Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2019, 15:35   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Haar standpunt is geen partijstandpunt.

Omdat zoals je misschien zult weten wij ook geen enkel binding willen met religies die hun wil willen opleggen aan de staat en zijn burgers.
Hopelijk schrappen ze haar zo snel mogelijk van de kieslijst.
Kunnen we dat ergens verifiëren, vb. op jullie website?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 16:02   #42
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kunnen we dat ergens verifiëren, vb. op jullie website?
Ook interessant: Wat is de officiele partaaistandpunt van de N-VA ivm besnijdenis bij baby's zonder medische noodzaak? Genitale verminking dus. Ik vind dat nergens in jullie programma.

https://www.n-va.be/standpunten?zoekterm=circumcisie
https://www.n-va.be/standpunten?zoekterm=besnijdenis
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 00:33   #43
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zal haar serieus nemen wanneer West-Vlaams PVDA-lijsttrekker Nathalie Eggermont zelf een vrouwenbesnijdenis laat uitvoeren bij haarzelf. Liefst uitgevoerd door een zatte Noord-Afrikaan met een roestig mes.

Dan kan ze als ervaringsdeskundige komen vertellen hoe plezant dat zoiets is.
Helemaal mee eens !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 07:53   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is zeker wel te vergelijken. We maken ook geen uitzonderingen voor vrouwenbesnijdenissen die wel lijken op die van de man in de ernstigheidsgraad.

Daarbij zijn het niet die besneden vrouwen die in opstand gekomen zijn maar mensenrechtenactivisten. Integendeel steunt meer dan 90 procent onder de besneden vrouwen de praktijk. Dus laten we culturele of religieuze gewoonten als argument aub niet prioritair stellen op kinderrechten.

Besnijdenis wat ook de ernstigheidsgraad van de verminking is een inbreuk op de lichamelijke integriteit van het kind (mensenrecht) en op de godsdienstvrijheid van het kind (mensenrecht) aangezien het kind door de besnijdenis onherroepelijk gebrandmerkt wordt tot een bepaalde religie en dus zijn vrije keuze van religie in het gedrang komt. Een opvoeding kan men nog van zich afwerpen of overwinnen, een verminking is voor het leven.

Iedereen met een beetje respect voor mensenrechten dient kinderen te beschermen tegen dit soort van praktijken. Maar dat gebeurt natuurlijk niet. De hypocrisie is torenhoog onder velen die pretenderen voorstander van mensenrechten te zijn. Ze denken dat mensenrechten en multiculturalisme en hand in hand gaan, wat het in dit geval niet doet. Of ze doen alsof besnijdenissen van jongens maar een fait divers zijn en geen voor het leven tekende dikwijls traumatische ervaring. Die ervaring wordt echter geïncorporeerd en goed gepraat door de slachtoffers en zo zet de cirkel van verminking van kinderen zich voort. Ook in zogezegde westerse 'geavanceerde' 'democratieën' waar dit een taboethema is.

Als men ooit eens filmpjes van besnijdenissen gezien heeft of het zelf heeft meegemaakt en er een open geest heeft rond weten behouden dan beseft men dat hier nog een ander recht geschonden wordt. We kunnen deze praktijk namelijk eveneens in de categorie plaatsen van 'cruel en unusual punishment'.

Als men pretendeert voorstander te zijn van mensenrechten dient men tenminste consequent te zijn en in eigen boezem durven kijken als maatschappij, voor eigen deur te keren, in plaats van het morele vingertje op te steken over praktijken waar wij hier niet veel politieke tegenstand mogen verwachten als we ze willen aanpakken (zoals vrouwenbesnijdenissen) maar gelijkaardige en zelfs meer voorkomende praktijken onbespreekbaar maken of toedekken met nepargumenten zoals dikwijls gebeurt, zoals dat het goed is zou zijn voor de sex (hebben kinderen dat dan?) of voor de hygiëne (wassen jullie je niet dan?) of dat het minder erg is dan (sommige) vormen van genitale verminking bij meisjes. Het arsenaal misselijk makende valse argumentaties om deze primitieve mensenrechten schendende praktijk goed te praten toont hoe moeilijk het is de eigen culturele praktijken objectief te bekijken.

En het enige dat nodig is om een eind te maken aan deze schendingen van de rechten van het kind is de praktijk uit te stellen tot de volwassenheid. Maar zelfs dat is dus te veel gevraagd! stel je voor.
Zeg gewoon dat 'gezond verstand' altijd en overal teveel gevraagd is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 08:09   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zal haar serieus nemen wanneer West-Vlaams PVDA-lijsttrekker Nathalie Eggermont zelf een vrouwenbesnijdenis laat uitvoeren bij haarzelf. Liefst uitgevoerd door een zatte Noord-Afrikaan met een roestig mes.

Dan kan ze als ervaringsdeskundige komen vertellen hoe plezant dat zoiets is.
ge gunt haar ook niks hé, eens ze besneden is heeft ze daar niet veel meer aan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 09:12   #46
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge gunt haar ook niks hé, eens ze besneden is heeft ze daar niet veel meer aan ...
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 10:52   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ook interessant: Wat is de officiele partaaistandpunt van de N-VA ivm besnijdenis bij baby's zonder medische noodzaak? Genitale verminking dus. Ik vind dat nergens in jullie programma.

https://www.n-va.be/standpunten?zoekterm=circumcisie
https://www.n-va.be/standpunten?zoekterm=besnijdenis
Hoe komt dat dat wel lukt bij mij?
https://www.n-va.be/nieuws/strenge-s...nis&page=1#vr1
titel: Strenge straffen voor genitale verminking

https://www.n-va.be/nieuws/zuhal-dem...nis&page=1#vr2
titel: Zuhal Demir bestrijdt vrouwelijke genitale verminking, ook in het buitenland

https://www.n-va.be/persbericht/2017...nis&page=1#vr6
titel: 2017 recordjaar erkenningen omwille van vrouwelijke genitale verminking
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 12:32   #48
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe komt dat dat wel lukt bij mij?
https://www.n-va.be/nieuws/strenge-s...nis&page=1#vr1
titel: Strenge straffen voor genitale verminking

https://www.n-va.be/nieuws/zuhal-dem...nis&page=1#vr2
titel: Zuhal Demir bestrijdt vrouwelijke genitale verminking, ook in het buitenland

https://www.n-va.be/persbericht/2017...nis&page=1#vr6
titel: 2017 recordjaar erkenningen omwille van vrouwelijke genitale verminking
Mooie artikeltjes, maar toch:
Waarom discrimineert de NV-A op basis van geslacht?
Waarom laten jullie genitale verminking en kindermishandeling wel toe voor het mannelijke geslacht?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 12:41   #49
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Mooie artikeltjes, maar toch:
Waarom discrimineert de NV-A op basis van geslacht?
Waarom laten jullie genitale verminking en kindermishandeling wel toe voor het mannelijke geslacht?
Kan het zijn omdat onze regimemedia het niet de moeite waard vindt om over de verminking van kleine jongentjes te spreken en de mensen het dan ook niet als een groot probleem zien?
We hebben problemen genoeg die niet opgelost raken zonder er nog nieuwe bij te creëren... Ten andere voor zover ik weet hebben de Joden, want het blijkt hoofdzakelijk hier over hen te gaan, geen enkele wil om de Belgische bevolking te bekeren en aldus de Belgische jongentjes aan het gevaar van besnijdenis bloot te stellen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 06:29   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Kan het zijn omdat onze regimemedia het niet de moeite waard vindt om over de verminking van kleine jongentjes te spreken en de mensen het dan ook niet als een groot probleem zien?
Don't mention the war !

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 10:49   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Don't mention the war !

Als ze dat alleen maar deden in dit geval... geen probleem...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 20:03   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als ze dat alleen maar deden in dit geval... geen probleem...
Ik verwees naar het idee dat men niks verkeerds mag zeggen over Joden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 20:38   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Mooie artikeltjes, maar toch:
Waarom discrimineert de NV-A op basis van geslacht?
Waarom laten jullie genitale verminking en kindermishandeling wel toe voor het mannelijke geslacht?
Het is niet omdat je prioriteit geeft aan de vrouwelijke besnijdenis, dat je de andere goedkeurt.

Bovendien heb ik al geponeerd dat minstens veel Joden in Antwerpen de jongensbesnijdenis vervangen hebben door een symbolische actie: men 'snijdt' niet meer, men doet maar alsof.

Maar hey, als gij wilt blijven doorgaan op de jongensbesnijdenis: ik ga je niet tegen houden. Vb. wat publiceren de andere partijen daarover?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 20:53   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet omdat je prioriteit geeft aan de vrouwelijke besnijdenis, dat je de andere goedkeurt.

Bovendien heb ik al geponeerd dat minstens veel Joden in Antwerpen de jongensbesnijdenis vervangen hebben door een symbolische actie: men 'snijdt' niet meer, men doet maar alsof.

Maar hey, als gij wilt blijven doorgaan op de jongensbesnijdenis: ik ga je niet tegen houden. Vb. wat publiceren de andere partijen daarover?
Begrijp ik dit goed? Men doet maar alsof?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 10:27   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Begrijp ik dit goed? Men doet maar alsof?
Je kunt al lezen!
"Moderne" Joden doen inderdaad een ceremonie die herinnert aan de besnijdenis, maar waarbij niet echt meer gesneden wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 11:02   #56
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet omdat je prioriteit geeft aan de vrouwelijke besnijdenis, dat je de andere goedkeurt.

Bovendien heb ik al geponeerd dat minstens veel Joden in Antwerpen de jongensbesnijdenis vervangen hebben door een symbolische actie: men 'snijdt' niet meer, men doet maar alsof.

Maar hey, als gij wilt blijven doorgaan op de jongensbesnijdenis: ik ga je niet tegen houden. Vb. wat publiceren de andere partijen daarover?
Wat hebben die godsdiensten toch allemaal dat ze vinden zich te moeten moeien met de geslachtsorganen van hun kinderen?
Blijf daar gewoon af!
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 11:29   #57
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat hebben die godsdiensten toch allemaal dat ze vinden zich te moeten moeien met de geslachtsorganen van hun kinderen?
Blijf daar gewoon af!
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 16:59   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat hebben die godsdiensten toch allemaal dat ze vinden zich te moeten moeien met de geslachtsorganen van hun kinderen?
Blijf daar gewoon af!
Het verwondert me dat je die vraag zo stelt.
In zijn cultuurhistorisch perspectief kan je alleen maar je afvragen waarom die godsdiensten zo blijven aanhangen aan de woestijnpraktijken van destijds, die ginder en toen wel zin hadden, maar nu toch niet meer.

(en duidelijk: het kalotendom is ook een woestijngodsdienst van oorsprong)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 15:28   #59
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet omdat je prioriteit geeft aan de vrouwelijke besnijdenis, dat je de andere goedkeurt.

Bovendien heb ik al geponeerd dat minstens veel Joden in Antwerpen de jongensbesnijdenis vervangen hebben door een symbolische actie: men 'snijdt' niet meer, men doet maar alsof.

Maar hey, als gij wilt blijven doorgaan op de jongensbesnijdenis: ik ga je niet tegen houden. Vb. wat publiceren de andere partijen daarover?
'Doen alsof men snijdt', geloof je dat zelf? Je moet dat misschien eens vragen aan een van de modelreligieuzen binnen jouw partij. Je krijgt waarschijnlijk het antwoord dat wanneer er niet meer gesneden kan worden -zonder toestemming van de betrokkene- in de leuter, dat er een bepaalde groep Belgie zal verlaten.

Jammer dat politieke partijen het recht op lichamelijke integriteit niet boven het recht op godsdienstvrijheid stellen. Genitaal verminken en kindermishandeling zijn dus blijkbaar nog aanvaardbaar.
Deze praktijk mag onmiddelijk bestraft worden met een serieuze straf. Ook bij het vaststellen van besnijdenissen door medisch toezicht die mogelijk in het buitenland uitgevoerd zijn.
Wat het nog erger maakt, is dat de laatste regering deze praktijk nog sponsort met belastingsgeld.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 15:53   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
'Doen alsof men snijdt', geloof je dat zelf? ...
...
Ja, als ik het hier schrijf, dan zal ik het zelf wel geloven zeker?

Maar je moet wel lezen wat er staat. En niet reageren op wat er niet staat.
Ik zeg niet dat er andere Joden zijn; ik zeg niet hoeveel procent er van dat gedacht zijn.

Verder moet ik nog denken aan die Vlaamse filmregisseur die openlijk op tv zijn ouders bedankte voor de besnijdenis van destijds, want dat had hem al flink wat lol bezorgd.

Ik ben en blijf anti-jongens-besnijdenis zonder medische noodzaak, maar vind deze praktijk toch heel wat minder barbaars dan wat die woestijnrovers bij de meisjes wegsnijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be