Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2018, 12:47   #201
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wellicht zijn heel wat vld-kiezers eigenaren van een bmw, volvo of mercedes. Of sportwagen-types die graag de limiet van de tolerantiegrens van 120 km en meer opzoeken.
Dus wil de vld de middenvakrijders (die vervelende oenen van middenvakrijders) dubbel straffen.
Niet omdat het gevaarlijk is. Want als je achter die middenvakrijder blijft rijden, dan gebeurt er niks gevaarlijks.

Maar hier komen de argumenten, de gevoelens van de middenvakrijders.
Deel je ze of bestrijd je ze? Ben je zelf een van de enen, of een van de anderen?
Ikzelf zal niet veel sneller rijden dan 110 op de autosnelweg, en ik ga maar terug naar rechts als ik niet binnen de 30 tot 45 seconden weer terug naar dat middenvak moet.

titel: "De" middenvakrijder getuigt: daarom rijden ze in het midden van de snelweg
link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02...et-midden-van/
Middenvak is inderdaad een veilig vak, zeker met pick-up en aanhangwagen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 13:16   #202
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al ik die foto bekijk, dan stel ik mij toch de vraag: wie gaat daar eigenlijk NIET in de fout.

Dat is zo'n typisch geval van bijna-file. Niemand wil op het rechtse baanvak rijden, want als ze dan toch bij een trage voorligger komen moeten ze zich op het middenvak gaan wringen.
Ik zie op die foto vooral apathisch 120-kuddegedrag en schat te weinig veiligheidsafstand in als die 120-130 kmh teller rijden. Want dan moeten ze eigenlijk 60 meter laten. Als je toch niet voorbij moogt of kunt dan kun je toch ook rechts rijden met fatsoenlijke veiligheidsafstanden?

Door dat kuddegedrag wordt de capaciteit van de snelweg serieus beknot, en ook de gevaarlijke volgafstanden gaan dat niet goedmaken. Uiteraard werkt een strikte limiet dat ook in de hand, een flexibele limiet zou die kudde sneller uiteen trekken en zou er ook meer rechts gereden worden, en bovenop alles zeker meer alertheid, want dan moet men ook bij de heilige 120 kmh spiegelen om voor een snellere bestuurder plaats te maken als er veilig plaats is.

Door regelmatig te wisselen naar het rechtervak - en daar ook een tijdje te blijven rijden* - gaat men veel relaxer (geen wagen voor je en dus beter zicht ver vooruit) en comfortabeler-alert kunnen rijden en gaat men zeker niet later aankomen als die typische kudderijders die meestal niet weten waarom er een verkeersreglement bestaat... Bij de volgende harmonicafile omdat iedereen naar links wil, sluit je (als ~correcte rechtsrijder) dan weer bij die kudde aan. Iedereen moet dat eens uitproberen. *De kunst is tussen die kuddes te blijven rijden (best zoveel mogelijk uiterst rechts), net snel genoeg niet in te lopen op de volgende kudde voor je, en niet te traag anders wordt je ingehaald door de kudde achter jou. De kuddesnelheid wordt altijd bepaald door diegene die vooraan rijdt en niet naar rechts wil gaan als het veilig kan.

Die kudderijders (met zwakke zintuigen) komen dan na zo een kudderit thuis aan en zeggen dan tegen partner/vrouw "man man was de snelweg weer druk vandaag: "voor mij altijd wagens en achter en langs mij ook en ze bleven mij maar volgen en die wagens voor mij lieten me maar niet voorbij"

En dan zegt de kleine "maar papa was het rechtervak dan niet vrij?"
Maarnee kleine dat is voorbehouden voor de (onzichtbare) camions...

Citaat:
Niemand wil op het rechtse baanvak rijden, want als ze dan toch bij een trage voorligger komen moeten ze zich op het middenvak gaan wringen.
Wslk is die ze (die je hier bedoelt) te lomp om rechttijdig uit te voegen als er een gat valt. Een beetje spiegelen en wat timing is daarvoor wel nodig, en je moet ook weten dat het gaspedaal rechts staat, en het stuur is om te sturen, niet om te wringen.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 februari 2018 om 13:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 14:36   #203
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zie op die foto vooral apathisch 120-kuddegedrag en schat te weinig veiligheidsafstand in als die 120-130 kmh teller rijden. Want dan moeten ze eigenlijk 60 meter laten. Als je toch niet voorbij moogt of kunt dan kun je toch ook rechts rijden met fatsoenlijke veiligheidsafstanden?

Door dat kuddegedrag wordt de capaciteit van de snelweg serieus beknot, en ook de gevaarlijke volgafstanden gaan dat niet goedmaken. Uiteraard werkt een strikte limiet dat ook in de hand, een flexibele limiet zou die kudde sneller uiteen trekken en zou er ook meer rechts gereden worden, en bovenop alles zeker meer alertheid, want dan moet men ook bij de heilige 120 kmh spiegelen om voor een snellere bestuurder plaats te maken als er veilig plaats is.

Door regelmatig te wisselen naar het rechtervak - en daar ook een tijdje te blijven rijden* - gaat men veel relaxer (geen wagen voor je en dus beter zicht ver vooruit) en comfortabeler-alert kunnen rijden en gaat men zeker niet later aankomen als die typische kudderijders die meestal niet weten waarom er een verkeersreglement bestaat... Bij de volgende harmonicafile omdat iedereen naar links wil, sluit je (als ~correcte rechtsrijder) dan weer bij die kudde aan. Iedereen moet dat eens uitproberen. *De kunst is tussen die kuddes te blijven rijden (best zoveel mogelijk uiterst rechts), net snel genoeg niet in te lopen op de volgende kudde voor je, en niet te traag anders wordt je ingehaald door de kudde achter jou. De kuddesnelheid wordt altijd bepaald door diegene die vooraan rijdt en niet naar rechts wil gaan als het veilig kan.

Die kudderijders (met zwakke zintuigen) komen dan na zo een kudderit thuis aan en zeggen dan tegen partner/vrouw "man man was de snelweg weer druk vandaag: "voor mij altijd wagens en achter en langs mij ook en ze bleven mij maar volgen en die wagens voor mij lieten me maar niet voorbij"

En dan zegt de kleine "maar papa was het rechtervak dan niet vrij?"
Maarnee kleine dat is voorbehouden voor de (onzichtbare) camions...

Wslk is die ze (die je hier bedoelt) te lomp om rechttijdig uit te voegen als er een gat valt. Een beetje spiegelen en wat timing is daarvoor wel nodig, en je moet ook weten dat het gaspedaal rechts staat, en het stuur is om te sturen, niet om te wringen.
Wat ik in die situatie zou doen is rechts rijden en mijn cruise opzetten. En als ik ik een voorligger nader op het middenvak gaan zodra ik kan en daar aan 120 (échte km/u) verderrijden. Als er dan oenen achter mij zitten die persé sneller willen rijden dan is dat pech voor hen.

Op die wijze kan er wel een 'gat' vallen zoals op de foto.


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 februari 2018 om 14:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2018, 14:45   #204
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

bottomline :

uit de weg, prutser!




de eerste automobilist dat dit nog nooit gedacht heeft mag ne steen oprapen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 01:00   #205
CeeSsss
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 36
Standaard

Als die middenvaksrijder van de foto naar rechts gaat, wordt hij ingehaald door heel die trein auto's achter hem. Het enige wat hij moet doen is gas bijgeven zodat hij op veilige volgafstand aansluit bij zijn voorganger.

Eigenlijk zouden de middenvaksrijder en de auto links van hem beiden hun cruise control op 128 km/h moeten zetten. Dan vormt er zich achter hen een regelmatig blok auto's dat tegen een hoge gemiddelde snelheid vordert, met minimale inhaal- en harmonicabewegingen.

Zo zal het binnenkort in de praktijk tussen Antwerpen-Oost en Ranst zijn, waar er vanaf maart trajectcontrole 120 km/h geldt.
CeeSsss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 08:53   #206
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Je zou ook kunnen gaan denken dat ze het doen om hun bandenslijtage te verminderen want telkenmale van de uiterst linkse rijbaan naar de uiterst rechtse (als de kans zich loont tussen al het vrachtverkeer) over te schakelen vraag wel wat van de banden denk ik.

Wat dan weer niet belet dat het in bepaalde gevallen, op een raar moment dat er niet teveel verkeer is op een autostrade 'het een enorm vervelende zaak is dat er zo ééntje op de middenvak blijft 'verpozen'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 09:54   #207
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeSsss Bekijk bericht
Als die middenvaksrijder van de foto naar rechts gaat, wordt hij ingehaald door heel die trein auto's achter hem. Het enige wat hij moet doen is gas bijgeven zodat hij op veilige volgafstand aansluit bij zijn voorganger.

Eigenlijk zouden de middenvaksrijder en de auto links van hem beiden hun cruise control op 128 km/h moeten zetten. Dan vormt er zich achter hen een regelmatig blok auto's dat tegen een hoge gemiddelde snelheid vordert, met minimale inhaal- en harmonicabewegingen.

Zo zal het binnenkort in de praktijk tussen Antwerpen-Oost en Ranst zijn, waar er vanaf maart trajectcontrole 120 km/h geldt.
Misschien rijdt hij wel 120 (dat is ook 128 op mijn cruise). En als hij dan naar rechts gaat zit hij 10 seconden later achter die voorligger en mag hij die ganse bende (die misschien 124/132 rijdt) uitzitten wachten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 februari 2018 om 09:54.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 09:57   #208
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Misschien rijdt hij wel 120 (dat is ook 128 op mijn cruise). En als hij dan naar rechts gaat zit hij 10 seconden later achter die voorligger en mag hij die ganse bende (die misschien 124/132 rijdt) uitzitten wachten.
waarom rijdt hij dan niet gewoon wat rapper? of trager?

mss ook eens uitproberen ... gewoon aan 90 kmu rechts blijven ... verwonderend hoeveel stress vrijer rijden dat is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 09:59   #209
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom rijdt hij dan niet gewoon wat rapper? of trager?

mss ook eens uitproberen ... gewoon aan 90 kmu rechts blijven ... verwonderend hoeveel stress vrijer rijden dat is.
90 is wel traag, maar 110 is best goed als er niet teveel camions zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:05   #210
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
90 is wel traag, maar 110 is best goed als er niet teveel camions zijn.
ik doe dat dikwijls als het te druk wordt, je geraakt toch niet meer vooruit, en je hebt wat tijd voor mails en txt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:44   #211
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom rijdt hij dan niet gewoon wat rapper? of trager?

mss ook eens uitproberen ... gewoon aan 90 kmu rechts blijven ... verwonderend hoeveel stress vrijer rijden dat is.
Rechts rijden tussen een muur van vrachtwagens?
Nee bedankt, ik ben mijn leven niet beu.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 12:38   #212
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Rechts rijden tussen een muur van vrachtwagens?
Nee bedankt, ik ben mijn leven niet beu.
Je moet daar rechts gaan rijden waar geen muur van vrachtwagens is. Zo moeilijk is dat toch niet?

Nader je een nieuw kolonnetje van vrachtwagens haal je die allemaal in en ga je weer naar rechts. Probeer het eens.

Is jouw hele snelwegrit een muur van vrachtwagens gaat dat natuurlijk niet, je moogt het zelfs niet, te weinig continu veiligheidsafstand. (enkel voor af te rijden mag je tussen camions uitvoegen)

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 12:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 13:29   #213
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Rechts rijden tussen een muur van vrachtwagens?
Nee bedankt, ik ben mijn leven niet beu.
risicoloos leven is overrated.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 00:55   #214
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
ik zet mijn cruisecontrol op 128 als ik de snelweg opga.
Ben nog nooit geflitst, ook niet aan vaste camera's.

Op een weg waar ik 70 mag, stel ik cruisecontrol in op 76
Op een weg waar ik 90 mag, stel ik cruisecontrol in op 96
je mag ook gerust je cruisecontrol op 135 zetten, je gaat gij dan ook niet geflitst worden. Pas op, ik zeg niet dat ge dat moet doen hé, maar met de afwijking van de meeste km tellers en de verrekening die er toegepast wordt, blijf je normaal gezien ook dan nog net beneden de flitssnelheid.

Maar ik raad u aan uw cruisecontrol op 110 te zetten, rijd alvast een stuk zuiniger en in tijd maakt dat nauwelijks een verschil, tenzij ge dit zou doen over een afstand van 1000 km of meer, maar dan kun je toch onmogelijk heel die afstand die 135 aan houden. Dus... . Maar gij betaalt de benzinepomp, aan u de keuze.

Vroeger, toen een mens nog vrij mocht denken, zeggen en ademen, reed ik 's nachts tegen 180km/u op weg naar Spanje, 1600 km. Dat maakte wel een verschil in tijd.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2018 om 01:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 01:17   #215
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je zou ook kunnen gaan denken dat ze het doen om hun bandenslijtage te verminderen want telkenmale van de uiterst linkse rijbaan naar de uiterst rechtse (als de kans zich loont tussen al het vrachtverkeer) over te schakelen vraag wel wat van de banden denk ik.

Wat dan weer niet belet dat het in bepaalde gevallen, op een raar moment dat er niet teveel verkeer is op een autostrade 'het een enorm vervelende zaak is dat er zo ééntje op de middenvak blijft 'verpozen'.
Auto rijden vraagt nu eenmaal heel veel van uw portemonnee en wie dat niet kan of wil dragen kan maar beter geen auto kopen. Daar horen ook banden bij.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 01:31   #216
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Vergane glorie;

Toen we niet alleen nog mochten een auto hebben maar er ook mee mochten rijden.

Drie heb ik er zo versleten. Als ze ze nog maar eens maakten, ik kocht er mij direct terug zo een. https://www.film-autos.com/oldtimer-...stige-baujahr-
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 11:45   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik herhaal nog maar eens: auto-mobiliteit is een recht voor iedereen, ook voor de minder ervaren chauffeurs en ook voor de chauffeurs die het liever wat veiliger-confortabeler willen.
Het verkeersreglement ademt dat onvoldoende uit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:05   #218
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herhaal nog maar eens: auto-mobiliteit is een recht voor iedereen, ook voor de minder ervaren chauffeurs en ook voor de chauffeurs die het liever wat veiliger-confortabeler willen.
Het verkeersreglement ademt dat onvoldoende uit.
Integendeel, zelfs meer dan voldoende.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:31   #219
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom rijdt hij dan niet gewoon wat rapper? of trager?

mss ook eens uitproberen ... gewoon aan 90 kmu rechts blijven ... verwonderend hoeveel stress vrijer rijden dat is.
Ik raad u eens aan om tegen 90 tot 95 km/uur rechts te gaan rijden. Dan plakken de vrachtwagens tegen uw bumper, zie je elk licht op hun rijdende discobar aangaan, sommigen hebben zelfs al blauwe strobo's ingebouwd, en dan steken ze u met een volledige Brabançonne door hun toeters voorbij. Het beste dat je kan doen om deels stressvrij te rijden en als je voldoende tijd neemt is om achter een vrachtwagen te gaan rijden en daar op normale afstand achter te blijven. Dan gaan snellere vrachtwagens niet bumperkleven omdat je toch zelf achter een vrachtwagen rijdt. En als je de afstand zo neemt dat er geen wagen zich kan tussen wringen dan zit je goed. Paar weken geleden nog achter een vrachtwagen gehangen. 's Avonds laat, weinig verkeer, rechtse baanvak en op een moment reed ik op de teller 104 km/uur Dit geeft werkelijk iets van een 98 km/uur.

Wat ik ook dikwijls heb gemerkt is dat als twee vrachtwagens elkaar voorbij gaan met een verschil van 1-2 km/uur niemand daar op reageert. Probeer eens met uw wagen een vrachtwagen met 1-5 km/uur voorbij te gaan. De werfcamionetten en koerierdiensten boren zich bijna achter in uw wagen. Andere wagens gebruiken hun grootlichten en je ziet de middenvinger omhoog gaan. Veel de E19 tussen Antwerpen en Brussel gedaan en telkens was ik verbaasd over het assertief rijgedrag van vrachtwagens. Enkel daarvoor ben ik al blij dat ik daar niet meer moet rijden.

Op rustige momenten heb ik constant middenplakkers gezien. Zelfs op het rechtse baanvak tegen 100 km/uur zou je die nog voorbij gaan. Ook veel vrachtwagens die bij het naderen van een oprit automatisch in het midden gaan rijden, ook al komt er geen verkeer van die oprit op de autosnelweg gereden. En dan een goede kilometer verder gaan die pas terug naar rechts. De meesten toch want er waren er steeds die gewoon in het midden bleven rijden. Vooral 's avonds heel laat na 23 uur zag je dat constant.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:37   #220
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik raad u eens aan om tegen 90 tot 95 km/uur rechts te gaan rijden. Dan plakken de vrachtwagens tegen uw bumper, zie je elk licht op hun rijdende discobar aangaan, sommigen hebben zelfs al blauwe strobo's ingebouwd, en dan steken ze u met een volledige Brabançonne door hun toeters voorbij. Het beste dat je kan doen om deels stressvrij te rijden en als je voldoende tijd neemt is om achter een vrachtwagen te gaan rijden en daar op normale afstand achter te blijven. Dan gaan snellere vrachtwagens niet bumperkleven omdat je toch zelf achter een vrachtwagen rijdt. En als je de afstand zo neemt dat er geen wagen zich kan tussen wringen dan zit je goed. Paar weken geleden nog achter een vrachtwagen gehangen. 's Avonds laat, weinig verkeer, rechtse baanvak en op een moment reed ik op de teller 104 km/uur Dit geeft werkelijk iets van een 98 km/uur.

Wat ik ook dikwijls heb gemerkt is dat als twee vrachtwagens elkaar voorbij gaan met een verschil van 1-2 km/uur niemand daar op reageert. Probeer eens met uw wagen een vrachtwagen met 1-5 km/uur voorbij te gaan. De werfcamionetten en koerierdiensten boren zich bijna achter in uw wagen. Andere wagens gebruiken hun grootlichten en je ziet de middenvinger omhoog gaan. Veel de E19 tussen Antwerpen en Brussel gedaan en telkens was ik verbaasd over het assertief rijgedrag van vrachtwagens. Enkel daarvoor ben ik al blij dat ik daar niet meer moet rijden.

Op rustige momenten heb ik constant middenplakkers gezien. Zelfs op het rechtse baanvak tegen 100 km/uur zou je die nog voorbij gaan. Ook veel vrachtwagens die bij het naderen van een oprit automatisch in het midden gaan rijden, ook al komt er geen verkeer van die oprit op de autosnelweg gereden. En dan een goede kilometer verder gaan die pas terug naar rechts. De meesten toch want er waren er steeds die gewoon in het midden bleven rijden. Vooral 's avonds heel laat na 23 uur zag je dat constant.
het lijkt erop dat jij dat zelf nog nooit deed, want als je 90 rijdt komt er geen enkele je voorbij want die zijn begrensd.
een vrachtwagen tegen 98 kmu werkelijke snelheid is fictie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be