ... dan ben je zeker dat het kwaliteitsvol gedaan is (als uwe schilder niet achterlijk is)
Als de schilder u ook nog weet te zeggen dat het daarna lang zal duren eer alles goed genoeg droog is om te schilderen dan liegt hij misschien nog net niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be