Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2017, 05:46   #7901
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Economisch heeft hij het er goed afgebracht na de rampjaren van Zapatero. De groeicijfers zijn er en tewerkstelling stijgt.
dat verklaart natuurlijk ook waarom hij de geldzak van de Catalanen koste wat kost wil houden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 05:48   #7902
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie hier op dit forum weer veel mensen schreeuwe "geweld, onrechtvaardig, enz..." maar in feite is er niks anders gebeurd als tijdens iedere andere WTO betoging en dergelijke.

De GC wilde de orde bewaren en er waren balorige burgers. Die kregen klop. Niemand is gedood, enkel wat egos gekwetst.

Om hier een parallel te trekken met het fascisme, is echt intellectueel oneerlijk.
zeker van?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Rajoy 2.png
Bekeken: 203
Grootte:  466,6 KB
ID: 107175
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 05:48   #7903
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat die onafhankelijkheidsgezinden denken is hun privé zaak en interesseert me niet. Daar gaat het ook helemaal niet over. Er is niets op tegen dat zij hun politiek ideaal met legale middelen proberen te realiseren. In het spaanse parlement dus.

Maar als een regio die een autonomie heeft, en die haar bevoegdheden te buiten gaat voorziet de via referendum in 78 goedgekeurde grondwet dat de staat die autonomie kan beperken en zelf het bestuur terug in handen kan nemen.

En waarmee ik lach ? Met PiPo's die denken dat ze binnen een rechtstaat zomaar de revolutie kunnen uitroepen en dat de wet voor hen blijkbaar niet zou tellen. En uiteraard nog veel harder met hun sympathisanten die dergelijke mythes graag propageren.
ik denk eerder dat je lacht uit zenuwachtigheid en angst ... omdat je eigenlijk ook wel beseft dat de grondwet van een moederstaat nog geen enkele secessie tegenhield in heel de geschiedenis van de natiestaten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 05:57   #7904
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan heb jij een probleem hee Jan ?
El politiekorps heeft procedures om machtsmisbruik en occasionele uitwassen te beteugelen. Ze hebben daar specifieke interne diensten voor, en er is extern toezicht op het functioneren van die diensten die zelfs rapporteren aan het parlement en de regering. En dat allemaal na die screening waar je naar refereert om de rambo's er vooral uit te houden.
dat was geen politiecorps, dat was een militair corps.

(Guardia Civil valt óók onder het ministerie van Defensie in Spanje)

politiemannen moeten volgens de Spaanse wet ALTIJD identificeerbaar zijn met hun naam of minstens een identificatienummer op de borst. De Guardia stond daar in hun militaire hoedanigheid, in militaire uitrusting (vaak met spiegelend vizier op de helm). Geen enkele van hen was individueel identificeerbaar. Guardia Civil was daar dus als militaire interventiemacht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 06:03   #7905
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk eerder dat je lacht uit zenuwachtigheid en angst ... omdat je eigenlijk ook wel beseft dat de grondwet van een moederstaat nog geen enkele secessie tegenhield in heel de geschiedenis van de natiestaten.
In de VS is dat in 1865 anders behoorlijk goed gelukt hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 06:14   #7906
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de VS is dat in 1865 anders behoorlijk goed gelukt hoor.
niet met de Grondwet maar met een burgeroorlog.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 06:36   #7907
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet met de Grondwet maar met een burgeroorlog.
Juist, en laat dat nu net zijn wat ik niet echt als een goed voorbeeld zie voor het hedendaagse Europees kiekekot!
'l Horreur, dat ik geen Ossetong in Madeirasaus meer zou kunnen gaan eten in 'De Refter' omdat Breuhhe onder een belegering zucht!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 06:57   #7908
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat die onafhankelijkheidsgezinden denken is hun privé zaak en interesseert me niet. Daar gaat het ook helemaal niet over. Er is niets op tegen dat zij hun politiek ideaal met legale middelen proberen te realiseren. In het spaanse parlement dus.
en is dat haalbaar en realistisch? is het in eender welk land, wettelijk gezien, realistisch haalbaar voor een regio om de onafhankelijk te verkrijgen?

Landen en grenzen evolueren, sinds 90 is heel Oost-Europa versnipperd en als we naar 1900 terug zouden gaan dan vinden we Oostenrijk-Hongarije en het Ottomaanse Rijk terug. Ook die hun grondwet voorzag volgens mij geen legitieme wijze om te scheiden.

zoek, bij wijze van oefening, eens de correcte juridische weg die Vlaanderen moet afleggen om zelfstandig/onafhaneklijk te kunnen worden.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 07:02   #7909
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en is dat haalbaar en realistisch? is het in eender welk land, wettelijk gezien, realistisch haalbaar voor een regio om de onafhankelijk te verkrijgen?

Landen en grenzen evolueren, sinds 90 is heel Oost-Europa versnipperd en als we naar 1900 terug zouden gaan dan vinden we Oostenrijk-Hongarije en het Ottomaanse Rijk terug. Ook die hun grondwet voorzag volgens mij geen legitieme wijze om te scheiden.

zoek, bij wijze van oefening, eens de correcte juridische weg die Vlaanderen moet afleggen om zelfstandig/onafhaneklijk te kunnen worden.
De frustratie tegen de wallonen zit diep: onaf-hane-klijk, een erg freudiaanse uiting.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 07:28   #7910
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De frustratie tegen de wallonen zit diep: onaf-hane-klijk, een erg freudiaanse uiting.
een typefout om 7u 's morgens
maar geef de legale weg eens? pak er voor mijn part de grondwet van het Ottomaanse Rijk bij en kijk daar eens naar het wettelijk kader voor de onafhankelijkheid vd verschillende regio's daar ?
of Oostenrijk-Hongarije, USSR, Joegoslavië ...

zul je nergens vinden toch zijn al die landen gesplitst
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 07:33   #7911
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De frustratie tegen de wallonen zit diep: onaf-hane-klijk, een erg freudiaanse uiting.
ik herinner me een tv interview met CVP ministerpresident Luc VDBrande (dacht ik toch) waarin hij op de achtergrond zijn hond liet spelen met zo'n rubberen haan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 07:51   #7912
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet met de Grondwet maar met een burgeroorlog.
Tja, de eerste stap bij wetsovertreding is beteugeling. In extreme gevallen kan er idd burgeroorlog door ontstaan. Tenslotte is toegeven aan overtredingen van de grondwet van een land op vlak van zijn soevereiniteit en zijn grondgebied geen optie. De grondwet is er om al de spanjaarden hun rechten te beschermen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 oktober 2017 om 07:57.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:03   #7913
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was geen politiecorps, dat was een militair corps.

(Guardia Civil valt óók onder het ministerie van Defensie in Spanje)

politiemannen moeten volgens de Spaanse wet ALTIJD identificeerbaar zijn met hun naam of minstens een identificatienummer op de borst. De Guardia stond daar in hun militaire hoedanigheid, in militaire uitrusting (vaak met spiegelend vizier op de helm). Geen enkele van hen was individueel identificeerbaar. Guardia Civil was daar dus als militaire interventiemacht.
Zoals je heel goed weet is de GC in spanje net zoals de Marechaussee in nederland en (vroeger) de rijkswacht in belgië een politiekorps, met militair statuut en dat onder twee ministeries valt : binnenlandse zaken en defensie.
Hun orders voor wat betreft hun job krijgen zij van BiZa.
Over identificatieplicht van die flikken : bij ons is dat zo maar hoe dat zit in spanje heb ik geen idee van. Los daarvan : dat zij geen badge droegen is géén bepalende factor om te stellen dat zij daar in een militaire functie stonden. Ordehandhaving is een poltietaak en ze stonden daar onder het gezag van de minister van binnenlandse zaken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:04   #7914
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Spaanse Koning kent zijn geschiedenis blijkbaar niet.
https://www.hln.be/showbizz/royalty/...ders~a5624b27/

Spaanse koning noemt Catalaanse leiders “onverantwoordelijke wetsovertreders”
"Catalaanse leiders hebben de Spaanse wet overtreden en een totaal gebrek aan loyaliteit laten zien”, sprak Felipe. Hij zei voorts dat de staat de grondwettelijke orde van Spanje moet verzekeren"


Dit zegt dus de man die de rechtstreekse opvolger is van een muitende Generaal die de wettige regering van Spanje te vuur en te zwaar vernietigde

Maar dat was waarschijnlijk niet tegen de Spaanse Grondwet.
En laat ons eraan toevoegen dat Franco slechts door de militaire steun van Hitler en Mussolini én de actieve medeplichtigheid van Frankrijk, het VK, België enzovoort, die een wapenembargo oplegden aan de Republiek. Enkel de Sovjet-Unie leverde wapens aan de democratisch verkozen Spaanse regering. Toen ook die steun wegviel, won het leger van Franco en begon men met een massamoord op al wie links of democratisch gezind was.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:04   #7915
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tja, de eerste stap bij wetsovertreding is beteugeling. In extreme gevallen kan er idd burgeroorlog door ontstaan. Tenslotte is toegeven aan overtredingen van de grondwet van een land op vlak van zijn soevereiniteit en zijn grondgebied geen optie. De grondwet is er om al de spanjaarden hun rechten te beschermen.
maar wat als een deel van die bevolking vindt dat die grondwet net hun rechten beknot en er van af wil? zomaar aanvaarden en de wet van de sterkste ondergaan?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:06   #7916
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en is dat haalbaar en realistisch? is het in eender welk land, wettelijk gezien, realistisch haalbaar voor een regio om de onafhankelijk te verkrijgen?

Landen en grenzen evolueren, sinds 90 is heel Oost-Europa versnipperd en als we naar 1900 terug zouden gaan dan vinden we Oostenrijk-Hongarije en het Ottomaanse Rijk terug. Ook die hun grondwet voorzag volgens mij geen legitieme wijze om te scheiden.

zoek, bij wijze van oefening, eens de correcte juridische weg die Vlaanderen moet afleggen om zelfstandig/onafhaneklijk te kunnen worden.
Een parlementair initiatief nemen en daartoe de grondwettelijk benodigde meerderheden behalen is de eerste en belangrijkste stap. Zolang dat niet gebeurde, blijft het dode letter. Of beter : een hoop gezever.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:12   #7917
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
zeker van?

Bijlage 107175

Uw post is wat primitief. Dan maar een primitief antwoord.



Alle Catalaanse nationalisten zijn communisten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:12   #7918
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar wat als een deel van die bevolking vindt dat die grondwet net hun rechten beknot en er van af wil? zomaar aanvaarden en de wet van de sterkste ondergaan?
Dat is de uitleg van iedereen in elk parlementair vraagstuk : " ik heb geen meerderheid weten te behalen, maar ben het niet eens met de bestaande toestand waarvan ik vind dat die mijn rechten beknot. Moet ik dat zomaar aanvaarden en de wet van de sterkste (= meerderheid) ondergaan ? "

Antwoord : JA, zo werkt een parlementaire democratie en een rechtstaat.
Is dat perfect ? Wellicht niet, maar de voorbije 2.000 jaar heeft men nog geen enkel beter systeem weten te ontwerpen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:17   #7919
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar wat als een deel van die bevolking vindt dat die grondwet net hun rechten beknot en er van af wil? zomaar aanvaarden en de wet van de sterkste ondergaan?
politieke medestanders zoeken in heel de natie om een aanpassing van de grondwet te verkrijgen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 08:43   #7920
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
zeker van?

Bijlage 107175
Ja.

__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be