Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2012, 12:30   #41
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom?
Dat heb ik al uitgelegd. Je zat te koop te lopen met je empathie daarnet, ontbreek je aan empathie om te begrijpen hoe het aanvoelt voor een opgroeiende tiener wanneer langs alle kanten mensen je vertellen dat je afwijkend bent?

Dat kan iemands zelfvertrouwen ruineren, complexen kweken of tot psychische stoornissen leiden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:31   #42
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus?
Dus is je stelling null and void.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:32   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat heb ik al uitgelegd. Je zat te koop te lopen met je empathie daarnet, ontbreek je aan empathie om te begrijpen hoe het aanvoelt voor een opgroeiende tiener wanneer langs alle kanten mensen je vertellen dat je afwijkend bent?

Dat kan iemands zelfvertrouwen ruineren, complexen kweken of tot psychische stoornissen leiden.
Ik heb genoeg empathie om dat te beseffen, alleen dat komt omdat de maatschappij waarin wij leven net doet alsof afwijkingen iets ergs is.

En daar moeten we vanaf, ik heb zelf een homoseksueel als neef, en die vind het totaal niet erg dat hij afwijkend is van de meerderheid.

Helaas is het woordje *afwijkend* nogal beladen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:32   #44
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je doet alsof afwijkingen verschrikkelijk zijn, homoseksualiteit is afwijkend van de meerderheid genaamd: heteroseksualiteit. Net zoals linkshandige afwijkend zijn, want rechtshandig komt altijd nog het meest voor.

Heteroseksualiteit is dus qua aantal normaler dan homoseksualiteit, alleen dat is niet erg of zo.
LOL.
Linkshandig een afwijking, gij leeft precies nog in de jaren stillekes.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:33   #45
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Heteroseksualiteit is niet alleen de norm in de zin dat er veel meer hetero's zijn dan homo's. Het is duidelijk ook dat de natuur ons bestemd heeft voor heteroseksualiteit. In feite zou heteroseksualiteit dus ook de norm zijn moest er maar een minderheid van hetero's zijn.

Rechten voor homo's, jazeker. Maar ik moet niet zeggen dat dat normaal en volgens 'de norm' is. Dat is gewoon een feitelijke onwaarheid. Er zijn echter wel meer menselijke gedragingen en kenmerken die niet volgens de norm zijn, zoals rood haar, hoogbegaafdheid, afwijkende karakters, maar we blijven die mensen gewoon aanvaarden als deel van onze samenleving en vanuit christelijk perspectief ook liefhebben. Alleen kan niemand verplicht worden om blij te zijn moest zijn kind zo'n afwijkend kenmerk blijken te hebben. In de media wordt echter een teneur gecreëerd waarbij iedereen die homoseksualiteit niet zomaar doodnormaal vindt onder de valse noemer 'homofoob' op één hoop gegooid wordt met werkelijk haatdragende geestesgestoorden. Net zoals wie vroeger een slecht woord over de islam zei, direct een racist was.

Merk trouwens op dat iedereen op een bepaald vlakt wel afwijkt van een norm... We zijn allemaal individuen voor iets. Hierin geldt dus ook; wie vrij is van zonden, werpe de eerste steen. Wie mensen bekritiseert of beledigt voor hun abnormaliteit, moet maar eens naar zijn eigen vreemde karaktertrekken kijken. Daarom is tolerantie noodzakelijk. Van tolerantie is echter pas sprake vanaf het moment dat een afwijking van de norm erkend en vervolgens getolereerd wordt.

Laatst gewijzigd door respublica : 8 juni 2012 om 12:42.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:33   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dus is je stelling null and void.
Laat we maar stoppen, straks gaan mensen mij nog uitschelden voor homofoob.

Terwijl ik dat zeker niet ben, integendeel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:33   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
LOL.
Linkshandig een afwijking, gij leeft precies nog in de jaren stillekes.
Laat maar.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:35   #48
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb genoeg empathie om dat te beseffen, alleen dat komt omdat de maatschappij waarin wij leven net doet alsof afwijkingen iets ergs is.

En daar moeten we vanaf, ik heb zelf een homoseksueel als neef, en die vind het totaal niet erg dat hij afwijkend is van de meerderheid.

Helaas is het woordje *afwijkend* nogal beladen.
Gaan we onze woordenschat herdefinieren omdat u woorden in de foute context zet?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:35   #49
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Wij wijken allemaal af van de norm, de norm in het universum is waterstof en helium, goed voor 99% van de totale massa van het universum.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:35   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Gaan we onze woordenschat herdefinieren omdat u woorden in de foute context zet?
Het is al goed.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:35   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wij wijken allemaal af van de norm, de norm in het universum is waterstof en helium, goed voor 99% van de totale massa van het universum.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:36   #52
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Laat we maar stoppen, straks gaan mensen mij nog uitschelden voor homofoob.

Terwijl ik dat zeker niet ben, integendeel.
Zie, boven je heb je al een "traditioneel" die komt aandraven met een schadelijk, normatief discours. Door de term "norm" te hanteren jut je deze mensen op.

Het kan goed zijn dat jij "norm" gebruikt om meerderheden aan te duiden, maar dit heeft ten eerste geen zin, en ten tweede is de term te beladen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:38   #53
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
In de media wordt echter een teneur gecreëerd waarbij iedereen die homoseksualiteit niet zomaar doodnormaal vindt onder de valse noemer 'homofoob' op één hoop gegooid wordt met werkelijk haatdragende geestesgestoorden.
Zijn zij ook. Zij lijden aan waanbeelden en dienen genezen te worden. Indien ongeneeslijk, dient hen een spreekverbod over de onderwerpen worden opgelegd.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:38   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Zie, boven je heb je al een "traditioneel" die komt aandraven met een schadelijk, normatief discours. Door de term "norm" te hanteren jut je deze mensen op.

Het kan goed zijn dat jij "norm" gebruikt om meerderheden aan te duiden, maar dit heeft ten eerste geen zin, en ten tweede is de term te beladen.
Tja, ik ga mij alvast schuldig voelen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:40   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Heteroseksualiteit is niet alleen de norm in de zin dat er veel meer hetero's zijn dan homo's. Het is duidelijk ook dat de natuur ons bestemd heeft voor heteroseksualiteit. In feite zou heteroseksualiteit dus ook de norm zijn moest er maar een minderheid van hetero's zijn.

Rechten voor homo's, jazeker. Maar ik moet niet zeggen dat dat normaal en volgens 'de norm' is. Dat is gewoon een feitelijke onwaarheid. Er zijn echter wel meer menselijke gedragingen en kenmerken die niet volgens de norm zijn, zoals rood haar, hoogbegaafdheid, afwijkende karakters, maar we blijven die mensen gewoon aanvaarden als deel van onze samenleving en vanuit christelijk perspectief ook liefhebben. Alleen kan niemand verplicht worden om blij te zijn moest zijn kind zo'n afwijkend kenmerk blijken te hebben. In de media wordt echter een teneur gecreëerd waarbij iedereen die homoseksualiteit niet zomaar doodnormaal vindt onder de valse noemer 'homofoob' op één hoop gegooid wordt met werkelijk haatdragende geestesgestoorden. Net zoals wie vroeger een slecht woord over de islam zei, direct een racist was.
Hoezo heeft moeder natuur de mens bestemd voor heteroseksualiteit?

Heeft moeder natuur je dat persoonlijk verteld?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:40   #56
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als je die emeritus zijn stelling volgt, dan is het gros van de universiteitsstudenten een freak of nature want het gemiddelde IQ daar ligt rond de 130-135. Kortzichtige mening van iemand die de voeling met de tijd kwijt is.
in your dreams zeker!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:43   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wij wijken allemaal af van de norm, de norm in het universum is waterstof en helium, goed voor 99% van de totale massa van het universum.
We wijken niet af van de norm, want we bestaan ook voor 98% uit water
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:44   #58
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het zoveelste homofobe draadje mag gesloten worden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:44   #59
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Zijn zij ook. Zij lijden aan waanbeelden en dienen genezen te worden. Indien ongeneeslijk, dient hen een spreekverbod over de onderwerpen worden opgelegd.
Als dat jouw extremistische en intolerante visie is, heeft het weinig zin om met jou in debat te treden. Ik heb trouwens nog een relevant stukje toegevoegd aan mijn bovenstaande post die mijn visie verduidelijkt. Moest je eens een andere visie willen horen dan de jouwe...

Laatst gewijzigd door respublica : 8 juni 2012 om 12:45.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:46   #60
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Het is heel goed mogelijk dat homoseksualiteit een evolutionair voordeel biedt. Door een bepaald aantal mensen vrij te stellen van het maken van een eigen gezin, kan men dus via die mensen energie vrijkrijgen voor andere doeleinden, zoals het opvangen van weeskinderen of zich bezighouden met arbeid die de gehele groep dient. Ook zijn er theorien over homoseksualiteit en oorlogvoering.
Op die manier kan een constant percentage aan homoseksuelen in een socium een beter gesmeerde en beter draaiende maatschappij stimuleren.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be