Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2021, 10:41   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.720
Standaard antivaxxers in zorg verhogen werklast en verzuim.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/a...s-1803131.html

Volgens de zorgvakbonden zal de dreiging van sancties ervoor zorgen dat de werklast in de sector enkel maar zal stijgen, en zal ook de zorg aan kwaliteit inboeten. De sector kampt al met een chronisch personeelstekort. De plannen van de regering zijn voor de bonden onaanvaardbaar, klinkt het.

...

Verscheidene vakbonden hebben al stakingsaanzeggingen ingediend in de zorg. Van 22 tot 26 november zal in heel wat Waalse en Brusselse zorginstellingen het personeel worden geïnformeerd en gemobiliseerd. Voor de hele sector wordt nu een actiedag georganiseerd, op 7 december.


Wat mij betreft worden alle vakbonden die gekant zijn tegen verplichte vaccinatie in de zorg en hun sympathisanten op staande voet ontslagen wegens subversie, geen recht op uitkeringen, geen recht op hospitalisatieverzekeringen van hun ex-werkgever, hun staat van Belg afgenomen, uit hun rechten ontzet als paria behandeld mochten ze corona krijgen.

De zorg is overbelast door de extra coronatesten voor de vaccinweigeraars onder hen. Om niet te spreken over de overlast die antivaxxers veroorzaken als ze opgenomen worden.

Het is mij ondenkbaar om in een situatie te komen waarbij ik of één van mijn naasten gehospitaliseerd wordt waar gesyndikeerde antivaxxers de zorg uitmaken.

Als blijkt dat voornamelijk Franstalige, Brusselse en Oost-kantoneze gesyndikeerden antivaxxers blijken dringt zich een vaksbondssplisting op.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 13:54   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.720
Standaard



"We leven in een vrij land en betogen is toegestaan", reageert premier De Croo een dag later. "Meningen mogen vrij zijn, maar wanneer een betoging overgaat in geweld, is dat onaanvaardbaar, zeker als het geweld gericht is tegen de politie. Het is net de politie die er in deze moeilijke periode alles aan doet om de veiligheid van iedereen te garanderen. Net daarom is deze vorm van geweld absoluut walgelijk."

"Op dit moment is het alle hens aan dek, onder meer in de zorg", zegt De Croo nog. "Als een betoging op deze manier ontaardt, heeft dat niets meer te maken met vrijheid of met de discussie of vaccinatie nu goed is of niet. Het is gewoon crimineel gedrag."


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/22/de-croo-rellen/

Dixerit premier Alexander De Croo.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 19:23   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is mij ondenkbaar om in een situatie te komen waarbij ik of één van mijn naasten gehospitaliseerd wordt waar gesyndikeerde antivaxxers de zorg uitmaken.
En wat moge dan wel het probleem zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 21:18   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/belgie/a...s-1803131.html

Volgens de zorgvakbonden zal de dreiging van sancties ervoor zorgen dat de werklast in de sector enkel maar zal stijgen, en zal ook de zorg aan kwaliteit inboeten. De sector kampt al met een chronisch personeelstekort. De plannen van de regering zijn voor de bonden onaanvaardbaar, klinkt het.

...

Verscheidene vakbonden hebben al stakingsaanzeggingen ingediend in de zorg. Van 22 tot 26 november zal in heel wat Waalse en Brusselse zorginstellingen het personeel worden geïnformeerd en gemobiliseerd. Voor de hele sector wordt nu een actiedag georganiseerd, op 7 december.


Wat mij betreft worden alle vakbonden die gekant zijn tegen verplichte vaccinatie in de zorg en hun sympathisanten op staande voet ontslagen wegens subversie, geen recht op uitkeringen, geen recht op hospitalisatieverzekeringen van hun ex-werkgever, hun staat van Belg afgenomen, uit hun rechten ontzet als paria behandeld mochten ze corona krijgen.

De zorg is overbelast door de extra coronatesten voor de vaccinweigeraars onder hen. Om niet te spreken over de overlast die antivaxxers veroorzaken als ze opgenomen worden.

Het is mij ondenkbaar om in een situatie te komen waarbij ik of één van mijn naasten gehospitaliseerd wordt waar gesyndikeerde antivaxxers de zorg uitmaken.

Als blijkt dat voornamelijk Franstalige, Brusselse en Oost-kantoneze gesyndikeerden antivaxxers blijken dringt zich een vaksbondssplisting op.
2
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 02:12   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Wat mij betreft worden alle vakbonden die gekant zijn tegen verplichte vaccinatie in de zorg en hun sympathisanten op staande voet ontslagen wegens subversie, geen recht op uitkeringen, geen recht op hospitalisatieverzekeringen van hun ex-werkgever, hun staat van Belg afgenomen, uit hun rechten ontzet als paria behandeld mochten ze corona krijgen.
Al eens gekeken hoe het er aan toegaat in landen waar mensen niet kunnen terugvallen op een sociaal vangnet ? Begin al maar met een stevige muur rond uw huis te bouwen voorzien van prikkeldraad en camera's.
En vergeet nooit uw deuren van de auto op slot te houden als u door bepaalde wijken in de stad mocht gaan rijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 november 2021 om 02:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 07:41   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al eens gekeken hoe het er aan toegaat in landen waar mensen niet kunnen terugvallen op een sociaal vangnet ? Begin al maar met een stevige muur rond uw huis te bouwen voorzien van prikkeldraad en camera's.
En vergeet nooit uw deuren van de auto op slot te houden als u door bepaalde wijken in de stad mocht gaan rijden.
Dat is geen argument.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 21:48   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.720
Standaard

"Les médecins contre la vaccination, sont des criminels", clame Arnaud Bruyneel, infirmier et doctorant en santé publique

....
Lorsqu’on évoque certains médecins qui sont contre la vaccination, Arnaud Bruyneel voit rouge. "Ce sont des criminels ! La semaine dernière, tous les patients qui ont été admis dans mon unité de soins intensifs, ce sont des non-vaccinés. Ces médecins ne sont pas sur le terrain et ne regardent pas les chiffres publiés par Sciensano. Permettre ?* ces personnes de s’exprimer dans les médias serait dangereux car cela renforcerait le mouvement antivax".




https://www.rtbf.be/info/belgique/de...ue?id=10892807

Wat zegt de orde van geneesheren over artsen die zich publiek uitlaten tegen vaccinaties ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 december 2021 om 21:49.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be