Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2020, 18:46   #221
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We hebben die stemmen meer dan nodig om te vermijden dat we nog eens zo lang moeten twisten om een regering te vormen die de Vlaming niet wilde.
Welke regering wilde 'de Vlaming' dan? NV-A+VB+PVDA+....?

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 oktober 2020 om 18:47.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 18:59   #222
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We hebben die stemmen meer dan nodig om te vermijden dat we nog eens zo lang moeten twisten om een regering te vormen die de Vlaming niet wilde.
Dat getwist is nu een "traditie", al 3 keer...
De 4de keer komt er aan, binnen het jaar.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 19:36   #223
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

"Ik begrijp die verplichte sluiting van restaurants niet." ik ook niet, zelf nadat ik nu juist terzake gezien heb en hun uitleg gehoord heb waarom de Restaurants toe moesten. De sluiting werd duidelijk doorgedrukt door Franstalig links en De Croo en Vandenbroucke nam het over.

Om de verspreiding te vermijden stelt Vivaldi Links. Maar Trein en bus die alle brandhaarden verbind, zijn volgens mij mega verspreiders en die mogen verder "mogelijk" verspreiden. Te gek voor woorden.

Kijk naar China, Korea en Japan die de strijd duidelijk eter aanpakt dan wij hier. Die nemen de koorts van iedereen die wil de trein nemen, is controle op de bus met het nemen van iedereen die de bus neemt. Boven dien word daar iederen die koords heeft onmiddelijk in afzondering gezet!

Was het niet economisch beter geweest , met veel minder kosten dat men een leger werkloze had aan gesteld om aan de stations de koorts te meten om om bussen de koorts te meten. Waardoor mega verspreiding door Trein en bus ingedijkt kon worden.

Terwijl Vivaldi Links nu zuiver om de perceptie de restaurant van meerderheid zelfstandigen die gedisciplineerd handelden en er zelf kosten voor maakten om veilig te kunnen werken. Restaurants sluiten en dan met geld smijt om hen te laten overleven, wat een logica!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 19:39   #224
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Nu hoor ik tsunami van covid19 van uit Luik en Brussel en de treinen en bussen die van ginder komen mogen het virus "mogelijks" blijven naar ons landsdeel blijven verspreiden

Te gek gewoon
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 19:46   #225
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard een leger werkloze had aanstellen om aan de stations de koorts te meten om om bussen

een leger werkloze had aanstellen om aan de stations de koorts te meten om om bussen de koorts te meten.

Zodat het mega verspreiden van uit Luik en Bussel over gans het land stopt.

Vivaldi Links kijk een naar wat In China, Korea en Japan succesvol toegepast word. Waar de koorts nemen van iedereen die het station binnen komt , waar iedereen die deus neemt op koorts word gecontroleerd weldegelijk zorgt om verspreiding te vermijden.

Dit zou een veel grotere inpakt kunnen hebben dan het sluiten van een restaurant die als gebouw steeds ter plaatsen blijft . En dan maar met geld strooien om de gesloten zaken in leven te houden.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 19:59   #226
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
een leger werkloze had aanstellen om aan de stations de koorts te meten om om bussen de koorts te meten.

Zodat het mega verspreiden van uit Luik en Bussel over gans het land stopt.

Vivaldi Links kijk een naar wat In China, Korea en Japan succesvol toegepast word. Waar de koorts nemen van iedereen die het station binnen komt , waar iedereen die deus neemt op koorts word gecontroleerd weldegelijk zorgt om verspreiding te vermijden.

Dit zou een veel grotere inpakt kunnen hebben dan het sluiten van een restaurant die als gebouw steeds ter plaatsen blijft . En dan maar met geld strooien om de gesloten zaken in leven te houden.
Ter herhaling: Brussel is de ROODSTE stad van GANS EUROPA.
Het mega verspreiden vanuit dat enorm broeinest is wraakroepend.
In China, Japan & Korea: inderdaad: daar is het de juiste methode.
Met geld strooien: de regering kan lenen aan 0,0 % + de Europabank drukt € briefjes als nooit tevoren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:05   #227
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Nu hoor ik tsunami van covid19 van uit Luik en Brussel en de treinen en bussen die van ginder komen mogen het virus "mogelijks" blijven naar ons landsdeel blijven verspreiden

Te gek gewoon
Het effect van die idiote NVA kaartjes, dit.

Newsflash: het virus is hier al, en masse.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:17   #228
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het effect van die idiote NVA kaartjes, dit.

Newsflash: het virus is hier al, en masse.
En wij kijken er naar en doen niets...............

Terwijl het niet anders kan dat trein en bus mega verspieders zijn over gans het land.

Vandaar het idee als verweer een leger werklozen de koorts te laten meten van iedereen die trein of bus neemt. Omdat wetenschappelijk aangetoond word dat het virus 9uur overleeft op de huid. dus kan verspreid worden door aanraking van houvast, klinken, zetels en tafels van de trein....
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 oktober 2020 om 20:18.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:29   #229
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
En wij kijken er naar en doen niets...............

Terwijl het niet anders kan dat trein en bus mega verspieders zijn over gans het land.

Vandaar het idee als verweer een leger werklozen de koorts te laten meten van iedereen die trein of bus neemt. Omdat wetenschappelijk aangetoond word dat het virus 9uur overleeft op de huid. dus kan verspreid worden door aanraking van houvast, klinken, zetels en tafels van de trein....
Zijn werklozen slaven ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 21:40   #230
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijn werklozen slaven ?
alle nonsens is dus goed om niets te moeten doen. En gemakzuchtig de restaurants doen sluiten voor de perseptie als de oplossing.......en dan hypocriet met geld strooien om hen toch nog even te laten overleven Voor ze zich uitgeperst moeten melden bij OCMW

OK dan als antwoord op Uw gekronkel om toch maar niets te doen >>> Werklozen hoeven zeker niet als slaven behandelt te worden.

Maar men kan het hen wel zo vriendelijk vragen dat ze het voorstel om iedereen te helpen in de strijd tegen de Virus dit kunnen afwijzen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 oktober 2020 om 21:41.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 06:44   #231
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Welke regering wilde 'de Vlaming' dan? NV-A+VB+PVDA+....?
Eén waar de N-VA inzat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 06:46   #232
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijn werklozen slaven ?
Ze krijgen iedere maand een massa geld om niets te doen.
Waarom mogen ze niets terugdoen voor de maatschappij?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 07:59   #233
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Eén waar de N-VA inzat.
25,46% van de kiezers in de kieskringen in het Vlaamse gewest stemden voor NV-A. Dat is bijlange geen meerderheid.
Beweren dat 'de Vlaming' een regering met NV-A wenste is dus niet waar.

We spreken trouwens over de Belgische regering. 16% van de geldig uitgebrachte stemmen ging naar NV-A. Dat is ook geen hoeveelheid om eisen te stellen.

Waarom ook spreken van 'de Vlaming wilde...' Waarom niet van 'de Brusselaars wilden..' of 'De Limburgers wilden...' of de Maaslanders wilden...'? of 'de Oostkantonners wilden....'

Laatst gewijzigd door pajoske : 20 oktober 2020 om 08:02.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 08:21   #234
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag sterke Jan niks verwijten, tenzij je erbij zou zeggen dat hij ontslag zou moeten nemen.
De Vlaamse regering was het niet eens intern. Dan kan de mp niet een dergelijk veto stellen.
Hij gaat al op het randje, door de regel "een minister zwijgt, of hij neemt ontslag" te overtreden.

Praktisch: met deze woorden alleen van Bart De Wever hebben we mogelijks 25.000 stemmen extra binnen bij de volgende verkiezingen.
En hoeveel stemmen minder ?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 08:32   #235
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het effect van die idiote NVA kaartjes, dit.

Newsflash: het virus is hier al, en masse.
Omdat Brussel ronduit laks is geweest.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 08:34   #236
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijn werklozen slaven ?
Neen want die krijgen een werkloosheidsuitkering.
Daar mag je heus wel iets voor terugvragen in tijden als deze.
Corona is te serieus en voor mij mogen alle middelen ingezet worden, ook werklozen.
Het begrip werkloze zou geschrapt moeten worden, vervang dat door gemeenschapswerker.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 08:45   #237
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hier kan ik inkomen. Ik had meer van BDW (en Jambon) verwacht. Als ze tegen de sluiting van de horeca waren hadden ze het been moeten stijfhouden. Zij pleiten voor de ontvoogding van Vlaanderen maar laten een minderheid de Vlaamse horeca sector sluiten ? Zij zijn daar zogezegd tegen maar laten het doen ? Ja hallo zeg, ik kan niet anders concluderen dan dat ze slap en laf zijn.
De sluiting van de horeca is federaal genomen, dus je aanval op de N-VA is niet gerechtvaardigd. Kritiek mag, maar van jou ben ik toch andere taal gewoon. Tenzij je plotseling belgicist ben geworden, een transformatie die je nog aantreft bij sommige flaminganten. In dit geval heb ik niks gezegd.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 08:52   #238
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De sluiting van de horeca is federaal genomen, dus je aanval op de N-VA is niet gerechtvaardigd. Kritiek mag, maar van jou ben ik toch andere taal gewoon. Tenzij je plotseling belgicist ben geworden, een transformatie die je nog aantreft bij sommige flaminganten. In dit geval heb ik niks gezegd.
De ideale en degelijke combinatie is Vlaamsgezinde Belgicist te zijn. Dan zou alles veel beter gaan in plaats van dat eeuwig gedram en gezeur van die enggeestige Vlaams-nationalisten te moeten aanhoren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 oktober 2020 om 09:05.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:23   #239
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De ideale en degelijke combinatie is Vlaamsgezinde Belgicist te zijn. Dan zou alles veel beter gaan in plaats van dat eeuwig gedram en gezeur van die enggeestige Vlaams-nationalisten te moeten aanhoren.
Allemaal goed als het zonder afkeer van Nederland is. Gelukkig vind ook die evolutie plaats. Anders ga je meer en meer anti-Belgische mensen hebben ieder jaar opnieuw. Het België dat naar Frankrijk gericht is en de Vlamingen niet vertrouwd naar het noorden te kijken is niet mijn België.

Zeker Limburgers hebben dit probleem en nog geen beetje. Op dit forum althans. Ik ga Limburg zelfs vaker moeten bezoeken zonder vooroordelen zonder dat zuur van nationalisme. En ook dat is zeer enggeestig.

Ik weet dat nationalistische sentimenten vaak het slechtste in de mens naar boven haalt. Zelfs jij lijdt eronder, want het schuimbek druipt al van je mond bij iedere luchtige draad waar Nederland bij betrokken is. En dat valt iedereen op.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 oktober 2020 om 09:26.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:32   #240
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De ideale en degelijke combinatie is Vlaamsgezinde Belgicist te zijn. Dan zou alles veel beter gaan in plaats van dat eeuwig gedram en gezeur van die enggeestige Vlaams-nationalisten te moeten aanhoren.
Iedereen die een beetje nadenkt weet dat Vlaamsgezindheid en Belgicisme bij elkaar passen als een tang op een varken. Hoe kan je nu een staat bejubelen die je vanaf het begin dat deze bestond onderdrukt heeft en het nog steeds tracht te doen. We hebben wel een beetje haar op onze tanden gekregen maar er is nog ontzettend veel te doen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be