Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2021, 08:55   #681
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Idd.
Maar de framing was natuurlijk politiek veel beter recupereerbaar voor alle kanten in het andere geval.
Al ben ik wel oprecht benieuwd naar hoe de politiek zou hebben gereageerd indien een groep (bende) pedofielen in de val zou lokken, waarbij nu een dode viel.

Die reacties lijken me ook best interessant.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:01   #682
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U moogt kiezen.
Van mij mag het allebei
Ik ben meer voorstander van geen van beide. Het Amerikaans systeem waarbij de hele samenleving weet wie de pedo's zijn zodat men op ze kan passen vind ik verkeerd. Het is een gemakkelijkheidsoplossing. Men moet er gewoon voor zorgen dat ze zich niet meer aan kinderen kunnen vergrijpen. Door het onmogelijk te maken dat ze er nog mee in contact komen, door chemische castratie, gevangenschap, ... . Je zal maar van het bravere soort pedofiel zijn dat niet hervalt en voor de rest van je leven met die stempel rondlopen ... pedofilie zal vermoed ik in veel gevallen ook incest zijn.

Ook de jagers' namen hoeven niet openbaar. Die gaan ook ooit terug door de samenleving opgenomen worden en mijn voorgevoel zegt me dat ze dat waarschijnlijk geen tweede keer gaan doen. Ze hebben zich ook onmiddellijk zelf aangegeven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:19   #683
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Al ben ik wel oprecht benieuwd naar hoe de politiek zou hebben gereageerd indien een groep (bende) pedofielen in de val zou lokken, waarbij nu een dode viel.

Die reacties lijken me ook best interessant.
Intressant, dat wel.
Maar alle politieke reactie (hier hoor eigenlijk het woord recuperatie) was voorbarig.
Deze uitkomst had niemand voorzien.
Een reden te meer om in gevallen van misddaad de resultaten van het onderzoek af te wachten.

Steun verlenen door met een regenboogvlag te staan zwaaien is nooit mis.
Doch in deze was ze misschien (want er is nog niets officieel denk ik) misplaats
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:20   #684
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben meer voorstander van geen van beide. Het Amerikaans systeem waarbij de hele samenleving weet wie de pedo's zijn zodat men op ze kan passen vind ik verkeerd. Het is een gemakkelijkheidsoplossing. Men moet er gewoon voor zorgen dat ze zich niet meer aan kinderen kunnen vergrijpen. Door het onmogelijk te maken dat ze er nog mee in contact komen, door chemische castratie, gevangenschap, ... . Je zal maar van het bravere soort pedofiel zijn dat niet hervalt en voor de rest van je leven met die stempel rondlopen ... pedofilie zal vermoed ik in veel gevallen ook incest zijn.

Ook de jagers' namen hoeven niet openbaar. Die gaan ook ooit terug door de samenleving opgenomen worden en mijn voorgevoel zegt me dat ze dat waarschijnlijk geen tweede keer gaan doen. Ze hebben zich ook onmiddellijk zelf aangegeven.
U staat achter de beste oplossing.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:31   #685
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...rd-in-beveren/

Citaat:
De jongeren maakten als minderjarige een profiel aan op datingsites voor homo's om zo met mannen af te spreken op een verlaten plek.
Moet er nog zand zijn ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:32   #686
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Intressant, dat wel.
Maar alle politieke reactie (hier hoor eigenlijk het woord recuperatie) was voorbarig.
Inderdaad. Langs alle kanten. Iemand (die toevallig homo bleek te zijn) werd vermoord; en iedereen focust op de geaardheid van de man. Het stond vast dat de reden voor het doden van de man wel met zijn geaardheid moest te maken hebben. Links valt rechts aan. Rechts valt links aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Deze uitkomst had niemand voorzien.
Een reden te meer om in gevallen van misddaad de resultaten van het onderzoek af te wachten.
Dit is nu eenmaal iets waar we zullen moeten aan wennen. Er is het onderzoek; en parallel daarmee is er de visie van de publieke opinie (al dan niet gevoed door wat de pers vrijgeeft). Er is niets mis met het geven van een opinie, zelfs niet voor een politicus. Alleen moet vooral een politicus er over zien te waken, dat het bij een opinie blijft; en geen politieke recuperatie wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Steun verlenen door met een regenboogvlag te staan zwaaien is nooit mis.
Doch in deze was ze misschien (want er is nog niets officieel denk ik) misplaats
Het is fout gebleken ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:36   #687
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dit is nu eenmaal iets waar we zullen moeten aan wennen. Er is het onderzoek; en parallel daarmee is er de visie van de publieke opinie (al dan niet gevoed door wat de pers vrijgeeft). Er is niets mis met het geven van een opinie, zelfs niet voor een politicus. Alleen moet vooral een politicus er over zien te waken, dat het bij een opinie blijft; en geen politieke recuperatie wordt.
In deze, en in vele andere voorbeelden was de pers de sturende instantie voor de publieke opinie.
Hoe zou het publiek gereageerd hebben mocht het grote nieuws geluid hebben "pxxxfiel vermoord in Beveren"

Er zou geen halve islamiet onterecht en pavloviaans verdacht zijn geweest.
Er zouden geen regenboogvlaggen hangen wapperen hebben.
En De Croo zou geen gastoptreden in Beveren gedaan hebben.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:47   #688
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
In deze, en in vele andere voorbeelden was de pers de sturende instantie voor de publieke opinie.
Hoe zou het publiek gereageerd hebben mocht het grote nieuws geluid hebben "pxxxfiel vermoord in Beveren"

Er zou geen halve islamiet onterecht en pavloviaans verdacht zijn geweest.
Er zouden geen regenboogvlaggen hangen wapperen hebben.
En De Croo zou geen gastoptreden in Beveren gedaan hebben.
Daarom dat ik het onderscheid maak tussen (om Vincent Van Quickenborne te citeren) de 'gewone burger' en politici.
U en ik (de 'gewone burgers') mogen ons laten leiden door wat de pers schrijft; en dat als basis nemen om onze mening te etaleren.
Van politici verwacht ik net iets meer ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 09:52   #689
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Daarom dat ik het onderscheid maak tussen (om Vincent Van Quickenborne te citeren) de 'gewone burger' en politici.
U en ik (de 'gewone burgers') mogen ons laten leiden door wat de pers schrijft; en dat als basis nemen om onze mening te etaleren.
Van politici verwacht ik net iets meer ...
Tja veel andere informatie is er niet.
Maar ik ben wel akkoord dat politici zich zeer ver weg van stellingname in misdaadzaken moeten houden. En zeker voor dat alle feiten naar boven zijn gekomen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be