Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2012, 17:54   #681
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Twee heimelijke N-VA-ers als bron??? Djimi toch, je weet toch dat in de media alleen nog van die Vlaamsnationalistjes aan bod komen die aan de kant gaan staan zijn?
I stand corrected!

De Glans van de Federale Begroting 2012 heeft mij - hopelijk slechts voorlopig - het zicht ontnomen, en het Vlaams-nationalistisch media-complot is dan ook volledig aan mijn aandacht ontsnapt.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 18:45   #682
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
I stand corrected!

De Glans van de Federale Begroting 2012 heeft mij - hopelijk slechts voorlopig - het zicht ontnomen, en het Vlaemsch-nationalistisch media-complot is dan ook volledig aan mijn aandacht ontsnapt.

Nog een paar noodzakelijke correcties aangebracht.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:35   #683
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U hebt dus hélemaal niet buiten geweest,noch naar een winkel noch naar uw werk.
Neen, ik zie niets abnormaals. Meer nog, wanneer ik naar de winkel trek, valt het mij altijd op hoe gevuld de winkelkarretjes zijn. Ik heb zelfs gelezen dat er nog nooit zoveel electronische betalingen zijn verricht dan tijdens deze eindejaarsfeesten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2012 om 19:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:52   #684
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, ik zie niets abnormaals. Meer nog, wanneer ik naar de winkel trek, valt het mij altijd op hoe gevuld de winkelkarretjes zijn. Ik heb zelfs gelezen dat er nog nooit zoveel electronische betalingen zijn verricht dan tijdens deze eindejaarsfeesten.
Even je gewoonte overnemen:
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:55   #685
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
De n-va bedrijft antipolitiek en is geen democratische partij.
Wij hebben geen democratie
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 17:33   #686
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Di Poepoo en co graaien: hun wedde vermindert met 5% maar hun "onkosten" blijven dezelfde. Resultaat: hun FEITELIJK inkomen vermindert met 3,8%...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 18:05   #687
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Di Poepoo en co graaien: hun wedde vermindert met 5% maar hun "onkosten" blijven dezelfde. Resultaat: hun FEITELIJK inkomen vermindert met 3,8%...
Tja als het kind maar een naam heeft en de schijn hoog gehouden wordt: die domme Vlamingen slikken toch alles!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 18:19   #688
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Is dat amendement nu eigenlijk al ingediend ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 18:22   #689
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Is dat amendement nu eigenlijk al ingediend ?
Dat vraag ik mij nu ook af.
Het is immers makkelijk om te zeggen dat het een fout was, en dat het zal opgelost geraken.
Zolang het niet zwart op wit staat en doorgevoerd is, zijn dat allemaal holle woorden van een bende die ik voor geen haar vertrouw.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:15   #690
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Is dat amendement nu eigenlijk al ingediend ?
Volgens La Libre zou dit deze week moeten ingediend zijn, zie uitspraak Chastel van vorige week:

Citaat:
L'administration du Budget prépare un amendement qui permettra d'assurer la pleine exécution des décisions prises. Celui-ci sera déposé la semaine prochaine, a assuré M. Chastel.
http://www.lalibre.be/economie/actua...ministres.html
Ook kan men uit dit artikel afleiden dat er een besparing is gebeurd van 5%, die heeft geleid tot een verhoging van +/-8%:

Ze zijn vertrokken van de begroting van 2010, omdat deze de volle bevoegdheid omvatte.
Laat ons berekenen met een begroting van 100:
100/(1+5%)=95,24
95,24*932/827=107,33=+7,33%

Met andere woorden, dit is geen typfoutje, maar typeert de partijen die de macht hebben gegrepen, nl. graaien in de kas!

Citaat:
Au total, pour 2012 l'économie réalisée par rapport �* 2010, lorsque le gouvernement avait les pleins pouvoirs, s'élève �* environ 9 millions d'euros, soit 15 pc de réduction des enveloppes budgétaires. Par ailleurs, le nombre de collaborateurs sera fortement réduit. Il sera de 827, contre 932 au début du gouvernement précédent.
Ivan De Vadder maakt dezelfde analyse:

Citaat:
Foutje (bis)

Maar in Het Nieuwsblad op Zondag maakte Ben Weyts bekend dat het loon van de regeringsleden stijgt met 8%. Terwijl ook de ministers hadden aangekondigd in het regeerakkoord dat hun loon met 5% zou dálen. Een ‘foutje’, moeten opnieuw alle regeringsleden in koor toegeven. De administratie van begroting heeft wel degelijk rekening gehouden met een loonsverlaging, maar dan wel voor 22 regeringsleden. Intussen zijn er maar 18 regeringsleden meer, waardoor iedereen individueel eindigt met een loonsopslag in plaats van een loonsverlaging. ‘Het is allemaal te snel moeten gaan’, klinkt het nu bij minister van Begroting Olivier Chastel (MR), ‘maar de regeringsleden zullen wel degelijk 5% wedde inleveren’.
http://analyse.deredactie.be/2012/01...ert-bourgeois/
In de GVA op 9/1/2011:

Citaat:
Ministers krijgen meer door 'technische fout'

De regering legde de nieuwe lonen vast op de ministerraad van 16 december, zo blijkt uit de bijlagen van de desbetreffende notulen die Weyts kon inkijken. De weddes van de premier en de vicepremiers stijgen van 224.000 naar 248.000 euro bruto per jaar, die van de minsters van 220.000 naar 238.000 en die van de staatssecretarissen van 210.000 naar 227.000, zo heeft Weyts ontdekt.
Als anderen moeten vermageren, moeten de ministers niet zelf vervetten. Doe tenminste wat je zelf van anderen verwacht is de commentaar van Weyts. Hij kan niet geloven dat het een "bewustge beslissing" is geweest. "Misschien heeft men zich gebaseerd op de totaliteit van vorig jaar en daar 5% vermindering op toegepast. We moeten dat verder uitzoeken." Een thesis die nadien werd bevestigd door de kabinetten van Elio Di Rupo en Steven Vanackere.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:58   #691
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, ik zie niets abnormaals. Meer nog, wanneer ik naar de winkel trek, valt het mij altijd op hoe gevuld de winkelkarretjes zijn. Ik heb zelfs gelezen dat er nog nooit zoveel electronische betalingen zijn verricht dan tijdens deze eindejaarsfeesten.
Natuurlijk,de gevolgen van de regering Di Rupo en zijn belastingsgolf zijn niet vanaf dag één ingrijpend zichtbaar in de financiele toestand van de mensen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 08:13   #692
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik heb vanmorgen op Radio1 gehoord dat Ben Weyts zijn excuses heeft aangeboden voor deze kwakkel.
Waarom zou Weyts zijn excuses aanbieden voor een blunder van de regering?

Citaat:
Blijkbaar schuilt er dan toch nog enig fatsoen in de N-VA kopstukken.
Dat kunnen we van de regeringskopstukken dus niet zeggen.

Citaat:
Helaas komt berouw dikwijls pas na de zonde en de negatieve perceptie werd weer eens gecreëerd.
Inderdaad, het berouw van de regering kwam nadat de zonde aan het licht kwam.

Citaat:
De n-va bedrijft antipolitiek en is geen democratische partij.
Wat is dat, antipolitiek?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 16 januari 2012 om 08:13.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 08:15   #693
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moest di Rupo uw bijdrage nu lezen, ik denk dat hij onmiddellijk effectief in slaap valt. En ik zou hem niet eens ongelijk kunnen geven ook nog.
We kunnen dus concluderen dat je geen tegenargumenten hebt en dan maar begint te zagen over het slaapverwekkend gehalte van wat eigenlijk een heel interessante en helemaal geen slaapverwekkende tekst is.

Kortom, het oosten zoals we hem kennen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be