Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2015, 12:37   #181
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge geen geld hebt om die afvalzakken te kopen, is er ook geen geld om afval te produceren.
Met die paar euro koop je geen pakje sigaretten meer.
Nog een geluk dat jij geen kinderen hebt.
Eerst koop je eten, hè slimme, dan pas stelt het afvalprobleem zich...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 13:04   #182
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Azie weten ze niet eens of amper wat een Belg is, laat staan een Vlaming. Als ik zeg dat ik van Frankrijk kom (om lange explicaties te vermijden) weten ze het onmiddellijk.
Och, het gaat niet om de uitstraling naar het buitenland; het weze duidelijk, deze tactiek dient enkel binnenlands gebruik.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 17:00   #183
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
'vlamingen'??

Ook deze mafiaclan uit Calabrië worden plotseling bij de "Vlamingen" gerekend.

Citaat:
Liquidatie Silvio Aquino

Silvio Aquino, een van de beruchte leden van de 'Vlaamse Soprano's', is vanmiddag geëxecuteerd op een industrieterrein in Opglabbeek.
http://www.hln.be/hln/nl/34622/Dossi...o-Aquino.dhtml
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 19:26   #184
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Azie weten ze niet eens of amper wat een Belg is, laat staan een Vlaming. Als ik zeg dat ik van Frankrijk kom (om lange explicaties te vermijden) weten ze het onmiddellijk.
so?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 09:47   #185
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Ik ben momenteel een vuile Vlaming ( heb mij niet gewassen) Ik ga sebiet in Mechelen op zoek naar een Franstalige (moet je niet lang voor zoeken) en hem mijn harige okselvijver onder zijn neus duwen. Dan mag hij mij met recht en rede een "sale flamand" noemen.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:04   #186
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Azie weten ze niet eens of amper wat een Belg is, laat staan een Vlaming. Als ik zeg dat ik van Frankrijk kom (om lange explicaties te vermijden) weten ze het onmiddellijk.
Waarom Frankrijk en bv niet Duitsland?

Maar misschien kennen ze wel Brussel.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 28 augustus 2015 om 11:05.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 12:10   #187
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is maar één Belgische oplossing mogelijk voor dit probleem, het afval nog duurder belasten, dan zal alles wel proper worden.
"De vervuiler betaalt", noemen ze dat. Debielste slogan ooit verzonnen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 12:12   #188
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Een goede opvoeding bestaat niet uit het aankweken van een slavenmentaliteit dezer dagen. We leven meer en meer in een wild kapitalisme, met uw ingesteldheid geraak je nergens meer. Als je je kinderen niet opvoed als verwende etters dan worden ze onder de voet gelopen.
Verwar assertiviteit niet met hufterig, ruggegraatloos gedrag van verwende nesten die altijd hun zin krijgen omdat ze de buurt terroriseren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 19:48   #189
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Waarom Frankrijk en bv niet Duitsland?

Maar misschien kennen ze wel Brussel.
Waarschijnlijk omdat ik eer affiniteiten heb met de Franse cultuur. Het Franse imago van luxe zoals mode, parfums, wijnen etc ligt in Azie ook zéér hoog. Vraag aan een Aziaat één stad waar hij in Europa zou willen naartoe gaan dat zal steevast Parijs zijn. Parijs dat trouwens meer en meer een Chinese stad aan het worden is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 19:54   #190
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Waarschijnlijk omdat ik eer affiniteiten heb met de Franse cultuur. Het Franse imago van luxe zoals mode, parfums, wijnen etc ligt in Azie ook zéér hoog. Vraag aan een Aziaat één stad waar hij in Europa zou willen naartoe gaan dat zal steevast Parijs zijn. Parijs dat trouwens meer en meer een Chinese stad aan het worden is.
Parijs een Chinese stad aan het worden????
Is dat een grap een een toiletscheurkalender?
arabisch ja.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 22:06   #191
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
zeg zigenuner, heb je ook één gouden tand-zeven rotte, vette ongekamde haren?
Denk je nu echt dat mode, parfums, wijnen een Franse aangelegenheid is? En als dat nog zo was, is dat iets om mee uit te pakken? Je Latijnse cultuut is een oppervlakkige zo te zien.
99,9% is Azië is daar niet in geïnterseerd. Ze vinden dat kaas stinkt. En wijn is onbetaalbaar. En dat drinken ze niet. Voor hen is parfum een Europees product, we hebben dat nodig wan volgens hen stinken we naar de dood.
Verruim uw Latijns blikveld eens een beetje.
Wijn drinken ze niet?
De Chinese elite krijgt er niet genoeg van, om zeker van hun gerief te zijn kopen ze in de Bordeaux-streek zelfs de grootste châteaus op ...

http://trends.knack.be/economie/de-c...al-242155.html

Hoe wereldvreemd kan je zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 22:34   #192
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Vlaming kan het sluikstorten niet laten
Sluikstorten hangt in grote mate samen met hoe duur men het de bevolking maakt op een propere manier van zijn afval af te geraken.

Men wil dat de bevolking zijn afval sorteert en naar containerparken brengt. OK. En dan wil men daar ook voor laten betalen. Al minder OK. Maar tegelijk blijft men de productie van afval stimuleren op allerhande wijzen (Bijvoorbeeld als ik thuiskom van de supermarkt in Bolivia heb ik minder dan de helft verpakkingsmateriaal bij dan in België. En dat is even hygiënisch verpakt hoor.) Dan begint er toch iets niet te kloppen.

Neem de doppen van wegwerp plastiek flessen. Waarom zou een simpele draaidop niet voldoende zijn? Uiteindelijk zit die dure trek en duw dop toch in de prijs van de frisdrank. We vinden het gewoon fijn veel afval te produceren. Dan voelen we ons ontwikkeld. Als we de huidige tendens doortrekken zou men elke nagel in een aparte dure verpakking duwen en het nog verkopen als milieuvriendelijk ook.

En probeer maar eens in bulk te kopen. Zaken zoals shampoo, die niet vergaan. Gaat niet als particulier. Je wordt verplicht een hoop kleine porties te kopen. Lekker duur en meer afval. Blijkbaar vindt men dat normaal in Europa. De distributiekanalen zitten vast. 'Vrije markt' heet dat dan.

Dan maar geen shampoo. Met water alleen gaat het ook in de meeste gevallen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 augustus 2015 om 22:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 10:31   #193
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Loop eens door de recent vernieuwd aangelegde wijken in antwerpen tussen het st-Jansplein en Stuivenberg. Niets als inwijkelingen (aangespoelden) en de stad heeft er nog nooit zo smerig bij gelegen als nu. Eén groot stort, maar dat mag weer niet gezegd worden zeker? Overal zwerfvuil tot en met!!!
Afval is onbetaalbaar geworden.

Het verwondert me dat er nog niet voor bepaalde opritten gesluikstort wordt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 17:48   #194
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Loop eens door de recent vernieuwd aangelegde wijken in antwerpen tussen het st-Jansplein en Stuivenberg. Niets als inwijkelingen (aangespoelden) en de stad heeft er nog nooit zo smerig bij gelegen als nu. Eén groot stort, maar dat mag weer niet gezegd worden zeker? Overal zwerfvuil tot en met!!!
Al die derde wereld burgers brengen hun lage afkomst leefgewoontes mee ... is heel normaal ....ze zijn gewoon van in koterijen te wonen ..waar er geen rioleringen zijn ....enz...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 22:45   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Waarschijnlijk omdat ik eer affiniteiten heb met de Franse cultuur. Het Franse imago van luxe zoals mode, parfums, wijnen etc ligt in Azie ook zéér hoog. Vraag aan een Aziaat één stad waar hij in Europa zou willen naartoe gaan dat zal steevast Parijs zijn. Parijs dat trouwens meer en meer een Chinese stad aan het worden is.
Brugge lijkt ook wel in de top tien te staan, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 06:32   #196
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

In Antwerpen is er een nultolerantie beleid. Elk blikje, folietje, peukje of sjiek wordt gegasboet. Vandaar dat we in zo'n propere modelstad wonen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 11:44   #197
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In Antwerpen is er een nultolerantie beleid. Elk blikje, folietje, peukje of sjiek wordt gegasboet. Vandaar dat we in zo'n propere modelstad wonen.
Wat heb je aan imago als je je vrijheid verliest?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 14:59   #198
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In Antwerpen is er een nultolerantie beleid. Elk blikje, folietje, peukje of sjiek wordt gegasboet. Vandaar dat we in zo'n propere modelstad wonen.
Alleen de Hollanders krijgen ze het openbaar zeiken niet afgeleerd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be