Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2022, 05:33   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard Noord-Koreaanse besmettingen

Vanuit Noord-Korea,een natie die zich echt wel afgeschermd heeft ,komen toch ook berichten door dat het virus er door geraakt is.

Welke versie van dat virus het is,en bijgevolg de lethaliteit kunnen we alleen maar raden....

De Noord-Koreaanse leider is blijkbaar razend op de gezondsheidsautoriteiten die,evident,"gefaald" hebben het ding te stoppen.(ik zou me nu zorgen maken als "gezondheidsautoriteit" overigens) en beveelt het leger in te zetten om......tsja...ik weet ook niet waarom....


Een interessante mogelijke transmissievector die aangehaald wordt, zijn de ballonnen die vanuit Zuid-Korea de Volksrepubliek komen binnenwaaien...

Hebben we hier geen paar experten op overschot om hen daar te gaan bijstaan?

Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2022 om 05:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 06:13   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Het kunnen ook wilde zoogdieren geweest zijn, levend veetransport, matrozen, piloten, enz. Een land is nooit volledig afgesloten, zelfs N-Korea niet.

Er zijn al een miljoen gevallen ondertussen (realiteit miljoenen?) dus niet meer te stoppen, ik hoop dat ze daar niet lang in lockdown gaan of er gaan heel veel doden vallen. De militairen zouden instaan voor het verdelen van medicijnen die ze niet hebben.

Volgens mij is het omicron omdat de besmettingen zo explosief zijn en tot nu onder de radar verliepen, nu opeens iedereen thuis houden zal de besmettingen zelfs doen toenemen op korte termijn.

Ze hebben daar al een groot voedsel en water probleem dus ik vraag me af wat ze kunnen doen zonder een ramp te veroorzaken. Dikke kans dat ze ook de Nazi gaan uithangen en veel meer doden gaan veroorzaken dan Covid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 07:46   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Het schijnt dat ze hun grenzen voor het eerst openden na 2 jaar, en direct een besmetting natuurlijk.

Het zou Omicron zijn maar er wordt verwacht dat er toch veel slachtoffers gaan vallen vanwege de slechte gezondheid van de bevolking. Ondervoeding en slechte verzorging van langdurige ziektes zoals suikerziekte en hartproblemen. Dat kan wel eens een slachting worden die we pas jaren later zullen kunnen bevestigen, business as usual voor de Noord Koreanen dus.

Het lijkt er op dat ze de Chinese strategie gaan gebruiken, iedereen opsluiten tot de besmettelingen genezen of dood zijn. Positief is wel dat ze geen uitgebreide testing hebben zoals de Chinezen en ook geen plaats om een miljoen mensen extra in Covid-kampen te steken, ze gaan het dus moeten uitzweten.

Misschien dat het wat politieke verandering zal veroorzaken maar ik vrees ervoor.

https://youtu.be/pcWxX68y19E
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 08:44   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Virus overgebracht door ballonnen

Om het coronavirus tegen te gaan, krijgen Noord-Koreanen de raad om een goede mondhygiëne aan te houden en regelmatig te spoelen met zout water. "Er zijn geen medicijnen en geen vaccins. Om paniek te voorkomen, moet je de bevolking instructies geven", legt Korea-expert Remco Breuker uit in "Laat". Noord-Korea wijst ook een schuldige aan: Zuid-Korea zou het virus met ballonnen de grens over gestuurd hebben.

Bron: VRT NWS

Onvoorstelbaar, lachwekkend.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 10:37   #5
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

jammer dat er geen persvrijheid is, anders was dit een testingground voor de antivaxxers, ne keer kijken wat zo'n virus aanricht in antivax landen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 11:28   #6
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
jammer dat er geen persvrijheid is, anders was dit een testingground voor de antivaxxers, ne keer kijken wat zo'n virus aanricht in antivax landen
En wat zouden antivaxxers dan na het virus gaan testen? Vaccins?
De hele wereld is al testingground en proefkonijn voor big farma vaccins.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 12:58   #7
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Forumvirologen grijpt uw kans, allen daar heen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 14:11   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Forumvirologen grijpt uw kans, allen daar heen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 14:19   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En wat zouden antivaxxers dan na het virus gaan testen? Vaccins?
De hele wereld is al testingground en proefkonijn voor big farma vaccins.
Vandaar: op naar Pyongyang. Daar zijt ge veilig, Oma.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 15:58   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vanuit Noord-Korea,een natie die zich echt wel afgeschermd heeft ,komen toch ook berichten door dat het virus er door geraakt is.

Welke versie van dat virus het is,en bijgevolg de lethaliteit kunnen we alleen maar raden....

De Noord-Koreaanse leider is blijkbaar razend op de gezondsheidsautoriteiten die,evident,"gefaald" hebben het ding te stoppen.(ik zou me nu zorgen maken als "gezondheidsautoriteit" overigens) en beveelt het leger in te zetten om......tsja...ik weet ook niet waarom....


Een interessante mogelijke transmissievector die aangehaald wordt, zijn de ballonnen die vanuit Zuid-Korea de Volksrepubliek komen binnenwaaien...

Hebben we hier geen paar experten op overschot om hen daar te gaan bijstaan?



Kim Yong Un kan best direct de hulp inroepen van veearts Geert Vanden Bossche en Wappie Willem Engel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 16:57   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
jammer dat er geen persvrijheid is, anders was dit een testingground voor de antivaxxers, ne keer kijken wat zo'n virus aanricht in antivax landen
Er zijn al zoveel landen geweest waar amper vaccins waren. Er zijn nu nog veel landen waar amper mensen zijn gevaccineerd. Trouwens tijdens het eerste virus jaar waren er nergens vaccins.

In Noord Korea zullen volgens mij in vgl met hier wat meer ouderen en verzwakten het loodje leggen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 18:53   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn al zoveel landen geweest waar amper vaccins waren. Er zijn nu nog veel landen waar amper mensen zijn gevaccineerd. Trouwens tijdens het eerste virus jaar waren er nergens vaccins.

In Noord Korea zullen volgens mij in vgl met hier wat meer ouderen en verzwakten het loodje leggen.
Zoals overal.
De informatie die van die gasten komt lees ik met een serieuze korrel zout. Het aantal doden en besmetten. Als ze evengoed kunnen tellen als mikken met raketten dan geloof ik er niet veel van.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 19:59   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Forumvirologen grijpt uw kans, allen daar heen.
Lijkt me meer het Walhallah voor de mondmasker nazies en maatregelaars, dat kunnen de Noord Koreanen als de beste.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 20:02   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn al zoveel landen geweest waar amper vaccins waren. Er zijn nu nog veel landen waar amper mensen zijn gevaccineerd. Trouwens tijdens het eerste virus jaar waren er nergens vaccins.

In Noord Korea zullen volgens mij in vgl met hier wat meer ouderen en verzwakten het loodje leggen.
Misschien ook niet, gemiddelde worden ze daar maar 72. De zwakken zijn er al uit, waarbij wij een overschot hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 20:04   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Om het coronavirus tegen te gaan, krijgen Noord-Koreanen de raad om een goede mondhygiëne aan te houden en regelmatig te spoelen met zout water. "Er zijn geen medicijnen en geen vaccins. Om paniek te voorkomen, moet je de bevolking instructies geven", legt Korea-expert Remco Breuker uit in "Laat". Noord-Korea wijst ook een schuldige aan: Zuid-Korea zou het virus met ballonnen de grens over gestuurd hebben.

Bron: VRT NWS

Onvoorstelbaar, lachwekkend.
Om eerlijk te zijn vallen die tips goed mee, zout doodt het virus en je neus spoelen met een lichte zoutoplossing is zeer goed tegen virale infecties zoals de griep.

Meer dan dat hebben ze natuurlijk niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 20:09   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Welke versie van dat virus het is,en bijgevolg de lethaliteit kunnen we alleen maar raden....
De dodelijkheid van een virus is niet enkel bepaald door het virus zelf, maar ook door de immuunsystemen waarmee het geconfronteerd wordt.
Eerder opgedane besmettingen, inclusief overlap / kruisimmuniteit, ook decennia eerder, ook overheen generaties dus genen, zijn meebepalend.
Een aantal studies toonden grotere kans op erger ziektebeeld zelfs van etnische groepen.
Je vraag bevat dus een foute suggestie.

Stel eens dat het virus "terug" zou muteren tot de originele Wuhan versie.
Het zou minder mensen doden dan toen, door opgedane immuniteit.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 17 mei 2022 om 20:11.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 20:13   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Forumvirologen grijpt uw kans, allen daar heen.
Het juk dat de overheid ginder legt op het volk daar, hebben overheden elders inclusief hier, overgenomen in 2020. Dictatuur, staatsterreur in de eigen tuin, niet nodig om naar andere te begeven, om het aan den lijve te ondervinden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 20:18   #18
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Misschien ook niet, gemiddelde worden ze daar maar 72. De zwakken zijn er al uit, waarbij wij een overschot hebben.
Hier zitten zwakkeren samengestampt in rusthuizen en dergelijke. Vroeger leefden ze hun oudere en ook ziekere dag meer bij familie/thuis dan nu.
Hoe dat zit in Noord Korea, zou ik moeten opzoeken.
Dat is zo een beetje worst case situatie bij besmettelijke ziekten.
Vandaar ook "ziekenhuisbacterien". Een familie bacterien die vooral, zelfs uitsluitend, tiert aldaar. Het is gewoon logisch dat virussen daar lelijkst huishouden, niet door virus zelf eigenlijk, maar door de omstandigheden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 10:08   #19
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vandaar: op naar Pyongyang. Daar zijt ge veilig, Oma.
Ik ben als ongevaccineerde hier ook nog altijd veilig, dat kunnen de 1,2,3 en 4 geprikten niet meer zeggen.
Pyongyang is het paradijs voor vaxxers/sheeple, dan hoeven ze zelf niet meer te kiezen en zelfs niet meer te denken, dat doet kim-jong-oen wel voor hun.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 17:02   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Ik, me, moi, je, ich, ego (<- zonder tripper) stel mij al een hele tijde de vraag of het een wreed duistere mogelijkheid zou kunnen zijn dat het Corona virus zo 'ten tonele' kwam op wereldschaal?

Of het ik weer teveel naar die Resident Evil films zitten gapen?

Het lijkt mij niet echt overdreven te denken dat het eigenlijk een wapen is.

Wat was AIDS, o ja, dat was mislukt.

Een iets ouder artikel 'leerde' ...

ZOU HET CORONAVIRUS EEN BIOLOGISCH WAPEN KUNNEN ZIJN (IN DE TOEKOMST)?

Ik zou zelfs in de link "in de toekomst" geschrapt hebben want het is al aan de gang.

Uit een van de films ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2022 om 17:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be