Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2019, 16:09   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard Cannabis in België. Hoe zit het nu juist?

Onlangs hier vlakbij iemand opgepakt wegens het bezit van 400gr cannabis.
Bron: klik bovenstaande.

Nu laat ik even in het midden of dit al dan niet voor persoonlijk gebruik was, of hoe dom het is om bij de politie binnen te stappen met 10gr cannabis op zak, maar als ik lees hoe het nu juist voor meerderjarigen in België zit vind ik het volgende:

Citaat:
Ook voor meerderjarigen is cannabis verboden, maar aan bezit voor persoonlijk gebruik wordt de laagste vervolgingsprioriteit gegeven. Tenzij het bezit samengaat met 'verzwarende omstandigheden' of wanneer 'de openbare orde' verstoord wordt.

Onder 'bezit voor persoonlijk gebruik' wordt verstaan: maximum 3 gram cannabis of 1 geteelde plant.
Bron

Kortom: 1 plant 'mag'. Dus ik neem aan als je in augustus flikken over de vloer krijgt die 1 plant in je tuin of serre aantreffen je van grote problemen gespaard blijft.
Dat verandert echter in oktober, als je die plant geoogst hebt. Want dan is die oogst (iedere bekwame teler haalt minstens 400gr van een buitenplant) plots een 'dealerhoeveelheid' en gelden er verzwarende omstandigheden.

Om maar te zeggen: wat willen ze nu? 1 plant in de tuin is okë, maar de oogst van die ene plant is huis is plots een dealer-hoeveelheid met alle gevolgen vandien...

Is dit niet een beetje belachelijk? Je mag 1 plant hebben maar niet de oogst van die ene plant? Wordt het niet eens tijd dat we zulke absurde kafka-toestanden gaan laten voor wat ze zijn? Moeten de flikken zich hier echt mee bezig houden?
Wat moet iemand met 1 plant in de tuin dan voortaan gaan doen? In augustus foto's trekken van die plant (met de krant erbij, datum!!) om later te kunnen bewijzen dat zijn paar honderd gram wiet wel degelijk van die plant kwamen?

Kan het nog absurder?
Of beter; moet het echt zo absurd?

Gelieve wapens, creationisten, vlaams nationalisten, buurmannen, Porches en de NRA achterwege te laten in deze draad. Dank.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 10 november 2019 om 16:13.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 16:25   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Onlangs hier vlakbij iemand opgepakt wegens het bezit van 400gr cannabis.
Bron: klik bovenstaande.

Nu laat ik even in het midden of dit al dan niet voor persoonlijk gebruik was, of hoe dom het is om bij de politie binnen te stappen met 10gr cannabis op zak, maar als ik lees hoe het nu juist voor meerderjarigen in België zit vind ik het volgende:


Bron

Kortom: 1 plant 'mag'. Dus ik neem aan als je in augustus flikken over de vloer krijgt die 1 plant in je tuin of serre aantreffen je van grote problemen gespaard blijft.
Dat verandert echter in oktober, als je die plant geoogst hebt. Want dan is die oogst (iedere bekwame teler haalt minstens 400gr van een buitenplant) plots een 'dealerhoeveelheid' en gelden er verzwarende omstandigheden.

Om maar te zeggen: wat willen ze nu? 1 plant in de tuin is okë, maar de oogst van die ene plant is huis is plots een dealer-hoeveelheid met alle gevolgen vandien...

Is dit niet een beetje belachelijk? Je mag 1 plant hebben maar niet de oogst van die ene plant? Wordt het niet eens tijd dat we zulke absurde kafka-toestanden gaan laten voor wat ze zijn? Moeten de flikken zich hier echt mee bezig houden?
Wat moet iemand met 1 plant in de tuin dan voortaan gaan doen? In augustus foto's trekken van die plant (met de krant erbij, datum!!) om later te kunnen bewijzen dat zijn paar honderd gram wiet wel degelijk van die plant kwamen?

Kan het nog absurder?
Of beter; moet het echt zo absurd?

Gelieve wapens, creationisten, vlaams nationalisten, buurmannen, Porches en de NRA achterwege te laten in deze draad. Dank.
Nog beetje geduld. Onze Vlaams minister president Platte Jan wil dat wij een voorbeeld nemen aan Nederland.
Of wil hij alleen een voorbeeld nemen voor de dingen die in zijn kraampje passen ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 16:30   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Onlangs hier vlakbij iemand opgepakt wegens het bezit van 400gr cannabis.
Bron: klik bovenstaande.

Nu laat ik even in het midden of dit al dan niet voor persoonlijk gebruik was, of hoe dom het is om bij de politie binnen te stappen met 10gr cannabis op zak, maar als ik lees hoe het nu juist voor meerderjarigen in België zit vind ik het volgende:


Bron

Kortom: 1 plant 'mag'. Dus ik neem aan als je in augustus flikken over de vloer krijgt die 1 plant in je tuin of serre aantreffen je van grote problemen gespaard blijft.
Dat verandert echter in oktober, als je die plant geoogst hebt. Want dan is die oogst (iedere bekwame teler haalt minstens 400gr van een buitenplant) plots een 'dealerhoeveelheid' en gelden er verzwarende omstandigheden.

Om maar te zeggen: wat willen ze nu? 1 plant in de tuin is okë, maar de oogst van die ene plant is huis is plots een dealer-hoeveelheid met alle gevolgen vandien...

Is dit niet een beetje belachelijk? Je mag 1 plant hebben maar niet de oogst van die ene plant? Wordt het niet eens tijd dat we zulke absurde kafka-toestanden gaan laten voor wat ze zijn? Moeten de flikken zich hier echt mee bezig houden?
Wat moet iemand met 1 plant in de tuin dan voortaan gaan doen? In augustus foto's trekken van die plant (met de krant erbij, datum!!) om later te kunnen bewijzen dat zijn paar honderd gram wiet wel degelijk van die plant kwamen?

Kan het nog absurder?
Of beter; moet het echt zo absurd?

Gelieve wapens, creationisten, vlaams nationalisten, buurmannen, Porches en de NRA achterwege te laten in deze draad. Dank.
Ik heb soms de indruk dat ze in plaats met personeelstekort bij de politie eerder met veel te veel zijn. Waar blijven ze de tijd het geld en het personeel halen om zich met zulke absurditeiten bezig te houden net als onze rechtbanken. Tijd zat hebben die.

Als men ergens iemand aan het doodslaan is en je belt de politie hebben ze geen tijd of manschappen om in actie te komen.

Maar om een winkeltje waar wat onschuldige CBD olie zou worden verkocht binnen te vallen hebben ze 24 uur na de opening ganse pelotons klaarstaan om er een razzia te houden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 november 2019 om 16:32.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 16:48   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog beetje geduld. Onze Vlaams minister president Platte Jan wil dat wij een voorbeeld nemen aan Nederland.
Of wil hij alleen een voorbeeld nemen voor de dingen die in zijn kraampje passen ?
Denkt u er wel aan dat u, eenmaal u ooit die plant bezat, nooit meer mag werken in een plantencentrum!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 17:27   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denkt u er wel aan dat u, eenmaal u ooit die plant bezat, nooit meer mag werken in een plantencentrum!
Vind het altijd grappig als ze hier spreken over illegale planten Stel U voor een plant die illegaal is .....zou die plant zich daar iets van aantrekken ? Zou die ook liever de juiste papieren hebben

Is een kastanjeboom met wilde kastanjes dan niet illegaal ? Ze staan overal die bomen. Die kastanjes zijn zelfs giftig en liggen zo maar te rapen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 november 2019 om 17:33.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 17:57   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Zo zit dat tegenwoordig: HET GIGANTISCHE COKEPROBLEEM VAN ANTWERPEN.

‘Het is een veelkoppig monster. Hak een kop af en er komt een bij’
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 18:40   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo zit dat tegenwoordig: HET GIGANTISCHE COKEPROBLEEM VAN ANTWERPEN.

‘Het is een veelkoppig monster. Hak een kop af en er komt een bij’
De draad gaat over cannabisplanten en niet over Coke. Die middelen zijn nogal verschillend van elkaar.
Het is maar een weet.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 17:19   #8
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Wie trekt er zich iets van een verbod nog aan?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 09:28   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie trekt er zich iets van een verbod nog aan?
Bartman De Wever. En de Schoof...maar dan ook alleen maar na de zoveelste trappist

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2019 om 09:30.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 09:40   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De draad gaat over cannabisplanten en niet over Coke. Die middelen zijn nogal verschillend van elkaar.
Het is maar een weet.
Het zijn beiden 'geestverrijkende' producten, rommel dus.

En dan verschiet men er van dat er zoveel verwarden rondlopen tegenwoordig?

p.s.

Bij een gesprek met een buur kwam het volgende ter sprake.

De buur vroeg mij: 'Die enorm grote drugvangst van een tijdje geleden voor een bedrag waar ons land met uit de 'slop' zou zijn mocht men dit kunnen gebruiken hebben waar is dat naartoe?

Ik reageerde weer maar eens héél beleefd: 'Ik heb er géén idee van, radiostilte over die zaak.'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:15   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het zijn beiden 'geestverrijkende' producten, rommel dus.
Leg mij eens uit waarom iets wat de geest 'verrijkt' rommel is?
Is iets 'verrijken' niet sowieso een goede zaak?
Zijn we dan beter af met 'geestverarmende' middelen misschien?

Citaat:
En dan verschiet men er van dat er zoveel verwarden rondlopen tegenwoordig?
U hebt het altijd over het feit dat er veel verwarden rondlopen. Of dat nu klopt of niet laat ik in het midden maar hoe weet u in godsnaam waardoor die verwarden 'verward' zijn geworden? En hoe pikt u er op't zicht een verwarde uit? En waar haalt u het dat iemand die al eens cannabis gebruikt sowieso een verwarde is?

Ik gebruik het af en aan al 35 jaar. Heb nooit een ongeval meegemaakt, mijn vrouw of kinderen zijn niet vertrokken, altijd een job gehad, een normaal sociaal leven, nooit in aanraking met gerecht of zelfs nog maar politie gekomen,...
Wat maakt mij verward?


Citaat:
Bij een gesprek met een buur kwam het volgende ter sprake.

De buur vroeg mij: 'Die enorm grote drugvangst van een tijdje geleden voor een bedrag waar ons land met uit de 'slop' zou zijn mocht men dit kunnen gebruiken hebben waar is dat naartoe?

Ik reageerde weer maar eens héél beleefd: 'Ik heb er géén idee van, radiostilte over die zaak.'
Wat zou je dan willen? Dat de staat die drugs ten gelde gaat maken en verkopen? Langs de ene kant zijn drugs des duivels maar langs de andere kant zou je ze wel ten gelde willen maken?

Hier wordt je wel heel dubbel hoor. Drugs zijn slecht maar de opbrengst ervan wil je wel?
Ik heb goed nieuws voor je: als de staat cannabis legaliseert komt er geld binnen en kunnen we dat geld ons land "uit het slop" halen.
Al vraag ik me wel af over welke drugvangst je het hebt als die zo groot was dat de staat ermee "uit het slop" gehaald kon worden...

En wat er met die drugs gebeurd is? Afgezien van het deel dat de flikken waarschijnlijk onder mekaar verdeeld hebben is de rest (als alles gebeurt zoals het hoort) vernietigd.
Wat had je verwacht? Dat dat een item ging zijn in het nieuws?
"De 500kg coke die vorige week in beslag is genomen is vandaag in de oven geflikkerd!"
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:18   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De draad gaat over cannabisplanten en niet over Coke. Die middelen zijn nogal verschillend van elkaar.
Het is maar een weet.
Deze draad gaat eigenlijk zelfs niet eens specifiek over cannabis maar wel over hoe dubbelzinnig en onduidelijk wetten en regels zijn.

Het had net zo goed over prei, ajuinen of bieslook kunnen gaan.

Je mag 1 plant bezitten en gebruiken maar als je die eenmaal geoogst hebt zit je in de shit.

Daar gaat het hier om. Over die absurditeit.
Niet over het goede of slechte van cannabis, over de wenselijkheid van wel of niet legaliseren, over de NRA, creationisten ofzo...

Maar ja, ik voel 'em ook al komen. Het gaat waarschijnlijk toch al snel die richting uit...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 20:55   #13
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat zou je dan willen? Dat de staat die drugs ten gelde gaat maken en verkopen? Langs de ene kant zijn drugs des duivels maar langs de andere kant zou je ze wel ten gelde willen maken?

Hier wordt je wel heel dubbel hoor. Drugs zijn slecht maar de opbrengst ervan wil je wel?
Ik heb goed nieuws voor je: als de staat cannabis legaliseert komt er geld binnen en kunnen we dat geld ons land "uit het slop" halen.
Al vraag ik me wel af over welke drugvangst je het hebt als die zo groot was dat de staat ermee "uit het slop" gehaald kon worden...

En wat er met die drugs gebeurd is? Afgezien van het deel dat de flikken waarschijnlijk onder mekaar verdeeld hebben is de rest (als alles gebeurt zoals het hoort) vernietigd.
Wat had je verwacht? Dat dat een item ging zijn in het nieuws?
"De 500kg coke die vorige week in beslag is genomen is vandaag in de oven geflikkerd!"
Het zou anders wel een idee zijn hé
Kan die begroting misschien eindelijk eens op poten komen en tegelijkertijd kan uitpakken dat de 'rijken' eindelijk eens een steentje bijgedragen en er nog wat voor teruggekregen ook.
Kan het beter ?

Laatst gewijzigd door praha : 13 november 2019 om 20:56.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be