Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2012, 08:46   #221
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Er is enerzijds een verschil tussen natuurlijke evolutie die gepaard gaat met het verdwijnen van soorten en dieren ( “that’s just the way the planet operates” ) en anderzijds het verdwijnen van dieren en soorten door een door de mens een zelf uitgevonden, fictief spelletje genaamd economie en de ziekelijk, neurotische drang naar geld die de mens heeft ontwikkeld en waarvoor alles en iedereen moeten wijken en hij ook alle voeling met de realiteit verloren heeft. Zo worden tijgers tot de laatste bejaagd voor grof geld omwille van bijgeloof en om ze in de traditionele Chinese geneeskunde te gebruiken, worden olifanten afgemaakt om hun ivoren tanden, enz.

Denken dat we daar niets aan kunnen of moeten doen, is niet alleen volslagen fout, het is vooral ook oliedom. De mens is echter een hypocriet wezen die niet graag geconfronteerd wordt met een schuldgevoel, dan kijkt hij liever snel de andere kant op en wentelt hij zich in de ontkenning. Zo zal een dikkerd zal ook steeds beweren dat hij niet dik is door een slechte levensstijl, maar omwille van zijn genen.
WE're history. http://youtu.be/eScDfYzMEEw
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 20:04   #222
tomlyb
Burger
 
Geregistreerd: 7 mei 2010
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom is dat gek? Probleem in onze tijd is volgens mij niet de vleesproductie op zich, maar wel de hoeveelheid die wij nog wensen te consumeren van een dier. Ik herinner me nog uit m'n jeugd dat er bij ons thuis varkens werden geslacht en hoe zo goed als alle delen van het varken uiteindelijk ook op het bord belanden. Wie wil evenwel nu nog varkenspoten eten bijvoorbeeld? Door de huidige kieskeurigheid gaat er veel vlees verloren of wordt het afgestoten naar andere verwerkingsmogelijkheden. Hierdoor moet er inderdaad veel geïnvesteerd worden voor dat ene stukje vlees dat de consument nog wel aankopen.
We willen geen varkenspoten meer eten maar het beland uiteindelijk allemaal wel in onze voeding.
(denk aan al het frituur eten, knakworstjes,...)
Het zogenaamde separatorvlees, elk restje vlees word van het bot geschraapt

Een beest wordt wel even efficiënt of efficiënter geconsumeerd tegenwoordig denk ik.

Het feit dat we zoveel vlees consumeren zal met de tijd onhoudbaar worden. Wat als al die chinezen veel vlees gaan beginnen eten...

Prijzen zullen gewoon stijgen en de markt zal zichzelf stabiliseren.
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 20:08   #223
tomlyb
Burger
 
Geregistreerd: 7 mei 2010
Berichten: 140
Standaard

btw, ik ben zelf geen vegetariër. Maar als er genoeg stimulans is zal ik gerust mijn vleesconsumptie verminderen.
Langs de andere kant belet niks mij om met kerst kalkoen te eten, of af en toe een lekkere steak...
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 10:08   #224
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Just ne goeie tenderloin/filet mignon gegeten van op de grill se.
"Ecologische voetafdruk"??? ---Get a life!
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 10:15   #225
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Just ne goeie tenderloin/filet mignon gegeten van op de grill se.
"Ecologische voetafdruk"??? ---Get a life!
Wat een sterk argument. Ik krijg prompt goesting om een kotelet uit te halen
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 10:21   #226
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Wat een sterk argument. Ik krijg prompt goesting om een kotelet uit te halen
Go for it, big boy! No need to feel guilty.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 10:29   #227
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.252
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Wat een sterk argument. Ik krijg prompt goesting om een kotelet uit te halen
Kan U nu echt geen lekkerder stukje vlees voorstellen?

Een liefelijke appel/perzik salade, vol met stukjes sappige (moeilijk, kalkoen niet uit te laten drogen) kalkoen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 10:38   #228
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kan U nu echt geen lekkerder stukje vlees voorstellen?

Een liefelijke appel/perzik salade, vol met stukjes sappige (moeilijk, kalkoen niet uit te laten drogen) kalkoen.
Kotelet was het eerste wat in me opkwam, omdat ik dat gisteren nog voor mijn vriendin heb klaargemaakt. Maar als ik wat verder terugdenk dan denk ik dat zelfgemaakte cordon bleu mijn favoriet vlees was. Maar bon, de goesting was sarcastisch bedoeld

Die salade is trouwens ook zeer lekker en proteïnevol door de kalkoon te vervangen door walnotren/hazelnoten/pijnboompitten (met een lichte vinaigrette van Mosterd/honing/notenolie
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 11:43   #229
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Just ne goeie tenderloin/filet mignon gegeten van op de grill se.
"Ecologische voetafdruk"??? ---Get a life!
Om 5 uur smorgens US left coast time? Sure
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 18:30   #230
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Om 5 uur smorgens US left coast time? Sure
Steak and eggs for breakfast! Its an american thing. Y'all wouldn't understand.

Oh, and we drink coffee with that!

Laatst gewijzigd door Creed : 1 augustus 2012 om 18:30.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 19:02   #231
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

sure creed, sure
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 19:17   #232
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
sure creed, sure
See? Even "morte-vivante" has a sense of humor. Life ain't that bad after all. Even in Western europe.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 21:42   #233
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.252
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Steak and eggs for breakfast! Its an american thing. Y'all wouldn't understand.

Oh, and we drink coffee with that!
Ik begrijp dat wel, alleen geen koffie voor mij.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 22:14   #234
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik begrijp dat wel, alleen geen koffie voor mij.
Black, no sugar
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 22:29   #235
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.252
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Black, no sugar
Ik werk in een koffiebranderij/verpakkerij. Teveel koffie, als ik al eentje drink, is het een cappucino, met extra suiker.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 02:27   #236
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Lekkere koffie in Belgie. ik mis dat wel. Maar Starbucks is ook niet slecht.
We hebben hier ook veel Asiatische import qua ice coffee etc. Wel veel gesuikerd ook.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 06:39   #237
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Om 5 uur smorgens US left coast time? Sure
Het zal u wellicht verbazen (mij verbaasde het ook), maar steak staat in de US wel degelijk op de ontbijtmenu's.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 07:59   #238
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

ik betaal milieutaksen aan de overheid, co2 emissies via mijn distributiebeheerder, en de prijs van mijn kotelet.

Met alle respect, je kan de boom in, threadstarter. Eet jij je gemalen zwammenkots maar elke dag+ en uw pillekes om uw ijzer aan te sterken ter dessert; allemaal in het licht om nog meer eens een miljard extra mensen mogelijk te maken.... maar laat anderen eten wat ze willen i.p.v te verbieden en te verbieden.

ps: Ga anders ook even preken tegen vleesetende dieren & insekten over hoe fout het leven is, dat nochtans voor honderden miljoenen jaren géén problemen gaf.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 2 augustus 2012 om 08:00.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 08:10   #239
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ik betaal milieutaksen aan de overheid, co2 emissies via mijn distributiebeheerder, en de prijs van mijn kotelet.

Met alle respect, je kan de boom in, threadstarter. Eet jij je gemalen zwammenkots maar elke dag+ en uw pillekes om uw ijzer aan te sterken ter dessert; allemaal in het licht om nog meer eens een miljard extra mensen mogelijk te maken.... maar laat anderen eten wat ze willen i.p.v te verbieden en te verbieden.

ps: Ga anders ook even preken tegen vleesetende dieren & insekten over hoe fout het leven is, dat nochtans voor honderden miljoenen jaren géén problemen gaf.
Ik zie hier niemand iets verbieden, hoe jij met vlees omgaat is jou zaak, net zozeer als het creed zijn zaak is dat ie om half 5 (of was het 6?) smorgens steak eet. En net zoals het mijn zaak is dat ik geen vlees eet, dat wil toch niet zeggen dat daar niet over gesproken mag worden?

Wil wel reageren op die pilletjes: Dat is namelijk onzin. Er zijn mensen die inderdaad een ijzertekort of ander vitaminetekort ontwikkelen omdat ze geen vlees eten. Dat zijn dan ook meestal de mensen die hun dieet niet aanpassen. Het ijzer dat je uit vlees haalt kan je perfect uit andere zaken halen. Het al dan niet vlees eten heeft niks te maken met een gebalanceerde maaltijd. Noten, vleesvervangers, en andere voeding kunnen even goed de voedingswaarde van vlees opvangen. Mensen die geen tijd willen steken in hun eten, gaan hier inderdaad nogal vlug de mist in. Zo heb ik ook een veganist gekend die op den deur enkel nog maar junk food (fritjes en veganistische snacks in fritvet, ed.) ja, dat is nogal wiedes dat die dan tekorten opbouwt. Net zoals een vleeseter tekorten zal opbouwen als ie consequent zijn groenten en fruit weglaat.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 18:57   #240
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Ik zie hier niemand iets verbieden, hoe jij met vlees omgaat is jou zaak, net zozeer als het creed zijn zaak is dat ie om half 5 (of was het 6?) smorgens steak eet. En net zoals het mijn zaak is dat ik geen vlees eet, dat wil toch niet zeggen dat daar niet over gesproken mag worden?

Wil wel reageren op die pilletjes: Dat is namelijk onzin. Er zijn mensen die inderdaad een ijzertekort of ander vitaminetekort ontwikkelen omdat ze geen vlees eten. Dat zijn dan ook meestal de mensen die hun dieet niet aanpassen. Het ijzer dat je uit vlees haalt kan je perfect uit andere zaken halen. Het al dan niet vlees eten heeft niks te maken met een gebalanceerde maaltijd. Noten, vleesvervangers, en andere voeding kunnen even goed de voedingswaarde van vlees opvangen. Mensen die geen tijd willen steken in hun eten, gaan hier inderdaad nogal vlug de mist in. Zo heb ik ook een veganist gekend die op den deur enkel nog maar junk food (fritjes en veganistische snacks in fritvet, ed.) ja, dat is nogal wiedes dat die dan tekorten opbouwt. Net zoals een vleeseter tekorten zal opbouwen als ie consequent zijn groenten en fruit weglaat.
aaaah, en noten zijn wél goed voor het milieu dan? Een enkele hazelaar heeft 5 tot 10 jaar nodig alvorens het noten gaan produceren, op een plaats waar u anders jarenlang tarwe kon zetten, of een koe. En dan heeft u nog véééél noten & peulvruchten nodig om uw wekelijks stukje rood vlees te compenseren. (daar zit trouwens nog andere zaken in dan ijzer, dan denk ik aan creatine of dierlijke eiwitten). Wat u ook weer dient te compenseren met grotere hoeveelheden aan soja of melk (ai, daar zitten we weer met een nood aan koeien).

Uiteindelijk komt het daar dus op neer... tja, u kan uw zwammen binnenspelen, maar gaat wel 5x zoveel moeten consumeren i.p.v. dat enkele kipfiletje... Of dacht u nu echt dat voor uw lichaam 100g zwam evenwaardig was met die 100g vlees? Ik raad u toch uw dagelijkse pilletje aan....
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be