Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2007, 11:37   #61
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.

Kay-gell:
En hoe gaat u daar iets tegen doen?
Mensen verbieden naar de moskee te gaan?


En telkens je onder je neus krijgt dat 1+1= 2 dan is dat het enige soort antwoord dat je kan geven? En dan weer verder doen alsof je van niets weet? Niet bepaald ernstig en overtuigend...

Zeg ik misschien dat ik van niets weet?
Ik vraag gewoon een voorstel omdat ik het nogal makkelijk vind om op een probleem te wijzen maar een antwoord geven op dat probleem, dat ligt wel wat anders hé.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 maart 2007 om 11:37.
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:29   #62
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zeg ik misschien dat ik van niets weet?
Ik vraag gewoon een voorstel omdat ik het nogal makkelijk vind om op een probleem te wijzen maar een antwoord geven op dat probleem, dat ligt wel wat anders hé.
Telkens er antwoorden of voorstellen komen kun je ze dan als "racistisch" afschieten enz. Je moet tenslotte nog beter dan wij op de hoogte zijn van de problemen die hier en daar heersen, je zou dus ook beter dan wij oplossingen moeten kunnen aandragen ipv telkens steen en been te klagen als men het over een probleem heeft!
De allochtonen die hier binnenkomen als arme stumpers nog meer geld, nog meer sociale voorzieningen allerhande geven, ze nog meer hun vroegere gewoontes en principes hier laten verderzetten en nog uitbreiden, ze gewoon laten beslissen wat wij in ons eigen land mogen en niet mogen, enz enz dat zou wellicht helpen... maar is een beetje onrealistisch, niet?
andev is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:36   #63
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Telkens er antwoorden of voorstellen komen kun je ze dan als "racistisch" afschieten enz.
Kan je mij misschien aantonen waar ik dat ooit ergens gedaan heb?
Geen antwoord geven omdat je kritiek kan krijgen dat is overigens wel zeer makkelijk he.

Citaat:
Je moet tenslotte nog beter dan wij op de hoogte zijn van de problemen die hier en daar heersen, je zou dus ook beter dan wij oplossingen moeten kunnen aandragen ipv telkens steen en been te klagen als men het over een probleem heeft!
Ik klaag niet steen en been, ik vraag een voorstel om het probleem aan te pakken.


Citaat:
De allochtonen die hier binnenkomen als arme stumpers nog meer geld, nog meer sociale voorzieningen allerhande geven, ze nog meer hun vroegere gewoontes en principes hier laten verderzetten en nog uitbreiden, ze gewoon laten beslissen wat wij in ons eigen land mogen en niet mogen, enz enz dat zou wellicht helpen... maar is een beetje onrealistisch, niet
Dat heb ik nooit gezegd, iets in het belachelijke trekken is natuurlijk makkelijker dan concrete voorstellen naar voren te schuiven. Dat begrijp ik wel,hoor.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:44   #64
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En uit wat kan meneer dit afleiden??? Waar ik het over heb is niet de "dankbaarheid" maar het arrogante eisen blijven stellen en zelf weinig of niets doen om hun eigen situatie te verbeteren - en ik heb het hier over bepaalde Waalse politici, de bevolking neemt wat er te rapen valt, en zij bestendigen hun macht door de bevolking in die positie te houden!
Wanneer je het hebt over de "wereldbevolking" waarvan zoveel mensen nog in de miserie leven, dit proberen op te lossen door iedereen die tot hier geraakt aan het nodige te helpen tot onze maatschappij en onze sociale zekerheid geplunderd zijn, daar moet je een onverantwoordelijke idioot voor zijn die de linkse ideologie wil doorvoeren tot ze een zelfmoordpoging is geworden...
De armen in de wereld moeten geholpen worden, maar niet op die manier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Gelukkig dat we zoveel dankbaarheid uit het zuiden van het land mogen ontvangen
Dat heb je dan toch verkeerd verwoord, als je het niet hebt over dankbaarheid. Dat heb ik toch niet verzonnen ? Maar ook al heb je het over de arrogante eisen, dan blijft mijn stelling nog steeds dezelfde. Als je mensen helpt, wil dat niet zeggen dat je de volledige controle over hen krijgt. Helpen is niet gelijk aan macht. Het is niet omdat je iemand helpt, dat ze verplicht zijn om te luisteren naar jou.
Ozymandias is offline  
Oud 7 maart 2007, 19:01   #65
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Dat heb je dan toch verkeerd verwoord, als je het niet hebt over dankbaarheid. Dat heb ik toch niet verzonnen ? Maar ook al heb je het over de arrogante eisen, dan blijft mijn stelling nog steeds dezelfde. Als je mensen helpt, wil dat niet zeggen dat je de volledige controle over hen krijgt. Helpen is niet gelijk aan macht. Het is niet omdat je iemand helpt, dat ze verplicht zijn om te luisteren naar jou.
Inderdaad, het was wellicht iets onhandig uitgedrukt: je helpt de mensen niet omdat ze elke dag "merci" zouden zeggen, 100% mee akkoord.
Maar helpen moet wel samengaan met een zekere controle en medezeggenschap over hoe die hulp moet/mag gebruikt worden, zoniet vul je een bodemloos vat waar slechts enkelen beter van worden en/of hun zakken vullen. Een beetje zoals de Mobutu-clan destijds in Zaïre.
Je denkt toch niet dat alle Waalse politici wakker liggen van de problemen in hun eigen regio! Zoveel mogelijk macht en postjes verzamelen en zelf miljoenen op onrechtmatige wijze verkrijgen, en dan op het podium gaan staan om "hun mensen" te verdedigen en eisen te stellen aan anderen die voor de poen zouden moeten zorgen! Hoeveel schandalen van dat soort moet de PS (vooral de -) nog in hun nek gegooid krijgen vooraleer ze het in Wallonië zelf gaan begrijpen en vooral iets aan doen?
andev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be