Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2022, 16:10   #721
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Tuta tuta , da' krijg je ervan , ik vind die nog steeds leuk !!
BMW M3 RACES POLICE

4 jaar geleden

Pumpkin vs Smurf

The winner is .... The Police.

The Explorer wasn't far behind. That's impressive
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 17:42   #722
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Treinverkeer is ook openbaarverkeer:
Ik weet niet van wanneer dit is , maar , die persoon heeft hoeresjans !!

https://www.dumpert.nl/item/100031637_44fbc03e
Dit filmpje staat sinds vandaag op Dumpert !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 08:44   #723
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Treinverkeer is ook openbaarverkeer:
Ik weet niet van wanneer dit is , maar , die persoon heeft hoeresjans !!

https://www.dumpert.nl/item/100031637_44fbc03e
Dit filmpje staat sinds vandaag op Dumpert !!
Superman. Hij bleek in ieder geval toch even "wakker geschud" nadat de trein gepasseerd was.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 11:00   #724
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Yep , die dronkaard bleef gelukkig liggen toen de trein aankwam !!


En dan dit , 28 mei 2022:
https://www.hln.be/beveren/bestuurde...ijden~a8144d5d
Hoe leg je zoiets uit ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 13:37   #725
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Gisteren een leuke gezien.
Een nieuwe (dik jaar in gebruik) rondweg, rondom een dorpskern, onderdoor een spoorweg, vervangende een overweg. Gisteren afgesloten met een hekken voor. "Wateroverlast". Erlangs gereden en gekeken. Foto's genomen. Water stond metershoog.
Het prijskaartje ervan: 1 miljard euro.
De overweg werd vervangen door een voetgangers/fietstunnel. Die moest morgen opengaan. Zal niet doorgaan vrees ik. Raad eens waarom.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 15:53   #726
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Gisteren een leuke gezien.
Een nieuwe (dik jaar in gebruik) rondweg, rondom een dorpskern, onderdoor een spoorweg, vervangende een overweg. Gisteren afgesloten met een hekken voor. "Wateroverlast". Erlangs gereden en gekeken. Foto's genomen. Water stond metershoog.
Het prijskaartje ervan: 1 miljard euro.
De overweg werd vervangen door een voetgangers/fietstunnel. Die moest morgen opengaan. Zal niet doorgaan vrees ik. Raad eens waarom.
Een link of andere vorm van verificatie lijkt me leuk.

Langs de andere kant, het zou me niets verbazen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 18:03   #727
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Gisteren een leuke gezien.
Een nieuwe (dik jaar in gebruik) rondweg, rondom een dorpskern, onderdoor een spoorweg, vervangende een overweg. Gisteren afgesloten met een hekken voor. "Wateroverlast". Erlangs gereden en gekeken. Foto's genomen. Water stond metershoog.
Het prijskaartje ervan: 1 miljard euro.
De overweg werd vervangen door een voetgangers/fietstunnel. Die moest morgen opengaan. Zal niet doorgaan vrees ik. Raad eens waarom.
Doet me denken aan een afrittencomplex in Genk.
Daar gebeurde 2,5 jaar na de opening een "optimalisatie van de afwatering".

Men was ff vergeten dat het ook wat straffer kan regenen...

Citaat:
https://wegenenverkeer.be/nieuws/wer...abetslaan-genk

Werken verbetering afwatering complex N76 Torenlaan x M. Habetslaan Genk

8 FEBRUARI 2022

Het Agentschap Wegen en Verkeer optimaliseert vanaf maandag 14 februari de afwatering van het op- en afrittencomplex van de Torenlaan (N76) x M. Habetslaan in Zwartberg, Genk. Bij zware of langdurige regenval stagneert daar nu het regenwater onderaan de weg en onder de brug. Door hogerop afwateringsgoten aan te leggen, dwars over de op- en afrit, kan het regenwater naar een hoger gelegen bufferbekken worden geloodst. De op- en afrit aan de westzijde Torenlaan (zijde Zwartberg Industrie) is eerst twee weken afgesloten. Daarna komt de op- en afrit aan de oostzijde (zijde KRC Genk) aan de beurt.

Het op- en afrittencomplex, dat eind 2019 opende voor verkeer, is voorzien van verschillende bufferbekkens om regenwater te laten infiltreren in de ondergrond. Door de relatief steile op- en afritten loopt het regenwater bij zware of langdurige regenval snel naar de laagst gelegen grachten en bekkens. Wanneer die verzadigd zijn, blijft het regenwater een tijdje onderaan op de rijweg en onder de brug staan.

Door het regenwater hoger op de op- en afritten op te vangen, kunnen we het in een hoger gelegen bufferbekken laten lopen. Die hebben tot nu toe relatief droog gestaan.

Hiervoor is het nodig om dwars over de op- en afritten een afwateringsgoot aan te brengen. Dit zal gebeuren aan beide zijden van het complex. Deze goten dienen stevig in beton verankerd te worden in het wegdek, wat enige tijd in beslag neemt.

Deze ingreep zal de veiligheid en het comfort verbeteren voor alle weggebruikers op deze locatie.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 18:44   #728
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Doet me denken aan een afrittencomplex in Genk.
Daar gebeurde 2,5 jaar na de opening een "optimalisatie van de afwatering".

Men was ff vergeten dat het ook wat straffer kan regenen...
Het mag volgens Belgische Wetgeving 7 keer per jaar onderlopen ....dit zei mijn bazin enkele jaren geleden tegen een mens die het voorhad ....toen dacht ik oei nu gaat ze .....was in het Leuvense .

- diplomaat zijn is niet iedereen gegeven ook al ben je een doctoraat en ben je heel slim.

Nieuwe aangelegde zaken .....moet men controleren op smurrie .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 09:25   #729
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Agressieve automobilist valt brave wielrenners aan die gewoon de verkeersregels volgen;

Citaat:
Wielerploeg Sport en Moedig Genk dient een klacht in bij de politie na een geval van extreme verkeersagressie. De groep reed op de openbare weg waarna een bestuurder ze de pas afsneed. Vervolgens deed hij de groep stoppen en stelde zich agressief op. De ploegleider kreeg enkele rake klappen en bleef met kneuzingen achter terwijl ze naar eigen zeggen gewoon de verkeersregels volgden. De ploeg krijgt steeds meer te maken met verkeersagressie en dat moet stoppen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220603_95225602
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 09:51   #730
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Agressieve automobilist valt brave wielrenners aan die gewoon de verkeersregels volgen;



https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220603_95225602

Ze volgenden naar eigen zeggen de verkeersregels maar reden niet op het voorziene fietspad....
We kennen dat, wielerterroristen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:00   #731
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze volgenden naar eigen zeggen de verkeersregels maar reden niet op het voorziene fietspad....
We kennen dat, wielerterroristen.
U bent aanhanger van de inversietheorie?

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...e/217-art43bis
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:23   #732
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bent aanhanger van de inversietheorie?

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...e/217-art43bis
bis.5. Op het dak van de begeleidende auto's moet een blauw bord aangebracht zijn met de afbeelding van het verkeersbord A51 en eronder het symbool in 't wit van een fiets.

Dit bord moet op een zodanige wijze aangebracht zijn op het voertuig dat de groep voorafgaat, dat het voor de tegenliggers goed zichtbaar is en, op het achteropkomend voertuig, dat het goed zichtbaar is voor het achteropkomend verkeer.


Waren er begeleidende auto's aanwezig? Ik dacht het niet.

Als je wil sporten ga dat op een afgesloten terrein doen. Wielrennen op een piste bijvoorbeeld.
Om te voetballen zetten ze toch ook geen straten af?

Loopt iemand die gaat trainen voor een marathon in het midden van de straat?
Zoals ik al schreef, wielerterroristen, we kennen dat allemaal. Kijk maar eens rond op zondagmorgen. Hangbuikvarkens, de pens op het frame, die hoognodig iets aan hun conditie willen doen, toch voor 1.5 uur, om vervolgens op café trappisten te hijsen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 juni 2022 om 10:27.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 11:43   #733
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
bis.5. Op het dak van de begeleidende auto's moet een blauw bord aangebracht zijn met de afbeelding van het verkeersbord A51 en eronder het symbool in 't wit van een fiets.

Dit bord moet op een zodanige wijze aangebracht zijn op het voertuig dat de groep voorafgaat, dat het voor de tegenliggers goed zichtbaar is en, op het achteropkomend voertuig, dat het goed zichtbaar is voor het achteropkomend verkeer.


Waren er begeleidende auto's aanwezig? Ik dacht het niet.

Als je wil sporten ga dat op een afgesloten terrein doen. Wielrennen op een piste bijvoorbeeld.
Om te voetballen zetten ze toch ook geen straten af?

Loopt iemand die gaat trainen voor een marathon in het midden van de straat?
Zoals ik al schreef, wielerterroristen, we kennen dat allemaal. Kijk maar eens rond op zondagmorgen. Hangbuikvarkens, de pens op het frame, die hoognodig iets aan hun conditie willen doen, toch voor 1.5 uur, om vervolgens op café trappisten te hijsen.
Het zijn niet alleen de wielerterroristen. In steden als Brussel en Antwerpen wordt je tegenwoordig als voetganger bijna van je sokkel gereden. Langs alle kanten vliegen ze je tegenwoordig voorbij die halve garen. Met race fietsen met e-bikes met elektrische steps en allemaal aan snelheden waar je als je die haalt met een auto zwaar wordt voor beboet.
En ze komen van overal voetpad zebrapad .....aan het rode licht vlammen ze ook door zonder stoppen. Van richting veranderen zonder teken te doen met de arm moet kunnen. Eens bellen als je een voetganger langs achter voorbijvliegt aan 40 per uur op een voetpad is te veel gevraagd

Maar t'ja het is de schuld van de automobilisten dat er nu opeens een pak meer van hun sokkel worden gereden.

Het leek me veel veiliger in de stad toen er alleen maar auto's reden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 13:10   #734
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het leek me veel veiliger in de stad toen er alleen maar auto's reden.
Wanneer was dat?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...-hoe-komt-dat/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 13:46   #735
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zijn niet alleen de wielerterroristen. In steden als Brussel en Antwerpen wordt je tegenwoordig als voetganger bijna van je sokkel gereden. Langs alle kanten vliegen ze je tegenwoordig voorbij die halve garen. Met race fietsen met e-bikes met elektrische steps en allemaal aan snelheden waar je als je die haalt met een auto zwaar wordt voor beboet.
En ze komen van overal voetpad zebrapad .....aan het rode licht vlammen ze ook door zonder stoppen. Van richting veranderen zonder teken te doen met de arm moet kunnen. Eens bellen als je een voetganger langs achter voorbijvliegt aan 40 per uur op een voetpad is te veel gevraagd

Maar t'ja het is de schuld van de automobilisten dat er nu opeens een pak meer van hun sokkel worden gereden.

Het leek me veel veiliger in de stad toen er alleen maar auto's reden.

Inderdaad, een paar weken terug nog eens in broekzele moeten zijn en ... al die plankskes die u van alle kanten voorbij vliegen.

Zelf rij ik ook wel eens met de e-bike of gewone velo, maar ik ga niet in het midden van de baan rijden of ander verkeer nodeloos hinderen. Als er een gezin met kinderen afkomt al dan niet met de fiets, hou ik mij ook in. Die klein mannen schieten voor ge het weet voor uw wielen, t zelfde met honden al dan niet aan de leiband.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 15:45   #736
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nu moet ik zeggen, de automobilisten in't Brusselse zijn niet veel beter dan die "deelsteppers" of "deelfietsers".
Er zijn een aantal dingen waar ik steeds meer op let. De typische nekkramp van de "handsfree" bellers of de wezenloze rechtuit starende "oogklepdoekhandsfreetelefoonsystemers" zijn er 2 van. Als ik dat zie weet ik dat die mij niet gezien hebben, is dat nu met mijn ligzetel op wieltjes, of de scooter, of de auto.

Ook weet ik dat ik met mijn comfortabele 3wieler geen zwakke weggebruiker ben, al omschrijft de wet mij zo. Voetgangers , zo wispelturig en schermstarend ze kunnen zijn, geef ik plaats genoeg. Al moet ik naar versnelling 1 terugzakken en stapvoets er voorbij slenteren. Die paar minuten meer onderweg gaan het niet uitmaken, in tegenstelling tot de hoop ellende als je iemand ondersteboven rijd.
En bovenal, ik lig toch heerlijk comfortabel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 18:39   #737
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Interesseert me niet. Als voetganger stap ik op het voetpad en auto's rijden op straat. Fietsers en steppers rijden overal. Ik ervaar wat ik ervaar en zie wat ik zie.
Ik zie nu alle dagen tientallen fietsers en trottinetten die alle regels aan hun laars lappen. Een pak meer dan automobilisten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 08:42   #738
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Interesseert me niet. Als voetganger stap ik op het voetpad en auto's rijden op straat. Fietsers en steppers rijden overal. Ik ervaar wat ik ervaar en zie wat ik zie.
Ik zie nu alle dagen tientallen fietsers en trottinetten die alle regels aan hun laars lappen. Een pak meer dan automobilisten.
Dat klopt en is ook ergens normaal als een nieuw, flexibel vervoermiddel zijn intreden doet en algemeen ingang vindt.

Het aan aan de wetgever om het nodige kader hiervoor te maken en ook de infrastructuur aan te passen aan het nieuwe vervoermiddel als het een blijver is.

Infrastructuur wordt in België nog steeds teveel ontworpen in functie van de enorm veel plaats innemende en in de stad onpraktische auto, elders doet men dit niet zoals je in mijn voorgaande link kan lezen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 09:22   #739
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat klopt en is ook ergens normaal als een nieuw, flexibel vervoermiddel zijn intreden doet en algemeen ingang vindt.

Het aan aan de wetgever om het nodige kader hiervoor te maken en ook de infrastructuur aan te passen aan het nieuwe vervoermiddel als het een blijver is.

Infrastructuur wordt in België nog steeds teveel ontworpen in functie van de enorm veel plaats innemende en in de stad onpraktische auto, elders doet men dit niet zoals je in mijn voorgaande link kan lezen.
Het kader rond "snelle" Esteps en fietsen is al jaren geregeld. (met recentelijk een extra wet/uitleg dat Esteps geen kinderspeelgoed zijn)

De dingen die mank blijven lopen zijn infrastructuur en het volgen van de regels door het kiesvee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2022, 09:58   #740
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Stevige auto, zelfs met glazen dak kon de bestuurder ongekwetst uitstappen nadat er een dikke boom op het dak viel.

Hoe zwaar de boom is zie je aan de ophanging van de wagen, tot op de banden ingedrukt.

https://www.teslarati.com/tesla-mode...ng-tree-video/

Video uit China: https://twitter.com/JayinShanghai/st...77829717266432

Nog eentje: https://evannex.com/blogs/news/tree-...t-injury-video

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2022 om 10:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be