Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 22 september 2016, 12:09   #41
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is dit voor een opmerking?
Het een heeft niets met het ander te maken!
Toch wel. Je snapt het niet. Het gaat over chantage.
Veel meer kan ik er niet over zeggen want dat is strafbaar.
Ben ik bang? Ja.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 22 september 2016 om 12:14.
Gamla is offline  
Oud 22 september 2016, 14:51   #42
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Graag gedaan. Het zegt veel over je vertrouwen in mij dat mijn bevestiging jouw vermoeden in een zekerheid heeft kunnen doen veranderen!
Dat is zo.

Ik ben het bijna altijd oneens met jouw meningen, maar ik schat je als mens hoog. Mensen als jij zijn waardige tegenstanders en maken dit forum boeiend.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 22 september 2016, 15:18   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja en iemand die in fabels gelooft dat ie héél zijn leven alles voor niks gaat krijgen is een groot stom kalf. Ik zie méér het zo.
reden te meer om zulke gevallen niet binnen te laten.
Anna List is offline  
Oud 23 september 2016, 10:01   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is zo.

Ik ben het bijna altijd oneens met jouw meningen, maar ik schat je als mens hoog. Mensen als jij zijn waardige tegenstanders en maken dit forum boeiend.
Dank je. (Al zie ik niemand hier - en zeker jou niet, je bent altijd correct naar de forummers toe en dat waardeer ik - als "tegenstander", het is maar een discussieforum.)

Nu, meer inhoudelijk: ik denk dat jij i.t.t. vele anderen wel beseft dat ik niet blind ben voor de verzuchtingen voor mensen die b.v. op AfD of VB stemmen. Maar zoals de Fransen zeggen, tout comprendre n'est pas tout pardonner, of nog, tout comprendre n'est pas tout cautionner.

Ik geloof niet dat rechts-populistische partijen een geloofwaardig alternatief hebben.

Ik begrijp de angsten van mensen inzake migratie. Maar een wereld waarin enkele landen het goed hebben en de meeste landen in armoede leven, een wereld waarin de lijken aanspoelen op de stranden van Spanje of Sicilië, is ook niet houdbaar of ethisch te verantdwoorden. Jij en ik zouden ook in Aleppo, Goma of Calcutta geboren kunnen zijn.

Ik begrijp de aversie van velen voor de door lobbyisten bepaalde, neoliberale agenda van de Europese Commissie. Ik begrijp de woede tegen de huidige Europese leiders die niets gedaan hebben aan de economische crisis, de ecologische crisis of de stijgende ongelijkheid en die elke Europese solidariteit weigeren. Maar een terugkeer naar agressief nationalisme zal die problemen alleen nog maar erger maken.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 september 2016 om 10:28.
Kallikles is offline  
Oud 23 september 2016, 12:40   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. En stel dat je in uw eigen land 0 € netto verdient en je elke dag levend verbrand kunt worden door de bombardementen, dan is de keuze nog sneller gemaakt.



Wel, Merkel is iemand die altijd elke controverse heeft geschuwd. Ze is Frau Teflon: altijd de weg van de minste weerstand behandelen, alle problemen wegmoffelen en de hele tijd sussen.

Het was dan ook een verrassing dat ze nu plots een statement leek te maken. Wir schaffen das. Maar ook hier was ze niet de leider die heel Europa dacht te zien. Neen, de vluchtelingen waren er al. De Centraal-Europese landen lieten hen gewoon door.

Ze had de keuze: ofwel de vluchtelingen laten sterven aan de Duitse grenzen, waardoor Frau Teflon de geschiedenis zou ingaan als Frau Grausam, ofwel ze binnenlaten. Ze had ook niet veel tijd. En ze bedacht, nuchter en Duits als ze is: de Duitse demografie heeft nu eenmaal jonge vluchtelingen broodnodig. Ook was er een massale solidariteitsbeweging met vluchtelingen in Duitsland en ook het fameuze Aylan-effect.

De weg van de minste weerstand was dus van de vluchtelingen niet te laten sterven aan de Duitse grenzen en de vlaag van voluntarisme binnen de bevolking te ondersteunen met een "Wir schaffen das".

Het is eigenlijk heel grappig hoe Merkel, de heldin van kleinburgerlijk rechts tijdens de Griekse crisis, nu plots hun duivel werd. Kleinburgers hebben toch echt keine Ahnung.
Dat of ze massaal terugsturen.
Nietzsche is offline  
Oud 23 september 2016, 12:44   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Altijd frappant dat Turkije en Libanon worden aangehaald als argument dat deze migratiestroom zo erg nog niet is. Want Turkije en Libanon zijn minder welvarend dan wij en toch vangen ze meer vluchtelingen op.

Ja en dus? het punt is nu juist dat wij (Europa) ook welvarender willen blijven.
Nietzsche is offline  
Oud 24 september 2016, 22:33   #47
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar een terugkeer naar agressief nationalisme zal die problemen alleen nog maar erger maken.
Dat nationalisme is helemaal niet agressief, dat verzin je erbij.

Je "begrijpt" het allemaal, maar de oplossingen deugen dan ook weer niet.

Deze onzin is te gek voor woorden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be