Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2021, 10:24   #301
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze hebben ook niks te zeggen.


De burgemeesters zijn verantwoordelijk voor de veiligheid in hun stad/gemeente.

Dat is overal zo.
Burgemeesters moeten zich ook houden aan Federale wetten; zoals bijvoorbeeld het verbod op samenscholingen.

In dat kader was de betoging verboden; doch later (lees ik) getolereerd. Door die (zoals zo vaak) geweldige communicatie wist de de politie niet goed hoe te reageren.

De arrestatie was dus op zich terecht. Personen die werden aangehouden hadden geen recht daar te zijn. Toch (en dat zie ik ook in jouw volgende post) beslist een burgemeester, dat de gearresteerde(n) moeten worden vrijgelaten.

Dan zeg ik dat een minister zoals Verlinden niets te zeggen heeft over Brussel.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:03   #302
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In de praktijk is bij deze nogmaals bewezen, dat Annelies Verlinden (zo ook haar voorgangers) eigenlijk niets te zeggen heeft over Brussel. Helemaal niets! Evenmin de minister van justitie. Af en toe mogen die eens orakelen en straffe taal hanteren in de zin van "nultolerantie nu!" Ik weet niet of iemand de tel heeft bijgehouden; maar ik meen niet dat we het aantal episodes van die nultolerantie (what's in a name) nog op twee handen kunnen tellen.

Als een arrestatie, bij deelname aan niet toegestane betoging al bekritiseert wordt, door voornamelijk de pers, dan is dat meer dan intriest. Ik vind daar in elk geval wat van.
U wilt de pers haar broodwinning toch niet afnemen?
Ven relletjes, Covid, wat would be BV's en een hoop reclame leven die toch
En indien ze politiek kritisch durven zijn komen ze in een politieke ban terecht.
Ik kijk zelfs naar het nieuws van 7 uur niet meer, Van Ranst heb ik nu ook al genoeg gezien.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:37   #303
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ah bon, is/was het weer raak?
En aangezien de fout (nog maar eens) bij de politie wordt gelegd, mogen we al uitkijken naar de volgende episode. Politiek gezien gaat iemand (politieke partij) daar toch ooit de prijs voor betalen.
Ik denk dat dat de NVa zal zijn... Je weet wel Francken die Christenen binnenliet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:40   #304
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In de praktijk is bij deze nogmaals bewezen, dat Annelies Verlinden (zo ook haar voorgangers) eigenlijk niets te zeggen heeft over Brussel. Helemaal niets! Evenmin de minister van justitie. Af en toe mogen die eens orakelen en straffe taal hanteren in de zin van "nultolerantie nu!" Ik weet niet of iemand de tel heeft bijgehouden; maar ik meen niet dat we het aantal episodes van die nultolerantie (what's in a name) nog op twee handen kunnen tellen.

Als een arrestatie, bij deelname aan niet toegestane betoging al bekritiseert wordt, door voornamelijk de pers, dan is dat meer dan intriest. Ik vind daar in elk geval wat van.
Wat wil je, je bent een baron of je bent het niet en baronnen houden zich niet bezig met politiek voor het plebs...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:41   #305
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze hebben ook niks te zeggen.


De burgemeesters zijn verantwoordelijk voor de veiligheid in hun stad/gemeente.

Dat is overal zo.
Schaft dan die ministers af... punt. Of misschien dat we bij de onderontwikkelde Brusselaars beter de burgemeesters afschaffen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:42   #306
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hoeveel zouden er daarvan nu nog vastzitten ???
Geen enkele, er is al lang geen plaats meer in de gevangenissen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 12:44   #307
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
U wilt de pers haar broodwinning toch niet afnemen?
Ven relletjes, Covid, wat would be BV's en een hoop reclame leven die toch
En indien ze politiek kritisch durven zijn komen ze in een politieke ban terecht.
Ik kijk zelfs naar het nieuws van 7 uur niet meer, Van Ranst heb ik nu ook al genoeg gezien.
Ze leven al lang niet meer van reclame en andere zoot, ze overleven dank zij de subsidies en niets anders...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:35   #308
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De burgemeesters zijn dus de schuldige.

Ik vind het trouwens speciaal dat de burgemeester beslist over vrijlating. Is dat niet aan de rechter ?
Een burgemeester die ondanks alle geldende cornamaatregelen toch een betoging toelaat waarvan hij redelijkerwijs kon vermoeden dat die uit de hand zou lopen heeft idd stront aan de knikker.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 21:10   #309
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hoeveel zouden er daarvan nu nog vastzitten ???
Waarschijnlijk weinig of geen.

Citaat:
“We gaan alles vernielen”: recordaantal jongeren opgepakt nadat betoging tegen politiegeweld in Brussel escaleert.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...UaHDbWispQ6Bao
Waar zit Somers nu met zijn geroemde multiculturele inclusieve samenleving?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 02:09   #310
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Morgen is het weer zover: https://www.bruzz.be/samenleving/sta...dou-2021-01-27

Citaat:
Vijf organisaties willen deze vrijdag om 15 uur betogen aan de Congreskolom in de Koningsstraat. In het politiecommissariaat daar vlakbij overleed Ilyes Abbedou vorige week na een arrestatie. De betogers willen meer informatie krijgen over zijn overlijden.
Waarom staan die betogers niet stil bij de vraag 'waarom' hun kameraad in het politiecommissariaat was? Zou 'dat' de vraag/bedenking niet moeten zijn?

Citaat:
"We willen de waarheid kennen, over de 24 uur die verstreken zijn tussen zijn arrestatie en de aangifte van zijn dood", zeggen de organisatoren van de betoging op het Facebookevenement. Het gaat om vijf organisaties, onder meer van sans-papiers en migranten, maar ook groepen die tegen 'politierepressie' willen strijden. Eén van de organisaties is Migrant Libre, waarvan één van de leden aan BRUZZ laat weten dat er al een toelating is voor de manifestatie.
Groepen die tegen 'tegen' politierepressie willen strijden. In dit artikel, wordt het begrip politierepressie dus gehanteerd als zijnde een daadwerkelijk probleem. Tussen de regels in, lees/interpreteer ik dat politierepressie zowaar een veel groter probleem is dan rellen die uit de hand lopen. Het is er zelfs een oorzaak van...

Citaat:
Het kabinet van Brussels burgemeester Philippe Close (PS) kon dat nog niet bevestigen aan onze redactie. Politiecommissaris Olivier Slosse kan dat wel. "Er is een aanvraag geweest en daar is een toelating voor", zegt Slosse. In overeenstemming met de coronaregels mag de betoging maximaal 100 personen tellen en moet ze statisch plaatsvinden.
Geen idee hoe lang Slosse de aarde reeds heeft verlaten, maar dit is gewoon kul. Uiteraard zullen daar meer dan 100 personen zijn. En uiteraard² zal dit niet statisch zijn/blijven. Gevolg: de politie kan weer kiezen... Grijpen ze niet in, dan krijgen ze het label zwak te zijn. Grijpen ze wel in, dan zijn het allemaal klootzakken.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 07:42   #311
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Morgen is het weer zover: https://www.bruzz.be/samenleving/sta...dou-2021-01-27



Waarom staan die betogers niet stil bij de vraag 'waarom' hun kameraad in het politiecommissariaat was? Zou 'dat' de vraag/bedenking niet moeten zijn?



Groepen die tegen 'tegen' politierepressie willen strijden. In dit artikel, wordt het begrip politierepressie dus gehanteerd als zijnde een daadwerkelijk probleem. Tussen de regels in, lees/interpreteer ik dat politierepressie zowaar een veel groter probleem is dan rellen die uit de hand lopen. Het is er zelfs een oorzaak van...



Geen idee hoe lang Slosse de aarde reeds heeft verlaten, maar dit is gewoon kul. Uiteraard zullen daar meer dan 100 personen zijn. En uiteraard² zal dit niet statisch zijn/blijven. Gevolg: de politie kan weer kiezen... Grijpen ze niet in, dan krijgen ze het label zwak te zijn. Grijpen ze wel in, dan zijn het allemaal klootzakken.
Als er terug rellen komen is dat te danken aan de haat en terreur die de politie zaait. Dixit iemand die volledig in de pvda/ptb bubbelsekte van de werkelijkheid verstoken leeft. Op een verboden betoging gaan rellen en dan huilen dat het allemaal de schuld van de politie is. In Nederland doen ze aan die waanzin niet mee. Daar is een duidelijk neen over alle partijgrenzen heen. In België echter zijn alle instellingen stilaan van de wokekanker doorgedrongen. Dat krijg je er nooit meer uit. We leven in een reactionaire extreem rechtse ecologisten/moslim dictatuur. Nochtans is het kiesgewicht van die minderheid niet groot. De reactionaire racisten van de strekking zijn echter door de universalisten in de instellingen binnengelaten waar die laatsten nu zelf worden buitengezet of gedwongen te radicaliseren. In de rechtse bubbel dreigt de waanzin binnen te sluipen, het complotdenken, maar in de linkse bubbel is het racisme en de dictatuur als een kanker aan het woekeren. Het midden is door en door corrupt en geeft geen zak om de grote massa. De toekomst ziet er mooi uit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 10:55   #312
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als er terug rellen komen is dat te danken aan de haat en terreur die de politie zaait. Dixit iemand die volledig in de pvda/ptb bubbelsekte van de werkelijkheid verstoken leeft. Op een verboden betoging gaan rellen en dan huilen dat het allemaal de schuld van de politie is. In Nederland doen ze aan die waanzin niet mee. Daar is een duidelijk neen over alle partijgrenzen heen. In België echter zijn alle instellingen stilaan van de wokekanker doorgedrongen. Dat krijg je er nooit meer uit. We leven in een reactionaire extreem rechtse ecologisten/moslim dictatuur. Nochtans is het kiesgewicht van die minderheid niet groot. De reactionaire racisten van de strekking zijn echter door de universalisten in de instellingen binnengelaten waar die laatsten nu zelf worden buitengezet of gedwongen te radicaliseren. In de rechtse bubbel dreigt de waanzin binnen te sluipen, het complotdenken, maar in de linkse bubbel is het racisme en de dictatuur als een kanker aan het woekeren. Het midden is door en door corrupt en geeft geen zak om de grote massa. De toekomst ziet er mooi uit.

Je kan niet alles 'inhoudelijk' met elkaar vergelijken natuurlijk, maar ik herinner me wel dat inzake andere 'voorvallen' ministers voor véél minder de eer aan zichzelf hielden.

De Dioxynecrisis is daar één voorbeeld van.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 00:26   #313
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...band-met-rell/

Een beetje goed nieuws. In het kader vd rellen vorige maand nav het overlijden van Ibrahima werd er na enig speurwerk 14 arrestaties verricht. Het zou gaan om 7 meerderjarigen en 7 minderjarigen. Het krapuul kwam zelfs helemaal uit Verviers om rel te schoppen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 12 februari 2021 om 00:27.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 09:27   #314
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Je kan niet alles 'inhoudelijk' met elkaar vergelijken natuurlijk, maar ik herinner me wel dat inzake andere 'voorvallen' ministers voor véél minder de eer aan zichzelf hielden.

De Dioxynecrisis is daar één voorbeeld van.
Dat is politiek héél lang geleden en "eer" kennen ze ondertussen niet meer.
Nu is het een eer om benoemd te worden, niet om het goed te doen voor de bevolking of het land.
Gisteren Koen Geens in villa politica nog eens bezig gezien en gehoord.
Dat zo iets ooit minister was gaat "mijn" verstand te boven.
Die komt vandaag behalve voor lobby werk in geen enkel privé bedrijf nog aan de bak, in België maken ze dat "minister".
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be