Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 21:35   #41
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Onze toekomst, ik heb zelf al kennissen, vrienden (911) en zelf een collega concurrente (Mumbai) verloren in aanslagen. Het noodlot voor die mensen.

Men kan daar niet zijn leven laten door bepalen en zich met schrik verstoppen of daar continu met bezig zijn. Het kan overal op ieder moment gebeuren men moet daarin fatalistisch zijn of het is niet meer leefbaar.
De frequentie van dergelijke aanslagen zal dermate toenemen dat het de volledige economie van Europa en daardoor ook de volledige agenda zal bepalen. Ieders leven zal binnen afzienbare tijd door dergelijke aanslagen bepaald worden. Er zal armoede door gecreeerd worden en deze armoede zal het verder bestrijden van terreuraanslagen onmogelijk worden. Het middenoosten breidt zich uit naar de EU en ik vrees dat het kalf al lang verdronken is. Zal wel weer iemand met banden zijn in Molenbeek...
Otherwise is offline  
Oud 17 augustus 2017, 21:39   #42
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geluk gehad.
Ik liep daar in mei nog rond.
Ik een jaar of tien geleden.

We kunnen misschien een zelfhulpgroepje oprichten om het samen te verwerken.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 17 augustus 2017, 21:43   #43
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
De frequentie van dergelijke aanslagen zal dermate toenemen dat het de volledige economie van Europa en daardoor ook de volledige agenda zal bepalen. Ieders leven zal binnen afzienbare tijd door dergelijke aanslagen bepaald worden. Er zal armoede door gecreeerd worden en deze armoede zal het verder bestrijden van terreuraanslagen onmogelijk worden. Het middenoosten breidt zich uit naar de EU en ik vrees dat het kalf al lang verdronken is. Zal wel weer iemand met banden zijn in Molenbeek...
Ik lees al twintig jaar in de kranten dat er in bepaalde boekenwinkels in Brussel hele bibliotheken ranzige lectuur te koop liggen waarin tot moord, onverdraagzaamheid en geweld wordt opgeroepen.

In die twintig jaar, het kan zelfs al iets langer zijn, heb ik nog nooit één politicus horen zeggen dat dit niet langer te tolereren valt.

Je zou soms echt beginnen twijfelen of ze eigenlijk wel maatregelen willen nemen die er iets meer kunnen toe doen dan een para hier en een paaltje daar.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 17 augustus 2017, 21:46   #44
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het kan aan het feit liggen dat ik niet goed snap wat je bedoelt Gipsy, maar "zich niet met schrik verstoppen en daar continu mee bezig zijn" en "het kan overal op ieder moment gebeuren men moet daarin fatalistisch zijn of het is niet meer leefbaar" komt me allemaal nogal contradictorisch over...
Ik zet dat gewoon van me af. Moest ik tijd hebben met de hotelprijzen die nu instorten en tickets naar Barcelona voor een spotprijs ging ik gewoon daarheen. Ook voor de kick trouwens zoals ik ooit speciaal naar Bangkok ging in het zwaarste van de gevechten met express een hotel op de meest gevaarlijke buurt of naar Athene tijdens de grote onlusten waar ik het dan nog eens nodig in het centrum van de storm te staan voor het parlementsgebouw. Gewoon de kick.
Gipsy is offline  
Oud 17 augustus 2017, 21:53   #45
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.919
Standaard

Weer dankzij de diverse samenleving...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 augustus 2017, 21:57   #46
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Alweer een verwarde man.
Zolang we maar niet veralgemenen.

Tenzij het een blanke supremacist is, dan MOETEN we veralgemenen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:02   #47
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
De frequentie van dergelijke aanslagen zal dermate toenemen dat het de volledige economie van Europa en daardoor ook de volledige agenda zal bepalen. Ieders leven zal binnen afzienbare tijd door dergelijke aanslagen bepaald worden. Er zal armoede door gecreeerd worden en deze armoede zal het verder bestrijden van terreuraanslagen onmogelijk worden.
De oplossing is nochtans zeer eenvoudig en heeft een precedent: dekolonisatie.

Toen de Europeanen niet langer gewenst waren in Afrika, heeft men ze buitengekegeld.

We moeten ons dan ook niet schamen om hetzelfde te doen, en de Afrikanen terug naar Afrika te sturen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:10   #48
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik een jaar of tien geleden.

We kunnen misschien een zelfhulpgroepje oprichten om het samen te verwerken.
Heb jij er last van?
Ik niet.
Another Jack is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:11   #49
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De oplossing is nochtans zeer eenvoudig en heeft een precedent: dekolonisatie.

Toen de Europeanen niet langer gewenst waren in Afrika, heeft men ze buitengekegeld.

We moeten ons dan ook niet schamen om hetzelfde te doen, en de Afrikanen terug naar Afrika te sturen.
Complexe problemen hebben geen eenvoudige oplossingen.
Helaas.
Another Jack is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:14   #50
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Oef, er is ook een Vlaams dodelijk slachtoffer tussen. Anders hadden we met frustratie gelopen dat we er niet bij waren. Nu nog de mama, de papa, de hond, de kat en de vriendjes laten zien op prime time en een traan wegpinken tussen een zak chips en een pilsje.
Gipsy is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:25   #51
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Oef, er is ook een Vlaams dodelijk slachtoffer tussen. Anders hadden we met frustratie gelopen dat we er niet bij waren. Nu nog de mama, de papa, de hond, de kat en de vriendjes laten zien op prime time en een traan wegpinken tussen een zak chips en een pilsje.
Ja... gebrek aan empathie, het is blijkbaar niet de exclusiviteit van terroristen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 augustus 2017 om 22:25.
Another Jack is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:33   #52
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Oef, er is ook een Vlaams dodelijk slachtoffer tussen. Anders hadden we met frustratie gelopen dat we er niet bij waren. Nu nog de mama, de papa, de hond, de kat en de vriendjes laten zien op prime time en een traan wegpinken tussen een zak chips en een pilsje.
De voltallige media zullen het nu weer hebben over mogelijke maatregelen om dergelijke aanslagen te voorkomen, ik schat tot ongeveer dinsdag volgende week, wat professoren die hun uitleg komen geven op tv, waarbij de ene voor meer militairen op straat is , de andere juist tegen en als al dat geleuter zal verstomd zijn, zal er, zoals er al 50 jaar niets gebeurt of beslist wordt, ook nu weer niets beslist worden. Jambon zal nog wat komen leuteren over de zinloosheid het terreurniveau van niveau 3 naar 4 te brengen of van 2 naar 3 (sorry voor mijn onwetendheid) en het zakje chips en het pilsje zullen leeg zijn, en alles zal blijven zoals het was, ttz een democratie met een sociaal systeem dat niet meer in stand te houden is en een totaal utopische multiculturele samenleving, waarvan 1 van de culturen ervan overtuigd is dat je diegenen van een andere opvatting of cultuur moet kapotmaken... Verder zal men verderdoen met de christelijke cultuur die 2 millenia is opgebouwd en waar onze welvaart is op gebouwd in het belachelijke te trekken, niet wetend dat het enige alternatief dat van IS zal blijken te zijn...
Otherwise is offline  
Oud 17 augustus 2017, 22:34   #53
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja... gebrek aan empathie, het is blijkbaar niet de exclusiviteit van terroristen...
Nee ik heb hetzelfde gezien op TV2 "il semblerait qu'l n'y ait pas de victimes françaises" Men kan dat op zijn minst op een andere manier brengen.
Gipsy is offline  
Oud 17 augustus 2017, 23:29   #54
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geluk gehad.
Ik liep daar in mei nog rond.
En nu is another Jack dood.
En dat alles, waarschijnlijk, voor de verovering van West-Europa
Odol is offline  
Oud 18 augustus 2017, 00:48   #55
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ze moeten hebben gedacht wat ze in Charlotteville kunnen, kunnen wij ook en beter.
Elio di Supo is offline  
Oud 18 augustus 2017, 02:04   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Schokkende beelden van wat die moslimvarkens hebben aangericht.
Voor zo lang hij nog te bekijken is.

https://www.facebook.com/lengadocinf...qjlPebB1pIC7H4
daiwa is offline  
Oud 18 augustus 2017, 02:19   #57
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline  
Oud 18 augustus 2017, 03:04   #58
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.509
Standaard Nog meer aanslagen verijdeld

In de kustpaats Cambrils ten zuiden van Barcelona zijn vier terroristen door opmerkzame politieagenten doodgeschoten.
De terroristen zijn gedood door de politie toen ze wilden inrijden op mensen die over de promenade van het kustplaatsje liepen. Cambrils is een populaire plek in de buurt van Salou. NOS
Een derde aanslag - in Alcanar - mislukte door foutje met explosieven. Boem en dader dood.
Piero is offline  
Oud 18 augustus 2017, 04:16   #59
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Dertien doden waaronder vrouw uit Tongeren bij aanslag in Barcelona, minstens honderd gewonden

Wat is die blanke Amerikaan die op de moslimknuffelaars inreed toch een sukkel ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 18 augustus 2017 om 04:16.
Vlad is offline  
Oud 18 augustus 2017, 06:14   #60
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb jij er last van?
Ik niet.
Neen.

Jij wel?

Sympathiseer ik eens met je, is het weer niet goed.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be