Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2019, 09:29   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard Asielzoekers beschieten Belgische vrachtwagenchauffeur in Frankrijk

Zo ziet u maar weer wat een gezelligerds het zijn.

Gezellig voor de chauffeurs
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 09:35   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo ziet u maar weer wat een gezelligerds het zijn.

Gezellig voor de chauffeurs
oorspronkelijk met andere titel in de krant :



Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 09:39   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

9 hulzen op de grond...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 09:45   #4
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Het waren geen asielzoekers die schoten maar "passeurs" die op elkaar schoten.

"Selon nos informations, un règlement de comptes entre passeurs de migrants serait ?* l'origine de cette fusillade qui n'a pas fait de victimes.

Des bandes de passeurs se disputent le secteur car ces migrations clandestines représentent un business et un marché juteux, attirant les convoitises.

Les aires d'Usseau et Antran (et leurs forêts, les communes voisines...) sont très prisées par les passeurs depuis trois ans. Régulièrement, des migrants font l'objet de contrôles d'identité et d'interpellations par les gendarmes.

Une enquête judiciaire a été ouverte et confiée ?* la Section de recherches (SR) de Poitiers."

https://www.centre-presse.fr/article...s-sur-l-a.html
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 11:19   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het waren geen asielzoekers die schoten maar "passeurs" die op elkaar schoten.
...
Dank voor die toelichting.
Ik was me al aan het afvragen wat die asielzoekers er bij zouden winnen bij wapendracht en wapengebruik.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 11:23   #6
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Une enquête judiciaire a été ouverte ...
Ja, zo gaat dat dan. Dat moet dan voor een pleister op houten been zorgen. Allemaal 'vijgen na Pasen' voor die busschauffeur en het bedrijf.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 11:27   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dank voor die toelichting.
Ik was me al aan het afvragen wat die asielzoekers er bij zouden winnen bij wapendracht en wapengebruik.
gij slaapt onbeschermd buiten in parken en bermen, met heel uw hebben en houden in een paar zakken bij u, en gij ziet het nut niet in van een wapen???

t zal wel weer aan mij liggen zeker?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 14:20   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij slaapt onbeschermd buiten in parken en bermen, met heel uw hebben en houden in een paar zakken bij u, en gij ziet het nut niet in van een wapen???

t zal wel weer aan mij liggen zeker?
Ik ken het nut van wapens.
Maar ken jij het nadeel ervan, vb. op momenten dat je in een vreemd land bent waar wapenbezit gereglementeerd is?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 14:21   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken het nut van wapens.
Maar ken jij het nadeel ervan, vb. op momenten dat je in een vreemd land bent waar wapenbezit gereglementeerd is?


jij hebt het over illegalen met een voorliefde voor legaliteit, zeker?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 14:21   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Wat niet belet om aan te klagen aan diverse politici, dat die actuele situatie van legale migranten, illegale migranten, transmigranten en asielzoekers al heel lang uit de hand gelopen is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 16:15   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat niet belet om aan te klagen aan diverse politici, dat die actuele situatie van legale migranten, illegale migranten, transmigranten en asielzoekers al heel lang uit de hand gelopen is.
Denk je nu echt dat ze dat zelf nog niet weten???
Maar ja, zij hebben er geen oplossing voor en dus de boel maar verder laten verrotten tot de hele kermes in elkaar stort en maar hopen dat zij in hun ivoren toren de laatste zullen zijn om aangepakt te worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 16:41   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je nu echt dat ze dat zelf nog niet weten???
Maar ja, zij hebben er geen oplossing voor en dus de boel maar verder laten verrotten tot de hele kermes in elkaar stort en maar hopen dat zij in hun ivoren toren de laatste zullen zijn om aangepakt te worden...
Ik denk inderdaad dat veel politici nog niet begrijpen dat het serieus verkeerd zit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 16:58   #13
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat veel politici nog niet begrijpen dat het serieus verkeerd zit.
De vraag is dan of ze het niet kunnen begrijpen, mogen begrijpen, durven begrijpen, of willen begrijpen, enz.
Als het dan nog een amalgaam is van dit alles, dan zitten we serieus in de stront... En ik heb zo mijn vermoedens.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 20:26   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat veel politici nog niet begrijpen dat het serieus verkeerd zit.
Of ze willen het gewoon niet begrijpen en is het van "follow the money!!!", verdienen de Politici er aan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 18:34   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo ziet u maar weer wat een gezelligerds het zijn.

Gezellig voor de chauffeurs
Als het zo ver gekomen is dat asielzoekers menen zich te kunnen permitteren om te schieten naar chauffeurs of anderen, dan is het dringend tijd dat onze ordediensten er ook een paar neerknallen daar waar nodig. Praten heeft geen zin meer. Afwachten tot je zelf een kogel opvangt ook niet...
Hoe lang zal de grote opkuis van die invallers nog op zich laten wachten?
… lees zojuist dat het de lieverdjes waren die de asielzoekers als handelswaar uitbuiten, maar eigenlijk maakt dat geen verschil uit. Dat asielgedoe met bijpassende komedie moet keihard worden aangepakt voor het te laat is!
Straks lopen de burgers nog met een geweer om veilig de straat te kunnen oversteken...
Alhoewel, "veilig"...

Laatst gewijzigd door andev : 21 november 2019 om 18:40.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 07:49   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

De volgende aanval op een vrachtwagenchauffeur.

Trucker net over Limburgse grens aangevallen door transmigranten “met speren”

Citaat:
Ondanks het brute geweld kon de politie slechts één patrouille uitsturen, wegens personeelstekort.
Het lijkt mij dan meer dan hoog tijd dat de grenzen hermetisch afgesloten moeten worden, in ons land/de EU in het algemeen, voor al diegenen die als illegaal/migrant/asielzoeker de landen van de EU komen teisteren.

Als de vrachtwagenchauffeurs hun werk niet meer naar behoren kunnen doen daar zij het gevaar lopen aangevallen te worden zal zich dat uiteindelijk vertalen in dat zij de zaken/waren die wij bestelden (eten/meubelen/andere bestellingen) niet meer op tijd zullen kunnen afleveren.

Maar politici blijven het 'wir schaffen das' nog steeds maar hoog in het vaandel dragen.

Gaat dit wel de juiste/goede weg op denk ik dan?

Trop c'est trop is wel op zijn plaats bij de met speren aangevallen zijnde chauffeurs.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 november 2019 om 07:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:16   #17
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De volgende aanval op een vrachtwagenchauffeur.

Trucker net over Limburgse grens aangevallen door transmigranten “met speren”



Het lijkt mij dan meer dan hoog tijd dat de grenzen hermetisch afgesloten moeten worden, in ons land/de EU in het algemeen, voor al diegenen die als illegaal/migrant/asielzoeker de landen van de EU komen teisteren.

Als de vrachtwagenchauffeurs hun werk niet meer naar behoren kunnen doen daar zij het gevaar lopen aangevallen te worden zal zich dat uiteindelijk vertalen in dat zij de zaken/waren die wij bestelden (eten/meubelen/andere bestellingen) niet meer op tijd zullen kunnen afleveren.

Maar politici blijven het 'wir schaffen das' nog steeds maar hoog in het vaandel dragen.

Gaat dit wel de juiste/goede weg op denk ik dan?

Trop c'est trop is wel op zijn plaats bij de met speren aangevallen zijnde chauffeurs.
"Escape from New York"-gewijs
Build that wall! Build that wall!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:33   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
"Escape from New York"-gewijs
Build that wall! Build that wall!
Build the wall een goede oplossing.

Maar bij het vouwen van dat soort van muurtjes kwam ik laatst een foto tegen van een neger die er in verstrengeld geraakt was en de vlijmscherme mesjes van de prikkeldraad hem een gratis scheerbeurt gegeven hadden.

Onder dat artikel stond dat men de mesjes zou gaan verwijderen uit de prikkeldraad dus maakt men het ze even wat gemakkelijker.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 november 2019 om 10:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:49   #19
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Build the wall een goede oplossing.

Maar bij het vouwen van dat soort van muurtjes kwam ik laatst een foto tegen van een neger die er in verstrengeld geraakt was en de vlijmscherme mesjes van de prikkeldraad hem een gratis scheerbeurt gegeven hadden.

Onder dat artikel stond dat men de mesjes zou gaan verwijderen uit de prikkeldraad dus maakt men het ze even wat gemakkelijker.
Een dubble muur gvd!
Met daartussen een mijnenveld, en volautomatische killerdrones!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:59   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
"Escape from New York"-gewijs
Build that wall! Build that wall!
Hebben ze gedaan rond Ceuta, werkt niet goed.
De grensbewakers mogen niet schieten op de illegale asielzoekers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be