Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2019, 10:22   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Hoax? Leugen? Of gewoon de waarheid?

Citaat:
Terwijl duizenden mensen vorig weekend hebben deelgenomen aan de solidariteitsmars voor vluchtelingen in Brussel blijkt toch niet iedereen dezelfde mening te delen.
Want bijna evenveel mensen als er dit weekend betogers waren, hebben volgende open brief al gedeeld op de sociale media, en het aantal blijft stijgen :

“Geachte ministers,
Ik zit met enkele vragen.
Jullie hebben er net een heleboel besparingen door gejaagd, de pensioenleeftijd verhoogd naar 67jaar, een indexsprong, hogere btw voor onze energie, duurdere opvang, hogere schoolfacturen enz.
Jullie hebben de brave Belgen verteld dat de spaarpot leeg is, dat er dus moet bespaard worden, tot daar heb ik nog begrip, als brave burger heb ik namelijk de plicht mee te helpen het land weer op te bouwen.

Maar met het volgen van de media de laatste weken, de vluchtelingencrisis, stel ik mij echter wel vragen.
Ik vergelijk even de regering met ouders en de burgers met jullie kinderen.

Als ouder spaar ik voor mijn kinderen voor later; de regering, spaart, door de belastingbetaler, btw, taxen, rsz, voor onze sociale zekerheid, voor ons pensioen enz.,

dus m.a.w. simplistisch gezegd, jullie sparen met verschillende spaarpotjes voor jullie kinderen, 'de burgers'.
Nu hebben wij een goed sociaal vangnet, waar wij, Belgen, onze ouders, grootouders, overgrootouders …. voor afgedragen hebben.


Maar nu komt het: dus net als jullie ons wisten te vertellen dat “de spaarpotjes” leeg zijn, dat we met zijn allen zullen moeten blijven werken tot we er bij 'neervallen', lees en hoor ik dat jullie 600.000.000 euro gaan vrijmaken voor de 'vluchtelingen'. Hoe willen jullie dat verkopen aan de brave werkende Belgen die netjes afdragen voor onze 'lege spaarpotjes'?
Hoe willen jullie rechtvaardigen dat onze sociaal vangnet nu dient voor mensen die hier nog nooit 1 euro hebben bijgedragen?

Hoe kunnen jullie langs de ene kant onze rusthuizen minder subsidies geven, zodat 1 op de 6 waarschijnlijk zijn deuren kan sluiten, terwijl bejaarden al bijna geen betaalbaar rusthuis vinden, een heel leven gewerkt en afgedragen hebben aan de maatschappij en ze komen niet eens toe om met hun pensioentje een kamertje in een rusthuis te huren.

Maar wel 600.000.000 euro voor de vluchtelingen vrijmaken? Asielcentra bijbouwen, leegstaande gebouwen inrichten tot comfortabele woonsten voor de “vluchtelingen”…!
Eigen mensen die uit hun woning worden gezet om diezelfde vluchtelingen op te vangen, ze krijgen voorrang op onze sociale woningen, waar Belgen al enkele jaren voor op een wachtlijst staan, gratis internet enz…. , ik zit echt met vragen.

De inzet voor de vluchtelingen is enorm. Ieder jaar bij het begin van de winter hoor ik telkens hetzelfde nieuws, 'opvangplaatsen te kort voor onze daklozen', daklozen die op een stuk karton in het centraal station of op een bank moeten slapen omdat de maatschappij ze in de steek laat.
Als ik dan hoor wat jullie nu doen voor deze 'vluchtelingen' dan ben ik sprakeloos.

Daarenboven had en heb ik erg mijn twijfels dat de meerderheid van deze vluchtelingen 'oorlogsvluchtelingen' zijn. Ik heb nog nooit zoveel jonge mannen bij elkaar gezien, amper vrouwen, kinderen of ouderlingen. De meesten komen niet uit oorlogsgebied en ze vluchten ook niet naar veilige buurlanden, maar helemaal naar West Europa.

Er wordt vergeleken met onze 2 wereldoorlogen.
Ja, wij hadden ook vluchtelingen, vrouwen, kinderen en bejaarden, die in WOI naar het neutrale Nederland vluchtten (tegen de zin van de Nederlanders); de rest zat aan het front of in loopgraven om dit land te verdedigen, net zoals mijn beide grootvaders in WOII en mijn overgrootvader in WOI. Jonge mannen die vluchtten, waren deserteurs, hen wachtte de kogel.

Nu zijn het allemaal jonge mannen, laten hun gezin achter in de 'oorlogszone' en komen helemaal naar West Europa, genieten van ons sociaal systeem. En jullie laten dit gewoon begaan.

België, zowat het duurste land op inkomensbelasting in Europa en bij de duurste in de wereld, mensen die jarenlang gewerkt hebben krijgen een pensioentje dat bijna gelijk is aan wat de geregistreerde vluchteling aan leefloon krijgt! Sorry, ik stel me daar vragen bij.
En dan schrikken jullie als bij de verkiezingen blijkt dat meer en meer mensen rechts gaan stemmen.

Dat zijn dan, de racisten, marginalen, de onderste laag van de bevolking, want dat is makkelijker dan met hen in discussie te gaan. Wel, ik ben geen racist, ik ga werken voor mijn gezin, voor mijn land, maar niet voor gans de wereld. Mijn solidariteit heeft WEL grenzen en ik vrees dat ik niet alleen ben.

Moeten de echte vluchtelingen geholpen worden? Ja, maar niet hier, Ik zou het nog kunnen begrijpen als het vrouwen, kinderen en ouderlingen waren geweest.
Bijna ieder land sluit zijn grenzen, of doet tenminste strenge grenscontroles, hier blijkt het onmogelijk??? Och ja, dat is waar ook. In België heeft men een tijd lang de grenzen gecontroleerd … van 08.00 uur tot 17.00 uur ! ! !

Begrijpe wie kan. Geen mensen en geen middelen, terwijl ik iedere dag douanes op de snelwegen zie die vrachtwagens op rode mazout controleren, politie die midden in de week om 11 uur s ’middags alcoholcontrole houden in een zijstraat en een leger hadden we ook nog, zijn die enkel nodig om de diamantwijk in Antwerpen te beschermen?

Ik wil er nog op wijzen, dat één van de plichten van de regering, tegenover zijn bevolking, de veiligheid garanderen is.
Aangezien de valse paspoorten die in omloop zijn, het aantal mannelijke 'vluchtelingen', de grenzen die wagenwijd openblijven en dan heb ik het nog niet over diegenen die illegaal binnen geraken en zelfs geen asiel aanvragen en ook niet over de ex-Syrië strijders, waarvan jullie zelfs niet weten dat ze terug in het land zijn.


Dus ik vraag me niet af OF ze gaan toeslaan, maar wanneer, waar en hoe?

En neen, ik ben geen bange Belg, ik stel me enkel de vraag hoe het verdorie zover is kunnen komen.
De multiculturele samenleving, het is al langer geweten dat het een totale mislukking is, toch worden we gedwongen met een religie samen te leven voor wie o.a. vrouwen voorwerpen zijn, samen te leven met mensen die eigenlijk walgen van het Westen en onze cultuur. Met mensen die zichzelf geeneens Belg willen voelen. (en ik heb het hier zeker niet over allemaal, maar wel over een grote meerderheid).

Ik wens niemand een verdrinkingsdood en het is schrijnend wat er nu allemaal gebeurt, maar de media manipuleren beelden en willen ons vooral – net als onze regering – een geweten schoppen, met beelden van een verdronken kind, achteraf gebleken, was de vader de stuurman van de boot, de smokkelaar en onderweg voor nieuwe tanden.

Ik weet niet meer wat ik nog mag geloven en wat niet, zowel pro als contra. Nieuwsbladen brengen in deze tijden nieuwsberichten met tegengestelde feiten. Maar van nieuwsbladen zoals HLN en GVA enz. had ik toch iets meer neutraliteit verwacht.

Jullie willen dat de mensen begrip en medelijden tonen voor deze vluchtelingen, maar jullie moeten nu zelf toegeven dat het merendeel uit “veilige” streken komt. Allemaal om een graantje mee te pikken uit onze 'spaarpotjes'. En ja ze worden dan teruggestuurd, na een maand, tenzij het verlengd word, wat wederom een hoop geld kost.
Kan ik het hier dan ook anders stellen? Zouden die mensen ook verdronken zijn geweest moesten ze weten dat ze in West-Europa niet van een sociaalsysteem konden genieten?

België telt 5 regeringen en als ik dan hoor of zie, dat eender welke beslissing jullie willen nemen, jullie steeds terug gefloten worden door Europa, ook hier heb ik bedenkingen, als België niet meer autonoom kan bestuurd worden, omdat jullie klakkeloos moeten volgen wat Europa dicteert, waarom betalen wij dan nog steeds voor 5 regeringen?

Mijn laatste vraag, gaan we binnen enkele jaren, met de nieuwe begroting te horen krijgen dat we nog enkele jaren langer moeten werken?
Bedankt regering om rekening te houden met uw burgers.

Het zal misschien maar "een gedacht" zijn... maar er klopt toch wel iets!
Komt uit een lezersbrief uit de "e-mail."
Misschien van een racistische VBer, wie weet!
Wie zaken ziet of leest die niet kloppen kan dit altijd vermelden...

Laatst gewijzigd door andev : 17 november 2019 om 10:24.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 10:37   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het antwoord op dit soort goed onderbouwde redeneringen zal altijd hetzelfde zijn zo lang we met het huidig type politici aan de macht zitten: "we moeten die mensen die op de vlucht zijn opvangen en van bed bad en brood voorzien en daarmee basta"

Het zal niet veranderen tot deze politici volledig zijn weggestemd en dan nog zullen ze dag en nacht manieren zoeken om toch aan de macht te blijven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 10:37   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Er verdrinken zelfs mensen bij het uitoefenen van hun dagelijks werk of hobby.
Ik denk maar aan onze vissers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 10:40   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Detail.
België heeft 6 regeringen.

Vlaanderen heeft de Gewest en Gemeenschapregeringen samengevoegd. (1)
Brussels Gewest valt onder in theorie onder de Franse en Nederlandstalige gemeenschappen (2).
Wallonië heeft wel een Gewest en een taalgemeenschapsregering. (3 en 4)
De Oostkantons vallen onder het Waalse Gewest, maar hebben een eigen Taalgemeenschapsregering. (5)

Dan dumpen we er nog een Federale regering bovenop. (6)
En als kers op de slagroom, de Europese overheid die ook betaald mag worden.

Maar voor de rest slaat die schrijver nagels met koppen.

Helaas is de enige manier voor een land binnen Eu om deze volksverhuizing te kanaliseren, uit de EU stappen en de grens/azielige zoekers op zijn Zwitsers te gaan beheren.

Natuurlijk, een EU beleid dat wel zou kunnen werken is de vluchtelingen opvangen in kampen die redelijk lastig te verlaten zijn, ze daar te verzorgen op een basisniveau (legerkost dus) en die vluchtelingen toegang te geven tot opleidingen en testen om te zien dat ze wel kunnen/willen passen in een Europees land.
Wedden dat de Visigrad landen niet veel gegadigden gaan zien?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 10:41   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het antwoord op dit soort goed onderbouwde redeneringen zal altijd hetzelfde zijn zo lang we met het huidig type politici aan de macht zitten: "we moeten die mensen die op de vlucht zijn opvangen en van bed bad en brood voorzien en daarmee basta"

Het zal niet veranderen tot deze politici volledig zijn weggestemd en dan nog zullen ze dag en nacht manieren zoeken om toch aan de macht te blijven.
Dat zullen onze daklozen graag horen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 10:59   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat zullen onze daklozen graag horen.
Onze daklozen weten dat goed genoeg. Het volk weet dit ook goed genoeg en heeft er zijn buik van vol, net zoals ze hun buik vol hebben van politici die onze sociale zekerheid zomaar weggeven aan nieuwkomers die hier nooit een cent hebben bijgedragen hebben en hier ook niks verloren hebben. Politici van het type De Block en Somers.

En het maakt geen hol uit of die vluchtelingen hier zijn om politieke of economische redenen, de mensen hier zijn het kostbeu om almaar meer te besparen en almaar meer te betalen voor almaar minder.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 11:52   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Hoe je het ook draait of keert, het is de "eigen" bevolking van dit landje die moet beslissen hoe hun land draait en hoe het er uit ziet! Daarvoor hebben ze politiekers die hun mening in de praktijk moeten omzetten! Maar velen onder hen zijn vooral met hun eigen zaakjes en meningen bezig en niet met was het volk denkt of wil. Ook de manier waarop bepaalde politiekers altijd zo goed weten wat "het volk" wil en dan afkomen met percentages van de bevolking waarvan het idee strookt met wat zij denken! De meerderheid wil dit en wil dat als je ze moet geloven. Maar laat ze eens met referenda uitzoeken of hun beweringen kloppen, daar staan ze niet voor te springen!
Die gedachte zal wel in de meeste landen leven maar ze laten zich allemaal aan de leiband leggen door "Europa"! Zeer dringend tijd dat daar verandering in komt... Tijd om het bord schoon te vegen en vanaf nu een nieuw "Europa" samen te stellen met landen die bij elkaar horen en waarvan de bevolkingen hetzelfde willen!
En genoeg gezeverd over "onze waarden enz" om diezelfde waarden dan te gebruiken om de boel wetens en willens naar de bliksem te helpen! Democratie die de democratie vernietigt...

Laatst gewijzigd door andev : 17 november 2019 om 11:55.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 21:11   #8
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Waarom wordt er geen "taks" verrekend op het geld dat door allochtonen naar hun thuisland wordt gestuurd ?
Denk dat Be plots veel minder aantrekkelijk zou worden.

Artikel uit https:http:////www.test-aankoop.be/invest/...dse-dividenden

Citaat:
Op het dividend van een buitenlandse onderneming betaalt u, afhankelijk van het land van oorsprong, wel of geen lokale bronheffing. Die kan oplopen tot wel 35%, wat bv. het geval is voor Zwitserland. Op dat wat rest, betaalt u altijd nog eens Belgische roerende voorheffing van 30%. Die dubbele belasting kan in extremis meer dan de helft van uw dividend in rook doen opgaan.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 08:01   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een "export tax" op geld? Gaat leuk worden als iemand een hotelreservatie wil doen in het buitenland, om maar 1 voorbeeld te geven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:55   #10
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er verdrinken zelfs mensen bij het uitoefenen van hun dagelijks werk of hobby.
Ik denk maar aan onze vissers.
En doppers in hun jacuzzi.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be