Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud Vandaag, 14:58   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard Kwalijke praktijken van engie

Een consumente verandert in september 2023 van energieleverancier naar engie naar aanleiding van haar simulatie en advies op de website van testaankoop als goedkoopste optie.
Dus haar vaste contracten voor gas (en elektriciteit) met engie beginnen te lopen vanaf september 2023.
De afrekening van haar vorige energieleverancier tot en met augustus werd afgehandeld en betaald.

In april 2024 krijgt de consumente dan een afrekeningsfaktuur van engie voor ZES maanden verbruik met een torenhoge bijbetaling van 1.800€ voor.....6 maanden verbruik met zelfs MINDER kwh verbruik dan haar volledige, vorige jaarafrekening voor TWAALF maanden.

Ze verbruikte dus al jaarlijks MINDER maar zij moet veel meer bijbetalen voor zes maanden dan aan een volledige eindfactuur voor een heel jaar verbruik!
Gebaseerd op eerder verbruik en rekening houdend met heffingen, accijnzen enz..het vaste tarief van het contract en de termijn van 12 maanden, blijkt het dat mevrouw haar zesmaandelijkse "eindfactuur" van engie zomaar even het vierdubbele bedraagt van wat zij zou moeten betalen aan werkelijk verbruik op zes maanden: 450€ ipv 1.800€.

En dat niet alleen, engie heeft het gore lef om zijn klanten openlijk te bestelen door zelfs op de factuur te plaatsen als aangerekend bedrag tussen meteropname en factuurdatum!!!!
Waarvoor dat verzonnen bedrag wordt aangerekend wordt niet bekend gemaakt.
En nog niet min: bijna 500€ rekent deze dief engie aan tussen de meteropname en interne faktuuropmaak met verbruik dat nog niet eens gekend is en waarvoor nog een voorschotfactuur zal volgen.

En dat staat ook nog gewoon op de factuur: aangerekend bedrag tussen meteropname en factuurdatum!

Sinds wanneer en waarvoor rekent een energieleverancier een extra kost aan voor de periode tussen de meteropname en het intern opmaken van hun factuur?
En bovenop dat onwettig aangerekende bedrag van 500€ betaalt de consumente dan ook nog eens dubbel want zij zal ook nog eens de volgende maand een voorschotbedrag voor die reeds aangerekende termijn moeten betalen, het voorschot dat ook nog werd verhoogd ondanks het lagere verbruik.
En dat kan allemaal zomaar?!

En engie lapt andere consumenten dat ook en blijkbaar al JAREN:
2018!!!!!
Citaat:
https://www.test-aankoop.be/klagen/p...TBE00361203-72

C. C.
aan: ENGIE ELECTRABEL
22/02/2018
Ik ontving mijn afrekening gas en elektriciteit op datum van 17/2/2018 voor de periode 1/1/2018 tot 15/01/2018.
Uiteraard is mijn verbruik van 15 dagen voldoende om het betaalde voorschot van 110,75 € in januari te dekken.
Toch wordt mij 155,61 € aangerekend, volledig toe te schrijven aan het mij onbekende item 'Periode tussen meteropname en factuurdatum van 16/1/2018 tot 15/2/2018'.
Ik verander elk jaar via groepsaankopen van energieleverancier, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Mag Engie Electrabel zomaar geld vragen om virtuele verbruiken te dekken zonder meteropname?
Engie kan ongestoord de consumenten blijven oplichten en bestelen en er is geen haan die ernaar kraait?!?

Waar is de consumentenbescherming van testaankoop nu?
Waar is groene muts minister van energie tinne van der straeten nu?
Waar zijn de vreg en creg waakhonden nu bij zulke criminele praktijken van oplichting en openlijke diefstal van consumenten door engie????

Zijn hier nog klanten van engie of een andere leverancier met deze klacht?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 16:13   #2
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.026
Standaard

Engie is de duurste , weten jullie dat nog steeds niet
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be