Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2020, 17:56   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Da weten wij nie, he. Da kunnen we alleen maar weten, wanneer we weten hoe oud da ge geworden zijt.
Laat ons dan iets weten, he.
Super antwoord, zo zouden er meer moeten zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 20:14   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Mijn ontbijt beperkt zich tot veel koffie en nicotine op m'n terras.
's middags iets met brood, pistolékes, sandwiches met veel soep.
's avonds warm. Wat op tafel komt wordt zo rond 16 uur beslist.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 21:33   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn ontbijt beperkt zich tot veel koffie en nicotine op m'n terras.
's middags iets met brood, pistolékes, sandwiches met veel soep.
's avonds warm. Wat op tafel komt wordt zo rond 16 uur beslist.
Ik lust echt geen koffie; ik eet noch drink iets tot ongeveer 10u - 10u 30.
Hier wordt er bij het opstaan wel beslist wat we als warme maaltijd gaan eten.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 21:54   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik lust echt geen koffie; ik eet noch drink iets tot ongeveer 10u - 10u 30.
Hier wordt er bij het opstaan wel beslist wat we als warme maaltijd gaan eten.
Ik heb een zware Delonghi machine die koffie maalt en espressos maakt. Die staat op maximum koffie malen per keer en dat dat zijn wel zware espressos maar niet in een klein tasje maar een grote cup zo drink ik er een half dozijn per dag. Ontbijten doe ik niet maar als ik van het bedrijf kom klokslag 12 staat mijn vrouw klaar met doorgaans fantastisch 5 sterren eten. S'avonds doorgaans brood met kaas of Charcuterie of een Chinese soep met eigengemaakte opgevulde noedels met vlees en chinese champignons en verse kruiden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 05:44   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een zware Delonghi machine die koffie maalt en espressos maakt. Die staat op maximum koffie malen per keer en dat dat zijn wel zware espressos maar niet in een klein tasje maar een grote cup zo drink ik er een half dozijn per dag. Ontbijten doe ik niet maar als ik van het bedrijf kom klokslag 12 staat mijn vrouw klaar met doorgaans fantastisch 5 sterren eten. S'avonds doorgaans brood met kaas of Charcuterie of een Chinese soep met eigengemaakte opgevulde noedels met vlees en chinese champignons en verse kruiden.
Lol: trop is teveel zie ik vroegere Pierre Wynants of hedendaagse Christophe Hardiquest nu denken...

Maar ja, als ge verliefd zijt is dat normaal.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 05:48   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een zware Delonghi machine die koffie maalt en espressos maakt. Die staat op maximum koffie malen per keer en dat dat zijn wel zware espressos maar niet in een klein tasje maar een grote cup zo drink ik er een half dozijn per dag. Ontbijten doe ik niet maar als ik van het bedrijf kom klokslag 12 staat mijn vrouw klaar met doorgaans fantastisch 5 sterren eten. S'avonds doorgaans brood met kaas of Charcuterie of een Chinese soep met eigengemaakte opgevulde noedels met vlees en chinese champignons en verse kruiden.
Hier staat het eten ook altijd klaar, het enige dat ik moet doen is:
- De patatten schillen en koken
- Het vlees braden
- De groenten ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 oktober 2020 om 05:48.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:39   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier staat het eten ook altijd klaar, het enige dat ik moet doen is:
- De patatten schillen en koken
- Het vlees braden
- De groenten ...
'Patatten' zijn ook groenten. (Just saying...)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:47   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vroeger stelde men:

je moet:
's Morgens eten als een keizer.
's Middags als een koning.
's Avonds als een bedelaar.

Klopt dit wel? Steeds meer mensen slaan het ontbijt over in strijd met het overgewicht.

Mijn ervaring is dat, de zeldzame keer dat ik een ontbijt oversla, ik rond 10u00 een geweldige honger krijg en dan grijp naar een snack, meestal is dat ne Leo koek of ne reep chocolade. Ik denk dat dit pas ongezond is.

Echte studies bestaan hier niet over en wetenschappers weten het blijkbaar ook niet.

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te eten.




https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201023_94710662
Hum, ik eet vooral wanneer ik me hongerig voel -> wat zich zo rond de late namiddag/vroege avond situeert.

Wat imo vooral van belang is is een balans tussen 'goede vetten' & zoveel mglk pure (onverwerkte) producten. Maar ja, in de praktijk komt dat er hier niet zo van... oftewel: "Do as I say not as I do" ()
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:49   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
'Patatten' zijn ook groenten. (Just saying...)
https://www.gezondheid.be/index.cfm?...t&art_id=17310


TV-kok en zelfverklaarde voedingsdeskundige Pascale Naessens lanceerde een oproep aan consumenten om in plaats van aardappelen of pasta meer groenten te eisen op restaurant. De oproep om meer groenten op het menu te zetten is terecht. We eten nu eenmaal te weinig groenten, en zeker in restaurants worden vaak veel te weinig groenten geserveerd. Maar de suggestie dat we aardappelen en pasta maar beter aan de kant laten, is dan weer niet terecht.
Aardappelen, pasta en brood zijn een basisonderdeel van een gezonde en evenwichtige voeding. Het zijn ten eerste belangrijke bronnen van samengestelde of complexe koolhydraten (vooral zetmeel) die onze voornaamste energieleveranciers zijn. Bovendien bevatten aardappelen en volkoren brood, en in mindere mate (volkoren) deegwaren en (bruine) rijst, ook voedingsvezels, vitamines en mineralen.

De Hoge Gezondheidsraad raadt aan dat minstens 55% van de dagelijkse energie-inname zou bestaan uit koolhydraten, en dan hoofdzakelijk samengestelde koolhydraten, en maximaal 30% vet. Nu is dat vaak het omgekeerde. Dat betekent concreet dat we dagelijks gemiddeld vier ?* vijf gekookte of gestoomde aardappelen (210 tot 350 g) of ongeveer 200 g gekookte deegwaren of rijst, en 5 tot 12 sneden brood (175 tot 420 g) moeten eten, afhankelijk van leeftijd, gewicht, geslacht en fysieke activiteit.
Aardappelen en pasta leveren veel voedingsstoffen en bevatten in verhouding tot hun volume en gewicht weinig calorieën. Maar dat geldt niet voor de vetrijke aardappelvarianten zoals frieten, kroketten, puree of aardappelgratin. Niet de pasta en de aardappelen (of het brood) maken dik, maar de bereidingswijze (200 g gekookte aardappelen bevatten bijvoorbeeld slechts 152 kcal en 0 g vet, een zakje frieten van 200 g bevat bijna 5 keer meer energie, nl. 686 kcal en 42 g vet), de sausen die we erbij serveren (een schep mayonaise van 20 g bevat 150 kcal en 18 g vet ) of de toespijs die we erop smeren.
Ook de populaire idee dat koolhydraatrijke voedingswaren, zoals aardappelen of brood, beter niet gecombineerd worden met vet- of eiwitrijke producten zoals vis of vlees, is wetenschappelijk nauwelijks onderbouwd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:51   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
'Patatten' zijn ook groenten. (Just saying...)
We leven in België, in België wordt de aardappel niet aanzien als groente, wel als maaltijddrager.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappel
De aardappel (Solanum tuberosum) is een cultuurgewas, dat behoort tot de nachtschadefamilie, net als de tomaat, paprika en tabak. De aardappel is een plant die in ondergrondse knollen een energievoorraad in de vorm van zetmeel aanlegt. Het zetmeel slaat de plant op in voor de mens eetbare stengelknollen, die net als de plant zelf aardappelen of aardappels worden genoemd. De aardappel is wereldwijd het belangrijkste voedselgewas na rijst, tarwe en mais.

De aardappel komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika, maar is in veel Europese landen sinds de 16e eeuw een van de basisvoedingsmiddelen. In vele landen, waaronder Nederland en België, wordt de aardappel gezien als maaltijddrager. In andere landen telt hij mee als groentesoort.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:52   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hum, ik eet vooral wanneer ik me hongerig voel -> wat zich zo rond de late namiddag/vroege avond situeert.

Wat imo vooral van belang is is een balans tussen 'goede vetten' & zoveel mglk pure (onverwerkte) producten. Maar ja, in de praktijk komt dat er hier niet zo van... oftewel: "Do as I say not as I do" ()
Regelmatig eten is nochtans de basis van een gezond eten.
En natuurlijk moet er een goede balans zijn.

Regelmatig eten werkt zelfs op je gemoed.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:53   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We leven in België, in België wordt de aardappel niet aanzien als groente, wel als maaltijddrager.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappel
De aardappel (Solanum tuberosum) is een cultuurgewas, dat behoort tot de nachtschadefamilie, net als de tomaat, paprika en tabak. De aardappel is een plant die in ondergrondse knollen een energievoorraad in de vorm van zetmeel aanlegt. Het zetmeel slaat de plant op in voor de mens eetbare stengelknollen, die net als de plant zelf aardappelen of aardappels worden genoemd. De aardappel is wereldwijd het belangrijkste voedselgewas na rijst, tarwe en mais.

De aardappel komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika, maar is in veel Europese landen sinds de 16e eeuw een van de basisvoedingsmiddelen. In vele landen, waaronder Nederland en België, wordt de aardappel gezien als maaltijddrager. In andere landen telt hij mee als groentesoort.
Dat weet ik wel hoor (duh); maar feit is: het is een groente.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 06:54   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat weet ik wel hoor (duh); maar feit is: het is een groente.
Daar is niet iedereen het mee eens.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 07:06   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.gezondheid.be/index.cfm?...t&art_id=17310


TV-kok en zelfverklaarde voedingsdeskundige Pascale Naessens lanceerde een oproep aan consumenten om in plaats van aardappelen of pasta meer groenten te eisen op restaurant. De oproep om meer groenten op het menu te zetten is terecht. We eten nu eenmaal te weinig groenten, en zeker in restaurants worden vaak veel te weinig groenten geserveerd. Maar de suggestie dat we aardappelen en pasta maar beter aan de kant laten, is dan weer niet terecht.
Aardappelen, pasta en brood zijn een basisonderdeel van een gezonde en evenwichtige voeding. Het zijn ten eerste belangrijke bronnen van samengestelde of complexe koolhydraten (vooral zetmeel) die onze voornaamste energieleveranciers zijn. Bovendien bevatten aardappelen en volkoren brood, en in mindere mate (volkoren) deegwaren en (bruine) rijst, ook voedingsvezels, vitamines en mineralen.

De Hoge Gezondheidsraad raadt aan dat minstens 55% van de dagelijkse energie-inname zou bestaan uit koolhydraten, en dan hoofdzakelijk samengestelde koolhydraten, en maximaal 30% vet. Nu is dat vaak het omgekeerde. Dat betekent concreet dat we dagelijks gemiddeld vier ?* vijf gekookte of gestoomde aardappelen (210 tot 350 g) of ongeveer 200 g gekookte deegwaren of rijst, en 5 tot 12 sneden brood (175 tot 420 g) moeten eten, afhankelijk van leeftijd, gewicht, geslacht en fysieke activiteit.
Aardappelen en pasta leveren veel voedingsstoffen en bevatten in verhouding tot hun volume en gewicht weinig calorieën. Maar dat geldt niet voor de vetrijke aardappelvarianten zoals frieten, kroketten, puree of aardappelgratin. Niet de pasta en de aardappelen (of het brood) maken dik, maar de bereidingswijze (200 g gekookte aardappelen bevatten bijvoorbeeld slechts 152 kcal en 0 g vet, een zakje frieten van 200 g bevat bijna 5 keer meer energie, nl. 686 kcal en 42 g vet), de sausen die we erbij serveren (een schep mayonaise van 20 g bevat 150 kcal en 18 g vet ) of de toespijs die we erop smeren.
Ook de populaire idee dat koolhydraatrijke voedingswaren, zoals aardappelen of brood, beter niet gecombineerd worden met vet- of eiwitrijke producten zoals vis of vlees, is wetenschappelijk nauwelijks onderbouwd.
Pascale Naessens.... o nee stop. Gecomplexeerd ex-anorexia-boulimie geval dat nu de gezondheidscoach/voedingsdeskundige uithangt. Heb zo eens haar kookboeken opengeslagen... Bakt met olijfolie, raadt het ten stelligste aan (lol) ... tja, dan stopt het he.....

+ al die groenten die men volgens haar op het dagelijks menu zou dienen te zetten... overvloed schaadt altijd, om het nog niet over het surplus aan pesticiden te hebben dat men zo binnenspeelt. Sorry hoor, maar not my thing.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 18:42   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik lust echt geen koffie; ik eet noch drink iets tot ongeveer 10u - 10u 30.
Hier wordt er bij het opstaan wel beslist wat we als warme maaltijd gaan eten.
Ik ook niet , en ik mag het ook niet meer drinken !!
Aangaande Frisdrank:
Cola light , cola light cherry , cola light orange , cola zero light , cola light whatever ,
diet coke , en eender welke light frisdrank !! Ik drink zowat nog liever mijn eigen water !!
Trouwens , ik drink al een hele tijd zelfs geheel geen cola meer !!!!
Ik mis het zelfs niet !!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Regelmatig eten werkt zelfs op je gemoed.
Daarmee dat ik dagelijks zo slechtgezind ben !!



Tegenwoordig:
Ik eet gewoonlijk nooit voor 12h00 , avond tussen 18h00 & 0h00 ,
https://forum.politics.be/search.php...threadid=40239
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 21:22   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier staat het eten ook altijd klaar, het enige dat ik moet doen is:
- De patatten schillen en koken
- Het vlees braden
- De groenten ...
Ik eet zeer weinig patatten. Dat is iets wat bij ons amper met 3 stuks tegelijk gekocht wordt en dat is voor een ganse maand. Zeer uitzonderlijk en weinig. Frieten totaal niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2020, 22:17   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn ontbijt beperkt zich tot veel koffie en nicotine op m'n terras.
's middags iets met brood, pistolékes, sandwiches met veel soep.
's avonds warm. Wat op tafel komt wordt zo rond 16 uur beslist.
Nicotine??? Nicotine is dusdanig giftig dat het ook als basis voor verschillende insecticides gebruikt wordt.
Het ochtendmaal begint bij ons altijd met een bord vers fruit. Daarna volgt het eigenlijke ontbijt. Bij het grootste deel van de bevolking is de overtuiging dat fruit na een maaltijd moet gegeten worden. Totaal verkeerd.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 25 oktober 2020 om 22:18.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 08:20   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er gaat niets boven “a good english breakfast”. Tijdig en en matig eten ‘s avonds zorgt voor een betere slaap.
't zal wel zijn. Als je dat binnen hebt kan je verder tot 17.00 uur.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 08:55   #39
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Noten zijn nochtans ook heel calorierijk, maar waarschijnlijk zullen chips dat nog meer zijn.
Noten zijn heel calorierijk maar geven wel een meer verzadigd gevoel. Je zal ook niet snel terug honger krijgen.

Dat probleem heb je wel met chips.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 08:57   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn ontbijt beperkt zich tot veel koffie en nicotine op m'n terras.
's middags iets met brood, pistolékes, sandwiches met veel soep.
's avonds warm. Wat op tafel komt wordt zo rond 16 uur beslist.
In een topic dat over gezondheid gaat, heb je aan zo'n bijdrage natuurlijk niet veel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be