Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2019, 14:04   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als ze ze daar de doodstraf geven en effectief uitvoeren dan is dat netjes opgeruimd zonder extra kosten en miserie voor ons. Die types moeten niet komen huilen en aankloppen bij België dat wij ze moeten redden, berechten en zeker geen kost en inwoon geven tot ze hun hoofd op natuurlijke wijze neerleggen.
Zo simpel is het niet. Je zit daar in Koerdisch gebied, daar is quasi geen rechtstaat en niemand gaat hen daar een formeel proces geven. Het zijn momenteel gevangenen, en wij moeten niet dromen dat Irak en Syrië om ons plezier te doen daar massa-processen gaat voeren en gevangenissen bouwen om ons te vrijwaren van de ellende. Zal niet gebeuren...
Die gaan hun eigen IS landgenoten vonnissen en desnoods een kopje kleiner maken maar gaan heus ons probleem niet oplossen. Wie dat suggereert is niet ernstig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:05   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dus anderen moeten onze problemen oplossen?
Blijkbaar geloven er hier idd nog veel in Sinterklaas...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:11   #43
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.790
Standaard

De Koerden gaan dat alleszins niet doen. Als de Koerden op de één of andere manier tot een akkoord met Assad komen en het regime die gebieden weer gaat besturen, valt het niet uit te sluiten dat er veel doodstraffen en nog wat 'informele' terechtstellingen volgen. Maar ook daar zou ik niet te zeer op rekenen. Ten eerste zijn die gebieden tot nader order onder Koerdische controle en ten tweede zal Assad wellicht niet geneigd zijn het westen terwille te zijn. Hij zal ze eerder de grens over zetten en zeggen dat Turkije en hun westerse bondgenoten er hun plan mee moeten trekken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:14   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad!
Francken staat lijnrecht tegenover BDW.
Toevallig stond VTM op daarstraks en daar heeft Francken een deftige zendtijd gekregen waarbij hij zijn boodschap kon overdragen.

Ik vond het best 'goed' wat hij wist te vertellen.

Ook het onderwerp: de 90 milj € die M. De Block zou 'gekregen' hebben.

Of hij (Francken) lijnrecht tegenover BDW staat dat heb ik uit het interview niet kunnen afleiden of ik was teveel bezig met mijn soep die voor mijn neus stond.

p.s.

FRANCKEN OVER SYRIËSTRIJDERS: “NATIONALITEIT AFNEMEN, DAN IS HET ONS PROBLEEM NIET MEER.”

De dubbele nationaliteit had al langer geschrapt moeten worden daar het toch maar een sluipweggetje is voor zaken die niet door de beugel kunnen in de meeste gevallen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2019 om 14:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:19   #45
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Toevallig stond VTM op daarstraks en daar heeft Francken een deftige zendtijd gekregen waarbij hij zijn boodschap kon overdragen.

Ik vond het best 'goed' wat hij wist te vertellen.

Ook het onderwerp: de 90 milj € die M. De Block zou 'gekregen' hebben.

Of hij (Francken) lijnrecht tegenover BDW staat dat heb ik uit het interview niet kunnen afleiden of ik was teveel bezig met mijn soep die voor mijn neus stond.
Bizar dat men een ex-staatssecretaris voor migratie zoveel zendtijd geeft over een domein waar hij nu niks meer over te zeggen heeft. Beetje een N-VA zender aan het worden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:23   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bizar dat men een ex-staatssecretaris voor migratie zoveel zendtijd geeft over een domein waar hij nu niks meer over te zeggen heeft. Beetje een N-VA zender aan het worden.
Wel, ik begon dat op de lange duur dus ook te denken wat u daar schrijft.

Er zijn er anderen (politici) die ook veel zendtijd gekregen hebben dacht ik dus waarom Franken niet?

Ik ben het met Francken niet altijd eens maar ik kon mij wel vinden in wat hij zei ten tijde van de nieuwsuitzending.

Misschien was het: "I'll be back!!!"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:27   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bizar dat men een ex-staatssecretaris voor migratie zoveel zendtijd geeft over een domein waar hij nu niks meer over te zeggen heeft. Beetje een N-VA zender aan het worden.
Ja en voor de rest spreekt men hier dat de media links gezind zou zijn. Wat doet de mening van die ontslagnemer er dan nog toe ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:33   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo simpel is het niet. Je zit daar in Koerdisch gebied, daar is quasi geen rechtstaat en niemand gaat hen daar een formeel proces geven. Het zijn momenteel gevangenen, en wij moeten niet dromen dat Irak en Syrië om ons plezier te doen daar massa-processen gaat voeren en gevangenissen bouwen om ons te vrijwaren van de ellende. Zal niet gebeuren...
Die gaan hun eigen IS landgenoten vonnissen en desnoods een kopje kleiner maken maar gaan heus ons probleem niet oplossen. Wie dat suggereert is niet ernstig.
Je ziet, er zijn tijden dat een massamoordje meer of minder Belgie goed uitkomt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 14:55   #49
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als 'we' die 'vrijheidsstrijders' terug halen, kunnen 'we' er nog altijd hondenbrokjes van maken, en die dan exporteren; 'made in Belgium' = een kwaliteitslabel
Uitstekend marketing idee, maar dat kan alleen gebeuren na een vetmestperiode, waarbij iedereen minstens 15 kilogram aankomt. Het is wel sneu dat honden als onreine dieren worden beschouwd in de islam.

Anderzijds verdienen ook terroristen volgens onze rechtspraak een tweede of zelfs een derde kans. De bestemming tot hondenbrok gebeure dan best na de mislukte derde kans.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 17:03   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

‘Pak nationaliteit IS-strijders af, dan zijn ze ons probleem niet meer’

Citaat:
N-VA-Kamerlid Theo Francken vindt dat Belgische IS-strijders (evenals hun echtgenotes) niet welkom zijn in ons land. ‘We moeten hun nationaliteit intrekken, dan zijn ze ons probleem niet meer’, verklaart hij in het VTM Nieuws. Daarmee lijkt Francken niet op dezelfde lijn te zitten als zijn partijvoorzitter, maar dat ontkent hij.
Strak plan maar het zal uit andere hoeken en kanten aardig wat tegenstand kunnen krijgen ondanks het eigenlijk de beste optie is.

Citaat:
Het beleid van zijn opvolgster Maggie De Block (Open VLD) kan hem, zoals verwacht, niet bekoren. Volgens Francken laat de Open VLD-minister ‘nu maar iedereen binnen’ en is het dus niet verwonderlijk dat ze ‘bijna 90 miljoen euro extra’ nodig heeft. ‘Dat Open VLD haar nu ineens extra geld toekent zonder het parlement daarin te kennen, terwijl ze dat bij mij altijd tegenhielden, is volgens mij niet koosjer in lopende zaken. Ik ga dat zeker verder onderzoeken.’
Daar kan ik Francken géén ongelijk in geven dat het een 'zaakje' is waar een serieus reukje aan hangt.

Zoals ik al eerder schreef zullen er nog meer lijken uit kasten & muren vallen na bepaalde onderzoeken, die onderzoeken die men best tot op het bot doet, daarom ook de uit kasten & muren vallende lijken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2019 om 17:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:05   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
OK, dit is veruit het beste, concrete plan !
Dit is pragmatisme v.d. bovenste plank !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:05   #52
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en hoelang ga je hen "in de bak" kunnen houden, denkt ge ? Veel kans dat veel van hun gepleegde misdaden, niet gaan kunnen bewezen worden. En dat allemaal terwijl gladde advocaten Walter Damen en Sven Mary toekijken.



en als ze hier enkele jaren "bak" hebben gezeten, komen ze er "clean & proper gewassen" uit ???



het probleem is hoelang je hen in die Belgische gevangenis gaat (kunnen) houden.
Hoe lang ze in de bak zullen zitten kun je natuurlijk oplossen door ze zomaar, zonder ze op te pakken, hier hun gang laat gaan en voor aanslagen zorgen! Is het dat wat je wilde?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:14   #53
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaja dat liedje kennen we. Dat is zoals Francken. Die liet criminelen terug vrij. Niet verwonderlijk dat hij fors gedaald is in populariteit.

"Francken liet 32 sans-papiers met strafblad vrij."
(De morgen, September 2018)

Neen, voormalig IS-strijders mogen nooit meer in België worden toegelaten. Zowel de vrouwen als de mannen. De kinderen tot een zekere leeftijd, ja daar kunnen we een uitzondering voor maken. Op voorwaarde echter dat ze degelijk kunnen worden opgevangen (lees: in een goed milieu).


De Wever is een kazakdraaier. Die de boel constant verneukt. De Wever indertijd:
" De Wever over Syrië-strijders: “Ik hoop dat ze nooit meer terugkomen" ".

Moet er nog zand zijn?
En wat begrijp je niet aan die zin?
Hij "hoopt" dat ze niet terugkomen. Maar hij weet dat ze kunnen terugkomen als ze er zin in hebben, en zonder onze toelating te vragen!
Dus meteen de bak in ipv eerst vrij, want we weten het niet, hier te laten rondlopen!
Er is maar een enkele oplossing voor dat gespuis: de doodstraf en die uitvoeren ook! Of anders moet ons klote-Europa ze maar ergens allemaal op een afgelegen eiland stoppen waar ze niet vanaf kunnen. Nu en dan wat voedsel droppen en wat messen dat ze elkaar van kant kunnen maken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:15   #54
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als ze hier vrij komen gaan en staan ze ook waar ze willen met alle ellende vandien, zoals ook Francken gisteren zei, en gelijk heeft hij.

Kijk maar...…



Daarom, nooit nog 1 voet hier binnen !!
En hoe ga je ervoor zorgen dat ze hier nooit meer binnen kunnen?

Laatst gewijzigd door andev : 17 februari 2019 om 18:30.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:22   #55
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dan als de Belgen daar vrij komen? Mogen ze dan niet meer komen naar hun sociale woning in Belgie?
Hun sociale woningen zullen ondertussen toch vol blijven zitten met hun familie en hun georganiseerde kinderkweek! Straks de nieuwe jihadisten, want daarvoor komt dat gespuis op de wereld... Moet van Allah!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:27   #56
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bizar dat men een ex-staatssecretaris voor migratie zoveel zendtijd geeft over een domein waar hij nu niks meer over te zeggen heeft. Beetje een N-VA zender aan het worden.
Misschien omdat die voorlopig ex-staatssecretaris er het meest van gebakken heeft de laatste jaren, en van plan is dat verder te doen zodra het kan!
Het "beleid" van Maggie mag er ook wezen! Nog meer miljoenen belastinggeld uittrekken om die verder ongestoord binnenstromende smeerlapperij, ook genoemd "oorlogsvluchtelingen" vlugger ten dienste te zijn!
De werkzekerheid van de mensensmokkelaars is verzekerd!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:30   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien omdat die voorlopig ex-staatssecretaris er het meest van gebakken heeft de laatste jaren, en van plan is dat verder te doen zodra het kan!
Het "beleid" van Maggie mag er ook wezen! Nog meer miljoenen belastinggeld uittrekken om die verder ongestoord binnenstromende smeerlapperij, ook genoemd "oorlogsvluchtelingen" vlugger ten dienste te zijn!
De werkzekerheid van de mensensmokkelaars is verzekerd!
Hopelijk heeft Theo na de verkiezingen opnieuw dezelfde job. Niemand deed het beter dan hij !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:40   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe lang ze in de bak zullen zitten kun je natuurlijk oplossen door ze zomaar, zonder ze op te pakken, hier hun gang laat gaan en voor aanslagen zorgen! Is het dat wat je wilde?
Stel je zo niet aan, zich afvragen hoelang men ze in de cel kan houden, is een terechte vraag.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 18:53   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tuurlijk verhoogt dat de veiligheid van Europa. in de gevangenis kunnen ze geen aanslagen plegen, in vrijheid wel.
Hoe lang dacht u zo voordat die jihadisten niet meer in Belgische gevangenissen zitten maar een leefloon krijgen? En natuurlijk moeten die processen overgedaan worden waarbij er zowiezo al een deel vrij komt wegens gebrek aan hier verkrijgbaar bewijs. Het is gewoon absurd om te denken dat het importeren van die geradicaliseerden iets met de veiligheid te maken heeft van de Belgen. Dat is regelrecht volksbedrog.

In feite vroeg de VS ons om wat extremisten te stimuleren om naar Syrië te gaan en nu willen ze dat we die 'assets' terug nemen. Maar dat mag niet te openlijk gezegd worden. Dat is staatsveiligheids en NATO niveau. Dat ontsnapt aan democratische controle. Als de order gegeven is dienen de politici de bevolking warm te maken voor het idee. Francken beseft uit ervaring hoe absurd het veiligheidsargument is maar zijn baas in de partij weet wie zijn daddy's zijn en het is niet Francken die de beslissing zal nemen.

Francien weet dat deradicalisatie een illusie is. Binnen de kortste keren staan die jihadisten hier dus op straat. Zo zal dat aflopen. En dat weer men in Brussel maar al te goed. Ik zie de Belgische politieke kaste hoogstens morren maar uiteindelijk gehoorzamen. Dat ze ons komen beliegen over hoe de vork echt in de steel zit is natuurlijk verwerpelijk.

Die jihadis terug halen is ze in feite helpen. Andere gevangen Belgen in het buitenland daar trekt de Belgische staat zich ook niets van aan trouwens. Dat terughalen is een voorkeursbehandeling.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 februari 2019 om 18:56.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 19:10   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tuurlijk verhoogt dat de veiligheid van Europa. in de gevangenis kunnen ze geen aanslagen plegen, in vrijheid wel.
voor zover je "ze" in de gevangenis kan houden. Het wordt imo in de eerste plaats al geen sinecure om ze ook daadwerkelijk veroordeeld te krijgen, zeker niet als gladde advocaten zoals Walter Damen en/of Sven Mary meekijken. Het zal zeer moeilijk worden om bewijzen van bepaalde misdaden te kunnen leveren, ook al weten we dat zij die gepleegd hebben.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be