Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2020, 09:33   #241
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Allemaal goed als het zonder afkeer van Nederland is. Gelukkig vind ook die evolutie plaats. Anders ga je meer en meer anti-Belgische mensen hebben ieder jaar opnieuw. Het België dat naar Frankrijk gericht is en de Vlamingen niet vertrouwd naar het noorden te kijken is niet mijn België.

Met Nederland moeten we samenwerken. Ik heb nooit iets anders gezegd. Maar iedereen moet zijn eigen potje blijven koken. Wij zijn geen Nederlanders en de Nederlanders zijn geen Belgen. Luister nog eens naar Stef Bos ( = Nederlander). Een zeer mooi lied. Die heeft het begrepen en hij woont in België volgens zijn zeggen:

https://www.youtube.com/watch?v=bCYm4h3QzeM
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 oktober 2020 om 09:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:36   #242
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Met Nederland moeten we samenwerken. Ik heb nooit iets anders gezegd. Maar iedereen moet zijn eigen potje blijven koken. Wij zijn geen Nederlanders en de Nederlanders zijn geen Belgen. Luister nog eens naar Stef Bos ( = Nederlander). Een zeer mooi lied. Die heeft het begrepen en hij woont in België volgens zijn zeggen:

https://www.youtube.com/watch?v=bCYm4h3QzeM
En Limburgers zijn geen Antwerpenaren, en Hollanders zijn geen Friezen, en Zeeuwen zijn geen Brabanders,...

Mensen uit de Provence verschillend ook van mensen uit Normandië. Nochtans voelen ze zich allemaal Fransman.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 oktober 2020 om 09:37.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:39   #243
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En Limburgers zijn geen Antwerpenaren, en Hollanders zijn geen Friezen, en Zeeuwen zijn geen Brabanders,...

Mensen uit de Provence verschillend ook van mensen uit Normandië. Nochtans voelen ze zich allemaal Fransman.
die uit Bretagne toch iets minder
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:45   #244
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die uit Bretagne toch iets minder
Die uit Vlaanderen voelen zich ook niet allemaal Belg natuurlijk.

Ik wil enkel maar aantonen dat de (relatief kleine) verschillen tussen Vlaanderen en Nederland ook bestaan tussen delen van die landen onderling.


De discussie over de "Vlaamse" taal is een goed voorbeeld. Er zijn geen taalkundige kenmerken die alle Vlaamse dialecten gemeenschappelijk hebben en dat hen onderscheidt van de dialecten in Nederland. Vandaar dat wij geen Vlaams spreken, maar Nederlands.

De verschillen tussen de Vlaamse dialecten onderling zijn immers groter dan bijvoorbeeld tussen het West-Vlaams en het Zeeuws-Vlaams, het Belgisch Limburgs en het Nederlands Limburgs,...

Als men werkt met Venndiagrammen is het niet mogelijk om op basis van taalkundige kenmerken de Vlaamse dialecten volledig in de ene cirkel onder te brengen en alle Nederlandse dialecten volledig in de andere cirkel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:53   #245
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En Limburgers zijn geen Antwerpenaren, en Hollanders zijn geen Friezen, en Zeeuwen zijn geen Brabanders,...

Mensen uit de Provence verschillend ook van mensen uit Normandië. Nochtans voelen ze zich allemaal Fransman.
Ja maar goed, ik ben Brabander, Vlaming en Belg. Maar geen Nederlander.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 09:59   #246
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die uit Vlaanderen voelen zich ook niet allemaal Belg natuurlijk.

Ik wil enkel maar aantonen dat de (relatief kleine) verschillen tussen Vlaanderen en Nederland ook bestaan tussen delen van die landen onderling.


De discussie over de "Vlaamse" taal is een goed voorbeeld. Er zijn geen taalkundige kenmerken die alle Vlaamse dialecten gemeenschappelijk hebben en dat hen onderscheidt van de dialecten in Nederland. Vandaar dat wij geen Vlaams spreken, maar Nederlands.

De verschillen tussen de Vlaamse dialecten onderling zijn immers groter dan bijvoorbeeld tussen het West-Vlaams en het Zeeuws-Vlaams, het Belgisch Limburgs en het Nederlands Limburgs,...

Als men werkt met Venndiagrammen is het niet mogelijk om op basis van taalkundige kenmerken de Vlaamse dialecten volledig in de ene cirkel onder te brengen en alle Nederlandse dialecten volledig in de andere cirkel.
Grote cultuurverschillen en vooral onderschatte verschillen zijn er tussen Belgie/Vlaanderen en Nederland. Maar we gaan die discussie hier niet opnieuw beginnen. Nederlanders (zoals Stef Bos) die men misschien 'Nederbelgen' kan noemen en die lang in België wonen, weten dit.

Of zoals een Nederlandse journalist het treffend uitdrukte:
"Als ‘Nederbelg’ met meer dan 30 jaar ervaring in de samenwerking tussen Belgen en Nederlanders, heb ik er mijn vak van gemaakt hoe je ondanks die grote cultuurverschillen de samenwerking tussen Belgen en Nederlanders kunt overbruggen."

En daarom moeten we samenwerken. Maar de Nederlanders zullen nooit Belgen worden en vice versa. En dus samenwerken met mekaar. Zoals we tevens moeten samenwerken met andere buurlanden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 oktober 2020 om 10:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:10   #247
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Grote cultuurverschillen en vooral onderschatte verschillen zijn er tussen Belgie/Vlaanderen en Nederland. Maar we gaan die discussie hier niet opnieuw beginnen. Nederlanders (zoals Stef Bos) die men misschien 'Nederbelgen' kan noemen en die lang in België wonen, weten dit.

Of zoals een Nederlandse journalist het treffend uitdrukte:
"Als ‘Nederbelg’ met meer dan 30 jaar ervaring in de samenwerking tussen Belgen en Nederlanders, heb ik er mijn vak van gemaakt hoe je ondanks die grote cultuurverschillen de samenwerking tussen Belgen en Nederlanders kunt overbruggen."

En daarom moeten we samenwerken. Maar de Nederlanders zullen nooit Belgen worden en vice versa. En dus samenwerken met mekaar. Zoals we tevens moeten samenwerken met andere buurlanden.
Buiten staatsstructuren, wat verbindt een West-Vlaming meer met een Limburger dan met iemand uit Zeeuws-Vlaanderen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:11   #248
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Allemaal goed als het zonder afkeer van Nederland is. Gelukkig vind ook die evolutie plaats. Anders ga je meer en meer anti-Belgische mensen hebben ieder jaar opnieuw. Het België dat naar Frankrijk gericht is en de Vlamingen niet vertrouwd naar het noorden te kijken is niet mijn België.

Zeker Limburgers hebben dit probleem en nog geen beetje. Op dit forum althans. Ik ga Limburg zelfs vaker moeten bezoeken zonder vooroordelen zonder dat zuur van nationalisme. En ook dat is zeer enggeestig.

Ik weet dat nationalistische sentimenten vaak het slechtste in de mens naar boven haalt. Zelfs jij lijdt eronder, want het schuimbek druipt al van je mond bij iedere luchtige draad waar Nederland bij betrokken is. En dat valt iedereen op.
Waarom zouden we een afkeer voor Nederland hebben?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:18   #249
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zouden we een afkeer voor Nederland hebben?
De Nederlanders (Hollanders) hebben zich veel te vaak in het verleden opgesteld als arrogante betweters. Zij hadden zogezegd de waarheid in pacht. En die de Belgen wel een plezant volkje vonden, maar dom. Nederland was het zogezegde 'gidsland'. Niet veel 'gidsland' inzake corona in ieder geval, waar zij ook dachten het beter te weten.

Maar goed, ik wil deze discussie niet meer laten opflakkeren. Laat ons in peis en vree samenwerken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 oktober 2020 om 10:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:19   #250
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Nederlanders (Hollanders) hebben zich veel te vaak in het verleden opgesteld als arrogante betweters. Zij hadden zogezegd de waarheid in pacht. En die de Belgen wel een plezant volkje vonden, maar dom. Nederland was het zogezegde 'gidsland'. Niet veel 'gidsland' inzake corona in ieder geval, waar zij ook dachten het beter te weten.

Maar goed, ik wil deze discussie niet meer laten opflakkeren. Laat ons in peis en vree samenwerken.
?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:21   #251
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Buiten staatsstructuren, wat verbindt een West-Vlaming meer met een Limburger dan met iemand uit Zeeuws-Vlaanderen?
Ze hebben dezelfde cultuur. Beiden zullen naar de VRT of VTM kijken. Beiden zullen naar Nederlandstalig Belgische radiozenders luisteren. Iemand uit Zeeuws-Vlaanderen leeft met zijn eigen land, Nederland.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:26   #252
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze hebben dezelfde cultuur. Beiden zullen naar de VRT of VTM kijken. Beiden zullen naar Nederlandstalig Belgische radiozenders luisteren. Iemand uit Zeeuws-Vlaanderen leeft met zijn eigen land, Nederland.
Hetzelfde gaat op voor Vlamingen <-> Walen natuurlijk. Qua media leven we in totaal verschillende werelden.

Qua televisie, radio,... delen we zelfs veel meer met Nederlanders dan met Walen. Men ziet veel vaker Nederlanders opdagen in Vlaamse programma's dan Walen (de Ideale Wereld wordt gepresenteerd door een Nederlander). Men ziet veel vaker gedeeld Nederlands-Vlaamse programma's (Expeditie Robinson, Temptation Island,...) dan gedeeld Vlaams-Waalse programma's.



Het nieuws dat we delen (bijvoorbeeld over beslissingen van de federale regering), is hetgeen dat voortvloeit uit het feit dat we nu eenmaal één staat vormen. Dus omwille van puur staatkundige oorzaken, niet omwille van culturele.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 oktober 2020 om 10:27.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:28   #253
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze hebben dezelfde cultuur. Beiden zullen naar de VRT of VTM kijken. Beiden zullen naar Nederlandstalig Belgische radiozenders luisteren. Iemand uit Zeeuws-Vlaanderen leeft met zijn eigen land, Nederland.
Integendeel, zij hebben niet dezelfde cultuur. Wel ongeveer dezelfde taal, maar niet dezelfde cultuur. Iedereen denkt altijd dat wanneer men ongeveer dezelfde taal spreekt, dat men daarom dezelfde cultuur heeft. Dat is niet zo . En Stef Bos zegt wijst ook heel goedlachs en 'poëtisch' op dit cultureel verschil. Dat laatste komt ook telkens weer tot uiting wanneer Nederlandse zakenlui zaken doen met Belgische en omgekeerd.

En dat is het laatste wat ik hierover zeg in deze draad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 oktober 2020 om 10:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:31   #254
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Integendeel, zij hebben niet dezelfde cultuur. Wel ongeveer dezelfde taal, maar niet dezelfde cultuur. Iedereen denkt altijd dat wanneer men ongeveer dezelfde taal spreekt, dat men daarom dezelfde cultuur heeft. Dat is niet zo . Dat laatste komt ook telkens weer tot uiting wanneer Nederlandse zakenlui zaken doen met Belgische en omgekeerd.

En dat is het laatste wat ik hierover zeg in deze draad.
"Ze hebben dezelfde cultuur" ging over de West-Vlaming en de Limburger, niet over de West-Vlaming en de Zeeuws-Vlaming.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:32   #255
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Nederlanders (Hollanders) hebben zich veel te vaak in het verleden opgesteld als arrogante betweters. Zij hadden zogezegd de waarheid in pacht. En die de Belgen wel een plezant volkje vonden, maar dom. Nederland was het zogezegde 'gidsland'. Niet veel 'gidsland' inzake corona in ieder geval, waar zij ook dachten het beter te weten.

Maar goed, ik wil deze discussie niet meer laten opflakkeren. Laat ons in peis en vree samenwerken.
Er wordt hier blijkbaar door velen geen onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en Hollanders.
Verleden week nog hebben mijn Nederlandse klasgenoten hun afkeer voor Hollanders geuit.
Er was een (onwetende) Belg. klasgenoot die die Nederlanders (Maastrichtenaren) Hollanders noemde. Er kwam onmiddellijk een felle reactie van Nederlandse kant.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:33   #256
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Nederlanders (Hollanders) hebben zich veel te vaak in het verleden opgesteld als arrogante betweters. Zij hadden zogezegd de waarheid in pacht. En die de Belgen wel een plezant volkje vonden, maar dom. Nederland was het zogezegde 'gidsland'. Niet veel 'gidsland' inzake corona in ieder geval, waar zij ook dachten het beter te weten.

Maar goed, ik wil deze discussie niet meer laten opflakkeren. Laat ons in peis en vree samenwerken.
Ik moet toegeven dat ik al op Vlamingen gevallen ben, die me het volgende zeiden : "We hebben liever de Walen dan de Nederlanders". Ik heb natuurlijk hen een uitleg gevraagd en hun antwoord was dat "er niets gemeens met de Nederlanders was, buiten de taal". "De Walen zijn cooler, minder arrogant. OK, ze spreken niet dezelfde taal maar dat is niet erg. Voor de rest zijn ze zoals wij".
Ik herinner me heel goed dit gesprek. Het waren trouwens Limburgers. Voetbalfanaten en ze steunden..............Standard. De Luikse ploeg dus. Het soort dat zich verplaatst om naar matchs te gaan kijken en dus om hun ploeg te supporteren.

Laatst gewijzigd door Everytime : 20 oktober 2020 om 10:34.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:35   #257
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze hebben dezelfde cultuur. Beiden zullen naar de VRT of VTM kijken. Beiden zullen naar Nederlandstalig Belgische radiozenders luisteren. Iemand uit Zeeuws-Vlaanderen leeft met zijn eigen land, Nederland.
Is dat wat cultuur bepaalt?
Zal een West-Vlaming dezelfde moedertaal spreken?
Zal een West-Vlaming op dezelfde manier carnaval vieren. Enz...
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:35   #258
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er wordt hier blijkbaar door velen geen onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en Hollanders.
Verleden week nog hebben mijn Nederlandse klasgenoten hun afkeer voor Hollanders geuit.
Er was een (onwetende) Belg. klasgenoot die die Nederlanders (Maastrichtenaren) Hollanders noemde. Er kwam onmiddellijk een felle reactie van Nederlandse kant.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde met deze post:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En Limburgers zijn geen Antwerpenaren, en Hollanders zijn geen Friezen, en Zeeuwen zijn geen Brabanders,...

Mensen uit de Provence verschillend ook van mensen uit Normandië. Nochtans voelen ze zich allemaal Fransman.
"Hollanders" als pars pro toto wordt meestal gebruikt door mensen die zich negatief over Nederlanders willen uitlaten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:38   #259
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hetzelfde gaat op voor Vlamingen <-> Walen natuurlijk. Qua media leven we in totaal verschillende werelden.

Qua televisie, radio,... delen we zelfs veel meer met Nederlanders dan met Walen. Men ziet veel vaker Nederlanders opdagen in Vlaamse programma's dan Walen (de Ideale Wereld wordt gepresenteerd door een Nederlander). Men ziet veel vaker gedeeld Nederlands-Vlaamse programma's (Expeditie Robinson, Temptation Island,...) dan gedeeld Vlaams-Waalse programma's.



Het nieuws dat we delen (bijvoorbeeld over beslissingen van de federale regering), is hetgeen dat voortvloeit uit het feit dat we nu eenmaal één staat vormen. Dus omwille van puur staatkundige oorzaken, niet omwille van culturele.
Franstalig Zwitserland is ook zeer verschillend op dat vlak dan Duitstalig Zwitserland en ik weet waarover ik spreek. Ik heb familie daar. Het zijn ook twee totaal verschillende werelden op dat vlak.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 10:47   #260
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Franstalig Zwitserland is ook zeer verschillend op dat vlak dan Duitstalig Zwitserland en ik weet waarover ik spreek. Ik heb familie daar. Het zijn ook twee totaal verschillende werelden op dat vlak.
Dat is - weeral - heel toevallig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be