Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2012, 23:01   #41
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
dit systeem is DE beveiliging tegen diefstal; de Carpass was niet waterdicht want een papiertje kan je in een halfuurtje namaken
Ik denk dat veel mensen de boorddocumenten, euh, aan boord laten.

Auto gepikt, papieren gepikt.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 23:08   #42
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Waar dient een gelijkvormigheidsattest eigenlijk voor? Bestaat er een industrie van namaakauto's?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
dat is uitgegeven door de fabrikant/importateur van je auto.
Wat zegt dat papiertje eigenlijk meer dan "Dit is een auto"? Nogmaals, ik zie het nut er niet van in.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 23:52   #43
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Vraag me af wat de werkelijke intentie is die ze hebben met het gelijkvormigheidsattest. Trouwens het meeste van die info weten ze van de wagen die voor goedkeuring werd voorgesteld...hm er zit weer wat achter, dat voel ik aan mijne kleine teen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 02:23   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uiteindelijk dient het om de markt beter te beschermen tegen illegale autohandel.

Het is nogal logisch dat de kosten hiervoor door te rekenen. Anders moeten degenen die geen auto hebben er voor meebetalen.

Een uniform tarief van 2€ maakt de zaken ook eenvoudiger en de verwerking sneller.
Echt gast,wel, twee jaar geleden was er géén enkel probleem met mijn nummerplaat die mij al 37 jaar lang trouw vergezeld op mijn wagens én die op tijd en stond wordt bijgewerkt wat kleur van de letters en cijfers betreft..

De laatste keuring hebben ze echter een probleem met de extra gaatjes..let wel dat ze het jaar ervoor er totaal geen enkele probleem mee hadden dat diezelfde gaatjes er bijna al een eeuwigheid in zijn...

Tuurlijk joh....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 januari 2012 om 02:24.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 02:36   #45
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge kunt pertang een wasmachien winnen !
Vermits er met posten in deze draad een wasmachine gewonnen kan worden, en ondanks mijn quasi totale non-kennis van uw Belgisch systeem van autokeuringen, heb ik vraag. Wie of wat komt die 2 euro extra per “scan” ten goede : is het de Belgische staat die dat geld op zak steekt (nou ja, in zijn immense schuldenput laat vallen), of zijn het de (wellicht private) keuringsmaatschappijen die er een bijkomend bruto winstje mee maken ?

Voor degene die zijn/haar voertuig laat keuren maakt het weliswaar geen verschil vermits het hoe dan ook andermaal twee euro extra uitgave betekent, maar de vraag is of deze extra kost de Belgische regering moet aangewreven worden.

Anderzijds, twee euro aanrekenen voor het verplicht laten inscannen van een document lijkt mij een waanzinnig overdreven prijs, vooral ook omdat ik niet inzie welke mate van bijkomende service of welkdanig ander voordeel de klant hiermee verkrijgt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 02:58   #46
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Ik denk dat veel mensen de boorddocumenten, euh, aan boord laten.

Auto gepikt, papieren gepikt.
Is dat zo ? Bij ons, althans bij iedereen die ik ken, is het veeleer gebruikelijk om de “carte grise” (die al lang eerder vaal rose van kleur is, en eigenlijk certificat d’immatriculation heet) niet in de wagen achter te laten. Dat belet weliswaar niet dat het voertuig kan gestolen worden, maar het bemoeilijk toch een héél klein beetje de mogelijkheden van doorverkoop ervan door de dief.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 10:16   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vermits er met posten in deze draad een wasmachine gewonnen kan worden, en ondanks mijn quasi totale non-kennis van uw Belgisch systeem van autokeuringen, heb ik vraag. Wie of wat komt die 2 euro extra per “scan” ten goede : is het de Belgische staat die dat geld op zak steekt (nou ja, in zijn immense schuldenput laat vallen), of zijn het de (wellicht private) keuringsmaatschappijen die er een bijkomend bruto winstje mee maken ?

Voor degene die zijn/haar voertuig laat keuren maakt het weliswaar geen verschil vermits het hoe dan ook andermaal twee euro extra uitgave betekent, maar de vraag is of deze extra kost de Belgische regering moet aangewreven worden.

Anderzijds, twee euro aanrekenen voor het verplicht laten inscannen van een document lijkt mij een waanzinnig overdreven prijs, vooral ook omdat ik niet inzie welke mate van bijkomende service of welkdanig ander voordeel de klant hiermee verkrijgt.
De autokeuringsbedrijven zullen ook wel ergens instaan voor de authenticiteit van de scan van het gelijkvormigheidsattest. Ze zullen checken bij de autocontrole nu reeds of je serienummer overeenkomt met het attest en of je geen moterblok hebt waar er een vorig serienummer is afgeveild.

In die zien is die 2 € spotgoedkoop. Probeer dergelijks maar eens door een deurwaarder te laten doen. Dan zijn de kosten een pak hoger.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 10:27   #48
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De autokeuringsbedrijven zullen ook wel ergens instaan voor de authenticiteit van de scan van het gelijkvormigheidsattest. Ze zullen checken bij de autocontrole nu reeds of je serienummer overeenkomt met het attest en of je geen moterblok hebt waar er een vorig serienummer is afgeveild.

In die zien is die 2 € spotgoedkoop. Probeer dergelijks maar eens door een deurwaarder te laten doen. Dan zijn de kosten een pak hoger.
Dat deden ze tot nu toe ook al. Dus dit is nonsens! Misschien in brussel niet, maar in Vlaanderen zeker!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 10:39   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat deden ze tot nu toe ook al. Dus dit is nonsens! Misschien in brussel niet, maar in Vlaanderen zeker!
Dat klopt, maar tot hiertoe werden ze nog niet ingescand naar een centraal punt. Ze zijn hier dus nog eens extra verantwoordelijk voor de authenticiteit van hun scan.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 11:20   #50
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat klopt, maar tot hiertoe werden ze nog niet ingescand naar een centraal punt. Ze zijn hier dus nog eens extra verantwoordelijk voor de authenticiteit van hun scan.
Nutteloos! Gewoon overeenkomst papieren en chassisnummer controleren bij elke controle: kost niets en neemt eigenlijk minder tijd in beslag dan de scan. Dit is gewoon een verdoken belastinkje. 10 miljoen euro in the pocket!
Peanuts eigenlijk, maar toch!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 januari 2012 om 11:20.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 11:25   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nutteloos! Gewoon overeenkomst papieren en chassisnummer controleren bij elke controle: kost niets en neemt eigenlijk minder tijd in beslag dan de scan. Dit is gewoon een verdoken belastinkje. 10 miljoen euro in the pocket!
Peanuts eigenlijk, maar toch!
Nu kunnen ze die controle nog eens extra voeren tegenover de scan in het centraal register. Valse gelijkvormingsattesten of geknoei met het serienummer op het moterblok komt zo sneller aan het licht.

Papieren kan je namaken maar foefelen met het centraal register gaat niet zonder gecontroleerde toegang.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 11:50   #52
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De autokeuringsbedrijven zullen ook wel ergens instaan voor de authenticiteit van de scan van het gelijkvormigheidsattest. Ze zullen checken bij de autocontrole nu reeds of je serienummer overeenkomt met het attest en of je geen moterblok hebt waar er een vorig serienummer is afgeveild.

In die zien is die 2 € spotgoedkoop. Probeer dergelijks maar eens door een deurwaarder te laten doen. Dan zijn de kosten een pak hoger.
Wel, ik neem aan dat de autokeuringsbedrijven met de gegevens die blijken uit het inscannen van welkdanig document wel één of andere voorgehouden nuttige lijst of register kunnen aanleggen.
Evenwel, uw argument inzake het "bij de autocontrole checken of je serienummer overeenkomt met het attest" lijkt mij zeer weinig met dergelijk register te maken te hebben.

Uw "deurwaarder"-argument raakt kant noch wal. Er zijn miljoenen voorbeelden te bedenken van zaken waarvan de kosten hoger liggen dan 2 euro, maar wat heeft dat met de duidelijk overdreven kost van bedoelde scans te maken ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 11:58   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

@Gwylan

België is niet zo'n paradijs voor autozwendel als Frankrijk. Hier kan je voorbeeld je banden niet laten vervangen als je je kilometerteller hebt teruggedraaid. Een bandencentrale moet verplicht bij elke operatie de kilometerstand doorgeven naar een centraal register. Als die minder is dan de laatste doorgegeven kilometerstand zit je in de rats.

Bij de scan van het gelijkvormingsheidsattest in een centraal register hebben ze opnieuw een tijdstip waarop de data van de auto gecontroleerd wordt.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:01   #54
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
dit systeem is DE beveiliging tegen diefstal; de Carpass was niet waterdicht want een papiertje kan je in een halfuurtje namaken
Hoe helpt de Carpass tegen diefstal?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:02   #55
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Gwylan

België is niet zo'n paradijs voor autozwendel als Frankrijk. Hier kan je voorbeeld je banden niet laten vervangen als je je kilometerteller hebt teruggedraaid. Een bandencentrale moet verplicht bij elke operatie de kilometerstand doorgeven naar een centraal register. Als die minder is dan de laatste doorgegeven kilometerstand zit je in de rats.

Bij de scan van het gelijkvormingsheidsattest in een centraal register hebben ze opnieuw een tijdstip waarop de data van de auto gecontroleerd wordt.
Dat laatste hebben ze ook bij de gewone schouwing zoals die tot nu toe gebeurde. Dat is dus irrelevant!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:06   #56
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Gwylan

België is niet zo'n paradijs voor autozwendel als Frankrijk. Hier kan je voorbeeld je banden niet laten vervangen als je je kilometerteller hebt teruggedraaid. Een bandencentrale moet verplicht bij elke operatie de kilometerstand doorgeven naar een centraal register. Als die minder is dan de laatste doorgegeven kilometerstand zit je in de rats.

Bij de scan van het gelijkvormingsheidsattest in een centraal register hebben ze opnieuw een tijdstip waarop de data van de auto gecontroleerd wordt.
De bewering dat Frankrijk een groter “paradijs voor autozwendel” zou zijn dan België laat ik voor uw rekening. Zij heeft in ieder geval totaal niets te maken met de fel overdreven kost van 2 euro voor het inscannen van welkdanig document.

Het is mij evenzeer een raadsel wat uw argument inzake banden, kilometerstanden, of tijdstippen waarop een auto gecontroleerd wordt te maken heeft met het inscannen van het gelijkvormigheidsattest.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:13   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Een paar losse flodders:

- de scan van zovele documenten, op een beperkt aantal plaatsen waar de documenten door de mensen zelf gepresenteerd worden .... maakt door de massa van meer dan 5 mio auto's, dat de gehele operatie per scan in prijs enorm verlaagd wordt;

- vergissen jullie zich niet: de keuringscentra zijn privé ... maar wie is de eigenaar ?? Ha ha ... de overheid !

- dat gelijkvormigheidsattest verklaart "op eer" vanwege de importateur dat het voertuig 'gelijkvormig' is aan een van de modellen die zij laten testen hebben op alle voorwaarden om in de EU mee te mogen rondrijden qua veiligheid .... bla bla ...

- natuurlijk controleren ze in de keuringscentra eerst en vooral of je je niet komt presenteren met de auto van je buurman, waar je even de nummerplaten van gewisseld hebt .... maar sedert de eerste inschrijving van je auto staat het chassisnummer toch ook al op de inschrijvingskaart ...

- ik heb ooit eens gelezen, ik denk in het bladje van de vab waar ik lid van ben, dat idealiter die inschrijvingskaart uit twee delen zou moeten bestaan: één deel verplicht in de auto voor bij controle op de baan; het tweede deel verplicht thuis. Bij verkoop van de auto ... heb je de twee delen samen nodig. Waarom nog niet uitgevoerd? (omdat de VAB begint met een V ????)



't is godgeklaagd
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:16   #58
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een paar losse flodders:

- de scan van zovele documenten, op een beperkt aantal plaatsen waar de documenten door de mensen zelf gepresenteerd worden .... maakt door de massa van meer dan 5 mio auto's, dat de gehele operatie per scan in prijs enorm verlaagd wordt;

- vergissen jullie zich niet: de keuringscentra zijn privé ... maar wie is de eigenaar ?? Ha ha ... de overheid !

- dat gelijkvormigheidsattest verklaart "op eer" vanwege de importateur dat het voertuig 'gelijkvormig' is aan een van de modellen die zij laten testen hebben op alle voorwaarden om in de EU mee te mogen rondrijden qua veiligheid .... bla bla ...

- natuurlijk controleren ze in de keuringscentra eerst en vooral of je je niet komt presenteren met de auto van je buurman, waar je even de nummerplaten van gewisseld hebt .... maar sedert de eerste inschrijving van je auto staat het chassisnummer toch ook al op de inschrijvingskaart ...

- ik heb ooit eens gelezen, ik denk in het bladje van de vab waar ik lid van ben, dat idealiter die inschrijvingskaart uit twee delen zou moeten bestaan: één deel verplicht in de auto voor bij controle op de baan; het tweede deel verplicht thuis. Bij verkoop van de auto ... heb je de twee delen samen nodig. Waarom nog niet uitgevoerd? (omdat de VAB begint met een V ????)



't is godgeklaagd
Het zou misschien te efficiënt zijn voor Belgische normen?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 13:24   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De bewering dat Frankrijk een groter “paradijs voor autozwendel” zou zijn dan België laat ik voor uw rekening. Zij heeft in ieder geval totaal niets te maken met de fel overdreven kost van 2 euro voor het inscannen van welkdanig document.

Het is mij evenzeer een raadsel wat uw argument inzake banden, kilometerstanden, of tijdstippen waarop een auto gecontroleerd wordt te maken heeft met het inscannen van het gelijkvormigheidsattest.
Mijn beeld is een beetje gevormd door reportages van volgende soort:

http://actua.canvas.be/panorama/arch...s-uit-de-cite/

Het is niet meer online bekijkbaar wegens auteursrechten.

Autozwendel is in ons land ook een probleem maar er is wel een beleid dat dit aanpakt.

Hoe ver zit Frankrijk met haar centraal register voor gelijkvormigheidsattesten ?

Dit centraal register hangt samen met het beleid voor de registratie van kilometerstanden. Het is allemaal om gesjoemel met auto's traceerbaar te maken en zoveel mogelijk te bestrijden.


Dat die kostprijs van 2 € ferm overdreven is laat ik voor Uw rekening.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 januari 2012 om 13:26.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 13:31   #60
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alle gelijkvormigheidsattesten moeten gescand worden.
Dat gebeurt in de afkeuringscentra.

Er wordt je daar 2 € voor aangerekend.
Aan een individuele scan, is 2 € wellicht correct. Maar niet aan die hoeveelheid.


De regering Di Rupo zijn vuile oplichters.
Niet omdat ze geld nodig hebben, maar omdat ze het zo sluiks en achterbaks doen.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120112_089

titel: Autokeuring eenmalig 2 euro duurder

tekst voor als de link niet (meer) werkt:

Welkom in het land geleid door een Italiaanse meester-strateeg ...

De man kon zelf een beschuldiging van pedofilie mooi omzeilen en het toch nog tot premier schoppen, op een moment dat Vlaams nog nooit zo rechts en anti-Wallonië heeft gestemd.

Er zijn er niet veel die het hem na kunnen doen.

Godzijdank zijn er mensen, op dit forum en in de oppositie, die ervoor zorgen dat we de ogen open houden, terwijl onze portefeuille en bankrekeningen worden leeggeroofd.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be