Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2018, 23:22   #1181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom men destijds tegen de nazi's gevochten heeft. De islam is veel gevaarlijker, maar dat laat men welig tieren. Kritiek op de islam is not done. Misdaden, gepleegd door islamieten, worden steevast verzwegen (neem nog maar de veelvuldige verkrachtingen in West-Europa, met als uitschieters de massale verkrachtingen in Keulen en Zweden). Islamitisch terrorisme wordt gewoon 'terrorisme' genoemd. Islamitisch radicalisme wordt gewoon 'radicalisme' genoemd (als het over Oostenrijk gaat, spreekt men dan wel over 'rechts radicalisme'. Islamitische staat wordt gewoon IS genoemd, om de islam niet in verband te brengen met de gruwel.
Moeten we ook het communisme verbieden? U weet wel, de aanslagen door de CCC bijvoorbeeld. Of de RAF.

Herinnert u het zich nog?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 23:23   #1182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Opvallend is dat de katholieken zich bijna niet laten horen. Men laat zelfs islamitische lessen toe op hun scholen. Soms zou men gaan denken dat zij wraak willen nemen omdat hun kerken leeglopen en daarom de islam heimelijk steunen. Kwestie van de mensen onder de knoet van god te houden. Of willen zij door de toenemende druk van de islamieten, de mensen terug naar de kerk jagen en zich groeperen? Religie is in veel gevallen één gore smeerlapperij.
Ik denk dat u zich zwaar vergist. De linkse lobby staat te springen voor alles wat islamitisch is.

Bij mijn weten is het experiment van de lessen islam op een beperkt aantal katholieke scholen afgelopen en wordt het niet meer herhaald.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 23:28   #1183
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik kan uw tekst moeiteloos aanpassen en waar u "islam" schreef, plaats ik dan "het geloof van de Getuigen van Jehova".

Dus, waarom het ene dan toelaten als u het andere verbiedt? Gewoon omdat u een moslima met een hoofddoek niet kunt appreciëren?
Tiens, en waarom niet vervangen door het katholicisme?

Vormen de Getuigen van Jehova een bedreiging voor onze maatschappij?

Van den Berghe, u haalt alles weer uit zijn verband. Islamieten vormen een gevaar voor de Vrije Wereld, dat staat of valt niet met een kopvod. Het is het gedachtegoed dat onder die kopvod schuilt.

Luister, man, ik ben uw belachelijke en debiele spelletjes beu.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 februari 2018 om 23:31.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 00:06   #1184
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moeten we ook het communisme verbieden? U weet wel, de aanslagen door de CCC bijvoorbeeld. Of de RAF.

Herinnert u het zich nog?
Eist het communisme aanslagen op iedereen die het misschien oneens zou kunnen zijn?
Zo ja, dan zeker.
Zo neen, dan is dat in tegenstelling tot de islam, die moorden, plunderen, brandstichten, verminken en verkrachten hoog in het vandel draagt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 00:58   #1185
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik kan uw tekst moeiteloos aanpassen en waar u "islam" schreef, plaats ik dan "het geloof van de Getuigen van Jehova".
De getuigen van Jehova plegen geen aanslagen in naam van hun geloof.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 01:04   #1186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tiens, en waarom niet vervangen door het katholicisme?

Vormen de Getuigen van Jehova een bedreiging voor onze maatschappij?

Van den Berghe, u haalt alles weer uit zijn verband. Islamieten vormen een gevaar voor de Vrije Wereld, dat staat of valt niet met een kopvod. Het is het gedachtegoed dat onder die kopvod schuilt.

Luister, man, ik ben uw belachelijke en debiele spelletjes beu.
U bent hier uit vrije wil. Ik ook. En ik schrijf uit vrije wil en vanuit de vrijheid die me hier toekomt.

Bepaalde moslims vormen inderdaad een bedreiging, maar bepaalde niet-moslims ook. Of gaat u ervan uit dat alle vormen van crimineel gedrag gepleegd worden door moslims?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 01:06   #1187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eist het communisme aanslagen op iedereen die het misschien oneens zou kunnen zijn?
Zo ja, dan zeker.
Zo neen, dan is dat in tegenstelling tot de islam, die moorden, plunderen, brandstichten, verminken en verkrachten hoog in het vandel draagt.
U moet eens iets over Lenin na de Russische Revolutie lezen. En hoe hij in Rusland van die tijd een waar schrikbewind afkondigde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 01:10   #1188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De getuigen van Jehova plegen geen aanslagen in naam van hun geloof.
Als ik bepaalde bronnen mag geloven, wonen er in België een goede zevenhonderd duizend moslims.

Hoeveel Belgische moslims plegen er aanslagen in naam van hun geloof?

Hoeveel? Vier? Vijf? Tien?

Bent u zo intellectueel oneerlijk door de criminele daden van die paar man uit te vergroten tot een grote gemeenschap?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 03:32   #1189
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik bepaalde bronnen mag geloven, wonen er in België een goede zevenhonderd duizend moslims.

Hoeveel Belgische moslims plegen er aanslagen in naam van hun geloof?

Hoeveel? Vier? Vijf? Tien?

Bent u zo intellectueel oneerlijk door de criminele daden van die paar man uit te vergroten tot een grote gemeenschap?
Dat zullen er wel een heel pak meer zijn !
Hoeveel aanslagen werden er in de hoop der jaren al voorkomen?
Hoeveel moslims sloten zich bij IS aan?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 03:48   #1190
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zullen er wel een heel pak meer zijn !
Hoeveel aanslagen werden er in de hoop der jaren al voorkomen?
Hoeveel moslims sloten zich bij IS aan?
So what? Wie heeft ze binnen gelaten en gepamperd? En behandelt als kinderen voor stemmen te winnen? De problemen binnen de islam zijn hun zaak.

Steek het niet op de islam, steek het op het linkse wanbeleid.
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 04:03   #1191
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eist het communisme aanslagen op iedereen die het misschien oneens zou kunnen zijn?
Zo ja, dan zeker.
Zo neen, dan is dat in tegenstelling tot de islam, die moorden, plunderen, brandstichten, verminken en verkrachten hoog in het vandel draagt.
Kom kom. WOIII had al lang moeten gebeuren. Een atoombom van Oboemba om de halve wereld weg te vagen.

Een paar aanslagen van wat moslims is peanuts. Ik heb meer schrik van onze eigen politici dan een paar onnozele haatbaarden. Merkel zette de grenzen open. Links faciliteerde de aanslagen en het gepamper.

En nu mag er ineens niets meer gezegd worden over minderheden?

De mensheid is op alle vlakken tegen haar grenzen aan het lopen.
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 05:08   #1192
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U moet eens iets over Lenin na de Russische Revolutie lezen. En hoe hij in Rusland van die tijd een waar schrikbewind afkondigde.
Antwoord :"Ja, het communisme roept op tot geweld tegen iedereen die het niet eens is".
Ergo,niet acceptabel in een moderne maatschappij.
Antwoord :" Neen, het was 1 man die opriep tot geweld onder de mom van het communisme"
Oftewel, die ene crimineel volgt zijn eigen gepredikte ideologie niet, en de volgelingen al evenmin.

Maar weerom, de islam als politiek/religieus systeem roept publiekelijk op tot plunderen, verkrachten, slavendrijven, moorden en brandstichten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 05:12   #1193
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Kom kom. WOIII had al lang moeten gebeuren. Een atoombom van Oboemba om de halve wereld weg te vagen.
Waarom?

Citaat:
Een paar aanslagen van wat moslims is peanuts.
Op wereldschaal is het peanuts ja, de mensheid kweekt sneller aan dan het stel haatbaarden mensen afmaakt.
Citaat:
Ik heb meer schrik van onze eigen politici dan een paar onnozele haatbaarden.
Onze onnozele politici hebben te veel te verliezen , haatbaarden alleen maar te winnen.
En zo'n zelfontploffer kan plots naast u staan in de metro. Een onnozele politicus ook, maar die ontploft wel niet.
Citaat:
Merkel zette de grenzen open. Links faciliteerde de aanslagen en het gepamper.
En daar wringt het schoentje, wanneer zijn die grenzen eigenlijk opengezet... Wel tijdens linkse hoogtijdagen dacht ik.
Citaat:
En nu mag er ineens niets meer gezegd worden over minderheden?
Van mij mag het allemaal gezegd worden.
Citaat:
De mensheid is op alle vlakken tegen haar grenzen aan het lopen.
Dat lost zichzelf wel op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:21   #1194
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er bestaan scholen van het katholieke net, van de Steinerkoepel, van Freinet, van het gemeenschapsnet, van protestantse duiding, internationale scholen, traditioneel-katholieke scholen...

Om welke reden zou een moslimschool niet kunnen?
Omdat die scholen die je noemt niet de bedoeling hebben onze cultuur te vernietigen (ook die van jou), wel integendeel. Bij moslims is dat steeds de achterliggende gedachte: we gaan ze hier ons systeem opdringen en luisteren ze niet, dan grijpen we naar het zwaard.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:21   #1195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toogpraat, tenzij u het volgende eens kunt uitleggen:

- waarom is de (uw?) rechtsstaat een farce?
- wat komt u aanzetten met "katholieke oogkleppen" in relatie tot dit onderwerp?
- wat heeft "verdraagzaamheid" te maken met onze rechtsstaat?

Eens kijken of u verder kunt dan weer het zoveelste gebrul op rij.
Uw geloof staat in de weg om de realiteit onder ogen te zien. Het is u al tot in den treure duidelijk gemaakt dat de islam een gevaar is voor onze westerse maatschappij, met praktijkvoorbeelden te over.
Maar je kan mijn rug op. Hopelijk mogen uw kinderen het islamitisch juk ondergaan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:25   #1196
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niemand moet zich conformeren "aan de lokale gebruiken en gewoontes". Een Getuige van Jehova uit Aalst moet helemaal niet meedoen met het carnaval. In ons Westen bestaat er zoiets als de vrije keuze van het individu. U toont weer eens dat u onze eigen vrijheden niet eens kent.
Ik vrees dat er met U geen gesprek mogelijk is. Ik heb de indruk dat U gelieerd bent aan een katholieke instelling, dat U werkzekerheid hebt en dat U daardoor de godsdienst die er zal voor zorgen dat dit land o.a. economisch ten gronde zal gericht worden, niet vreest. Ik wil mijn kinderen niet islamitisch opvoeden, geen denken aan, al vrees ik dat het wel eens zou kunnen dat we daartoe zullen gedwongen worden. Ik vrees dat eigenlijk niet, ik ben er zeker van dat dat binnen 20 jaar het geval zal zijn. De Islam zal daarbij geholpen zijn door naieve geesten zoals jij; weet 1 ding: ze zullen je daarom niet sparen...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:28   #1197
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

De religioot gaat bij deze de negeerlijst op, 't is welletjes geweest.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:29   #1198
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik bepaalde bronnen mag geloven, wonen er in België een goede zevenhonderd duizend moslims.

Hoeveel Belgische moslims plegen er aanslagen in naam van hun geloof?

Hoeveel? Vier? Vijf? Tien?

Bent u zo intellectueel oneerlijk door de criminele daden van die paar man uit te vergroten tot een grote gemeenschap?
Wilt U zeggen dat U pas een probleem ziet als er van die zevenhonderdduizend moslims een niet 'verwaarloosbaar' percentage aanslagen begint te plegen. Bij hoeveel percent begin je een probleem te zien? Bij 5%, bij 1%? 7000 aanslagen per jaar is een minimum eer je een probleem begint te zien? of 0.1%? 700 aanslagen? Hoeveel procent van die 700 000 hebben heimelijk de aanslagen toegejuichd.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:35   #1199
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Bent u zo intellectueel oneerlijk door de criminele daden van die paar man uit te vergroten tot een grote gemeenschap?
Bijna door alle aanslagplegers is er iets geroepen 'in de naam van allah', het zijn dus de islamieten zelf die zeggen dat het in de naam van hun godsdienst is, dus dat ze in dienst staan van de godsdienstgemeenschap. Hoe lang heeft Abdeslam ondergedoken gezeten in Molenbeek, en de man met het hoedje, beschermd door de ghetto? Er waren honderden, duizenden gasten die ze wisten zitten. Deze zijn alle medeplichtig.
Wakker worden man: je bent ziende blind.

En natuurlijk heb ik geen werkloosheidscijfers van moslims: de religie wordt niet bijgehouden door de RVA. Ik weet alleen dat een werkende mens geen tijd heeft om bommengordels in mekaar te knutselen of om te radicaliseren.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 06:40   #1200
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik kan uw tekst moeiteloos aanpassen en waar u "islam" schreef, plaats ik dan "het geloof van de Getuigen van Jehova".

Dus, waarom het ene dan toelaten als u het andere verbiedt? Gewoon omdat u een moslima met een hoofddoek niet kunt appreciëren?
Dat hoofddoekje is een deel van een volledig systeem dat ze ons willen opleggen om ons systeem, waarvan ze trouwens gretig profiteren, te vernietigen.
Interessante vraag: wat is de gemiddelde belastingsbijdrage van de moslim vergeleken bij de niet-moslim en wat zijn is de gemiddelde steun die een moslim trekt vergeleken bij de gemiddelde steun van de niet-moslim. U bent nu waarschijnlijk al gechoqueerd door de vraagstelling, maar het is maar een vraag.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be