Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 12:47   #1
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard Met separatisme zou het nog moeilijker gaan!!

Nu kunnen de regeringen van dit land al met moeite iets overeenkomen, laat staan dat de boel gesplitst is, dan werken ze elkaar alleen nog maar meer tegen.

Denk je echt dat Brussel wel meer nachtvluchten zal toelaten als Vlaanderen onafhankelijk is?

Gaat Peumanske het niet nog moeilijker krijgen om 'zijn' riemst te vrijwaren van extra activiteiten te Bierset als Wallonie onafhankelijk is en dus zelfstandig haar activiteiten kan ontplooiien?

Partijpolitieke spelletjes leggen het land al plat en hoe meer partijkes, hoe meer spielerijkes! Ieder zit op zijn eigen eiland, durft zijn nek niet uit te steken, maar is er als de kippen bij om met de pluimen te gaan lopen...


Samenwerken is de enige boodschap om ergens te geraken in dit landje.
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 oktober 2004, 12:57   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Ge zijt er weer rap bij.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 oktober 2004, 13:57   #3
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ge zijt er weer rap bij.
Ik ben een geboren Rapper hé 8)
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 oktober 2004, 15:23   #4
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Nu kunnen de regeringen van dit land al met moeite iets overeenkomen, laat staan dat de boel gesplitst is, dan werken ze elkaar alleen nog maar meer tegen.

Denk je echt dat Brussel wel meer nachtvluchten zal toelaten als Vlaanderen onafhankelijk is?

Gaat Peumanske het niet nog moeilijker krijgen om 'zijn' riemst te vrijwaren van extra activiteiten te Bierset als Wallonie onafhankelijk is en dus zelfstandig haar activiteiten kan ontplooiien?

Partijpolitieke spelletjes leggen het land al plat en hoe meer partijkes, hoe meer spielerijkes! Ieder zit op zijn eigen eiland, durft zijn nek niet uit te steken, maar is er als de kippen bij om met de pluimen te gaan lopen...


Samenwerken is de enige boodschap om ergens te geraken in dit landje.
We mogen wel 5 miljard afdokken voor die zogenaamde solidariteit. Maar wanneer de solidariteit eens een keertje van de andere richting moet komen. Dit is toch zeer duidelijk! Meer en meer mensen bezinnen zich over het feit dat we al dan niet met de Walen in dezelfde land wensen opgesloten te worden.
Met 5 miljard Euro per jaar meer kunnen we al heel wat huizen voorzien van geluidsisolatie enzo.

Vlaanderen is zich nu aan het loswoelen...
Joshua is offline  
Oud 4 oktober 2004, 16:08   #5
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Op die manier dacht ik als kind ook toen mijn zusje iets kreeg en ikke niet.

Ik wil je niets verwijten, maar volgens mij kleef je zo zelf aan de wafelijzer die ons landje in zijn greep houdt.

Met die 5 miljard (of hoeveel is't?) kan je blijkbaar alles oplossen. De scheefgegroeide SZ, hele gemeentes voorzien van geluidsisolatie, ...


Maar ik wil graag eens terugkeren op de inhoud van mijn vorige post, die ben je namelijk gepasseerd.
Het ging zoals ik toch over de samenwerkingsverbanden, waarvan ik denk dat ze helemaal nihil zullen zijn als jeer met de hakbijl op in gaat kappen.

Dan heeft het ene gewest helemaal geen verantwoording meer af te leggen bij de ander en kan iedereen zomaar hun plannetje trekken.
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 oktober 2004, 17:39   #6
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Tof dat u eens neerdaalt vanuit uw wolk om met mij deze gedachtenwisseling aan te gaan.

Mijn redenering is trouwens ook heel simpel. Vlaanderen betaalt 5 miljard solidariteit. Wallonie is nog nooit.....NOOIT solidair geweest met Vlaanderen.
De samenwerkingsakkoorden zijn al nihil. Ze bestaat alleen in de naiviteit van sommige Vlamingen. Zoals het gewoonlijk gaat in belgie zijn deze samenwerkingsakkoorden berust op 1 principe. EENRICHTINGSVERKEER.
Joshua is offline  
Oud 4 oktober 2004, 18:06   #7
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Niet het separatisme is een probleem, wel het feit dat de Belgische staat onze Vlaamse hoofdstad Brussel in een apart Gewest heeft ondergebracht.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 4 oktober 2004, 20:49   #8
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Nu kunnen de regeringen van dit land al met moeite iets overeenkomen, laat staan dat de boel gesplitst is, dan werken ze elkaar alleen nog maar meer tegen.

Denk je echt dat Brussel wel meer nachtvluchten zal toelaten als Vlaanderen onafhankelijk is?

Gaat Peumanske het niet nog moeilijker krijgen om 'zijn' riemst te vrijwaren van extra activiteiten te Bierset als Wallonie onafhankelijk is en dus zelfstandig haar activiteiten kan ontplooiien?

Partijpolitieke spelletjes leggen het land al plat en hoe meer partijkes, hoe meer spielerijkes! Ieder zit op zijn eigen eiland, durft zijn nek niet uit te steken, maar is er als de kippen bij om met de pluimen te gaan lopen...


Samenwerken is de enige boodschap om ergens te geraken in dit landje.
De zaak zit geblokkeerd om drie redenen:
1) Brussel verzet zich tegen 28.000 (of 40.000) nachtvluchten vanuit Zaventem, zelfs al zouden die allemaal over Vlaanderen vliegen
2) De franstalige ministers in de federale regering verzetten zich tegen een beduidende verhoging van het aantal nachtvluchten op Zaventem, omdat ze hopen dat Bierset een flink graantje kan meepikken
3) Brussel en de federale ministers verzetten zich tegen extra nachtvluchten over de Vlaamse oostrand, omdat daar veel franstaligen wonen. Door de niet-splitsing van BHV zijn dat kiezers voor hun partijen.
4) Brussel wil geen extra nachtvluchten boven haar grondgebied.

In een onafhankelijk VL, WA, BRU krijgen we nu
1 bis) Brussel kan niet verhinderen dat Vlaanderen 28.000 (of 40.000) nachtvluchten vanuit Zaventem laat vliegen, die eventueel allemaal over Vlaanderen vliegen
2 bis) De federale regering bestaat niet meer, en niemand kan dus Zaventem tegenwerken om Bierset te bevoordelen.
3 bis) Vlaanderen kan de nachtvluchten dus naar eigen goeddunken spreiden over de noordrand, de oostrand en andere randen
4 bis) Brussel laat geen nachtvluchten toe over haar grondgebied, so what?

Dat is een veel makkelijkere situatie. DHL vraagt een toename van nachtvluchten vanuit Zaventem. De onderneming eist geen vluchten over Brussel.

Enkel een onafhankelijk Vlaanderen kan de onderhandelingen met DHL tot een goed einde brengen: 28.000 nachtvluchten (= 1.500 DHL jobs) of tot 40.000 nachtvluchten (= 8.500 DHL jobs + 5.000 tot 10.000 indirecte jobs)
John Stufflebeam is offline  
Oud 4 oktober 2004, 21:01   #9
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Maar laat ze dan nu allemaal over het Vlaams Gewest vliegen! Je zal de reacties wel zien.
Hans1 is offline  
Oud 4 oktober 2004, 21:56   #10
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Nu kunnen de regeringen van dit land al met moeite iets overeenkomen, laat staan dat de boel gesplitst is, dan werken ze elkaar alleen nog maar meer tegen.

Denk je echt dat Brussel wel meer nachtvluchten zal toelaten als Vlaanderen onafhankelijk is?

Gaat Peumanske het niet nog moeilijker krijgen om 'zijn' riemst te vrijwaren van extra activiteiten te Bierset als Wallonie onafhankelijk is en dus zelfstandig haar activiteiten kan ontplooiien?
Dat kan natuurlijk niet hè. Het is een van de twee: òf zowel Brussel als Vlaanderen kunnen vluchten van Zaventem resp. Bierset tegenhouden, òf ze kunnen het geen van beiden.
Dimitri is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:12   #11
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Tof dat u eens neerdaalt vanuit uw wolk om met mij deze gedachtenwisseling aan te gaan.

Mijn redenering is trouwens ook heel simpel. Vlaanderen betaalt 5 miljard solidariteit. Wallonie is nog nooit.....NOOIT solidair geweest met Vlaanderen.
De samenwerkingsakkoorden zijn al nihil. Ze bestaat alleen in de naiviteit van sommige Vlamingen. Zoals het gewoonlijk gaat in belgie zijn deze samenwerkingsakkoorden berust op 1 principe. EENRICHTINGSVERKEER.
Daar had ik het dus niet over.

Ik herhaal het nog eens voor onze zelfbevrediger: IK had het over de gevolgen van een totale scheiding op dossiers zoals DHL.

Transfergezever hoor je al genoeg!
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:16   #12
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Niet het separatisme is een probleem, wel het feit dat de Belgische staat onze Vlaamse hoofdstad Brussel in een apart Gewest heeft ondergebracht.
Brussel is inderdaad een speciaal geval. Het is de hoofdstad van zowel Vlaanderen als Wallonië (waarom verspreid het blok anders franstalige propaganda in een volgens jou enkel Vlaams gebied?).

DE vraag die ik me stel is of met een totale scheiding dossiers zoals deze niet nog meer stroef gaan lopen. Denk bijvoorbeeld aan de ijzeren rijn, die dankzij de koppige onafhankelijke hollanders nog meer geblokkeerd word dan wat we nu zien bij het dossier DHL.

Net zoals ik ook al de uitbreiding van Bierset aanhaalde indien Wallonië complete vrijheid krijgt, Peumanske zal niet blij zijn !
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:54   #13
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
De zaak zit geblokkeerd om drie redenen:
1) Brussel verzet zich tegen 28.000 (of 40.000) nachtvluchten vanuit Zaventem, zelfs al zouden die allemaal over Vlaanderen vliegen
2) De franstalige ministers in de federale regering verzetten zich tegen een beduidende verhoging van het aantal nachtvluchten op Zaventem, omdat ze hopen dat Bierset een flink graantje kan meepikken
3) Brussel en de federale ministers verzetten zich tegen extra nachtvluchten over de Vlaamse oostrand, omdat daar veel franstaligen wonen. Door de niet-splitsing van BHV zijn dat kiezers voor hun partijen.
4) Brussel wil geen extra nachtvluchten boven haar grondgebied.

In een onafhankelijk VL, WA, BRU krijgen we nu
1 bis) Brussel kan niet verhinderen dat Vlaanderen 28.000 (of 40.000) nachtvluchten vanuit Zaventem laat vliegen, die eventueel allemaal over Vlaanderen vliegen
2 bis) De federale regering bestaat niet meer, en niemand kan dus Zaventem tegenwerken om Bierset te bevoordelen.
3 bis) Vlaanderen kan de nachtvluchten dus naar eigen goeddunken spreiden over de noordrand, de oostrand en andere randen
4 bis) Brussel laat geen nachtvluchten toe over haar grondgebied, so what?

Dat is een veel makkelijkere situatie. DHL vraagt een toename van nachtvluchten vanuit Zaventem. De onderneming eist geen vluchten over Brussel.

Enkel een onafhankelijk Vlaanderen kan de onderhandelingen met DHL tot een goed einde brengen: 28.000 nachtvluchten (= 1.500 DHL jobs) of tot 40.000 nachtvluchten (= 8.500 DHL jobs + 5.000 tot 10.000 indirecte jobs)
1) Het blok verzet zichzelf tegen meer dan 25.000 nachtvluchten.
2) De federale regering had een éénduidig voorstel, zelfs met hardnekkige walen erbij.
3) Deze stelling mag je van mij staven, want dit ruikt toch naar oordelen.
4) Vlaams blok Brussel ook niet hé!


1bis) Brussel heeft dan ook geen probleem van die 28000 (of 40000) nachtvluchten, Vlaanderen wel!
2bis) Er bestaat geen federale regering meer, dus ook geen afdwingbare overeenkomst tussen de gewesten. Bierset is trouwens een grap als je die ziet als concurrentie voor Zaventem! Liepzig is een geduchtere tegenstander!!!
3bis) over de vlaamse randen doet Vlaanderen wat ze willen. Maar niet boven de andere. Eigen shit eerst?
4bis) so alle nachtrust in Brussel en zo goed als niets meer in de Vlaamse rand. Ik dacht dat Vlaanderen jouw genegen was...


Dat is een veel te simplistische situatie. DHL vraagt een toename van nachtvluchten vanuit Zaventem. De onderneming eist geen vluchten over Brussel. De inwoners van de VLaamse rand daarentegen...

Enkel een onafhankelijk Vlaanderen kan de onderhandelingen met DHL tot een goed einde brengen: 28.000 nachtvluchten (= 1.500 DHL jobs) of tot 40.000 nachtvluchten (= 8.500 DHL jobs + 5.000 tot 10.000 indirecte jobs).

Helaas wordt die droom doorprikt, omdat door complete scheiding de kans bestaat dat inderdaad Brussel geen nachtvluchten tolereert, zodoende moeten de brave Vlamingskes het lawijt slikken. Geen spoor meer van mogelijke overeenkomsten tussen de verschillende gemeenschappen.
Ik weet ook wel dat het nu niet van een leie dakje loopt, maar bij totaal geen verantwoording meer af te leggen bij de andere gemeenschap, gaat in dit verhaal Vlaanderen duidelijk de pineut zijn, want:

EXTRA NACHTVLUCHTEN EN ENKEL BOVEN VLAANDEREN!
Het Skill Effect is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be