Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2010, 18:19   #3841
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Beter uitzien en meer gewicht.
Dat suiker, glas en zand erop spuiten is het minste nog.

Zo zijn er bij die PREVENTIEF (dus ook al hebben ze geen beestjes) met zeer kankerverwekkende pesticiden werken.
Tja, de opbrengst komt in gevaar he, persoonlijk heb ik al kweken gehad vol met spint en er niets aan gedaan. Het nadeel is wel dat de opbrengst erg omlaag gaat, maar wanneer je de temperatuur laag houdt kunnen die beesten niet florenen, natuurlijk komt dit de oogst niet ten goede, maar ik beaam gewoon dat preventief tewerk gaan met zulke pesticiden zwaar overdreven is. Die planten zijn uiterst sterk en slagen er zelfs in vriestemperaturen te weerstaan. Ik heb planten die een maand in het donker hebben gestaan en het gewoon overleven ( ik experimenteer graag), zelfs temperaturen tot min 10 weerstaan (weliswaar dat mijn lamp dan s'nachts brandde).
Citaat:
Mss beseffen ze dat maar al te goed en doen ze het net daarom.
Zodat ze tegen de mensen kunnen zeggen: "zie je wel, drugs zijn slecht".
Dat geloof ik niet, volgens mij komt dit eerder voort uit onwetendheid en de aard van thc. Het effect van thc is voor elke mens anders, de meeste mensen zullen bij regelmatig gebruik nooit echt last ondervinden, maar voor sommigen is het iets waar ze echt wel beter afblijven. Het is frappant dat mensen die zwak in hun schoenen staan, zwaar kunnen lijden onder deze drug. Dit komt omdat de verslaving volledig psychisch is, maar bij een verkeerde ingesteldheid verdraait hardnekkig. Een verbod tot 18 jaar lijkt mij dan ook noodzakelijk, aangezien het verslavend effect voor pubers hierdoor vrij groot is.
Citaat:

High en stoned, twee verschillende dingen
Sativa (haze bv) = high
Indica (northern lights bv) = stoned
jaja, maar dit geld alleen als je puur rookt en dat is iets wat maanr weinigen doen.
Citaat:
Maarja, met al die hybrides is het moeilijk nog een 100% van iet te vinden.
Tis allemaal indica/sativa mix tegenwoordig.
Fijn dat je voor je bio gaat btw, beste keuze.
lol ik zou eigenlijk nooit bio kopen, op een vreemde manier vindt ik die bio-wietjes (wat je trouwens niet vindt aan de grensstreek) die ze verkopen maar niks.
Citaat:

Ach, plagron is nu wel een mekka voor de organische teler, vind ik persoonlijk.
Dat is letterlijk een mekka geworden Plagron.
Ook voor mineraalvoeders en hydrotelers, coco's, aarde, gewoon alles.
hahaa misschien is het dat wat ik aan bio maar niks vindt, een inginieur in de chemie vertelde me ooit dat natuurlijkestoffen niet zoveel verschillen van chemische, uiteindelijk zijn het toevoegingen. persoonlijk hou ik meer van de menselijke selectie van planten voor problemen i.p.v. de planten te stutten met allerhande hulpmiddeltjes.
Citaat:
Nu vind ik persoonlijk wat van die "commerce" in aanbod te hebben heel handig bij tekorten.
Laat me wel duidelijk stellen, ik teel niet.
Het is niet omdat je kweekt dat je altijd iets hebt, nu heb ik omwille van verbouwingen mijn kast moeten opbreken en zal ik maar ten vroegste een oogst hebben over zeven maanden. Toch ben ik niet van zin om iets te kopen, zou ik dat wel doen zou dit voor mij een indicatie zijn dat ik niet overweg kan met deze drug en dus beter stop, hoewel dat een mens goed kan funktioneren wanneer hij een zeer zware gebruiker is. Zo heb ik alle examens in mijn hogere studies stoned afgelegd. Eigenlijk is dat best wel grappig hoe je voor jezelf kan bepalen hoe je omgaat met deze drug. Ooit had ik mezelf de wet gesteld dat ik zou stoppen wanneer ik mijn werk eronder zou lijden....gevolg, ik heb de neiging om heel hard te werken wanneer ik stoned ben. Wiet is een psychisch verslavende drug en daar vallen heel wat voordelige trukjes mee uit te halen.
Citaat:

Ja, kijk. Van mij mogen ze represseren op straat.
Maar ik vind toch dat ik binnenin mijn eigen muren moet kunnen doen en laten wat ik wil. Zolang ik voor een ander geen overlast veroorzaak, moet dat een fundamenteel MENSENRECHT zijn.
Stop een agressieve kloot een joint in zijn handen en hij wordt zo mak als een lammetje, maar laat zich tegelijkertijd niet opzijzetten in tegenstelling tot heroine(tenzij de agressie voortkomt uit een andere drug uiteraard). Ik begrijp echt niet wat het voordeel is van een verbod....weet je , ik ben eveneens roker en weet dat enkele maanden mijn sigaret laten echt fucked is, terwijl wiet mij dit probleem niet geeft. Ik geef toe, de wereld ziet er anders uit wanneer je stoned ben, maar stoned kun je bepaalde zaken wel veel beter relativeren en kan je agressie volledig omvormen tot begrip. Dus zo negatief is dit nu ook niet.
Ik rookte in bepaalde periodes 25 gr per week (dus erg veel) en toch kon ik toen even goed funktioneren als nu, nooit heb ik mij door hoge consumtie nog maar ziek gevoeld of belemmerd in de uitvoering van mijn taken en dit in tegenstelling tot alcohol. Wie teveel heeft gerookt....valt in slaap voor hij teveel heeft gerookt.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 20:09   #3842
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Tja, de opbrengst komt in gevaar he, persoonlijk heb ik al kweken gehad vol met spint en er niets aan gedaan. Het nadeel is wel dat de opbrengst erg omlaag gaat, maar wanneer je de temperatuur laag houdt kunnen die beesten niet florenen, natuurlijk komt dit de oogst niet ten goede, maar ik beaam gewoon dat preventief tewerk gaan met zulke pesticiden zwaar overdreven is. Die planten zijn uiterst sterk en slagen er zelfs in vriestemperaturen te weerstaan. Ik heb planten die een maand in het donker hebben gestaan en het gewoon overleven ( ik experimenteer graag), zelfs temperaturen tot min 10 weerstaan (weliswaar dat mijn lamp dan s'nachts brandde).
Ge kon ook roofmijt uitgezet hebben. Als ze de spint opgegeten hebben, eten ze mekaar op. Lieveheersbeestjes helpen ook (matig).
Min tien zou ik nooit riskeren, maar als ze buiten aan koude omstandigheden komen te staan durven sommige soorten wel eens purper uitslaan.

Wel sjiek hoe ze nu al verschillende pheno's hebben waarvan 3 tot 6 op 10 purper uitslaan.

Iedereen experimenteert zoveel En zo groeit de passie onderling de botanische farmers van het groen.

Citaat:
Dat geloof ik niet, volgens mij komt dit eerder voort uit onwetendheid en de aard van thc. Het effect van thc is voor elke mens anders, de meeste mensen zullen bij regelmatig gebruik nooit echt last ondervinden, maar voor sommigen is het iets waar ze echt wel beter afblijven. Het is frappant dat mensen die zwak in hun schoenen staan, zwaar kunnen lijden onder deze drug. Dit komt omdat de verslaving volledig psychisch is, maar bij een verkeerde ingesteldheid verdraait hardnekkig. Een verbod tot 18 jaar lijkt mij dan ook noodzakelijk, aangezien het verslavend effect voor pubers hierdoor vrij groot is.
Akkoord. Maar alles is toch maar met een incorrecte en overdreven propaganda campagne op halte gebracht. Angst wordt gezaaid, maar moet geen leiddraad zijn.
Al bij al, ik ga akkoord dat er wel degelijk een richtlijn moet zijn zodat de minderjarigen er niet via de "legale" weg kan aankomen.
Dit zou overigens ook voor alcohol moeten gelden in mijn opinie.
Citaat:
jaja, maar dit geld alleen als je puur rookt en dat is iets wat maanr weinigen doen.
Bwa dat weet ik zo niet. Bij een indica wordt je echt body stoned, tegenover goeie haze word je zo lekker uphigh van, enfin... dat is relatief want als ge sommige haze zo lang over datum trekt kan ze u wel eens pakken in het onverwachtse moment.

Citaat:
lol ik zou eigenlijk nooit bio kopen, op een vreemde manier vindt ik die bio-wietjes (wat je trouwens niet vindt aan de grensstreek) die ze verkopen maar niks.
U zei: "Ik gebruik geen toevoegingen met uitzondering van andere planten, beesten en soms wat extra suikers. "
Is dat dan niet bio?

Citaat:
hahaa misschien is het dat wat ik aan bio maar niks vindt, een inginieur in de chemie vertelde me ooit dat natuurlijkestoffen niet zoveel verschillen van chemische, uiteindelijk zijn het toevoegingen. persoonlijk hou ik meer van de menselijke selectie van planten voor problemen i.p.v. de planten te stutten met allerhande hulpmiddeltjes.
Als gij wormenmest door uw aarde mengt, dan zijt ge toch bio bezig?

Zowiezo ben ik van mening dat ge ze beter een steuntje in de rug geeft.
Ze gaan zich niet optimaal kunnen ontwikkelen in potgrond en water alleen.

Essentiele bouwstoffen geeft ge ze toch best mee?

Citaat:
Het is niet omdat je kweekt dat je altijd iets hebt, nu heb ik omwille van verbouwingen mijn kast moeten opbreken en zal ik maar ten vroegste een oogst hebben over zeven maanden. Toch ben ik niet van zin om iets te kopen, zou ik dat wel doen zou dit voor mij een indicatie zijn dat ik niet overweg kan met deze drug en dus beter stop, hoewel dat een mens goed kan funktioneren wanneer hij een zeer zware gebruiker is.
Zeven maand? Toch tamelijk lang hoor.
Mahja indoor en outdoor zijn twee verschillende dingen, (tenzij ge buiten verduisterd mah dan nog)
Buiten ist maar ene keer lente, zomer en herfst in het jaar.
Binnen manipuleer je dat en kan je dus full continu oogsten
(enfin, tot net op tijd voor de voorraad op is)

Citaat:
Zo heb ik alle examens in mijn hogere studies stoned afgelegd. Eigenlijk is dat best wel grappig hoe je voor jezelf kan bepalen hoe je omgaat met deze drug. Ooit had ik mezelf de wet gesteld dat ik zou stoppen wanneer ik mijn werk eronder zou lijden....gevolg, ik heb de neiging om heel hard te werken wanneer ik stoned ben. Wiet is een psychisch verslavende drug en daar vallen heel wat voordelige trukjes mee uit te halen.
Tjah, voor mij is dat een anti stress middel.
Gewoon relax, het moment heiligen... de ultieme status van rust..
En ja, inspiratie tot positiviteit.

Citaat:
Stop een agressieve kloot een joint in zijn handen en hij wordt zo mak als een lammetje, maar laat zich tegelijkertijd niet opzijzetten in tegenstelling tot heroine(tenzij de agressie voortkomt uit een andere drug uiteraard). Ik begrijp echt niet wat het voordeel is van een verbod....weet je , ik ben eveneens roker en weet dat enkele maanden mijn sigaret laten echt fucked is, terwijl wiet mij dit probleem niet geeft. Ik geef toe, de wereld ziet er anders uit wanneer je stoned ben, maar stoned kun je bepaalde zaken wel veel beter relativeren en kan je agressie volledig omvormen tot begrip. Dus zo negatief is dit nu ook niet.
Ik rookte in bepaalde periodes 25 gr per week (dus erg veel) en toch kon ik toen even goed funktioneren als nu, nooit heb ik mij door hoge consumtie nog maar ziek gevoeld of belemmerd in de uitvoering van mijn taken en dit in tegenstelling tot alcohol. Wie teveel heeft gerookt....valt in slaap voor hij teveel heeft gerookt.
True, compleet waar
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 15:21   #3843
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Uit een artikel gegrepen:

EUROPE KNOWS THAT DRUG PROHIBITION IS A FAILURE – NOW IT SHOULD ACT UPON THAT KNOWLEDGE

The report was published on 10 March 2009. Its conclusions proved the rationale of drug prohibition – as a tool to reduce production, distribution and consumption of “controlled” drugs – to be false. According to the report, control efforts have minimal effects on the global illegal drugs market, the annual value of which is estimated at 300 billion US dollars. At the same time prohibition is a major cause of the increase in violence, corruption, environmental and health damage. These problems are responsible for the death, disease and serious deterioration of life standards of millions of people, consumers, their surroundings and society at large.

Therefore the Public Hearing will call upon European Union institutions to discuss alternative ways to control drugs. Drug policy can be humane, just and effective.

WHEN: 23 February 2010, from 10.00 to 16.00

WHERE: European Parliament, Brussels, Room A1E-3


http://www.encod.org/info/EUROPE-KNO...OHIBITION.html
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 15:37   #3844
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

In ieder geval kan ik op mijn werk mijn biezen pakken als ik jointjes zou roken..nultolerantie + intern controlesysteem
En ik vind dat normaal, alcohol nuttigen of andere beinvloedende middelen gebruiken,zijn daar verboden om verstaanbare redenen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2010, 11:53   #3845
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

http://www1.voanews.com/english/news...-88923322.html
Ayahuasca is onderworpen aan een nieuw medisch onderzoek. Volgens de wereldgezondheidsadministratie heeft deze in combinatie met andere planten de eigenschappen drugsverslavingen (incl alcohol) te behandelen. Evenals parasieten in het lichaam te elimineren.
Ayahuasca is een potente oraal opneembare bron van DMT verwerkt in een brouwsel/thee.
De aanwijzingen zijn nog sterker dat deze thee helende eigenschappen heeft voor kanker, tumors, malaria en veel meer.
Dit komt sterk overeen met verhalen van zieke mensen die afzakte tot Zuid Amerika om zich te richten tot een Sjamaan en de plantenwereld en genezen terugkwamen. Daar de Westerse medische zorg geen oplossing bood.

Leuk dat er weer wat stof opgewaaid wordt
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 12:32   #3846
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
http://www1.voanews.com/english/news...-88923322.html

De aanwijzingen zijn nog sterker dat deze thee helende eigenschappen heeft voor kanker, tumors, malaria en veel meer.
Dit komt sterk overeen met verhalen van zieke mensen die afzakte tot Zuid Amerika om zich te richten tot een Sjamaan en de plantenwereld en genezen terugkwamen. Daar de Westerse medische zorg geen oplossing bood.
dus ofwel zal thee verboden worden ofwel zal dit middel geridiculiseerd worden.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 14:32   #3847
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dus ofwel zal thee verboden worden ofwel zal dit middel geridiculiseerd worden.
Dien Thee staat immers al reeds een halve eeuw op de verboden lijst in de Westerse wereld

In Zuid Amerika hebben sommige "kerken" moeten vechten om bepaalde plantensoorten in bezit te mogen blijven hebben. Planten die al millennia lang onderdeel uitmaken van hun cultuur. Ze hebben daar echt redelijk wat moeite voor moete doen om die te mogen behouden.

Dit middel ridiculiseren is uit den bozen. Vooral als men niet uit eigen ervaring praat.
Dat Ayahuasca duizendtal mensen "geheeld" heeft, is echter al lang geen nieuws meer. Hier wel, maar lang niet voor iedereen.
Het kan wel gevaarlijk/giftig worden als je niet gevast hebt, bepaalde voedingstoffen worden giftig bij het innemen hiervan. Dit omdat ze er meestal met zwaardere MAOi (Monoamine oxidase inhibitor) werken.
Uw bloed pakt lang niet alles op van voedsel, gelukkig maar. Maar met MAOi zet je dat helemaal in gang. Het is ook dankzij de MAOi dat de thee psychedelische effecten krijgen.

Laat me hier wel degelijk aan toevoegen, dien "thee" maakt u wel eerst enorm ziek. Ik heb eigenlijk nooit iemand geweten waar het zonder "struggle" is gegaan.
Zowiezo geen party drug, noch voor de doorsnee roeszoekende westerling.
Wel een millennia oude traditie ... iets heel oud en mystiek.

Ik vind het knap dat we zulke dingen dan lezen. Het is aan onderzoek onderworpen met de middelen van nu, en het lijkt haar reputatie eer aan te doen. Dit is dan ook drugs, en dan vraag ik me af...

"Eindelijk waarheid over het drugsbeleid". Maar wiens waarheid dan? (6) ^^
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 07:37   #3848
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

‘Brabantse jeugd over op harddrugs’ na sluiten coffeeshops"
Het gebruik van harddrugs onder jongeren in de regio Bergen op Zoom en Roosendaal is sterk gestegen, net als de illegale handel in drugs. Dit meldt Spitsnieuws vandaag op basis van het nog vertrouwelijke onderzoek ‘Daadkrachtig Drugsbeleid’.
http://www.voc-nederland.org/2010/08...n-coffeeshops/

"Een andere conclusie, die je tussen de regels door kan trekken is, dat er weldegelijk een verschuiving van overlast naar andere regiogemeente heeft plaatsgevonden, overigens niet naar alle gemeenten. In Etten-Leur valt dit gelukkig mee.

Zorgelijk is, dat drugsgebruik steeds jonger plaatsvindt en dat de overstap naar harddrugs dan ook makkelijker wordt gezet. Dat is natuurlijk niet vreemd, omdat die handel in de illegaliteit plaatsvindt en juist dat moet bestreden worden vindt ook het rapport.
http://www.d66etten-leur.nl/site/fra...ar-op-de-plank

Me dunkt dat het steeds duidelijker wordt wat de nefaste gevolgen zijn van het verbod.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 11:21   #3849
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
‘Brabantse jeugd over op harddrugs’ na sluiten coffeeshops"
Het gebruik van harddrugs onder jongeren in de regio Bergen op Zoom en Roosendaal is sterk gestegen, net als de illegale handel in drugs. Dit meldt Spitsnieuws vandaag op basis van het nog vertrouwelijke onderzoek ‘Daadkrachtig Drugsbeleid’.
http://www.voc-nederland.org/2010/08...n-coffeeshops/

"Een andere conclusie, die je tussen de regels door kan trekken is, dat er weldegelijk een verschuiving van overlast naar andere regiogemeente heeft plaatsgevonden, overigens niet naar alle gemeenten. In Etten-Leur valt dit gelukkig mee.

Zorgelijk is, dat drugsgebruik steeds jonger plaatsvindt en dat de overstap naar harddrugs dan ook makkelijker wordt gezet. Dat is natuurlijk niet vreemd, omdat die handel in de illegaliteit plaatsvindt en juist dat moet bestreden worden vindt ook het rapport.
http://www.d66etten-leur.nl/site/fra...ar-op-de-plank

Me dunkt dat het steeds duidelijker wordt wat de nefaste gevolgen zijn van het verbod.

Ieder eerlijk, redelijk mens wist dit...
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 12:04   #3850
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ieder eerlijk, redelijk mens wist dit...
Ja; maar niet ieder redelijk mens wil dit eerlijk toegeven. Integendeel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 13:58   #3851
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ieder eerlijk, redelijk mens wist dit...
Logisch..eerst de jeugd verslaafd/verlekkert maken aan/op bier en wijn, om dan de café sluiten en later vast te stellen dat ze aan de whisky zitten ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 15:45   #3852
Spiritus
Burger
 
Spiritus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorstanders van liberalisering van sommige illegale drugs (softdrugs . grote diskussie..) in Vlaanderen hebben altijd geschermd met de "goede" gevolgen van het ekstreme gedoogbeleid bij onze Noorderburen.

Nu komt de waarheid aan het licht. Laat, zeer laat, maar afijn, beter laat dan nooit.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Vuile brol, daar moet je niet teveel mee te koop lopen, want dat vreekt zich toch tegen jou.

Zelfs wie thuis zijn illegaal spul rookt, moet bestendig in gedachten blijven behouden door een strafwetgeving dat hij niet goed bezig is. Maar voor die kiekens mag er gedoogbeleid blijven. Als ze zelf hun eigen bloempotteke kweken.

Gebruikers op straat of in publieke aangelegenheden, gebruikers die anderen aanzetten, gebruikers die in de buurt van jongeren rondhangen, onder invloed rijden: stevig aanpakken.

Dealers en anderen die grof geld verdienen: jail. Duurtijd: uitgedrukt in jaren.


link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Waarheid? Voor een bekrompen, onwetend moeial misschien

en alleen al het feit dat het over CDA gaat, is al genoeg om dit alles te negeren.
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 13:14   #3853
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Logisch..eerst de jeugd verslaafd/verlekkert maken aan/op bier en wijn, om dan de café sluiten en later vast te stellen dat ze aan de whisky zitten ?

dit zijn idd de logische gevolgen van onze huidige maatstaf. We doen alsof harddrug gebruik in onze cultuur zit (op zich niks verkeerd mee hoor) en doen alsof softdrugs veel gevaarlijker zijn...? Puur absurdisme, dit gaat enkel uit van mensen die voordeel halen uit het feit dat velen harddrugs gebruiken en niet willen dat we op veiliger manieren ons uitleven (en uw uitleven is gezond en zeer nodig op regelmatige basis).
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 20:13   #3854
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En als we gratis illegale drugs gaan uitdelen, dan is er nog minder kriminaliteit.


Moet ik het nog eens herhalen: de Hollanders hebben al die zever-argumenten meer dan 20 jaar volgehouden en uitgeprobeerd.
Ze erkennen nu dat ze dik verkeerd zaten.
MIS! Het CDA, en dat is dus 1 partij geeft aan dat ze verkeerd zaten, samen met nog een paar andere 'drukkingsgroepen'; tiens heeft die partij nu net niet op de vorige verkiezingen zwaar op hun gezicht gekregen?
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 20:36   #3855
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Het VOC Nederland vraagt dan ook terecht dat het parlement na 2,5jaar uitstel eindelijk het debat zou voeren over het drugsbeleid.

"Een VOC-delegatie heeft op maandag 30 augustus een oproep aan Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet gedaan om na 2½ jaar uitstel eindelijk te debatteren over het cannabisbeleid. Rond 11.15 uur hamerde VOC-er Joep Oomen de brief aan de achterdeur van het Tweede Kamer gebouw in Den Haag."
http://www.voc-nederland.org/2010/08...het-parlement/

De brief die aan de achterdeur werd gehamerd.
http://www.voc-nederland.org/persber...t_30082010.pdf
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 12:37   #3856
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
LOL U bent zich er toch van bewust dat ik een man ben?
Klik eens op mijn naam in mijn onderschrift, YEAH BABY! YEAH!!!!!
Ik ben ook een man


Citaat:
Tuurlijk hebt ge uitzonderingen. Ik ken er genoeg die er sporadisch (hard) gebruik aan overgehouden hebben, vooral bij cocaïne. Opvallend dat er maar héél weinig zijn die effectief na cocaïne gebruik geheelonthouder worden van cocaïne. Geef nu zelf toe?
http://www.encod.org/info/COCAINE-HO...-STRAFWET.html

Citaat:
U bent mij echter nog wel heel veel van wetenschappelijke ondersteuning verschuldigd gebaseerd op enkele van uw uitspraken
Volledig waar, ik heb me echter helaas een tijdje van het strijdtoneel moeten verwijderen. Maar nu ben ik weer terug! Er is wel veel in te halen

Citaat:
EIGENLIJK NIET ZO GROOT??? lol komaan man....
Al eens een hero junk in een studentenkamer achter den hoek van de rooseveltplaats zijn interieur door het raam zien smijten?
Geloof mij, ik denk dat zonder uwen heroïne vallen heel veel pijn doet in elke vorm van het woord.
De FYSISCHE afhankelijkheid is inderdaad niet zo groot. Fysieke ontwenning van alcohol, benzodiazepines of barbituraten is veel en veel erger. Van die laatste twee kunt ge zelfs sterven als ge als verslaafde onmiddellijk stopt.
De PSYCHOLOGISCHE verslaving van heroïne is inderdaad wel fenomenaal groot, maar aan de andere kant:

"(05:41:15 PM) wim: in the 1996 household survey on drug abuse, 1.1 % of those polled said they had used heroin at least once
(05:41:52 PM) wim: but only 18% of that 1.1% had used it in the past year, and only 9% had used it in the past month"

(Uit "The Tipping Point").

Er zijn ook verhalen van Vietnam-soldaten die in Vietnam maanden tot jarenlang heroïne gebruikten, en eenmaal terug in Amerika perfect konden stoppen zonder al te grote problemen, op een paar % na.
Het lijkt dus eerder de omgeving en sociale situatie te zijn dan de drug zelf.

Citaat:
Een moeder bekijkt dat vanuit wat haren zoon op discotheken krijgt.
Waaronder veel minder gepassioneerde laboranten minder goede shit bijeen koken.
Het is niet omdat ik achter drugslegalisering sta dat ik daarom als ouder het moet toejuichen dat mijn kinderen aan de drugs zitten. Dat zijn twee totaal andere zaken man.

Citaat:
Gij zegt nu: ja maar als het mag kunnen we het controleren.
Ik zeg daarbij: ineens minder natuurvervuiling.
De natuurvervuiling is er nu ook al. Als het legaal geproduceerd wordt dan is het een pro bedrijf die het afval correct verwerkt enzo, in plaats van dat de tientallen liters afval gewoon ergens in een natuurgebied gedumpt worden.

Citaat:
Het grappige is, iedereen hoort vanalles op een DMT trip.
En elke heroic was in the dome.

Dus is die ervaring dan psychotisch? Wat is psychotisch in de letterlijke term eigenlijk?
De wetenschappelijke term voor "tripmiddel" is niet voor niets "psychotomimeticum".
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be