Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2015, 07:46   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of omdat het OCMW naar de financiele toestand van Jos en Lieske kijkt.
Wie voldoende bestaansmiddelen heeft, hoeft toch geen hulp te krijgen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 07:51   #22
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wie voldoende bestaansmiddelen heeft, hoeft toch geen hulp te krijgen?
Tuurlijk niet die moeten werken tot ze erbij neervallen en blijven betalen voor die arme mensen nog 50 jaar in luxe te laten leven ... gratis uitkeringen levenslang .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 08:05   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Tuurlijk niet die moeten werken tot ze erbij neervallen en blijven betalen voor die arme mensen nog 50 jaar in luxe te laten leven ... gratis uitkeringen levenslang .
Ik weet het, ik weet het.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 08:22   #24
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

In de 'strijd tegen radicalisering' gaat men de 'jongeren' nu zelf leren met wapens om te gaan aldus hoeven ze geen trainingskampen in de Ardennen te gaan volgen of een trip naar Syrie te maken. En neen, een diploma en de Nederlandse taal zijn niet nodig om die opleiding te volgen, voor autochtonen wel (positieve discriminatie heet dat, discriminatie is positief..).


"Geef allochtonen job bij politie. Diploma halen en Nederlands leren kan later"
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...an-later.dhtml
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 9 december 2015 om 08:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 09:14   #25
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
In de 'strijd tegen radicalisering' gaat men de 'jongeren' nu zelf leren met wapens om te gaan aldus hoeven ze geen trainingskampen in de Ardennen te gaan volgen of een trip naar Syrie te maken. En neen, een diploma en de Nederlandse taal zijn niet nodig om die opleiding te volgen, voor autochtonen wel (positieve discriminatie heet dat, discriminatie is positief..).


"Geef allochtonen job bij politie. Diploma halen en Nederlands leren kan later"
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...an-later.dhtml
Het knuffelen gaat verder en verder.
Dat is inderdaad de enige conclusie die gemaakt kan worden bij zulke onnozelheden, discriminatie is positief.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 11:47   #26
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Den Duisteren Duikboot, niet op kosten van de staat want ik heb alles betaald voor de studies van mijn dochter.
Inschrijvingsgeld aan de universiteit en kosten van haar kot in Leuven.
En kom nu niet af dat ik kindergeld heb gekregen al die tijd dat ze studeerde want kindergeld stopt op de leeftijd van 25 jaar, ook als ze nog bij de ouders woont en ook als ze nog studeert.
Dus wie heeft het merendeel van haar studies betaald?
Ik.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 11:53   #27
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Den Duisteren Duikboot, niet op kosten van de staat want ik heb alles betaald voor de studies van mijn dochter.
Inschrijvingsgeld aan de universiteit en kosten van haar kot in Leuven.
En kom nu niet af dat ik kindergeld heb gekregen al die tijd dat ze studeerde want kindergeld stopt op de leeftijd van 25 jaar, ook als ze nog bij de ouders woont en ook als ze nog studeert.
Dus wie heeft het merendeel van haar studies betaald?
Ik.
Enig idee wat de werkelijke kost is van één student aan een universiteit? En wat het aandeel van het inschrijvingsgeld is in die totale kost? En wie de totale kost minus dat aandeel draagt?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 12:55   #28
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik heb de meeste kosten voor de studies van mijn dochter betaald. Inschrijvingsgeld, kosten voor boeken en materiaal en iedere maand 40% van mijn loon als belasting.
En dan komt de minister van onderwijs doodleuk vertellen: voor ieder asielzoekend kindje een schoolbank.
Wat hebben die ouders van dat asielzoekend kindje al betaald in België?
Antwoord = 0€.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 13:00   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Den Duisteren Duikboot, niet op kosten van de staat want ik heb alles betaald voor de studies van mijn dochter.
Inschrijvingsgeld aan de universiteit en kosten van haar kot in Leuven.
En kom nu niet af dat ik kindergeld heb gekregen al die tijd dat ze studeerde want kindergeld stopt op de leeftijd van 25 jaar, ook als ze nog bij de ouders woont en ook als ze nog studeert.
Dus wie heeft het merendeel van haar studies betaald?
Ik.
Katholiek wanneer het over onderwijs gaat, rood bij stakingen, donkerbruin in het stemhokje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 17:50   #30
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik heb de meeste kosten voor de studies van mijn dochter betaald. Inschrijvingsgeld, kosten voor boeken en materiaal en iedere maand 40% van mijn loon als belasting.
Het inschrijvingsgeld aan een universiteit is nog geen tiende van de totale kostprijs. Met een fractie van die 40% komt u er niet, hoor.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 17:54   #31
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En dan komt de minister van onderwijs doodleuk vertellen: voor ieder asielzoekend kindje een schoolbank.
Wat hebben die ouders van dat asielzoekend kindje al betaald in België?
Antwoord = 0€.
Zelfs als autochtone ouders geen rooie cent hebben bijgedragen aan de staat krijgt dat kind bij ons nog onderwijs, dus wat zeurt u over achterstelling?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:15   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zelfs als autochtone ouders geen rooie cent hebben bijgedragen aan de staat krijgt dat kind bij ons nog onderwijs, dus wat zeurt u over achterstelling?
Die kans is klein of het moet echt over een marginaal gezin gaan.
En kinderen uit marginale gezinnen studeren niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:18   #33
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Een autochtone jongere die na jaren geleerd te hebben eindelijk zijn of haar diploma heeft behaald moet eerst een aantal dagen gewerkt hebben voordat hij of zij enige steun kan krijgen van België. Maar zelfs als die jongere een tijdje gewerkt heeft en zijn of haar job niet verder kan doen en niet aan genoeg dagen komt dan krijgt hij of zij niks van steun.
Maar die jongere heeft wel belastingen betaald voor de tijd dat hij of zij werkte.
Dus zegt de Belgische regering tegen de ouders en die jongere: trekt uwe plan.
Maar Fatima,Achmed,Adilleke en Mohammed die België binnen komen als asielzoeker en nog geen enkele dag in België gewerkt hebben krijgen bed, brood en bad.
Als je dat aan Fatima,Achmed,Adilleke en Mohammed kunt geven dan kun je dit ook geven aan Marie,Joske,Lucske en Linda.
Maar dit lukt niet, waarom?
dit is positieve discriminatie op basis van etnische profilering ten nadele van blanke autochtonen. Niets meer, niets minder.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:20   #34
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Haal heel de regenboog er maar bij.
Eerst zeg de regering dat de jongeren langer en meer moeten studeren want dan hebben ze meer en betere diploma's en dan vinden ze rapper en beter betaald werk.
Maar als de jongeren dan langer gestudeerd hebben en ouder zijn dan 25 jaar dan krijgen ze langs geen enkele kant nog steun voordat ze een aantal dagen gewerkt hebben.
Maar hoe kunnen die jongeren aan een aantal dagen gewerkt hebben komen als er geen werk is.
En Duikbootje, ik zou eens willen zien hoe dat de universitaire studies gaan betaald worden door de staat als de autochtone ouders geen rooie cent hebben?
Die jongeren kunnen dan een job gaan zoeken om hun studies te betalen.
En wat als een meisje, dat geen werk heeft(wel diploma's maar geen werk omdat er gewoonweg geen werk is) wilt gaan trouwen en gaan samenwonen op een appartementje maar daar de middelen niet voor heeft, gaat het OCMW dan helpen?
Ik denk het niet, dat laat de staat en het OCMW liever over aan de autochtone ouders maar ondertussen wel allochtone en asielzoekers helpen.
Helpt dan de autochtone jongeren ook.
Waarom word daar een verschil gemaakt?
De ouders van die autochtone jongeren wonen en werken en leven en betalen belastingen in België maar worden aan hun lot overgelaten maar allochtone en asielzoekers die nog geen dag gewerkt hebben in België worden wel geholpen.
En de voorouders van die autochtone jongeren hebben ook hun hele leven in België gewoond, dat gaat generaties terug.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:28   #35
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En wat als een meisje, dat geen werk heeft(wel diploma's maar geen werk omdat er gewoonweg geen werk is) wilt gaan trouwen en gaan samenwonen op een appartementje maar daar de middelen niet voor heeft, gaat het OCMW dan helpen?
Ze kan nog altijd in de prostitutie gaan of voelt ze zich zoveel beter dan de anderen die dat beroep uitoefenen ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:30   #36
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zelfs als autochtone ouders geen rooie cent hebben bijgedragen aan de staat krijgt dat kind bij ons nog onderwijs, dus wat zeurt u over achterstelling?
Waarom zouden wij grote delen van onze welvaart moeten afstaan aan gelukzoekers ?
Ze komen alleen maar naar hier omdat ze hier onze kassen beter kunnen leegvreten dan bijvoorbeeld in Polen.
Voor de rest mogen wij voor het gros van hen ter plekke doodvallen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:33   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze kan nog altijd in de prostitutie gaan of voelt ze zich zoveel beter dan de anderen die dat beroep uitoefenen ?
Mag niet van haar geloof.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:36   #38
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mag niet van haar geloof.
Dan moet ze maar honger lijden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:49   #39
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Haal heel de regenboog er maar bij.
Eerst zeg de regering dat de jongeren langer en meer moeten studeren want dan hebben ze meer en betere diploma's en dan vinden ze rapper en beter betaald werk.
Maar als de jongeren dan langer gestudeerd hebben en ouder zijn dan 25 jaar dan krijgen ze langs geen enkele kant nog steun voordat ze een aantal dagen gewerkt hebben.Maar hoe kunnen die jongeren aan een aantal dagen gewerkt hebben komen als er geen werk is.
Ze kunnen een leefloon aanvragen als daar een objectieve nood voor bestaat.

Citaat:
En Duikbootje, ik zou eens willen zien hoe dat de universitaire studies gaan betaald worden door de staat als de autochtone ouders geen rooie cent hebben?
Ik ken in dit land, op een klein segment daklozen na, geen ouders die "geen rooie cent" hebben; ik ken er wel die "geen rooie cent" belastingen betalen. En voor kinderen van onvermogende ouders zijn er studiebeurzen en kortingen op het inschrijvingsgeld. Er zijn ook studenten die met een leefloon gaan studeren of studie en werk combineren. Bij iedere sociale dienst van een universiteit kan men u daarover inlichten.

Citaat:
En wat als een meisje, dat geen werk heeft(wel diploma's maar geen werk omdat er gewoonweg geen werk is) wilt gaan trouwen en gaan samenwonen op een appartementje maar daar de middelen niet voor heeft, gaat het OCMW dan helpen?
Ik denk het niet, dat laat de staat en het OCMW liever over aan de autochtone ouders maar ondertussen wel allochtone en asielzoekers helpen.
Helpt dan de autochtone jongeren ook.
Waarom word daar een verschil gemaakt?
U "denkt het niet", maar denken en weten is niet hetzelfde. Er wordt alleszins in identieke gevallen geen onderscheid gemaakt tussen autochtonen en allochtonen. Het geval van een asielzoeker en dat van uw dochter zijn om nogal voor de hand liggende redenen niet identiek: uw dochter heeft een dak boven haar hoofd, maar ik heb nog geen asielzoeker gezien die met zijn huis op zijn rug arriveert.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:51   #40
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Enig idee wat de werkelijke kost is van één student aan een universiteit? En wat het aandeel van het inschrijvingsgeld is in die totale kost? En wie de totale kost minus dat aandeel draagt?
Ja, de staat betaalt een stukje terug maar nu ook niet overdrijven. Kothuur, lesmateriaal en zo moet nog altijd aangekocht worden. Vlerickx kost 14.500 voor een master opleiding maar dan zitten boeken, lesgeld, tripjes etc + zij moeten nog winst maken. De prijs van een gewone master in Leuven of Gent gaat stukken lager liggen. Rond de 5000 euro per jaar maximum.

De kostprijs voor de staat is dus maximum 5000 euro per jaar, voor niet beursstudenten 4400 euro per jaar. Voor 5 jaar maakt dat maximum 25.000. Voor asielzoekers ligt de kostprijs op meer dan 1000 euro per maand, dus de verschillen zijn enorm. Om nog niet over de terugverdieneffecten te spreken.

Ik denk dat ik mijn studies ondertussen na 10 jaar werken al veelvuldig heb terugbetaald. Hoe een asielzoeker zijn kosten zal terugbetalen is een andere vraag. Als groep is het alvast onmogelijk
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be