Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2018, 00:04   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind dat er veel te veel Engels gesproken wordt tegenwoordig en dat het Nederlands veel te veel Engelse leenwoorden opneemt, we moeten opletten dat onze taal hierdoor niet verdwijnt. Vooral in zake mobiele telefoons en computers worden er veel te veel Engelse leenwoorden gebruikt. Desnoods moeten er maar nieuwe Nederlandse woorden uitgevonden worden of bestaande Nederlandse woorden een extra of nieuwe betekenis krijgen.
Dat hebben we te danken aan die Nederlanders, daar verengelsen ze continu en hun eigen taal kennen ze nog amper. In de meeste gevallen weten ze niet eens meer mannelijk en vrouwelijk uit elkaar te houden, zo zeggen ze net zo goed "jongens" tegen hun dochters als tegen hun zonen.

In ons eigen Limburg is het al niet veel beter. Als ze daar over hun dochter haar auto praten zeggen ze daar ook, "zijn auto". (Ons Annie zijn auto stond......)

Laatst gewijzigd door Garry : 17 juni 2018 om 00:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 09:33   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat hebben we te danken aan die Nederlanders, daar verengelsen ze continu en hun eigen taal kennen ze nog amper. In de meeste gevallen weten ze niet eens meer mannelijk en vrouwelijk uit elkaar te houden, zo zeggen ze net zo goed "jongens" tegen hun dochters als tegen hun zonen.

In ons eigen Limburg is het al niet veel beter. Als ze daar over hun dochter haar auto praten zeggen ze daar ook, "zijn auto". (Ons Annie zijn auto stond......)
Of

"Pas op hé ,ik weet Uw huis wonen"

Zoals de "nieuwe Vlamingen" hier in de Vlaams Rand zeggen
als iets hen niet bevalt.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 juni 2018 om 09:34.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 10:09   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit wat ik vernam van een Nederlandse ligfietser, vind je daar sneller iemand die wat Duits kan dan een Engelstalige.
Wat niet wegneemt dat Engels de tweede taal is in Rusland (voor Tataars en Duits).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 11:10   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgend jaar is het al zover, verwonderlijk hee hoe snel de tijd vliegt.
Als hij zal zien dat niets zal veranderen, zullen we hem "De Brabançonne" kunnen zingen. We maken juist een ronde rond hem en we zingen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 11:25   #25
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als hij zal zien dat niets zal veranderen, zullen we hem "De Brabançonne" kunnen zingen. We maken juist een ronde rond hem en we zingen.
In 2020 zal de Brabançonne nog juist het lied van Waals Brabant zijn .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 21:00   #26
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Franstalige ambtenaren buizen massaal op tweetaligheid.

Sinds 1 mei 2017 moeten onze leidinggevende federale ambtenaren verplicht een taaltest afleggen om hun 'functionele tweetaligheid' aan te tonen. Als ze hiervoor niet slagen, riskeren ze ontslagen te worden.
Meer dan een jaar na de introductie van dit taalexamen, heeft slechts 20% van de federale ambtenaren deze test afgelegd. Amper de helft slaagt hiervoor. Dat onthult De Morgen op maandag.

Deze verplichte taaltest bestaat uit een mondelinge proef met een simulatie van een evaluatiegesprek en vervolgens een proef begrijpend lezen.

Van de 474 hooggeplaatste functionarissen die het examen aflegden (20%) konden 148 Nederlandstaligen en 66 Franstaligen hun tweetaligheid aantonen (45%). En de scores lopen uiteen: 50% van de Nederlandstaligen die deelnamen, slaagden, terwijl slechts 30% van de Franstaligen deze test met succes aflegden.

Dit wil zeggen dat amper één op de drie Franstalige leidinggevende ambtenaren slaagt voor deze verplichte taaltest.

En die moeten zorgen dat het goed loopt in het sjoemel merk Belgie met in blik Belgium
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 21:24   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In 2020 zal de Brabançonne nog juist het lied van Waals Brabant zijn .
Dat ding heeft tot op heden nog steeds geen Nederlandse naam. Wat wil je, het is een zuiver bourgeoisie-gekweel uit de 19e eeuw toen de Franstaligen ervan overtuigd waren dat la Belgique voor eeuwig en altijd "francophone" zou zijn.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 juni 2018 om 21:24.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 22:24   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wens u veel succes met uw Engels op het Russische platteland. Echt waar! U zult het nodig hebben!
Bij de Eskimo's zal ik waarschijnlijk nog minder succes hebben pfffffffff

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juni 2018 om 22:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be