Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2002, 20:33   #1
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Vandaag zag ik Guy Verhofstadt op T.V. Misschien hebben jullie 't ook gezien? Hij zei dat de mensen die hij op straat ontmoet hem niet arrogant noemen. Hij liet uitschijnen dat de meeste mensen positief waren. Dat Louis Michel liegt, weten we. Hij werd betrapt. Maar Guy? Wat denken jullie?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2002, 20:56   #2
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Hij zei deze week dat viermaal op rij een begroting in evenwicht kon worden voorgelegd.

Deze begroting heeft een tekort van één miljard Euro, de vorige ook.

Verhofstadt zegt dat zijn begroting in evenwicht is, maar dat slaat op de overheid in haar geheel: de federale overheid, de deelstaten, de steden, gemeenten en provincies, de sociale zekerheid.

Steden, gemeenten en provincies zullen in 2003 een overschot van één miljard hebben. Verhofstadt is enkel verantwoordelijk voor de federale overheid, en die verwacht opnieuw een tekort van één miljard Euro.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2002, 21:01   #3
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

De oppositie zegt hier maar weinig van. Ik heb Yves Leterme eerder deze week gezien en hij sprak over de begroting. Hij zei dat Guy te optimistisch is over de economische groei voor volgend jaar. Hij voorspelt dat 't lager zal zijn en hij merkte op dat je moet rekening houden buitenlandse gebeurtenissen zoals nu Irak. Guy doet dat niet, zei hij. Meer zelfs: Yves zei dat een begroting in evenwicht niet genoeg is, maar dat hij de schuld moet afbouwen. Wat hij niet doet. Dus voor mij gaf hij daarmee toe dat die begroting in evenwicht is, zoals Guy beweert.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2002, 21:15   #4
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Of dat onze Guy liegt?

Verhofstadt is twee maanden ouder dan ik. Maar ik moet nog honderd jaar langer leven om zoveel af te kunnen liegen als hij tot hietoe gedaan heeft.
Lees wat hij in zijn burgermanifesten te zeggen heeft over migranten, net een Vlaams Blok uitgave.
Bekijk zijn kiesbeloften en wat hij ervan WIL, realiseren, of beter gezegd welke prioriteiten hij legt. Vandaag nog verklaarde hij op tv (sla me dood welke zender), dat veiligheid niet als prioriteit naar voren mag gebracht worden tijdens de verkiezing (ha nee, het Vlaams Blok mag niet in de kaart gespeeld worden).
M.a.w., tegen dan is alles opgelost of zal je er mee je moeten leren leven dat het nooit meer als vroeger wordt. En dat het met zijn beleid er niet zal op beteren, wees maar zeker.

Of Guy durft liegen? Wel, soms spreekt hij al eens de waarheid.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2002, 21:19   #5
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Dat was op kanaal Z denk ik. Daar gaf hij een lang interview. Ik geloof dat ik het daar gezien heb.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2002, 21:56   #6
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
De oppositie zegt hier maar weinig van. Ik heb Yves Leterme eerder deze week gezien en hij sprak over de begroting. Hij zei dat Guy te optimistisch is over de economische groei voor volgend jaar. Hij voorspelt dat 't lager zal zijn en hij merkte op dat je moet rekening houden buitenlandse gebeurtenissen zoals nu Irak. Guy doet dat niet, zei hij. Meer zelfs: Yves zei dat een begroting in evenwicht niet genoeg is, maar dat hij de schuld moet afbouwen. Wat hij niet doet. Dus voor mij gaf hij daarmee toe dat die begroting in evenwicht is, zoals Guy beweert.
In de FET van 12/10 wordt uitgelegd dat het tekort op de federale begroting 1 miljard Euro bedraagt. ("Paarsgroene begroting kleurt opnieuw rood", p2)
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 20:21   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

John, dat snap ik niet. Ik heb Yves Leterme op T.V. gezien. Volgens mij gaf hij toe dat die begroting in evenwicht is. Zo had ik het althans toch begrepen. Wat steekt CD&V uit??? Dit is toch hun kans om Guy en paars-groen aan te vallen??? Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet doen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 20:35   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
John, dat snap ik niet. Ik heb Yves Leterme op T.V. gezien. Volgens mij gaf hij toe dat die begroting in evenwicht is. Zo had ik het althans toch begrepen. Wat steekt CD&V uit??? Dit is toch hun kans om Guy en paars-groen aan te vallen??? Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet doen.
Niet zo moeilijk hoor Stefanieke. Ze willen er volgende keer graag weer bij zijn en betalen daar nu al de prijs voor.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 20:47   #9
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik snap het nog altijd niet, Knuppel. De Gucht heeft gezegd: de VLD wordt bij de volgende verkiezingen de grootste partij. CD&V komt terug in de oppositie terecht en zal uiteenvallen. D�*t is zijn doel. Ook Guy zei nog dat hij liefst met SPA en Agalev verder doet na de verkiezingen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 20:49   #10
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Of Guy durft liegen? Wel, soms spreekt hij al eens de waarheid.
't Probleem is nu dat je hem niet meer gelooft wanneer hij de waarheid spreekt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 21:15   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Of Guy durft liegen? Wel, soms spreekt hij al eens de waarheid.
't Probleem is nu dat je hem niet meer gelooft wanneer hij de waarheid spreekt.
Daar zeg je een waarheid als een koe, Stefanieke!

Niet te veel geloven van wat de VLD-kopstukken ZEGGEN maar wel KIJKEN naar wat de CD&V DOET. Niets dus dat de VLD kan afschrikken. Je hoeft niet te vragen hoe graag ze er weer zouden bijzijn...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 21:33   #12
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

De CD&V beseft dat ze een tweede oppositieronde niet zou overleven. Sommige partijen gaan kapot aan een cordon, anderen worden er groot door.
Reken maar dat Deklucht de CD&V niet zal redden en hoopt op een spoedig einde van die partij.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 21:50   #13
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Dus De Gucht spreekt wél de waarheid?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 22:10   #14
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik snap het nog altijd niet, Knuppel. De Gucht heeft gezegd: de VLD wordt bij de volgende verkiezingen de grootste partij. CD&V komt terug in de oppositie terecht en zal uiteenvallen. D�*t is zijn doel. Ook Guy zei nog dat hij liefst met SPA en Agalev verder doet na de verkiezingen.
Twee verkiezingen verder, nog één oppositiepartij, namelijk het Vlaams blok. De CD&V opgevreten door voornamelijk de vld en het Vlaams Blok.
Uiteindelijk nog twee partijen van betekenis. Centrum links de vld en centrum rechts het Vlaams BLok. Tevens het ontstaan van een onbeduidende en ondergrondse neo-nazi partij.
En dan is het einde van den Belgenland nabij.
Heb het in mijn glazen bol gezien.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2002, 07:24   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Feit is Stefanie, dat je vanzelf de grootste wordt als je erin lukt de anderen te verdelen en/of kapot te maken. Daar is de VLD al een tijd mee bezig. En niet alleen tegenover de CD&V.
Niettemin delft die laatste mee haar eigen graf door niet de juiste oppositie te voeren. Er zijn mensen die dat al heel lang zeggen. Toch grijpt de CD&V niet die kans in de hoop er weer bij te mogen zijn van de VLD als ze braaf genoeg zijn. Hoe vaak hebben ze al een wisselmeerderheid aangeboden als blijk van goede wil?

De VLD is de meest anti-vlaamse partij sinds de oorlog. Maar ook de CD&V is enkel tijdens een oppositiekuur "vlaamsgezind". Die kaart hadden ze dus beter duidelijk getrokken maar ze laten het over aan het Vlaams Blok en aan het overschotje van een andere partij, die wellicht niet eens meer de kiesdrempel haalt. Ook allemaal dankzij ingrepen van de VLD!

Duym heeft volgens mij een hele goeie glazen bol. Oorzaak een gevolg, weet je...
Het staat zich pal voor onze neus af te spelen, alleen willen "we" het (nog) niet zien.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2002, 21:10   #16
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
In de FET van 12/10 wordt uitgelegd dat het tekort op de federale begroting 1 miljard Euro bedraagt. ("Paarsgroene begroting kleurt opnieuw rood", p2)
Maar Quaden zegt dat een begroting in evenwicht het minimum is.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 20:46   #17
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

John, vandaag zei ook Karel Van Miert in Terzake dat België zich geen hoger tekort dan 3 % kan veroorloven. Hij wees erop dat die schulden van vroeger nog altijd moeten afbetaald worden. Meer dan 3 % tekort kan echt niet, zei hij.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be