Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2018, 13:14   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard Is Julian Assange op sterven na dood?

De Ecuadoriaanse ambassade in Engeland ontnam hem zo'n 2 maanden geleden het recht om zich te verbinden met internet, en zelfs om enig bezoek te ontvangen. Een vorm van sociale deprivatie, psychologische marteling die volledig in strijd is met internationaal recht.

Blijkbaar mag dat, als de belangen groot genoeg zijn. Men wil hem koste wat het kost het zwijgen opleggen en laten uitleveren aan de USA, waar hij levenslang de cel in zou moeten.

Pamela Anderson wil via Kanye West een soort van mediacampagne starten om de zaak in de kijker te zetten, maar voorlopig zonder gehoor.

Hoe lang kan Assange dit nog volhouden? Volgens mij is het bijna over en uit.
Daarmee verliezen we naar mijn mening de grootste vrijheidsvechter/waarheidszoeker die we ooit gekend hebben.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 mei 2018 om 13:18.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:17   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Ik spreek mij niet uit over de schuld/onschuld van Assange, maar beweren dat Ecuador aan martelpraktijken doet is zwaar overdreven.

Assange verblijft vrijwillig op de Ecuadoriaanse ambassade. Is hij het daar beu, is hij vrij de deur uit te stappen. Hij had een overeenkomst gesloten met Ecuador dat hij zich niet mocht mengen in de diplomatieke relaties van andere landen, op straffe van dergelijke sancties. Hij deed het toch door te communiceren over de zaak Skripal.

The man overstayed his welcome.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:28   #3
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik spreek mij niet uit over de schuld/onschuld van Assange, maar beweren dat Ecuador aan martelpraktijken doet is zwaar overdreven.

Assange verblijft vrijwillig op de Ecuadoriaanse ambassade. Is hij het daar beu, is hij vrij de deur uit te stappen. Hij had een overeenkomst gesloten met Ecuador dat hij zich niet mocht mengen in de diplomatieke relaties van andere landen, op straffe van dergelijke sancties. Hij deed het toch door te communiceren over de zaak Skripal.

The man overstayed his welcome.
Die twee vetgedrukte zaken zijn totaal geen synoniemen. Onrecht aankaarten en zich mengen met diplomatieke relaties. Eigenlijk zegt men dat hij niet mag aantonen dat Engeland zich schuldig maakt aan anti Russische oorlogsretoriek. Doet hij dat wel, dan gaan we hem psychisch martelen door hem af te sluiten van de buitenwereld.

Hij verblijft bij die ambassade omdat hij anders wordt uitgeleverd aan de USA, en levenslang zal krijgen. Er is dus eerder sprake van noodzakelijke dwang dan van vrije wil om daar te zijn. Iemand het recht op sociaal contact ontnemen is een vorm van marteling. Vergelijkbaar met langdurig verblijven in een isoleercel

Isoleercel maakt je gek
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 mei 2018 om 14:36.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:36   #4
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hij verblijft daar omdat hij anders wordt uitgeleverd aan de USA, en levenslang zal krijgen. Iemand het recht op sociaal contact ontnemen is een vorm van marteling. Vergelijkbaar met langdurig verblijven in een isoleercel
Zijn verblijf is en blijft een gunst. Assange heeft geen absoluut recht om daar te verblijven. Net zomin als een verplichting.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:38   #5
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Die twee vetgedrukte zaken zijn totaal geen synoniemen. Onrecht aankaarten en zich mengen met diplomatieke relaties. Eigenlijk zegt men dat hij niet mag aantonen dat Engeland zich schuldig maakt aan anti Russische oorlogsretoriek. Doet hij dat wel, dan gaan we hem psychisch martelen door hem af te sluiten van de buitenwereld.

Hij verblijft bij die ambassade omdat hij anders wordt uitgeleverd aan de USA, en levenslang zal krijgen. Er is dus eerder sprake van noodzakelijke dwang dan van vrije wil om daar te zijn. Iemand het recht op sociaal contact ontnemen is een vorm van marteling. Vergelijkbaar met langdurig verblijven in een isoleercel

Isoleercel maakt je gek
Ieder mens heeft recht op leven.
Als ik van een toren spring, moet ik nadien ook niet komen klagen dat ik dood ben.
Cru gezegd, maar daar komt het wel wat op neer.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:42   #6
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zijn verblijf is en blijft een gunst. Assange heeft geen absoluut recht om daar te verblijven. Net zomin als een verplichting.
Klopt.
Niets verplicht hem om daar te blijven.

Als je jezelf uitsluit moet je nadien niet komen klagen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:42   #7
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zijn verblijf is en blijft een gunst. Assange heeft geen absoluut recht om daar te verblijven. Net zomin als een verplichting.
Wat zou jij doen in zijn plaats?

A) Stoppen met het duiden op schandalen in de overheid
B) net zoals hem in die ambassade blijven
C) naar buiten wandelen en daarmee levenslang in de cel terechtkomen
D) Zelfmoord plegen

Ik denk dat 99.9% van de mensen hier A zou antwoorden. We horen er geen woord over in de media omdat men hem in de vergeetput wil duwen.

Ik heb er geweldig veel respect voor.
Spoedig zal Assange ofwel sterven, ofwel levenslang in de cel terechtkomen.

Eigenlijk denk ik dat dit laatste hem nog enig perspectief biedt, want Trump is altijd uitgesproken pro Assange geweest en als het volk zich ermee gaat moeien moet Trump kleur bekennen.

Ik denk dat een vrijlating best mogelijk is. En als hij levenslang in de cel terechtkomt heeft hij volgens mij toch het recht op dagelijks bezoek.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:44   #8
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als ik van een toren spring, moet ik nadien ook niet komen klagen dat ik dood ben
Verklaar je analogie. In welke zin is Assange van een toren gesprongen?

"Zich niet mogen mengen in diplomatieke relaties" en "Communiceren over aantoonbare misdaden door de overheid" zijn 2 zaken die ik echt weiger als synoniemen te zien
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 14:49   #9
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Niets verplicht hem om daar te blijven.
Nee, en deze man ook niet.

__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 mei 2018 om 14:50.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 15:05   #10
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Je moet de gevolgen van je daden dragen. Hacking van overheidsdatabases blijft een ernstig misdrijf, ongeacht je intenties.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 13 mei 2018 om 15:05.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 15:18   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Je moet de gevolgen van je daden dragen. Hacking van overheidsdatabases blijft een ernstig misdrijf, ongeacht je intenties.
Je kan het op 2 manieren bekijken

- Diefstal in een overheidsdatabase
- Nagaan of de overheid geen misdaden pleegt, wat op zich een nobel doel is. Al moet men soms een overtreding maken (inbreken in de database) om tot een nobel doel te komen.

Ga jij straks zeggen dat ik een fikse parkeerboete moet betalen omdat ik mijn auto op de weg parkeer als ik zie dat iemand naast de weg ligt te sterven? Je kan er niet buiten dat je een overtreding moet maken om tot een nobel doel te komen. Het rechtvaardigste is dat de publieke opinie daarover oordeelt.

Edward Snowden bewees indertijd dat de US government effectief mensen afluisterde, wat een inbreuk is op de privacywetgeving.

Zowel Snowden als de overheid zijn volgens de wetgeving in fout. Maar de overheid eist dat Snowden berecht wordt en de betrokken personen in het afluisterschandaal niet. Die moeten blijkbaar gepardonneerd worden en daar moeten we niet over praten.

Waarom horen we nu enkel protest tegen de daden van Assange, maar geen enkel protest of onderzoek naar de daden van de Engelse regering in de zaak Skripal?

2 maten, en 2 gewichten.

Er is nood aan een waakhond in de vorm van WikiLeaks. Da's overwegend de mening van de publieke opinie en Trump deelde die. Benieuwd of dat nog zo is nu hij omringd is door het establishment. Het is walgelijk om hem vriendjes te zien maken met Macron en andere globalisten, maar als hij wat Assange betreft zijn standpunt verandert heeft Trump echt geen enkele geloofwaardigheid meer.

Het zou hem zeer waarschijnlijk de volgende verkiezingen kosten. Ik hoop dat dat nog een thema wordt ipv dat we Assange zien sterven
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 mei 2018 om 15:25.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 16:32   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zijn verblijf is en blijft een gunst. Assange heeft geen absoluut recht om daar te verblijven. Net zomin als een verplichting.
Juist ja.... Zoals het verblijf van Carles Puigdemon in Duitsland een gunst is...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 19:30   #13
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist ja.... Zoals het verblijf van Carles Puigdemon in Duitsland een gunst is...
Nee. Puigdemont moet van het Duitse gerecht ter beschikking blijven. Hij mag, in tegenstelling tot Assange, het grondgebied dus niet verlaten
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 19:43   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Je weet evengoed als iedereen dat Spanje zijn uitlevering vraagt, en waarom. Als Puigdemon de voorwaarden schendt die moffenland hem oplegt is dat een gedroomde reden om hem uit te leveren aan dictator Rajoy.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 20:25   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zijn verblijf is en blijft een gunst. Assange heeft geen absoluut recht om daar te verblijven. Net zomin als een verplichting.
Je bent geen fan van de conventie v Genève?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 20:31   #16
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Verklaar je analogie. In welke zin is Assange van een toren gesprongen?

"Zich niet mogen mengen in diplomatieke relaties" en "Communiceren over aantoonbare misdaden door de overheid" zijn 2 zaken die ik echt weiger als synoniemen te zien
Als ze je onderdak & bescherming geven, dan mag je dankbaar zijn, en hou je je wat kalm.
Nu brengt hij ze zelfs nog in moeilijkheden.
Ik noem dat puur een kwestie van respect & beleefdheid. Al de rest is nu eventjes bijzaak.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 22:16   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als ze je onderdak & bescherming geven, dan mag je dankbaar zijn, en hou je je wat kalm.
Nu brengt hij ze zelfs nog in moeilijkheden.
Ik noem dat puur een kwestie van respect & beleefdheid. Al de rest is nu eventjes bijzaak.
Kalm houden maw niks meer publiceren

Van die interpretatie sta ik echt te kijken. Publiceren over anti Rusland propaganda en over false flag attacks om oorlog in het Midden Oosten te rechtvaardigen, met honderden duizenden levens op het spel (bijzaak?). Maar hij zou beter zwijgen uit beleefdheid naar de ambassade toe. De ambassade die hem eigenlijk gelijk geeft maar gechanteerd wordt door het establishment

Waarschijnlijk ben je ook van mening dat Nelson Mandela beter zijn mond had gehouden om zijn oversten niet tegen te spreken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 22:26   #18
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Kalm houden maw niks meer publiceren

Van die interpretatie sta ik echt te kijken. Publiceren over anti Rusland propaganda en over false flag attacks om oorlog in het Midden Oosten te rechtvaardigen, met honderden duizenden levens op het spel (bijzaak?). Maar hij zou beter zwijgen uit beleefdheid naar de ambassade toe. De ambassade die hem eigenlijk gelijk geeft maar gechanteerd wordt door het establishment

Waarschijnlijk ben je ook van mening dat Nelson Mandela beter zijn mond had gehouden om zijn oversten niet tegen te spreken.
Jij maakt er nu wel iets helemaal anders van hé.
Herlees eens hetgeen jezelf in het vet geplaatst hebt.

'eventjes bijzaak'. Maw, tijdelijk.
Heb ik ergens gepost dat hij niets meer mag publiceren ?
Of denk je dat hij voor eeuwig en altijd in die ambassade gaat blijven ?
Nadien kan hij nog doen wat hij wil.
Simpel toch ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 06:18   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.625
Standaard



Sylvester Putin moet Assange daar toch weg krijgen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 07:57   #20
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Je bent geen fan van de conventie v Genève?
De conventie uit '51 die iedereen een onvervreemdbaar recht op internettoegang geeft?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 14 mei 2018 om 08:01.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be