Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2022, 19:00   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Goh man.. dit kunt ge toch niet serieus nemen..?

Wat graftombes zoals er hier in Europa ook staan en enkele verhaaltjes over reuzen-beenderen die gevonden werden, maar wellicht van mammoeten of beren zijn. En dan nog wat gelul over een reuzen-skelet dat ze helaas niet meer kunnen tonen want 't is opgelost in de lucht..

Werkelijk..?

Overal ter wereld worden restanten teruggevonden van dieren en planten die miljoenen jaren geleden op onze planeet leefden.. maar van die vermeende mensen-reuzen is alles verdwenen.... komt dat slecht uit.. rest ons niets anders dan de verhaaltjes voor waar aan te nemen eh..?
Van de reuzen is vernietigd om hun model verder te kunnen voorliegen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 19:02   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat kan allemaal zijn, maar zolang het niet wordt aangetoond, is het slechts een idee, of een verzinsel, of een wensgedachte, ....
Ja God bestaat tot ge me tegendeel bewijst. Op wa trekt da?
Er is 0 bewijs voor de evolutie van de mens, behalve een hoop veronderstellingen op beentjes waarvan meer dan de helft reconstructies zijn. Gelijk die Lucy die maar 40% compleet is en de rest gebaseerd is op afdrukken die wellicht niet eens van dezelfde soort zijn. Dat zijn geen bewijzen maar sprookjes verzinnen rond bewijsmateriaal.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 19:42   #43
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja God bestaat tot ge me tegendeel bewijst. Op wa trekt da?
Grapjas.. gij moogt bewijzen dat god bestaat wanneer gij beweert dat die bestaat. Net zoals gij moogt bewijzen dat we genetisch ontworpen zijn en aangepast werden door demonen enzo.. Zolang dat niet aangetoond is, is het fantasie/idee/verzinsel/...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is 0 bewijs voor de evolutie van de mens, behalve een hoop veronderstellingen op beentjes waarvan meer dan de helft reconstructies zijn. Gelijk die Lucy die maar 40% compleet is en de rest gebaseerd is op afdrukken die wellicht niet eens van dezelfde soort zijn. Dat zijn geen bewijzen maar sprookjes verzinnen rond bewijsmateriaal.
Ja, uw reuzen-verhaal is natuurlijk veel aannemelijker eh..
Compleet geen bewijs behalve wat verhaaltjes die op geen enkele manier verifieerbaar zijn op hun waarachtigheid.

Al is het maar deels, die Lucy is er wel eh.. en toont dus aan dat er zoveel jaar geleden op die locatie.. enfin. 't Heeft geen zin 't uit te leggen.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 19:45   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Grapjas.. gij moogt bewijzen dat god bestaat wanneer gij beweert dat die bestaat. Net zoals gij moogt bewijzen dat we genetisch ontworpen zijn en aangepast werden door demonen enzo.. Zolang dat niet aangetoond is, is het fantasie/idee/verzinsel/...


Ja, uw reuzen-verhaal is natuurlijk veel aannemelijker eh..
Compleet geen bewijs behalve wat verhaaltjes die op geen enkele manier verifieerbaar zijn op hun waarachtigheid.

Al is het maar deels, die Lucy is er wel eh.. en toont dus aan dat er zoveel jaar geleden op die locatie.. enfin. 't Heeft geen zin 't uit te leggen.
Maar dat is geen probleem dat ge het niet gelooft hoor. Maar reuzen en dwergen worden doorheen de hele geschiedenis waargenomen. Dat dit vroeger frequenter voorkwam, lijkt me geen onlogische piste.

Maar goed dat je erkent dat het evolutiesprookje van de mens geen bewijzen heeft.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:00   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Al is het maar deels, die Lucy is er wel eh.. en toont dus aan dat er zoveel jaar geleden op die locatie.. enfin. 't Heeft geen zin 't uit te leggen.
Maar haar handen en voeten verzonnen ze erbij om u wijs te maken dat het een voorouder is. Al wat we zien is een (uit)gestorven beest. Ge kunt westerlingen echt alles wijsmaken he lol.



Besef je eigenlijk wel hoeveel die evolutionisten verzonnen en vervalsten om hun theorie te pogen “bewijzen”? Gros van wat ze vonden zijn grotendeels reconstructies op pure speculatie. Gelijk die Lucy. https://www.icr.org/article/human-fo...entified-lucys

Ook die embryonale ontwikkelingen van Ernst Haeckel, dat lang basisonderwijs was, waren moedwillig vervalst. https://www.trouw.nl/nieuws/haeckel-...deur~b2981284/
Bewijzen vervalsen of met hypotheses aan elkaar plakken, maakt niet dat iets bewezen is neen.



Maar reuzen worden nog steeds geboren, dus de aanwezigheid van die mutatie bewijst dat reuzen bestaan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2022 om 20:13.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:16   #46
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar dat is geen probleem dat ge het niet gelooft hoor. Maar reuzen en dwergen worden doorheen de hele geschiedenis waargenomen. Dat dit vroeger frequenter voorkwam, lijkt me geen onlogische piste.


En elfjes en kabouters ook eh..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar goed dat je erkent dat het evolutiesprookje van de mens geen bewijzen heeft.
Ahzo, deed ik dat dan ja..?
Los van de bewijzen die er zijn om de evolutietheorie te ondersteunen, vind ik die theorie een pak aannemelijker dan uwen bijbelse prietpraat.. maar die bewijzen en theorieën + aannames spreken uw heilig boekje tegen eh.. en dat wringt natuurlijk..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:20   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht


En elfjes en kabouters ook eh..


Ahzo, deed ik dat dan ja..?
Los van de bewijzen die er zijn om de evolutietheorie te ondersteunen, vind ik die theorie een pak aannemelijker dan uwen bijbelse prietpraat.. maar die bewijzen en theorieën + aannames spreken uw heilig boekje tegen eh.. en dat wringt natuurlijk..
De bewijzen bevestigen de Bijbel, maar daarom dat ze hypotheses verzinnen en zelfs zaken vervalsen om de leugen hoog te houden.
Archeologen zijn de vriend van bijbelgelovers. https://www.smithsonianmag.com/histo...acy-180979011/

De Bijbel beschrijft 6 vingers aan iedere hand en de reuzen die ze wél opgraven vertonen die eigenschap. Aldus, het is in het fossielenbestand. Het is geen sprookje maar een accurate ooggetuigenis.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2022 om 20:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:35   #48
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar haar handen en voeten verzonnen ze erbij om u wijs te maken dat het een voorouder is. Al wat we zien is een (uit)gestorven beest. Ge kunt westerlingen echt alles wijsmaken he lol.
Besef je eigenlijk wel hoeveel die evolutionisten verzonnen en vervalsten om hun theorie te pogen “bewijzen”? Gros van wat ze vonden zijn grotendeels reconstructies op pure speculatie. Gelijk die Lucy. https://www.icr.org/article/human-fo...entified-lucys
Wat mij betreft zijn wij ook gewoon zoogdieren.. of 'beesten' als je het die naam wil geven. En Lucy wordt een mensachtige aap genoemd, vermoedelijk één van onze voorouders.. En natuurlijk speculeren onderzoekers als ze zo een vondst doen.. natuurlijk vormen die een verhaal aan de hand van wat ze vinden om dan vervolgens met verder onderzoek hun verhaal te staven in de hoop uiteindelijk een en ander te kunnen bewijzen.

Het feit dat er een 'vreemd' beentje gevonden werd, roept extra vragen op, maar spreekt de evolutietheorie niet tegen eh.

Citaat:
Ook die embryonale ontwikkelingen van Ernst Haeckel, dat lang basisonderwijs was, waren moedwillig vervalst. https://www.trouw.nl/nieuws/haeckel-...deur~b2981284/
Bewijzen vervalsen of met hypotheses aan elkaar plakken, maakt niet dat iets bewezen is neen.
Fraudeurs hebt ge in alle disciplines.
Dat die man dacht weg te komen met het idee dat we allemaal als dikkopjes beginnen.. redelijk lomp.. enfin.. ook daarmee is de evolutietheorie niet tegengesproken eh.. Het toont wel aan dat wanneer wetenschappers fouten ontdekken (al dan niet met opzet), ze deze ook rechtzetten. En fraudeurs worden gestraft.

Citaat:
Maar reuzen worden nog steeds geboren, dus de aanwezigheid van die mutatie bewijst dat reuzen bestaan.
Waar..? Waar leeft er een gemeenschap van reuzen..?
En dan echt reuzen eh.. niet gewoon eens een mens die per uitzondering wat groter blijkt.

De aanwezigheid van mutaties toont trouwens enkel maar aan dat mutaties bestaan. Geen bewijs dat de bijbel ook maar enige vorm van waarachtigheid verdient.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:40   #49
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De bewijzen bevestigen de Bijbel, maar daarom dat ze hypotheses verzinnen en zelfs zaken vervalsen om de leugen hoog te houden.
Archeologen zijn de vriend van bijbelgelovers. https://www.smithsonianmag.com/histo...acy-180979011/
Ja natuurlijk, de bijbel kent de waarheid en al het andere is vals.. al het andere is des duivels. En weet je waarom dat al het andere duivels is? Omdat het zo in de bijbel staat..!

En stel, dat het andere toch aangetoond kan worden als waar, dan is dat bewijs -uiteraard- ook vals.. want 't werk van de duivel.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:42   #50
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja natuurlijk, de bijbel kent de waarheid en al het andere is vals.. al het andere is des duivels. En weet je waarom dat al het andere duivels is? Omdat het zo in de bijbel staat..!

En stel, dat het andere toch aangetoond kan worden als waar, dan is dat bewijs -uiteraard- ook vals.. want 't werk van de duivel.
De Bijbel beschrijft 6 vingers aan iedere hand bij reuzen en de reuzen die ze recent opgroeven vertonen die eigenschap. Aldus, het is in het fossielenbestand. Het is geen sprookje maar een accurate ooggetuigenis.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:43   #51
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Bijbel beschrijft 6 vingers aan iedere hand bij reuzen en de reuzen die ze recent opgroeven vertonen die eigenschap. Aldus, het is in het fossielenbestand. Het is geen sprookje maar een accurate ooggetuigenis.
Ge maakt me nieuwsgierig.. ik heb immers nog niets gehoord over opgegraven reuzen met zes vingers..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 juli 2022 om 20:45.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 20:45   #52
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Wat mij betreft zijn wij ook gewoon zoogdieren.. of 'beesten' als je het die naam wil geven. En Lucy wordt een mensachtige aap genoemd, vermoedelijk één van onze voorouders.. En natuurlijk speculeren onderzoekers als ze zo een vondst doen.. natuurlijk vormen die een verhaal aan de hand van wat ze vinden om dan vervolgens met verder onderzoek hun verhaal te staven in de hoop uiteindelijk een en ander te kunnen bewijzen.

Het feit dat er een 'vreemd' beentje gevonden werd, roept extra vragen op, maar spreekt de evolutietheorie niet tegen eh.


Fraudeurs hebt ge in alle disciplines.
Dat die man dacht weg te komen met het idee dat we allemaal als dikkopjes beginnen.. redelijk lomp.. enfin.. ook daarmee is de evolutietheorie niet tegengesproken eh.. Het toont wel aan dat wanneer wetenschappers fouten ontdekken (al dan niet met opzet), ze deze ook rechtzetten. En fraudeurs worden gestraft.


Waar..? Waar leeft er een gemeenschap van reuzen..?
En dan echt reuzen eh.. niet gewoon eens een mens die per uitzondering wat groter blijkt.

De aanwezigheid van mutaties toont trouwens enkel maar aan dat mutaties bestaan. Geen bewijs dat de bijbel ook maar enige vorm van waarachtigheid verdient.
Ja fraudeurs ontmaskeren in het westen is nogal een simpele onderneming bij plebs dat heil zoekt in die ze voor de zot houden, he?

Het is makkelijker de mensen voor de gek te houden dan ze te tonen dat ze voor de gek gehouden werden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:33   #53
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De bewijzen bevestigen de Bijbel, maar daarom dat ze hypotheses verzinnen en zelfs zaken vervalsen om de leugen hoog te houden.
Archeologen zijn de vriend van bijbelgelovers. https://www.smithsonianmag.com/histo...acy-180979011/

De Bijbel beschrijft 6 vingers aan iedere hand en de reuzen die ze wél opgraven vertonen die eigenschap. Aldus, het is in het fossielenbestand. Het is geen sprookje maar een accurate ooggetuigenis.
Ik heb dat artikel gelezen, maar geen woord over reuzen
Zelfs geen bewijs dat de bijbel waarheid bevat betreffende het ontstaan van de mens.. laat staan dat het de evolutietheorie zou tegenspreken.. Maar alé, ge hebt nekeer iets getoond dat een klein detail uit de bijbel een beetje meer waarachtig maakt.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:34   #54
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is makkelijker de mensen voor de gek te houden dan ze te tonen dat ze voor de gek gehouden werden.
Dat moet wel een diep-christelijke uitspraak zijn..
Ik hoor het de ene priester al tegen den andere zeggen..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 juli 2022 om 21:35.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:39   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ge maakt me nieuwsgierig.. ik heb immers nog niets gehoord over opgegraven reuzen met zes vingers..
ago. Near Crittenden, Arizona, in 1891, workmen excavating for a commercial building came upon a huge stone sarcophagus eight feet below the surface. The contractor called in expert help, and the sarcophagus was opened to reveal a granite mummy case which had once held the body of a human being more than twelve feet tall -a human with six toes, according to the carving of the case. But the body had been buried so many thousands of years that ithad long since turned to dust.
https://www.academia.edu/7850699/The...s_on_the_Earth

Ze hebben heel de geschiedenis naar zich aangepast en opgeschoond.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:44   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik heb dat artikel gelezen, maar geen woord over reuzen
Zelfs geen bewijs dat de bijbel waarheid bevat betreffende het ontstaan van de mens.. laat staan dat het de evolutietheorie zou tegenspreken.. Maar alé, ge hebt nekeer iets getoond dat een klein detail uit de bijbel een beetje meer waarachtig maakt.
Het gaat over meer dan reuzen in de Bijbel. He?
Het punt is dat de evolutie van de mens niet eens bewezen is. Niemand weet waar wij vandaan komen. Maar de Bijbel heeft wel veel van onze geschiedenis bewaard en niets spreekt dat tegen.
De zondvloed was echt, de aarde had ooit veel minder water en dat is uit de grond gekomen waarna een heel nieuw klimaat ontstond. Alles was veel groter voor de vloed. Maar de biodiversiteit heeft zich anders uitgesetteld na de verandering van klimaat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:48   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Antropologie en genetica zijn wetenschappen die nog in het stadium van onderontwikkeldheid staan. Maar het zijn wetenschappen.

Godsdienst is fictie, fantasie, leugen en oplichting.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:54   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Antropologie en genetica zijn wetenschappen die nog in het stadium van onderontwikkeldheid staan. Maar het zijn wetenschappen.

Godsdienst is fictie, fantasie, leugen en oplichting.
De mensen die geconditioneerd zijn dat te zeggen lazen vaak niet eens de Bijbel en ondernamen nooit echte moeite zich er in te verdiepen.

Ge kunt de 7 dagen creatie onzin vinden, maar uw week bestaat voor en na uw dood uit 7 dagen. De verhalen leren ons meer dan eerst duidelijk is. De profetieën vervullen zich, de Bijbel is een levend boek dat zich voltooit voor onze eigen ogen. Maar wie is bekend met de profetieën die vandaag voor onze neus afspelen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2022 om 21:55. Reden: dt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:59   #59
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
ago. Near Crittenden, Arizona, in 1891, workmen excavating for a commercial building came upon a huge stone sarcophagus eight feet below the surface. The contractor called in expert help, and the sarcophagus was opened to reveal a granite mummy case which had once held the body of a human being more than twelve feet tall -a human with six toes, according to the carving of the case. But the body had been buried so many thousands of years that ithad long since turned to dust.
https://www.academia.edu/7850699/The...s_on_the_Earth

Ze hebben heel de geschiedenis naar zich aangepast en opgeschoond.
Ik ga die pdf niet lezen, geen zin om me te registreren daarvoor.. Maar goed, uit wat ik afleid hebben ze dus een sarcofaag gevonden waarin een reus zou kunnen passen.. sterker zelfs: op die reuzenkist staat een mens afgebeeld met wel zes tenen....

Helaas blijkt de kist leeg......

Maar voor u is dit voldoende bewijs dat reuzen bestonden..?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 22:02   #60
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De mensen die geconditioneerd zijn dat te zeggen lazen vaak niet eens de Bijbel en ondernamen nooit echte moeite zich er in te verdiepen.

Ge kunt de 7 dagen creatie onzin vinden, maar uw week bestaat voor en na uw dood uit 7 dagen. De verhalen leren ons meer dan eerst duidelijk is. De profetieën vervullen zich, de Bijbel is een levend boek dat zich voltooit voor onze eigen ogen. Maar wie is bekend met de profetieën die vandaag voor onze neus afspelen?
Maar wat leert dat verhaal dan? Dat een week uit zeven dagen bestaat..? Of dat de wereld gecreëerd werd op zeven dagen tijd..? Als verhaaltjes op zodanige wijze geschreven werden dat ze op alle mogelijke manieren geïnterpreteerd kunnen worden, ja dan zal er wel eens een keer een versie waar zijn..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be