Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2016, 10:42   #38661
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gaat niet om het aantal brouwerijen. Wel om de kwaliteit van het bier. En hier zult u toch een stevig tandje moeten bijsteken.
Al dus iemand die duidelijk het artikel dat Edwin2 plaatste niet gelezen heeft.


Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 10:42   #38662
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

dubbel
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.

Laatst gewijzigd door Pinda : 2 april 2016 om 10:42.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 10:50   #38663
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En de vraag bij dat gemonopoliseer is of dat moeten toejuichen. De kleine artisanale brouwerijen werden opgekocht en er wordt ons een inbeveenheidworst in de maag gesplitsts.
Stella Artois werd Inbev; de brouwer van weleer is een een aandeelhoudersvereniging geworden. Vroeger maakte men vooral bier, nu wil men vooral winst maken.
De brouwersfamilie de Spoelberch maakte plaats voor managers die vooral bezig zijn met bonussen te brouwen.
Inderdaad.
Waar ik trouwens ook altijd om moet lachen, zijn die Belgen die heel fier Heineken afkraken. Maar ondertussen wel Jupiler weg zitten te tikken, de frisdrank onder de bieren.
En het feit dat men het in Belziek ook uit frisdrankautomaten kan krijgen, is voor mij toch wel het ultieme bewijs.



Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 14:32   #38664
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Inderdaad.
Waar ik trouwens ook altijd om moet lachen, zijn die Belgen die heel fier Heineken afkraken. Maar ondertussen wel Jupiler weg zitten te tikken, de frisdrank onder de bieren.
En het feit dat men het in Belziek ook uit frisdrankautomaten kan krijgen, is voor mij toch wel het ultieme bewijs.



Jeff
Heineken is net als AN Inbev een gigantisch bierconcern met vele merken. Er zitten zelfs typisch Belgische merknamen bij Heineken. Vooral het respect van zowel AN Inbev als Heineken voor locale recepten en merken is kenmerkend voor beiden. De techniek en smaak staat centraal bij beiden.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 april 2016 om 14:35.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 09:43   #38665
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht

En dat was niet de eerste keer dat Belziek zulke achterlijke plannen had.
Leopold II wilde Nederland binnenvallen


En uiteraard had Nederland ook zo zijn eigen plannen ter verdediging van het Vaderland.
Nederland had reden tot invasie België



En zo zie je maar hoe verradelijk en ondankbaar de Belgen wel niet zijn.
Belziek is vanaf haar bestaan tot aan de Tweede Wereldoorlog anti Nederlands geweest.
Het zou in mijn ogen dan ook een goede zaak zijn, dat Belziek zo snel mogelijk verdwijnt.


Jeff
De wilde expansie-dromen van de toen jonge koning Leopold II waren wat Nederland betreft natuurlijk overdreven en in hoge mate onrealistisch. Maar wel begrijpelijk. Immers de Staatslanden hoorden eigenlijk niet bij Holland. Het was een katholiek bevolking die ons was ontfutseld door warlord Willem van Oranje, diens roversfamilie en hun bendes onverlaten. De bevolking van die ‘generaliteitslanden’ werd onderdrukt, miskend door de Hollandse Republiek, genegeerd, gediscrimineerd tot en met , mocht niet aan het politieke spel meedoen, eeuwenlang verstoken van vertegenwoordigers in de Staten-Generaal! Het waren de Fransen samen met de ‘Bataven’ die de bevolking van de staatslanden -eindelijk- gingen beschouwen als mensen evenwaardig aan de Hollanders. Maar toch moest deze bevolking wachten tot na WO I (!) om een katholieke premier (Ruijs de Beerenbrouck) te krijgen … Het idee van Leopold II was niet eens zo ongerechtvaardigd uiteindelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 april 2016 om 09:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 09:59   #38666
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De wilde expansie-dromen van de toen jonge koning Leopold II waren wat Nederland betreft natuurlijk overdreven. Maar wel begrijpelijk. Immers de Staatslanden hoorden eigenlijk niet bij Holland. Het was een katholiek bevolking die ons was ontfutseld door warlord Willem van Oranje, diens roversfamilie en hun bendes onverlaten. De bevolking van die ‘generaliteitslanden’ werd onderdrukt, miskend door de Hollandse Republiek, genegeerd, gediscrimineerd tot en met , mocht niet aan het politieke spel meedoen, eeuwenlang verstoken van vertegenwoordigers in de Staten-Generaal! Het waren de Fransen samen met de ‘Bataven’ die de bevolking van de staatslanden -eindelijk- gingen beschouwen als mensen evenwaardig aan de Hollanders. Maar toch moest deze bevolking wachten tot na WO I (!) om een katholieke premier (Ruijs de Beerenbrouck) te krijgen … Het idee van Leopold II was niet eens zo ongerechtvaardigd uiteindelijk.
Dit was inderdaad het geval, de katholieken werden gediscrimineerd, ook ik Holland trouwens. Met iets meer geduld van katholieken en liberalen in het zuiden had men sneller de Oranjes kunnen dwingen tot emancipatie van de Katholieken en democratisering.

Maar neen, men ging luisteren naar Franstalige terroristen en de Engelsen. Zij dienden het grootkapitaal. Het zuiden heeft het voornamelijk katholieke noorden ( buiten Brabant en Limburg woonden er trouwens ook verel katholieken) in de steek gelaten. Men moest zichzelf hier zien te redden.


Het zuiden heeft ons in de steek gelaten.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 april 2016 om 10:19.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 10:34   #38667
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dit was inderdaad het geval, de katholieken werden gediscrimineerd, ook ik Holland trouwens. Met iets meer geduld van katholieken en liberalen in het zuiden had men sneller de Oranjes kunnen dwingen tot emancipatie van de Katholieken en democratisering.

Maar neen, men ging luisteren naar Franstalige terroristen en de Engelsen. Zij dienden het grootkapitaal. Het zuiden heeft het voornamelijk katholieke noorden ( buiten Brabant en Limburg woonden er trouwens ook verel katholieken) in de steek gelaten. Men moest zichzelf hier zien te redden.


Het zuiden heeft ons in de steek gelaten.
Correctie: verel is veel.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 april 2016 om 10:51.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 13:37   #38668
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het was een katholiek bevolking die ons was ontfutseld door warlord Willem van Oranje, diens roversfamilie en hun bendes onverlaten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 14:30   #38669
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De wilde expansie-dromen van de toen jonge koning Leopold II waren wat Nederland betreft natuurlijk overdreven en in hoge mate onrealistisch. Maar wel begrijpelijk. Immers de Staatslanden hoorden eigenlijk niet bij Holland.
En toch heeft Belgiek nooit gebieden in Frankrijk geclaimd, waar het historisch gezien dan net zoveel recht op had als ik uw logica gebruik.
En neen de Staatslanden hoorden niet bij Holland, maar wel bij Nederland!.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het was een katholiek bevolking die ons was ontfutseld door warlord Willem van Oranje, diens roversfamilie en hun bendes onverlaten. De bevolking van die ‘generaliteitslanden’ werd onderdrukt, miskend door de Hollandse Republiek, genegeerd, gediscrimineerd tot en met , mocht niet aan het politieke spel meedoen, eeuwenlang verstoken van vertegenwoordigers in de Staten-Generaal! Het waren de Fransen samen met de ‘Bataven’ die de bevolking van de staatslanden -eindelijk- gingen beschouwen als mensen evenwaardig aan de Hollanders. Maar toch moest deze bevolking wachten tot na WO I (!) om een katholieke premier (Ruijs de Beerenbrouck) te krijgen …
Belgicisten zoals u hebben totaal geen recht van spreken op dit vlak!.
Ik zou zeggen verander katholiek in Vlaming, en generaliteitsslanden in Nederlandstalige gebieden in Belgiek/Vlaanderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het idee van Leopold II was niet eens zo ongerechtvaardigd uiteindelijk.
Ja dat was het dus wel!, zoals Belgiek zelf ook een slecht idee is.
En dat werd al heel snel duidelijk op het moment in 1848 toen de Fransen opnieuw aan de poort stonden en daar voorbij.



Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 14:34   #38670
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Heineken is net als AN Inbev een gigantisch bierconcern met vele merken. Er zitten zelfs typisch Belgische merknamen bij Heineken. Vooral het respect van zowel AN Inbev als Heineken voor locale recepten en merken is kenmerkend voor beiden. De techniek en smaak staat centraal bij beiden.
Uhmm ik had het niet over het bedrijf als in Heineken B.V. , maar meer over het bier zelf.
En dat dus Jupiler niet te zuipen is, omdat het zo zoet is als frisdrank.


Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 15:46   #38671
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Uhmm ik had het niet over het bedrijf als in Heineken B.V. , maar meer over het bier zelf.
En dat dus Jupiler niet te zuipen is, omdat het zo zoet is als frisdrank.


Jeff
Jupiler smaakt ok en is ok net als Heineken.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 15:58   #38672
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
En toch heeft Belgiek nooit gebieden in Frankrijk geclaimd, waar het historisch gezien dan net zoveel recht op had als ik uw logica gebruik.
En neen de Staatslanden hoorden niet bij Holland, maar wel bij Nederland!.



Belgicisten zoals u hebben totaal geen recht van spreken op dit vlak!.
Ik zou zeggen verander katholiek in Vlaming, en generaliteitsslanden in Nederlandstalige gebieden in Belgiek/Vlaanderen.



Ja dat was het dus wel!, zoals Belgiek zelf ook een slecht idee is.
En dat werd al heel snel duidelijk op het moment in 1848 toen de Fransen opnieuw aan de poort stonden en daar voorbij.



Jeff
Pas in 1853 werd de bisschoppelijke hiërarchie hersteld in Nederland en mochten katholieken ambtenaar worden. Katholieken werden zwaar gediscrimineerd, dus de gedachte was niet verkeerd van Leopold II. Maar ja, men heeft nu eenmaal met behulp van Franstalige terroristen de Katholieke Nederlanders in de steek gelaten in 1830. Daar zit dus wel 23 jaar tussen....veel te laat dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 april 2016 om 16:01.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 16:16   #38673
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Jupiler smaakt ok en is ok net als Heineken.
NEEN, en alleen als het koud is!.

Jupiler is zoeter dan Grolsch en dat wilt wat zeggen,.. Heineken is bitter van smaak vooral wanneer hij niet goed gekoeld is.
Bovendien heb je wel eens Heineken export gedronken,.. vooral de lucht uit de groene flesjes..

Geef mij dan maar liever Hertog Jan, of een Amstel als ik een pilsner moet drinken.


Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 16:25   #38674
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Pas in 1853 werd de bisschoppelijke hiërarchie hersteld in Nederland en mochten katholieken ambtenaar worden. Katholieken werden zwaar gediscrimineerd, dus de gedachte was niet verkeerd van Leopold II. Maar ja, men heeft nu eenmaal met behulp van Franstalige terroristen de Katholieke Nederlanders in de steek gelaten in 1830. Daar zit dus wel 23 jaar tussen....veel te laat dus.
Dus?.
gezien de rol die katholieken hebben gespeeld (en ik ben zelf katholiek opgevoed), niet zo gek dat het lang heeft geduurt voordat hun rol een normale plek kreeg in Nederland.
Bovendien ging het hem niet om de katholieken Edwin, maar puur om van Belgiek een wereldrijk te maken.



Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 16:35   #38675
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Dus?.
gezien de rol die katholieken hebben gespeeld (en ik ben zelf katholiek opgevoed), niet zo gek dat het lang heeft geduurt voordat hun rol een normale plek kreeg in Nederland.
Bovendien ging het hem niet om de katholieken Edwin, maar puur om van Belgiek een wereldrijk te maken.




Jeff
Ik denk eerder dat Leopold II Nederlands Brabant en Limburg als persoonlijk eigendom wilde, net als de Congo.
Hij was gewoon, net als ieder ander adellijk figuur vooral een zakenman.
Trouwens, het Belgische koningshuis zijn best wel handig als het om "geldcreatie" gaat, hoeveel personen worden er nu daar financieel ondersteund daar op kosten van de bevolking?
Zijn er meer als in Nederland dacht ik.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 april 2016 om 16:49.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 17:43   #38676
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
NEEN, en alleen als het koud is!.

Jupiler is zoeter dan Grolsch en dat wilt wat zeggen,.. Heineken is bitter van smaak vooral wanneer hij niet goed gekoeld is.
Bovendien heb je wel eens Heineken export gedronken,.. vooral de lucht uit de groene flesjes..

Geef mij dan maar liever Hertog Jan, of een Amstel als ik een pilsner moet drinken.


Jeff
Het lekkerste pils is voor mij Grolsch bier, van de hooggegiste bieren vind ik Straffe Hendrik quadrupel het lekkerste, neigt ook een klein beetje naar Iers bier en de Trappiste - Abdij bieren toe als een tussenvorm.
Guiness bier vind ik ook erg lekker, maar wel met 4,5% alcohol (Ierse Guiness) en niet de andere variant er op.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 april 2016 om 17:58.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 22:54   #38677
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde in deze draad op 11 juni 2015 Bekijk bericht
Hij is er terug en al zijn anti-(groot)-Nederlandse en anti-Vlaamsnationale kaarten worden nog eens op tafel gegooid.
Na de Boerenkrijg en de Generaliteitslanden de onvermijdelijke 'arithmétique hollandaise'.
Wat zou straks komen, denkt ge Edwin, de marelaren van Gorcum ...?

En ook deze keer stel ik weer:
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=31931

Het is een voorspelbaar kaartspel geworden met u. Ik ben weg.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 23:10   #38678
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De wilde expansie-dromen van de toen jonge koning Leopold II waren wat Nederland betreft natuurlijk overdreven en in hoge mate onrealistisch. Maar wel begrijpelijk. Immers de Staatslanden hoorden eigenlijk niet bij Holland. Het was een katholiek bevolking die ons was ontfutseld door warlord Willem van Oranje, diens roversfamilie en hun bendes onverlaten.
Dat hangt ervan af op welk punt men zich stelt op de tijdslijn. Er liep geen strikte geografische scheidingslijn tussen katholiek en protestant. In het begin van de opstand won het calvinisme overal zeer snel terrein en na de Akte van Verlatinge begon het Spaanse leger vanuit Luxemburg met een soort reconquista om uiteindelijk tot in Noord-Brabant te geraken dat men tijdens de laatste jaren van de oorlog echter weer moest prijsgeven. De godsdienst van de bevolking hing maar af van diegene die het gebied en in handen had. Er bestonden in sé dus niet echt twee verschillende bevolkingsgroepen die kwa aard of religie geografisch kunnen afgebakend worden, wel is het zo dat de machthebbers streefden naar religiehomogene gebieden. De wil van de bevolking was van geen tel, de bevolking moest het gewoon ondergaan.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 april 2016 om 23:14.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 01:32   #38679
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het was een katholiek bevolking die ons was ontfutseld door warlord Willem van Oranje, diens roversfamilie en hun bendes onverlaten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Hoe Hollands in de meest enge zin van het woord van je. Waarom denk je dat Noord (!) Brabant ligt in het zuiden (!) van Nederland en dat Zeeland een Zeeuws-Vlaanderen heeft, en dat er twee Limburg*-en zijn.
Anderzijds ik ben West Brabander en hier ligt misschien wel de kern van de macht van de Nassaus in de Lage Landen (Engelbert van Nassau trouwde met de erfgename van de Baronie van Breda, Johanna van Polanen, en werd zo een van de belangrijkste edelen in de Lage Landen en tevens de eerste Nassau in deze contreien).

(*= toegegeven dat was een historische lappenmand wat verschillende territoria betreft)
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:20   #38680
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde

Hij is er terug en al zijn anti-(groot)-Nederlandse en anti-Vlaamsnationale kaarten worden nog eens op tafel gegooid.
Na de Boerenkrijg en de Generaliteitslanden de onvermijdelijke 'arithmétique hollandaise'.
Wat zou straks komen, denkt ge Edwin, de marelaren van Gorcum ...?
De martelaren van Gorcum zijn maar een symbool voor de constante wreedheden van het janhagel van bosgeuzen en zeker ook van de watergeuzen. Geuzen die door onze noorderburen steevast verheven werden tot patriottische 'helden'.

Helden? De Geuzen?? ISIS-achtige helden dan!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2016 om 09:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be