Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2012, 15:26   #21
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Is er eigenlijk een minimum leeftijd voor leden van een politieke partij? Dat heb ik mijn namelijk al even afgevraagd? Sorry dat ik even off-topic ga.
'k zou niet weten waarom? Het is en verschil tussen gewoon lid zijn, en een uitvoerend mandaat hebben.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:04   #22
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
neen, ik geloof niet dat dat er is.
Er is ook nog de N-VA jongeren, ik geloof tot 26, maar ik kan me vergissen omdat ik ouder ben dan dat. Veel ouder helaas.
ge vergist u. Tot de volle leeftijd van 30
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:20   #23
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ge vergist u. Tot de volle leeftijd van 30
Vanaf 30 begin je oude zak te worden. Die hebben niks meer te zoeken bij jong N-VA.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:25   #24
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

De meest opvallende frase uit het artikel is voor mij niet die over het aantal leden maar wel deze:

"Kort na zijn toespraak vatte De Wever post aan een enorme Europese vlag (...)".
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:30   #25
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
De meest opvallende frase uit het artikel is voor mij niet die over het aantal leden maar wel deze:

"Kort na zijn toespraak vatte De Wever post aan een enorme Europese vlag (...)".
dat is gewoon dat zelfde logo als na de verkiezingen: europese sterren met een leeuw erbij.
We zijn al altijd ene pro-europese partij geweest. Ik zie dus niet in wat daar vreemd aan is.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:33   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
De meest opvallende frase uit het artikel is voor mij niet die over het aantal leden maar wel deze:

"Kort na zijn toespraak vatte De Wever post aan een enorme Europese vlag (...)".
De Wever is dan ook voor een Europese unie der Regio's en niet voor de huidige unie der staten. Maar hij is Europees gezind en dus niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar voor een Vlaanderen met zelfbeschikking binnen de gemeenschap van regio's met een democratische inspraak van de regio's en voor de afbouw van het statensysteem en hun onderdrukking der volkeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:40   #27
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat is gewoon dat zelfde logo als na de verkiezingen: europese sterren met een leeuw erbij.
We zijn al altijd ene pro-europese partij geweest. Ik zie dus niet in wat daar vreemd aan is.
Beste,

dat weet ik, maar het is wel een schril contrast met de traditionele 'Vlaamse' milieus, waar de grote leider van de partij/organisatie zou plaatsnemen voor een grote leeuwenvlag.
De N-VA is geenszins een nationalistische partij. Toch lijken de media daar nog steeds in consensus over te zijn.

Laatst gewijzigd door Frans Oghtendlicht : 16 januari 2012 om 16:49.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:48   #28
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Wever is dan ook voor een Europese unie der Regio's en niet voor de huidige unie der staten. Maar hij is Europees gezind en dus niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar voor een Vlaanderen met zelfbeschikking binnen de gemeenschap van regio's met een democratische inspraak van de regio's en voor de afbouw van het statensysteem en hun onderdrukking der volkeren.
Beste,

naïviteit is dodelijk in de politiek, zeker in de Europese. Een onderscheid maken tussen regio's en staten is heel naïef. Zodra Vlaanderen een aparte Europese lidstaat wordt, is dat Vlaanderen een deel van de huidige unie der staten. Elke zweem van zogenaamd 'regionalisme' zal onmiddellijk verdwijnen uit de Vlaamse retoriek. Vlaanderen zal voluit de huidige statenunie verdedigen uit eigen belang. Er zal helemaal geen 'afbouw van het statensysteem' ter sprake komen. Vlaanderen wordt dan een staat als de andere.

Die Vlaamse lidstaat zal overigens even horig zijn aan de Europese Commissie als de Belgische lidstaat, dus op dat vlak is er niet eens een reden om zich te profileren. Het merendeel van de wetgeving en het sociaal-economisch beleid wordt door Europa gedicteerd, dus er zal geen wezenlijk verschil zijn tussen 'Vlaanderen' en 'België': de Commissie dicteert en de lokale regering voert uit.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:22   #29
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
hoe maak ik mij lid.....
http://www.n-va.be/word-lid
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:42   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Er is toch de BUB?
Ja, maar daar staat er een maximumgrens op het IQ.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:49   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

naïviteit is dodelijk in de politiek, zeker in de Europese. Een onderscheid maken tussen regio's en staten is heel naïef. Zodra Vlaanderen een aparte Europese lidstaat wordt, is dat Vlaanderen een deel van de huidige unie der staten. Elke zweem van zogenaamd 'regionalisme' zal onmiddellijk verdwijnen uit de Vlaamse retoriek. Vlaanderen zal voluit de huidige statenunie verdedigen uit eigen belang. Er zal helemaal geen 'afbouw van het statensysteem' ter sprake komen. Vlaanderen wordt dan een staat als de andere.

Die Vlaamse lidstaat zal overigens even horig zijn aan de Europese Commissie als de Belgische lidstaat, dus op dat vlak is er niet eens een reden om zich te profileren. Het merendeel van de wetgeving en het sociaal-economisch beleid wordt door Europa gedicteerd, dus er zal geen wezenlijk verschil zijn tussen 'Vlaanderen' en 'België': de Commissie dicteert en de lokale regering voert uit.
N-VA zal blijven pleiten voor een unie der staten.
Dit gewoon omdat er nu te veel macht ligt bij de grote staten
De N-VA zal dus blijven pleiten voor zelfstandige regio's binnen de EU, dit enkel al om Vlaanderen meer gewicht en gelijkheid te bezorgen binnen de EU.

Maar je moet natuurlijk beginnen bij het begin en eerst de regio's binnen Belgie zelfstandiger maken.
Je kan moeilijk op twee fronten tegelijkertijd strijden, want dan teken je zelf je eigen ondergang.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:51   #32
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, maar daar staat er een maximumgrens op het IQ.
Niet nodig. Zowiezo zal geeneen persoon met een IQ hoger dan 70 voor de partij kiezen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:55   #33
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet nodig. Zowiezo zal geeneen persoon met een IQ hoger dan 70 voor de partij kiezen.
Klopt, maar voor de zekerheid is die grens er toch.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:59   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

naïviteit is dodelijk in de politiek, zeker in de Europese. Een onderscheid maken tussen regio's en staten is heel naïef. Zodra Vlaanderen een aparte Europese lidstaat wordt, is dat Vlaanderen een deel van de huidige unie der staten. Elke zweem van zogenaamd 'regionalisme' zal onmiddellijk verdwijnen uit de Vlaamse retoriek. Vlaanderen zal voluit de huidige statenunie verdedigen uit eigen belang. Er zal helemaal geen 'afbouw van het statensysteem' ter sprake komen. Vlaanderen wordt dan een staat als de andere.

Die Vlaamse lidstaat zal overigens even horig zijn aan de Europese Commissie als de Belgische lidstaat, dus op dat vlak is er niet eens een reden om zich te profileren. Het merendeel van de wetgeving en het sociaal-economisch beleid wordt door Europa gedicteerd, dus er zal geen wezenlijk verschil zijn tussen 'Vlaanderen' en 'België': de Commissie dicteert en de lokale regering voert uit.
Naïviteit is inderdaad een begrip dat dodelijk is voor zijn belijder in de politiek.

Maar dat werkt in twee richtingen.

De Spaanse autonome regio's hebben al lang veel meer bevoegdheden dan het amper geregionaliseerde Vlaanderen.
Die regio's zijn groot en sterk genoeg om hun belangen te verdedigen; daarvoor hebben ze een eventueel afvallig Vlaanderen niet nodig.

Overigens even afwachten wat de Schotten gaan doen in hun referendum ...



Voor de rest: vanuit Europa wordt just niks gedicteerd.
Europa handelt naar de verdragen die iedere lidstaat mee ondertekend heeft. Als je vandaag een lucratieve samenwerking ondertekent, en morgen de lastige elementen uit het verdrag achterwege laat, maar de baten wel (ten koste dan van de anderen) wilt blijven genieten, ... dan krijg je boel. Logisch toch.


Daarbij verliezen we zeker niet uit het oog dat de EU nog erg onvolledig is. De concurrentie op sociaal vlak, moet aangepakt worden. De UK wringt daarbij het meest tegen ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be