Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2017, 12:17   #81
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Amaai de Dow Jones is door het 20100 dak.

Ik nam een short positie.

Mocht hij stijgen tot 20200, dan verkoop ik nog meer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 17:36   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Reuters

Gutsy....

Ik had me niet gerealiseerd dat dit een ongewone win-win situatie was.
Een overwinning van Clinton zou ook een sterke beursstijging betekend hebben...

Ik twijfelde aan DJ 17800 kopen
Hij liep op tot 20100..
Zit je dus louter te shorten op de Dow Jones?
Geen concrete beleggingen in individuele aandelen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 19:22   #83
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zit je dus louter te shorten op de Dow Jones?
Geen concrete beleggingen in individuele aandelen?
Bij recordhoogtes ga ik short....

Welnee Short of Long, van weinig belang, van belang is winst of verlies. ik nam in december/jan voornamelijk winst op DJ (20 keer - verlies zes keer, bij ongeveer dezelde limieten, dus...)
Even checken short/long: 11 short en 15 long....



De laatste twee drie jaren ben ik alleen op volatiliteit bezig geweest op (zeer) korte termijn, van alles en nog wat. Olie, soja, forex, BME. Dax, China, noem maar op. Zeker 15 verschillende instrumenten waaronder aandelen zoals Tesla, Amazon . Twintig dertig procent schommelingen zijn zelf op korte termijn niet ongewoon. Zelfs niet bij de "luxe" aandelen zoals BMW, Daimler, ....

Dat is allemaal x100 leveraged CFD handel, Contract for difference. Posities aanhouden is vrij kostelijk (swap)

Bijna stapte ik in op Caixa in november op 1.9€ op middellange termijn (1 �* twee jaar), ik was aan het bestellen, maar had wat last met een eerste on line transactie, met de bladzijdenlange contractuele bepalingen(in het Spaans) , met de onkostenberekening, daarom twijfelde ik. Drie maand later staan ze op 3.5€. Bijna 100% stijging . Dat is unleveraged handel.
Daar kan ik evenwel niet short gaan, enkel kopen.

Ik heb geen toegang tot een bank/broker die mij aandelen laat shorten (futures en zo). Caixa laat dat niet toe....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 00:17   #84
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Amaai de Dow Jones is door het 20100 dak.

Ik nam een short positie.

Mocht hij stijgen tot 20200, dan verkoop ik nog meer.
Ik nam een kleine winst.
50€ per aandeel.

Op 20100 ga ik weer short. Laat de Dow maar recordhoogten halen, ik maak mijn winst short.



Citaat:
Dow, Nasdaq hit record highs as rally regains steam
(Reuters) - U.S. stocks were higher in later morning trading on Tuesday, with the Dow Jones Industrial Average and the Nasdaq Composite hitting record levels and the S&P 500 coming within spitting distance of yet another all-time high.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2017 om 00:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:19   #85
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bij recordhoogtes ga ik short....

Welnee Short of Long, van weinig belang, van belang is winst of verlies. ik nam in december/jan voornamelijk winst op DJ (20 keer - verlies zes keer, bij ongeveer dezelde limieten, dus...)
Even checken short/long: 11 short en 15 long....



De laatste twee drie jaren ben ik alleen op volatiliteit bezig geweest op (zeer) korte termijn, van alles en nog wat. Olie, soja, forex, BME. Dax, China, noem maar op. Zeker 15 verschillende instrumenten waaronder aandelen zoals Tesla, Amazon . Twintig dertig procent schommelingen zijn zelf op korte termijn niet ongewoon. Zelfs niet bij de "luxe" aandelen zoals BMW, Daimler, ....

Dat is allemaal x100 leveraged CFD handel, Contract for difference. Posities aanhouden is vrij kostelijk (swap)

Bijna stapte ik in op Caixa in november op 1.9€ op middellange termijn (1 �* twee jaar), ik was aan het bestellen, maar had wat last met een eerste on line transactie, met de bladzijdenlange contractuele bepalingen(in het Spaans) , met de onkostenberekening, daarom twijfelde ik. Drie maand later staan ze op 3.5€. Bijna 100% stijging . Dat is unleveraged handel.
Daar kan ik evenwel niet short gaan, enkel kopen.

Ik heb geen toegang tot een bank/broker die mij aandelen laat shorten (futures en zo). Caixa laat dat niet toe....
Je kunt dus op de index shorten zonder tussenkomst van een bank en bijgevolg ook zonder dat een bank de bij de index betrokken aandelen ter beschikking stelt. Want bij shorten op individuele aandelen is dat wel degelijk zo.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:40   #86
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt dus op de index shorten zonder tussenkomst van een bank en bijgevolg ook zonder dat een bank de bij de index betrokken aandelen ter beschikking stelt. Want bij shorten op individuele aandelen is dat wel degelijk zo.
Index of aandelen, of grondstoffen, het maakt niet uit.
Mijn London broker is Avus. (www.trading212.com). Er zijn zo legio CFD online brokers.
Het probleem is dat mijn fysieke bank, Caixa, mij enkel toelaat "valores" (waarden) AAN te kopen. Shorten kan niet. In dat geval stelt Caixa mij wel degelijk de waarden ter beschikking en enige vorm van "leverage" is er niet. Ik betaal de volle pot. En beurstaksen. Ik ben op zoek naar een bank die mij wél laat shorten. Bij CFD handel is er een leverage van 100. Ik betaal slechts 1/100ste van de prijs. Een DJ aandeel kost mij 200$IN PLAATS VAN 20000$. Er zijn geen beurstaksen. Er is enkel een spread. Maar die heeft niets te betekenen. Op een aandeel DJ van 20000$ is er een spread van 3$. Hoeveel de onkosten van een werkelijke aankoop bedragen + beurstaks weet ik niet eens, ik deed het nog nooit.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 11:58   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Index of aandelen, of grondstoffen, het maakt niet uit.
Mijn London broker is Avus. (www.trading212.com). Er zijn zo legio CFD online brokers.
Het probleem is dat mijn fysieke bank, Caixa, mij enkel toelaat "valores" (waarden) AAN te kopen. Shorten kan niet. In dat geval stelt Caixa mij wel degelijk de waarden ter beschikking en enige vorm van "leverage" is er niet. Ik betaal de volle pot. En beurstaksen. Ik ben op zoek naar een bank die mij wél laat shorten. Bij CFD handel is er een leverage van 100. Ik betaal slechts 1/100ste van de prijs. Een DJ aandeel kost mij 200$IN PLAATS VAN 20000$. Er zijn geen beurstaksen. Er is enkel een spread. Maar die heeft niets te betekenen. Op een aandeel DJ van 20000$ is er een spread van 3$. Hoeveel de onkosten van een werkelijke aankoop bedragen + beurstaks weet ik niet eens, ik deed het nog nooit.
Shorten is "not my cup of tea". Reeds vele decennia beleg ik actief in aandelen, met een lange termijn-visie (normaal minsten vijf tot zeven jaar). "Actief" impliceert voor mij regelmatig de financiële berichtgeving volgen en een fundamentele analyse van de jaarrekening van de betrokken ondernemingen. Alles bij elkaar genomen ben ik daar goed bij gevaren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 13:17   #88
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Shorten is "not my cup of tea". Reeds vele decennia beleg ik actief in aandelen, met een lange termijn-visie (normaal minsten vijf tot zeven jaar). "Actief" impliceert voor mij regelmatig de financiële berichtgeving volgen en een fundamentele analyse van de jaarrekening van de betrokken ondernemingen. Alles bij elkaar genomen ben ik daar goed bij gevaren.


Op lange termijn, waarom niet. Absoluut akkoord. Op de (hele) lange termijn heb je bijna altijd een bull market.
Maar daar wordt je niet snel van rijk (als je niet al rijk bent).


Voor mij is het te laat, ik ben te oud om dat soort winst te incasserenof om fortuin te consolideren of te rentabiliseren.. . Ik loer op snelle speculatieve windfalls. Er is continu kans genoeg.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2017 om 13:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 14:13   #89
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Deze topic gevonden en paar keren overlezen en op enkele links geduwd. Lijkt mij een leuk spelletje en ik ga eno2 wat meer moeten volgen. Misschien eens wat gaan meespelen. En als we morgen wat centen kwijt spelen dan is het maar zo. Winnen we dan is het altijd leuker. En als het meevalt kan dit mijn nieuwe hobby zijn tegen dat ik onder de palmbomen lig

Stel ik heb een budget van -laat ons zeggen- 100000 euro. Wat zou ik er mee moeten doen? Of is dat te weinig om echt te gaan spelen? Wat is dan een aanneembaar bedrag om te starten.Daar het via banken gaat moet het wel officieel geld zijn!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 14:34   #90
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze topic gevonden en paar keren overlezen en op enkele links geduwd. Lijkt mij een leuk spelletje en ik ga eno2 wat meer moeten volgen. Misschien eens wat gaan meespelen. En als we morgen wat centen kwijt spelen dan is het maar zo. Winnen we dan is het altijd leuker. En als het meevalt kan dit mijn nieuwe hobby zijn tegen dat ik onder de palmbomen lig

Stel ik heb een budget van -laat ons zeggen- 100000 euro. Wat zou ik er mee moeten doen? Of is dat te weinig om echt te gaan spelen? Wat is dan een aanneembaar bedrag om te starten.Daar het via banken gaat moet het wel officieel geld zijn!
Perfect. Meer dan genoeg. Mijn fonds is kleiner.

Na een jaar bij mij op mijn manier spelen (via een directe telefoonverbinding of je laat het mij doen) heb je gegarandeerd nog steeds dat. Een paar procent meer, een paar procent minder. Ik speculeer conservatief. Het bewaren van mijn fonds is de primaire overweging.


Ik kom in zwaarder posities terecht door in plaats van verlies te nemen, de positie (= het aantal contracten) te verdubbelen of te verdriedubbelen. Of meer. Het koersverschil wordt dan overeenkomstig kleiner.
De zaak is dat in plaats van die zwaardere positie met (relatief beperkt) verlies te moeten sluiten, ze plots grote winst gaat afwerpen. Speculeren gaat voor wat mij betreft om die windfalls. De lichtere posities leveren dat soort winst niet op.

Wat licht en zwaar is, wordt bepaald door hoeveel verlies je maximaal wil nemen per positie in verhouding tot je fonds.
Op 100000 zou dat maximum 1000 zijn......voor mij. 1%
In het begin ging ik wel tot 3%.

Als je bereid bent 50000 te verliezen kan je op een maand of twee een miljoen hebben of het kwijt zijn op die manier.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2017 om 14:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 14:54   #91
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
[/b]

Op lange termijn, waarom niet. Absoluut akkoord. Op de (hele) lange termijn heb je bijna altijd een bull market.
Maar daar wordt je niet snel van rijk (als je niet al rijk bent).


Voor mij is het te laat, ik ben te oud om dat soort winst te incasserenof om fortuin te consolideren of te rentabiliseren.. . Ik loer op snelle speculatieve windfalls. Er is continu kans genoeg.
Het hangt er maar van af wat je netto opstrijkt aan dividend en hoe groot de meerwaarde op de portefeuille bedraagt. Dat laatste is natuurlijk slechts op papier en niet in uw pocket zolang je niet effectief verkoopt. Ik volg een goed uitgewerkt systeem dat gesteund is op a) een voldoende graad van spreiding; b) een gedisciplineerd gedeeltelijk verkopen vanaf een bepaald meerwaardepercentage; c) een even gedisciplineerd volledig verkopen indien het verlies op een aandeel een bepaald percentage dreigt te overtreffen. Daardoor wordt de portefeuille regelmatig opnieuw "gebalanceerd" zodat één bepaalde waarde in de portefeuille niet dominerend wordt (ook al is het verleidelijk), want dat zou het risico té sterk vergroten.
Met dat systeem ben ik er in geslaagd om in 2016 een heel goed resultaat te halen. De Bel20 over het volledig jaar 2016 daalde ongeveer 1,5 %. Mijn portfolio steeg in meerwaarde met 16,85%. Dat haal ik natuurlijk niet elk jaar. Doorheen de jaren toch wel een goede 9 %.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 15:15   #92
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het hangt er maar van af wat je netto opstrijkt aan dividend en hoe groot de meerwaarde op de portefeuille bedraagt. Dat laatste is natuurlijk slechts op papier en niet in uw pocket zolang je niet effectief verkoopt. Ik volg een goed uitgewerkt systeem dat gesteund is op a) een voldoende graad van spreiding; b) een gedisciplineerd gedeeltelijk verkopen vanaf een bepaald meerwaardepercentage; c) een even gedisciplineerd volledig verkopen indien het verlies op een aandeel een bepaald percentage dreigt te overtreffen. Daardoor wordt de portefeuille regelmatig opnieuw "gebalanceerd" zodat één bepaalde waarde in de portefeuille niet dominerend wordt (ook al is het verleidelijk), want dat zou het risico té sterk vergroten.
Met dat systeem ben ik er in geslaagd om in 2016 een heel goed resultaat te halen. De Bel20 over het volledig jaar 2016 daalde ongeveer 1,5 %. Mijn portfolio steeg in meerwaarde met 16,85%. Dat haal ik natuurlijk niet elk jaar. Doorheen de jaren toch wel een goede 9 %.
Ja, op papier...virtuele winst. Je moet ze nog altijd nemen....En wat dan vervolgens.
Dik in orde. Spaargeld brengt niets op. Maar je doet het wel allemaal zelf. Het scheelde niet veel of ik gaf mijn fonds aan ALEX. www.alex.nl.
Ze vragen 10% op de behaalde winst.
Uiteindelijk speculeer ik liever zelf. Maar zelf investeren, daar heb ik eigenlijk de kennis niet voor. Speculeren en investeren zijn sterk verschillend.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2017 om 15:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 16:16   #93
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het hangt er maar van af wat je netto opstrijkt aan dividend .
Bij shorten op prijsindexen krijg je voortdurend de dividenden AFGETROKKEN.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 14:18   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Volgens mij is het onwaarschijnlijk dat de DJ (of Nasdaq, maar daar handel ik niet in) op zijn huidige recordhoogte nog snel veel kan stijgen.

Conclusie: ik neem bij de volgende stijging van 50 punten op 20100 weer een short. (dat
deed ik al een keer). Maar nu met het dubbel aantal contracten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 16:52   #95
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

DE mexican peso moet ook verder zakken van 20.5 naar 20. Ik zie hem tenminste niet meer stijgen.
Ik neem dus een short positie op die 2.5% daling op zeer korte termijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volgens mij is het onwaarschijnlijk dat de DJ (of Nasdaq, maar daar handel ik niet in) op zijn huidige recordhoogte nog snel veel kan stijgen.

Conclusie: ik neem bij de volgende stijging van 50 punten op 20100 weer een short. (dat
deed ik al een keer). Maar nu met het dubbel aantal contracten.
Done

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2017 om 16:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 19:15   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, op papier...virtuele winst. Je moet ze nog altijd nemen....En wat dan vervolgens.
Dik in orde. Spaargeld brengt niets op. Maar je doet het wel allemaal zelf. Het scheelde niet veel of ik gaf mijn fonds aan ALEX. www.alex.nl.
Ze vragen 10% op de behaalde winst.
Uiteindelijk speculeer ik liever zelf. Maar zelf investeren, daar heb ik eigenlijk de kennis niet voor. Speculeren en investeren zijn sterk verschillend.
Zijn jouw virtuele transacties op je simulatie website dan echt misschien ?
En al die komedie gewoon om wat mee te kunnen keuvelen, wat jargon te gebruiken en een air van kennis ter zake te kunnen simuleren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 20:50   #97
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Done
Het gaat snel. DJ Short bijverkocht op 20200$. Next Pending order short op 20300 gezet. Allemaal nieuwe hoogterecords.
Typisch voorbeeld van Top trailing shorten.

Mexicaanse peso geshort op 20.4.., winst/verlies op 0.4 distance gezet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2017 om 20:58.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 23:14   #98
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

An interesting take on what's going to happen (on the markets)
https://www.theguardian.com/business...mania-congress

Citaat:

Wall Street is making some big bets on Donald Trump. One of the biggest is that the US president can persuade Congress to unravel the Dodd-Frank Act that he believes ties the financial services industry in knots. Bank shares have carried the US stock market higher ever since Trump said it was a priority.

Another big bet is on a Trump-inspired spending spree by Congress on all manner of infrastructure projects, including the Mexican wall and on the military. This bet gets a steroid boost when traders add in the impact of huge tax cuts, albeit for the richest, trade tariffs on imports (protecting smaller US firms from competition) and a supposedly benign form of blackmail targeting major corporations that consider opening factories abroad (forcing them to locate inside the US).

All these initiatives add up to the greatest economic stimulus since Ronald Reagan blew the US federal budget in the early 1980s and sent the stock market into the stratosphere.

With what appears to be devil-may-care abandon, investors have moved their savings out of cash and into risky assets on a huge scale. The Dow Jones index of stocks soared above 20,000 a few weeks ago (it was worth 15,660 this time last year). In tandem, investors have expanded their lending to the corporate sector to embrace some of the riskiest businesses.

These are companies that are usually forced to borrow money at sky-high interest rates after analysts have looked them up and down and agreed that they are at the greatest risk of going bust. It means the bonds they issue to investors fall well below the AAA ratings given to the safest businesses. Charmingly, they are accorded junk status and their bonds are rated CCC or less.

But in the middle of a Trumpian boom, who cares about ratings? Nothing and nobody is going to go bust. There will be employment for everyone and, if there isn’t, the deregulated banks will lend struggling households and businesses some more money.

Figures this week show borrowings by CCC-rated companies have increased by two-thirds in the past year.

Trump needs to win over eight Democrats in the Senate to push through his agenda; that looks increasingly unlikely.

There will be many on Wall Street who say: what could be better than even the most conservative investors entering the $2.2tn (£1.75tn) junk bond market? Except we know that when this happens, it is a house of cards that will collapse with horrible consequences for all.

To emphasise the point, there are even early signs of junk-rated businesses using cheap lending facilities to borrow more money and use it to enrich their private equity owners, a move that evokes the worst behaviour before the 2008 crash.

Thankfully, the betting must be that only a few investors get hurt in the stampede, the reason being that Congress simply will not allow Trump to pursue his crazy spending plans and mania for deregulation.
Donald Trump's first 100 days as president – daily updates
Read more

Trump needs to win over eight Democrats in the Senate to push through his controversial agenda and that looks increasingly unlikely as he goes about his daily routine of upsetting even moderate Republicans with his attacks on the judiciary and anyone else who stands in his way.

And while he can probably secure a majority for some extra military spending and a little extra infrastructure, these things take years to result in more ships and new motorway building. So we must hope that investors rein in their search for yield and take a more sober view of the bonanza they believe lies on the horizon. It is a mirage.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 00:42   #99
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Trump tax talk lifts Wall Street to record high
Reuters
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 08:14   #100
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welnee. b.v. Jij bent een boer, die zijn oogst contractueel zal opleveren in oktober. Om niet afhankelijk te zijn van de spot price die schommelt (en die ineen kan stuiken) neem je een future aan een iets hogere prijs, die je beschermt. En waardoor de markt in contango is. Dat is de basis van de futures. De rol van de speculanten is een andere o.a. liquiditeit verschaffen. (disclaimer: ik ben geen specialist, misschien heb ik stommiteiten gezegd)
"Om niet afhankelijk te zijn van"
... is net wat ik zei.
Bestrijden van spaarders > speculanten.
Een prijs doet niks.
Een prijs is geen actieve economische entiteit.
Een prijs is een resultaat van wat entiteiten doen.
Uw "boer", en zijn futures contract "tegenpartij" (die eigenlijk eerder partner-prijsafspreker is dan tegenpartij), willen voorkomen dat spaarders > speculanten hen een hogere prijs op zouden solferen bij kopen, of lagere bij verkopen.
De rol van speculanten is wel inderdaad "liquiditeit verschaffen".
Het doel van futures is immers om hun liquiditeit te bemachtigen door hen in de prijstrend te frontrunnen.
De futures markt kan gezien worden als een gemakkelijk frontrun-middel. Gemakkelijk in de zin van het niet nodig hebben van het onderliggende (de grondstof, of intussen eender wat) om een prijs te doen stijgen.
Gewoon wat nep orders plaatsen die een prijs zo kunstmatig doen stijgen, zonder enige nood aan actuele stock van het onderliggende.

Bel de bakker en bestel 10 potten choco extra voor volgende week woensdag.
De potten choco prijsaanpasser in de telefooncentrale past de prijs nu zaterdag al aan aan die extra vraag, waardoor alle potten choco kopers tussen nu zaterdag en volgende week woensdag meer zullen betalen.
Dinsdagavond bel je de bakker opnieuw en annuleert de bestelling.
De potten choco prijsaanpasser doet dan zijn aanpassing van zaterdag teniet.
En diegenen die in die tussentijd potten choco kochten, vloeken.
En die bakker?
Die heeft natuurlijk die potten choco niet eens geproduceerd.
Want die kende de beller en de... aard van zijn bestelling, vandaar de aanhalingstekens van "tegenpartij".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be