Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2019, 12:49   #1
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard Het is begonnen

https://nl.express.live/chinese-metr...-betaalmiddel/

Citaat:

Chinese metro test gezichtsherkenning als betaalmiddel

In Shenzhen, het technologiecentrum van China, is de lokale metro-operator een experiment met gezichtsherkenning gestart. Het concept biedt de wereld volgens experts een blik op het reizen van de toekomst. Dat zegt het Chinese dagblad South China Morning Post. Reizigers die het geselecteerde station willen gebruiken, kunnen hun gezicht laten scannen. De scanning-installatie staat op de plek waar de reizigers normaal hun met hun smartphone of metrokaart hun verplaatsen betalen.

Het vervoerbedrijf brengt de kost van de verplaatsing volledig automatisch in mindering van de accounts die de reiziger voor zijn verplaatsingen heeft aangemaakt. Dat gebeurt volkomen automatisch. Het systeem werkt met mobiele technologie van de vijfde generatie (5G).



Experiment
“Het experiment is voorlopig beperkt tot een enkel station,” aldus de South China Morning Post. “De betrokken reizigers moeten vooraf een bedrag naar de account overhevelen. Er blijven echter nog een aantal vragen over. Onder meer is het niet duidelijk hoe het systeem zou reageren op identieke tweelingen of dubbelgangers.”

De algoritmen voor de gezichtsherkenningstechnologie zijn ontworpen door het vervoerbedrijf Shenzhen Metro en het technologieconcern Huawei. Shenzhen Metro heeft niet aangegeven wanneer de technologie ook in andere metrostations zal worden geïnstalleerd.

“Het systeem heeft duidelijke voordelen,” erkennen de waarnemers. “Onder meer hoeven de reizigers zich geen zorgen te maken over fysieke betaalmiddelen. Anderzijds moet men stellen dat voortaan elke verplaatsing van de Chinese burgers door de autoriteiten kan worden gevolgd.”

“Het is echter niet duidelijk of die controle nog zwaarder zal zijn dan het huidige bewakingssysteem. Vele grote Chinese steden beschikken immers al over veiligheidscamera’s die de gelaatsscans van hun burgers koppelen aan leeftijd en geslacht. Zelfs bleek men te registreren hoeveel tijd de betrokken consument op een specifieke locatie doorbrengt.”

Kip
Het gebruik van gezichtsherkenning voor betalingen is niet nieuw. Shenzhen is wel de eerste stad die van de technologie gebruik maakt. In heel China kunnen de klanten van de Amerikaanse keten Kentucky Fried Chicken (KFC) al op een gezichtsscan beroep doen om hun maaltijden te betalen. De service bestaat al ongeveer twee jaar.

Op het gebied van mobiele betalingen heeft China tegenover de Verenigde Staten al een sterke voorsprong uitgebouwd. Bijna de helft van de Chinese bevolking gebruikte vorig jaar zijn telefoon om betalingen te doen.

Betalingen langs WeChat Pay of Alipay waren zo populair dat de centrale bank van China vorig jaar moest waarschuwen dat de instellingen nog altijd verplicht zijn contant geld te accepteren.

Recent zijn in China nog een aantal ambitieuze projecten rond gezichtsherkenning opgestart. In oktober vorig jaar maakte de internationale luchthaven van Shanghai Hongqiao bekend van de technologie gebruik te maken voor het inchecken van passagiers en bagage. Ook de controles en boarding gebeuren met gezichtsherkenning. Gelijkaardige initiatieven worden binnenkort ook ontplooid op de luchthavens in Beijing en Nanyang.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 13:10   #2
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

De technologie gaat razendsnel en mensen in het Westen en China hebben geen weet hoeveel impact dit op hun manier van denken, gedrag en IQ heeft.

Afgelopen jaar op vakantie in Europa geweest en ben geschrokken hoe mensen echt aan het doordraaien zijn. Alles in je leven wordt gestuurd met die Iphone.

Social media maakt dat mensen geen tijd meer kunnen vrijmaken voor kleine maar heel belanrijke dingen, die hooguit een 10 minuten kosten; geen tijd is het - "later over 2 maanden" krijg je dan te horen; ïk ben nu met 1000 dingen tegelijk bezig". Mensen die hun eigen data Armageddon vrezen omdat ze al hun gegevens op de cloud hebben gezet. Of een vriend van mij die zijn eigen stad niet meer kent omdat hij langer dan 5 jaar aan de TomTom zit; kan je nagaan - hij kende voor deze technologie zijn stad op zijn duimpje en is nu verworden tot een soort van 'Hans en Grietje' in zijn eigen stad. Meer (..)


Geen haan die ernaar kraait dat illegalen in in Amerika getraceerd kunnen worden omdat Big Broter mee kan kijken in deze data. Wel wordt hoog van de daken geschreeuwd dat mensen in China op de rode lijst staan en daarom bv niet meer met de trein kunnen - omdat ze een soort van rode kaart van de overheid hebben gehad. Beide voorbeelden die zich nu afspelen vind ik ronduit schandalig en erger ik vrees dat wij de Armageddon van het vrije denken inluiden.

Julian Assange heeft gelijk dat de generatie die nu opgroeit de laatste zal zijn die vrijheid heeft gekend.


En nu dit. Quote boven. Dit is mij ergens echt een brug te ver - ik verzeker u dat dit binnen 5 jaar overal de norm gaat worden en mensen dit de normaalste zaak van de wereld gaan vinden.



Het enige wat resteert is naar de chaos van Afrika emigreren om onder deze onzin onderuit te komen, lijkt mij.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 maart 2019 om 13:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 13:37   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Geen haan die ernaar kraait dat illegalen in in Amerika getraceerd kunnen worden omdat Big Broter mee kan kijken in deze data. Wel wordt hoog van de daken geschreeuwd dat mensen in China op de rode lijst staan en daarom bv niet meer met de trein kunnen - omdat ze een soort van rode kaart van de overheid hebben gehad. Beide voorbeelden die zich nu afspelen vind ik ronduit schandalig en erger ik vrees dat wij de Armageddon van het vrije denken inluiden.
En wat is er precies fout aan dat illegalen getraceerd kunnen worden? Indien dit in Europa kon, zou er niet zo een overspoeling van illegalen plaats kunnen vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 14:09   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En wat is er precies fout aan dat illegalen getraceerd kunnen worden? Indien dit in Europa kon, zou er niet zo een overspoeling van illegalen plaats kunnen vinden.
Automatische machinepistolen op lantarenpalen met gezichtsherkenning
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 14:50   #5
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Automatische machinepistolen op lantarenpalen met gezichtsherkenning
De mensen die aan de knoppen komen te zitten en bepalen wie aangeschoten moet worden dat bent niet u noch mijzelf; daar zijn wij namelijk te 'dom' en 'eenvoudig' voor.



-Voorlopig slotje-

U kunt de kogel misschien eerder van de lantaarnpaal verwachten dan ik of de bootvluchteling uit Afrika. Misschien ook niet misschien ook wel.. Dat is het enge aan het hele verhaal; begrijpt U ?

Lees het boek van 1984 George Orwell nog maar eens over. Hij was denk ik 40 jaar te vroeg met zijn voorspelling - het had 2024 moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 maart 2019 om 15:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 14:57   #6
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En wat is er precies fout aan dat illegalen getraceerd kunnen worden? Indien dit in Europa kon, zou er niet zo een overspoeling van illegalen plaats kunnen vinden.
Hoe heeft het uberhaupt zover kunnen komen dat er zoveel illegalen zijn. Dat moet de hamvraag zijn.

De mensen die het zover hebben kunnen laten komen, kunnen ook aan het ultieme besturingssysteem zitten..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 maart 2019 om 14:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 14:59   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hoe heeft het uberhaupt zover kunnen komen dat er zoveel illegalen zijn. Dat moet de hamvraag zijn.

De mensen die het zover hebben kunnen laten komen, kunnen ook aan het ultieme besturingssysteem zitten..
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 15:08   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Thx for sharing, had er tot nu toe niet veel over vernomen..... Het gaat idd erg snel
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 15:09   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hoe heeft het uberhaupt zover kunnen komen dat er zoveel illegalen zijn. Dat moet de hamvraag zijn.

De mensen die het zover hebben kunnen laten komen, kunnen ook aan het ultieme besturingssysteem zitten..
Indeed.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 15:46   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De mensen die aan de knoppen komen te zitten en bepalen wie aangeschoten moet worden dat bent niet u noch mijzelf; daar zijn wij namelijk te 'dom' en 'eenvoudig' voor.
Ik sprak niet noodzakelijk in mijn eigen voordeel he. Doe ik hier zelden. Ben hier om mij uit te leven...

Maar, waarom niet, iedereen installeert zijn eigen lantaarnpalen

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2019 om 15:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 15:55   #11
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik sprak niet noodzakelijk in mijn eigen voordeel he. Doe ik hier zelden. Ben hier om mij uit te leven...

Maar, waarom niet, iedereen installeert zijn eigen lantaarnpalen
Ik meen hieruit te begrijpen dat ge denkt individualisme in een dergelijk scenario nog bestaat ??

Mocht ge antwoord wederom "Waarom niet" zijn - denk ik dat u niet de bagage heeft om in deze draad van enige waarde te zijn..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 16:20   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik meen hieruit te begrijpen dat ge denkt individualisme in een dergelijk scenario nog bestaat ??
Op een anarchistische manier wel, he. Het hoeven geen "officiele" lantaarnpalen te zijn, dat kunnen best "subversieve" of "terroristische" lantaarnpalen zijn. Zelfs door anarchistische machines geinstalleerde lantaarnpalen. Macht hoeft niet officieel te zijn. Het volstaat van voldoende corrupt en/of subversief te zijn. Waarom zou een ondergrondse "organisatie" die technologie niet kunnen aanwenden om specifieke targets uit te kiezen ?

Mijn ideaal is altijd om smart contract block chains te hebben waar je moordenaarscontracten kan uitschrijven op anonieme manier. Zo een lantaarnpalen kunnen aan zo een block chain gekoppeld worden, en de automatische transactie van anonieme fondsen wordt waargemaakt van zodra de juiste target die in het anoniem opgestelde contract, werd afgeschoten. Ge hebt dan totaal geen idee wie de organiserende organisatie is, en wie de opdrachtgever (die betaalt). Dat kan natuurlijk een staat zijn, maar evengoed gelijk welke ondergrondse organisatie, of uw buurman, wie zal het zeggen. Misschien zelfs een consortium van machines zonder eigenaar, die draaien op zelf-gefinancieerde amazon servers zonder dat amazon dat weet. Totaal ontracebaar en totaal anarchistisch.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2019 om 16:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 16:39   #13
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hoe heeft het uberhaupt zover kunnen komen dat er zoveel illegalen zijn. Dat moet de hamvraag zijn.

De mensen die het zover hebben kunnen laten komen, kunnen ook aan het ultieme besturingssysteem zitten..
Strategie van eeuwige druk, het is nodig voor geld en commerce. Universeel fascisme.

1) Gekken met totaal waanzinnige ideeën, IS moslims.
2) Uitgebreid spionnen netwerk, FB en al die andere brol
3) Centrale Banken en al hun trucjes.

Tot er door alle spanning destabilisatie van komt. Mensen kunnen massaal wakker worden en zien dat het serieus wordt of ze geven zich over aan soc. media, extreme moslims en de centrale bankjes en hun truucjes.

Ze spelen altijd vals en gebruiken truucjes voor hun agenda. Whaha.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 17:42   #14
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Voor China, Rusland en Amerika is het te laat; de bewoners van die landen zitten met hun 'hoofd' in het systeem - maar het wordt erger denk ik. Deep state rules.

Voor Europa kan het nog 2 kanten op: bijvoorbeeld directe democratie om de macht over de 'software' van de maatschappij te behouden.**

Of een eenrichtingsverkeer waarin de burger niets te zeggen heeft - met een gruwelscenario waarin Merkel-achtige types de software beheren.



**Dit is echter alleen mogelijk als de neuzen min of meer 1 kant op staan. Het multiculturele misnoegen werkt laatste niet in de hand, integendeel..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 maart 2019 om 17:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 02:24   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik sprak niet noodzakelijk in mijn eigen voordeel he. Doe ik hier zelden. Ben hier om mij uit te leven...
Maar, waarom niet, iedereen installeert zijn eigen lantaarnpalen
Hopelijk geldig voor je hele bestaan, niet enkel op deze 'saait'.
De anderen in deze z.g. gemeenschap hebben immers bewezen niet echt waard te zijn om er 'bezorgd' over te doen. Op een paar heel persoonlijke uitzonderingen na tenminste.
Live & let die.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 08:35   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Of een eenrichtingsverkeer waarin de burger niets te zeggen heeft - met een gruwelscenario waarin Merkel-achtige types de software beheren.
Misschien overschat ik mij, of misschat ik U, maar ik meen te denken dat ge 1000 keer liever Merkel-achtige mensen achter de software hebt, dan gasten zoals ik
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 08:53   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien overschat ik mij, of misschat ik U, maar ik meen te denken dat ge 1000 keer liever Merkel-achtige mensen achter de software hebt, dan gasten zoals ik
Merkel is te soft om zulke beslissingen te kunnen nemen. Neen, voor zo'n dingen heb je hardcore onbaatzuchtigen nodig.

Greta misschien?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:32   #18
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, voor zo'n dingen heb je hardcore onbaatzuchtigen nodig.
CHAMPAGNE
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 09:36   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
CHAMPAGNE
Hierbij nomineer ik Jay-p als beheerder voor de knop der machinegeweerlantaarnpalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 10:37   #20
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
CHAMPAGNE
Ook Litte Britain aan 't kijken geweest, zekers?

Champagne! Champagne for all!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be