Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2019, 09:19   #101
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus ze doen niet voor elkaar onder.
Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ik zou liever slaaf zijn dan gemarteld worden, maar goed: als jij liever gemarteld wordt, dan is dat jouw keuze.
dat is weer iets anders, namelijk slavernij plus marteling. En als je gemarteld wordt dan ben je sowieso een slaaf, maar als je slaaf bent behoef je nog niet per se gemarteld te worden. Wat ook niet zo handig is als je als slaaf ook nog werk moet verrichten. Dat is contra productief. jij telt slavernij en marteling bij elkaar op, maar ik onderscheid beide. En dat maakt dat slavernij beter is dan gemarteld te worden. Een slaaf kan nog altijd vrij komen en het is bekend dat slaven niet per se een ellendig leven behoeven te hebben. Bij de oude Romeinen bijvoorbeeld werden vele slaven goed behandeld. En in het moderne Westen hebben we ook nog de loonslavernij.
1. Ik tel slavernij en marteling inderdaad bij elkaar op, omdat beiden inherent aan elkaar verbonden zijn. Ze gaan hand in hand. Men getuige van de martelingen en vernederingen die slaven regelmatig ondergaan.

2. Een slaaf kan vrij komen, ja. Maar hoe vaak is dat proportioneel gezien gebeurd? En bij iemand die gemarteld wordt, kan de marteling worden stopgezet, en die persoon kan eveneens vrij komen. En zoals ik al zei, slaven worden vaker dan niet fysiek en psychisch regelmatig gemarteld. Slagen, verkrachtingen, verzwaren van het werk, ontzeggen van voedsel, e.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan heb je niet goed gelezen, want het was alleen om als tegenwicht te dienen tegen de eenzijdige idee dat de islam zo slecht is en het westen dus niet, en ook nog eens overkomstig de titel van dit topic: hoe komen we van de islamofoben af.
Bedankt voor de verduidelijking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu, dat is ook mijn mening.
Dan zijn we het tenminste ergens met elkaar eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is dan weer fout wat de Arabieren betreft, want daarin is het volgens mij begrijpelijk dat zij zich verzetten tegen de westerse overheersing. Wij zouden hetzelfde doen.
Overheersing? Waar worden Arabieren overheerst? Me dunkt hebben die allemaal hun eigen heersers. En voordat u over uitbuiting begint: vergeet de bouwvakkers uit Pakistan en Bangladesh niet, die in de landen aan de Arabische Golf de facto als slaven uitgebuit worden door diezelfde Arabieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En wat de negers betreft die moeten zich inderdaad verzetten tegen de slavernij, en waarschijnlijk doen zij dat ook, want er zijn rebellenlegers in het Zuiden, maar zijn ze blijkbaar te zwak om te kunnen overwinnen. Dat heeft niks met grondgebied te maken, negers en ook iedereen moet zich sowieso tegen onrechtvaardigheid verzetten.
De reden waarom ik grondgebied in de discussie haalde is, omdat -zoals u trouwens zelf aanstippelt- de negers zich op eigen grondgebied tegen de Arabische overheersing proberen te verzetten. Ze gaan geen aanslagen op Arabische steden plegen, wat diametraal tegenover het gedrag van Arabische/islamitische terroristen staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En verder hebben de negers in Zuid-Soedan (die overigens ook islamieten zijn) zich onafhankelijk verklaard, dat door Noord-Soedan niet wordt erkend, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met het feit dat in het Zuiden olie wordt gevonden.
Een paar correcties:

1. Zuid-Soedan is niet islamitisch, maar Christelijk/animistisch. Ik geloof dat u met Darfur verwart.
2. Soedan erkent de onafhankelijkheid van Zuid-Soedan wel. Er zijn grensgeschillen bij de olierijke regio's (Bahr al-Ghazal), en de status van de Nuba-bergen is ook nog onduidelijk, maar Zuid-Soedan als staat wordt door het regime in Khartoum erkend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het, maar de vele oorlogen die in het Westen in het Midden-Oosten zijn gevoerd zijn dat ook en nog wel op veel grotere schaal. Ik dacht dat je zo genuanceerd kon denken.
U vergeet de veroveringsoorlogen van de Islam die heel het Midden-Oosten, Noord-Afrika en grote delen van Zwart-Afrika onderwierpen, en Zuid-Europa eeuwenlang bezet hielden. Op minstens even grote schaal dus. Met andere woorden: beide partijen zijn aan elkaar gewaagd. Genuanceerd genoeg?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 09:43   #102
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb het niet over het Palestina van nu, maar over het Palestina van de tijd voor dat de Joden kwamen om het land in te pikken en de bevolking te verdrijven en het leven zuur te maken.
Is dat niet een beetje heel lang geleden? Bovendien, wat hebben de Babyloniërs, Assyriërs, Perzen, Meden, Romeinen en Grieken anders gedaan? Waarom focust u hier enkel op de Joden, of om hen bij hun toenmalige naam te noemen: de Israëlieten? Heeft u een probleem met Joden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, dat zijn de joden die het land hebben ingepikt. Hoe zouden de Belgen het vinden als de Arabieren Belgie zouden binnen vallen en alle Belgen verjagen omdat België hun beloofde land zou zijn geweest?
U vergeet dat een groot deel van de gronden legaal werden gekocht. En als u het over verjagen heeft: wat over de 850,000 Joden die na 1948 uit de Arabische landen waar ze eeuwenlang woonden werden verjaagd? Waarom hoor ik u daar niet over. Zwart-wit denken, iemand?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, het past hier uitstekend, want het is het centrum van het conflict tussen de christenen en de islamieten. En nu blijkt toch hoe zwart wit jij zelf denkt.
Dus u denkt dat alles wat de moslims hier ter plaatse uitsteken direct verbonden is met het conflict tussen Israël en de palestijnen? Ik zou zeggen, qua naïef zwart-wit denken kan dat serieus tellen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 29 maart 2019 om 09:43.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2019, 09:59   #103
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Inderdaad.



1. Ik tel slavernij en marteling inderdaad bij elkaar op, omdat beiden inherent aan elkaar verbonden zijn. Ze gaan hand in hand. Men getuige van de martelingen en vernederingen die slaven regelmatig ondergaan.
als je ze bij elkaar op telt dan zijn ze precies hetzelfde en heeft het onderscheid geen zin.
Citaat:

2. Een slaaf kan vrij komen, ja. Maar hoe vaak is dat proportioneel gezien gebeurd? En bij iemand die gemarteld wordt, kan de marteling worden stopgezet, en die persoon kan eveneens vrij komen.
Oké
Citaat:
En zoals ik al zei, slaven worden vaker dan niet fysiek en psychisch regelmatig gemarteld. Slagen, verkrachtingen, verzwaren van het werk, ontzeggen van voedsel, e.d.
toch in mindere mate dan iemand die duidelijk in de eerste plaats vreselijk gemarteld wordt, bijvoorbeeld om gegevens te krijgen.
Slaven daarentegen krijgen alleen zo af en toe op hun donder als ze ongehoorzaam zijn.
Slaven die daarentegen welwillend zijn hebben het vaak goed.
Citaat:


Bedankt voor de verduidelijking.
Oké
Citaat:


Dan zijn we het tenminste ergens met elkaar eens.
mooi
Citaat:


Overheersing? Waar worden Arabieren overheerst?
Zijn de Amerikanen Irak niet binnen gevallen?
En hebben ze de Sjah van Perzie (de dictator) niet gesteund?
En dan de oorlog in Afghanistan.
Het Westen heeft in het Midden-Oosten verder heel veel macht middels de olie-bedrijven.
En dan nog Israel, ook alleen dank zij het Westen en met name Amerika.
Anders waren ze er allang uitgegooid.
Citaat:
Me dunkt hebben die allemaal hun eigen heersers. En voordat u over uitbuiting begint: vergeet de bouwvakkers uit Pakistan en Bangladesh niet, die in de landen aan de Arabische Golf de facto als slaven uitgebuit worden door diezelfde Arabieren.
Vergeet niet dat die dictatoriale heersers worden gesteund door Amerika, met name die in Saoedi-Arabie, dit vanwege de wapenleveranties en de olie.
Ook Saddam Hoessein werd oorspronkelijk gesteund door Amerika in de strijd tegen Iran.
Citaat:


De reden waarom ik grondgebied in de discussie haalde is, omdat -zoals u trouwens zelf aanstippelt- de negers zich op eigen grondgebied tegen de Arabische overheersing proberen te verzetten.
niet proberen, maar dat doen ze ook, want ze hebben zich onafhankelijk verklaard en ze hebben rebellen legers.
Citaat:
Ze gaan geen aanslagen op Arabische steden plegen, wat diametraal tegenover het gedrag van Arabische/islamitische terroristen staat.
oorlogen behoeven niet allemaal hetzelfde te zijn.
Bovendien zorgen terroristische aanslagen slechts voor een beperkt aantal doden en wordt hier in het Westen enorm opgeblazen als ze zelf ook eens slachtoffer zijn.
Citaat:


Een paar correcties:

1. Zuid-Soedan is niet islamitisch, maar Christelijk/animistisch. Ik geloof dat u met Darfur verwart.
2. Soedan erkent de onafhankelijkheid van Zuid-Soedan wel. Er zijn grensgeschillen bij de olierijke regio's (Bahr al-Ghazal), en de status van de Nuba-bergen is ook nog onduidelijk, maar Zuid-Soedan als staat wordt door het regime in Khartoum erkend.
Oké en bedankt voor de informatie.
Citaat:


U vergeet de veroveringsoorlogen van de Islam die heel het Midden-Oosten, Noord-Afrika en grote delen van Zwart-Afrika onderwierpen, en Zuid-Europa eeuwenlang bezet hielden.
En je dacht dat ik dat niet wist?
Het Westen daarentegen heeft de hele wereld veroverd vanaf de renaissance en de ontdekking van de wereld.
En Spanje heeft in Midden- en Zuid-Amerika de Indianen uitgeroeid.
Holland heeft Indonesie veroverd.
Belgie de Kongo.
Enzovoort.
Het meest agressieve werelddeel is het Westen.
En na de eerste wereld oorlog is het Ottomaanse Rijk door Frankrijk en Engeland opgedeeld en zijn daar willekeurige grenzen getrokken, waaruit met name de ellende van Irak is ontstaan.
Citaat:

Op minstens even grote schaal dus. Met andere woorden: beide partijen zijn aan elkaar gewaagd. Genuanceerd genoeg?
Ik denk toch dat het Westen het meest heeft huis gehouden over de gehele wereld en nog altijd het machtigste is.
Of wist je dat niet?
Eerst was dat Europa en nu is dat Amerika met Europa samen.
Informatie genoeg?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2019, 10:21   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Is dat niet een beetje heel lang geleden?
Het is helemaal niet lang geleden, maar pas na de tweede wereldoorlog als een groot probleem ontstaan.
Wat wel heel lang geleden is (2 tot 3000 jaar), dat de joden in Palestina woonden als het hun beloofde land, dat ze overigens ook al met geweld hadden veroverd op de Kanaänieten.
En wat ze nu weer hebben gedaan.

Deuteronomium 7:24 Ook zal Hij hun koningen in uw hand geven, dat gij hun naam van onder den hemel te niet doet; geen man zal voor uw aangezicht bestaan, totdat gij hen zult hebben verdelgd.

Citaat:






Bovendien, wat hebben de Babyloniërs, Assyriërs, Perzen, Meden, Romeinen en Grieken anders gedaan? Waarom focust u hier enkel op de Joden, of om hen bij hun toenmalige naam te noemen: de Israëlieten? Heeft u een probleem met Joden?
Van mij mogen ze terug naar het hen beloofde land.
Maar dat de Palestijnen dat niet zo leuk vinden daar heb ik ook alle begrip voor.
Wat zouden de Belgen vinden als ze uit hun land werden verdreven?

En dat in het verleden ook allerlei onrecht is geschied, dat maakt het heden nog niet goed.
En ook in het verleden kwamen veroverde landen in opstand.

Zeker heb ik een probleem met de joden, met name om mijn nieuwe Bijbel en ook vanwege de mogelijke oorzaak van een derde wereldoorlog.
Wat daar geschiedt is echt geen kleinigheid.
Citaat:



U vergeet dat een groot deel van de gronden legaal werden gekocht.
De mensen zijn daar ook verdreven.
Bovendien, wat zouden de Belgen er van vinden als hun land door rijke Arabieren worden opgekocht.
Citaat:
En als u het over verjagen heeft: wat over de 850,000 Joden die na 1948 uit de Arabische landen waar ze eeuwenlang woonden werden verjaagd? Waarom hoor ik u daar niet over. Zwart-wit denken, iemand?
Ik neem aan dat die verjaagd zijn als reactie op de komst van de joden in Palestina.
Citaat:



Dus u denkt dat alles wat de moslims hier ter plaatse uitsteken direct verbonden is met het conflict tussen Israël en de palestijnen?
Waar heb ik dat gezegd?
Je bent weer bezig te overdrijven.
Citaat:
Ik zou zeggen, qua naïef zwart-wit denken kan dat serieus tellen...
Je bedoelt ongetwijfeld jezelf daarmee geen enkel respect te hebben voor het Palestijnse volk dat verdreven is.
En steeds kies je voor het Westen tegen het Midden-Oosten.
Dus wie denkt hier zwart-wit?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 15:07   #105
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is helemaal niet lang geleden, maar pas na de tweede wereldoorlog als een groot probleem ontstaan.
Wat wel heel lang geleden is (2 tot 3000 jaar), dat de joden in Palestina woonden als het hun beloofde land, dat ze overigens ook al met geweld hadden veroverd op de Kanaänieten. En wat ze nu weer hebben gedaan.
Met andere woorden: niet anders dan Grieken, Romeinen, Perzen, Meden, Assyriërs, Ottomanen en Arabieren. Bijgevolg zie ik nog steeds niet waar het probleem is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Deuteronomium 7:24 Ook zal Hij hun koningen in uw hand geven, dat gij hun naam van onder den hemel te niet doet; geen man zal voor uw aangezicht bestaan, totdat gij hen zult hebben verdelgd.
De Koran zegt niet veel anders over andersgelovigen of ongelovigen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Van mij mogen ze terug naar het hen beloofde land. Maar dat de Palestijnen dat niet zo leuk vinden daar heb ik ook alle begrip voor. Wat zouden de Belgen vinden als ze uit hun land werden verdreven?
U vergeet een klein detail. De benaming "palestijnen" voor Arabieren dateert pas vanaf 1964, dus 18 jaar na het ontstaan van de moderne staat Israël. Daarvoor beschreven ze zich helemaal niet zo. Sterker nog, de creatie van de "palestijnse" identiteit werd door de Arabieren in het leven geroepen om de staat Israël te deligitimeren. Let trouwens op de familienamen van hen die zich heden ten dage palestijnen noemen: al-Masri ("de Egyptenaar" - oorspronkelijk uit Egypte), Tamimi (uit Jordanië), al-Lubnani ("de Libanees", oorspronkelijk uit Libanon), etc. Het is dus niet zo simpel als het gemaakt wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En dat in het verleden ook allerlei onrecht is geschied, dat maakt het heden nog niet goed. En ook in het verleden kwamen veroverde landen in opstand.
Ik heb het niet over goedmaken. Ik vergelijk enkel. Partij trekken heeft in de allermeeste gevallen geen enkele zin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeker heb ik een probleem met de joden, met name om mijn nieuwe Bijbel en ook vanwege de mogelijke oorzaak van een derde wereldoorlog. Wat daar geschiedt is echt geen kleinigheid.
Kunt u dit gedetailleerder toelichten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De mensen zijn daar ook verdreven. Bovendien, wat zouden de Belgen er van vinden als hun land door rijke Arabieren worden opgekocht. Ik neem aan dat die verjaagd zijn als reactie op de komst van de joden in Palestina.
Wederom niet helemaal juist. De meesten werden niet verdreven. door hun Arabische broeders (niet zo vriendelijk) gevraagd opzij te gaan, aangezien ze "die Joden binnen de week in zee gingen drijven". Echter lieten zich die Joden niet in zee drijven, en voegden de Arabische legers verpletterende verliezen toe. Wat dat opkopen betreft: als u niet wilt dat iemand uw land opkoopt, verkoop het dan niet, hé?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waar heb ik dat gezegd? Je bent weer bezig te overdrijven.Je bedoelt ongetwijfeld jezelf daarmee geen enkel respect te hebben voor het Palestijnse volk dat verdreven is.
Zo had ik u toch begrepen. Misschien een misverstand. En waarom zou ik respect opbrengen voor een volk ver weg dat niets met mij te maken heeft, en vooral opvalt door (mislukte) zelfmoordaanslagen, terreur en messentrekkerij? Ze proberen niet eens iets constructiefs op poten te zetten, maar leven op de kap van het door u verguisde Westen (voorzover dat geld niet in de zakken van een corrupte Fatah-functionaris of hypocriete Hamasleider verdwijnt). Dan heb ik al veel meer respect voor de Nuba in Soedan/Zuid-Soedan die zich ondanks de Arabische slavenhalers niet onderuit laten krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En steeds kies je voor het Westen tegen het Midden-Oosten. Dus wie denkt hier zwart-wit?
Ik kies voor niemand (behalve voor mezelf, maar da's een ander verhaal). Zoals ik al boven vermeld heb, heeft partij trekken geen enkele zin. Ik analyseer enkel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 15:24   #106
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is helemaal niet lang geleden, maar pas na de tweede wereldoorlog als een groot probleem ontstaan.
Wat wel heel lang geleden is (2 tot 3000 jaar), dat de joden in Palestina woonden als het hun beloofde land, dat ze overigens ook al met geweld hadden veroverd op de Kanaänieten.
En wat ze nu weer hebben gedaan.

Deuteronomium 7:24 Ook zal Hij hun koningen in uw hand geven, dat gij hun naam van onder den hemel te niet doet; geen man zal voor uw aangezicht bestaan, totdat gij hen zult hebben verdelgd.

Van mij mogen ze terug naar het hen beloofde land.
Maar dat de Palestijnen dat niet zo leuk vinden daar heb ik ook alle begrip voor.
Wat zouden de Belgen vinden als ze uit hun land werden verdreven?

En dat in het verleden ook allerlei onrecht is geschied, dat maakt het heden nog niet goed.
En ook in het verleden kwamen veroverde landen in opstand.

Zeker heb ik een probleem met de joden, met name om mijn nieuwe Bijbel en ook vanwege de mogelijke oorzaak van een derde wereldoorlog.
Wat daar geschiedt is echt geen kleinigheid.
De mensen zijn daar ook verdreven.
Bovendien, wat zouden de Belgen er van vinden als hun land door rijke Arabieren worden opgekocht.
Ik neem aan dat die verjaagd zijn als reactie op de komst van de joden in Palestina.
Waar heb ik dat gezegd?
Je bent weer bezig te overdrijven.
Je bedoelt ongetwijfeld jezelf daarmee geen enkel respect te hebben voor het Palestijnse volk dat verdreven is.
En steeds kies je voor het Westen tegen het Midden-Oosten.
Dus wie denkt hier zwart-wit?
Het "Palestijnse" volk is een handig verzinsels van antesemieten. En Palestina heette eerder Judea.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 15:28   #107
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
als je ze bij elkaar op telt dan zijn ze precies hetzelfde en heeft het onderscheid geen zin. Oké. toch in mindere mate dan iemand die duidelijk in de eerste plaats vreselijk gemarteld wordt, bijvoorbeeld om gegevens te krijgen. Slaven daarentegen krijgen alleen zo af en toe op hun donder als ze ongehoorzaam zijn. Slaven die daarentegen welwillend zijn hebben het vaak goed.
Alsof dat waar was is. Ik zeg het voor de derde keer: ik raad u met klem de boeken van Mende Nazer en Francis Bok te lezen. Die werden geslagen, mishandeld, ondervoed, tot zwaar werk gedwongen en vernederd, en ze misdroegen zich helemaal niet. Integendeel, ze waren uiterst onderdanig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zijn de Amerikanen Irak niet binnen gevallen? En hebben ze de Sjah van Perzie (de dictator) niet gesteund? En dan de oorlog in Afghanistan. Het Westen heeft in het Midden-Oosten verder heel veel macht middels de olie-bedrijven. En dan nog Israel, ook alleen dank zij het Westen en met name Amerika. Anders waren ze er allang uitgegooid.
1. Binnenvallen en oorlogvoeren is niet synoniem met overheersen. Irak en Afghanistan staan niet onder yankee-bewind. Ik verafschuw de yankees absoluut, maar op dat punt ben ik het niet met u eens. Ik erken wel dat ze er een chaos hebben veroorzaakt zonder weerga. Maar overheerst? Nee.

2. Israel werd pas na 1967 door de yankees ondersteund. Toch slaagden ze erin in 1948 en 1967 de Arabische legers verpletterend te verslaan. Ik zou dus niet al te zeer prat gaan op de almacht van de yankees

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Vergeet niet dat die dictatoriale heersers worden gesteund door Amerika, met name die in Saoedi-Arabie, dit vanwege de wapenleveranties en de olie. Ook Saddam Hoessein werd oorspronkelijk gesteund door Amerika in de strijd tegen Iran.
Ik ben het volledig met u eens dat de yankees een stelletje brutale imperialisten zijn. Maar overheersen doen ze niet. Ze zouden het wat graag willen. Maar slagen doen ze er niet altijd in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
niet proberen, maar dat doen ze ook, want ze hebben zich onafhankelijk verklaard en ze hebben rebellen legers.
Dat is toch goed zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
oorlogen behoeven niet allemaal hetzelfde te zijn. Bovendien zorgen terroristische aanslagen slechts voor een beperkt aantal doden en wordt hier in het Westen enorm opgeblazen als ze zelf ook eens slachtoffer zijn.
Zelfs één dode is er één teveel. Bovendien, wat hebben onschuldige burgers in het Westen de volkeren in het Midden-Oosten misdaan? Hoe zijn zij schuldig aan wat de regeringen al dan niet besloten hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké en bedankt voor de informatie.
Graag gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En je dacht dat ik dat niet wist? Het Westen daarentegen heeft de hele wereld veroverd vanaf de renaissance en de ontdekking van de wereld. En Spanje heeft in Midden- en Zuid-Amerika de Indianen uitgeroeid. Holland heeft Indonesie veroverd. Belgie de Kongo. Enzovoort. Het meest agressieve werelddeel is het Westen. En na de eerste wereld oorlog is het Ottomaanse Rijk door Frankrijk en Engeland opgedeeld en zijn daar willekeurige grenzen getrokken, waaruit met name de ellende van Irak is ontstaan.Ik denk toch dat het Westen het meest heeft huis gehouden over de gehele wereld en nog altijd het machtigste is. Of wist je dat niet? Eerst was dat Europa en nu is dat Amerika met Europa samen. Informatie genoeg?
Veel informatie, maar onvolledig. De Arabieren/moslims hebben duchtig huisgehouden in:

1. Het Midden-Oosten
2. Het Indische Subcontinent
2. Noord-Afrika
3. Oost-Afrika tot aan Moçambique toe
4. Noordelijk Centraal-Afrika
5. West Afrika
6. Het Iberische Schiereiland
7. Zuid-Frankrijk
8. De Balkan
9. Oost-Europa tot aan de poorten van Wenen

Hoe ze daar huishielden: verovering, moord, roof, brandschatting, slavernij, verkrachting, marteling, gedwongen bekering tot de Islam. En weet u wat het beste is. De radicale moslims (als zoiets al bestaat) hebben tot op vandaag de dag heimwee naar die tijd, en snakken ernaar dit nog eens dunnetjes over te doen. Moderne illustratie: het ISIS-kalifaat.

Ik zou zeggen, zowel het Westen alsook het Oosten blijven aan elkaar gewaagd qua oorlogen, geweld en expansiedrang.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 08:46   #108
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het "Palestijnse" volk is een handig verzinsels van antesemieten. En Palestina heette eerder Judea.
De Palestijnse vluchtelingen

Rond 1948 werden 750 duizend Palestijnen verdreven of gedwongen te vluchten. In 1967 nog eens 400 duizend. Hun erkende recht op terugkeer is nooit gehonoreerd. Die gebeurtenissen hebben de grootste populatie vluchtelingen ter wereld gecreëerd

https://rightsforum.org/achtergronde...vluchtelingen/

Maar als je je kop liever in het zand wil steken...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 09:09   #109
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Met andere woorden: niet anders dan Grieken, Romeinen, Perzen, Meden, Assyriërs, Ottomanen en Arabieren. Bijgevolg zie ik nog steeds niet waar het probleem is.
ook met de Grieken en Romeinen, enz., was het een probleem en nu weer.
Of wist je niet dat de geschiedenis der mensheid vol van problemen is.
Citaat:


De Koran zegt niet veel anders over andersgelovigen of ongelovigen...
En daarmee is de Bijbel echt niet goed gepraat.
Citaat:


U vergeet een klein detail. De benaming "palestijnen" voor Arabieren dateert pas vanaf 1964, dus 18 jaar na het ontstaan van de moderne staat Israël. Daarvoor beschreven ze zich helemaal niet zo. Sterker nog, de creatie van de "palestijnse" identiteit werd door de Arabieren in het leven geroepen om de staat Israël te deligitimeren. Let trouwens op de familienamen van hen die zich heden ten dage palestijnen noemen: al-Masri ("de Egyptenaar" - oorspronkelijk uit Egypte), Tamimi (uit Jordanië), al-Lubnani ("de Libanees", oorspronkelijk uit Libanon), etc. Het is dus niet zo simpel als het gemaakt wordt.
Het gaat niet om de naam, maar om de vele mensen die verdreven zijn.
Citaat:


Ik heb het niet over goedmaken. Ik vergelijk enkel. Partij trekken heeft in de allermeeste gevallen geen enkele zin.
Dat zeg ik ook: het heeft geen zin steeds weer partij de trekken voor het Westen en hier de joden en het probleem voor de Palestijnen hardnekkig te ontkennen.
Dat doe jij.
Citaat:


Kunt u dit gedetailleerder toelichten?
De terugkeer van de joden heeft alles te maken met hun religie het uitverkoren volk te zijn.
2000 Jaar lang zijn ze daarvoor door de christenen gehaat omdat ze Jezus hebben vermoord.
Nu, na de Holocaust worden ze eindelijk door de christenen gesteund, maar is er een nieuw conflict ontstaan met de islamieten die niet dulden dat de joden zijn teruggekeerd.
Terwijl ze eigenlijk dezelfde God aanbidden, want Jahweh is eigenlijk dezelfde als Allah.
Maar uit dat conflict kan wel een derde wereldoorlog ontstaan.
Bovendien is het oorspronkelijke conflict tussen joden en christenen niet opgelost, want nog steeds willen de joden Jezus niet als hun Messias erkennen, want deze predikte alleen Gods Hemelrijk en niet Gods Rijk op aarde.
Maar mijn atoomtheorie is wel Gods Rijk en wel in veel diepere zin als de joden dat hebben gedacht.
Kortom: de eigenlijk Messias ben ik.
Citaat:



Wederom niet helemaal juist. De meesten werden niet verdreven. door hun Arabische broeders (niet zo vriendelijk) gevraagd opzij te gaan, aangezien ze "die Joden binnen de week in zee gingen drijven". Echter lieten zich die Joden niet in zee drijven, en voegden de Arabische legers verpletterende verliezen toe. Wat dat opkopen betreft: als u niet wilt dat iemand uw land opkoopt, verkoop het dan niet, hé?
Dat is zo, maar ook zijn er heel veel Palestijnen verdreven.


De Palestijnse vluchtelingen

Rond 1948 werden 750 duizend Palestijnen verdreven of gedwongen te vluchten. In 1967 nog eens 400 duizend. Hun erkende recht op terugkeer is nooit gehonoreerd. Die gebeurtenissen hebben de grootste populatie vluchtelingen ter wereld gecreëerd

https://rightsforum.org/achtergronde...vluchtelingen/

En nog steeds worden er nederzettingen gebouwd in het gebied van de Palestijnen, dus nog steeds worden ze verdreven.

Citaat:


Zo had ik u toch begrepen. Misschien een misverstand. En waarom zou ik respect opbrengen voor een volk ver weg dat niets met mij te maken heeft,
egoisme dus
Citaat:
en vooral opvalt door (mislukte) zelfmoordaanslagen, terreur en messentrekkerij?
Waarom zouden zij respect op moeten brengen voor de joden die hen uit hun land hebben verdreven?
Citaat:
Ze proberen niet eens iets constructiefs op poten te zetten, maar leven op de kap van het door u verguisde Westen (voorzover dat geld niet in de zakken van een corrupte Fatah-functionaris of hypocriete Hamasleider verdwijnt). Dan heb ik al veel meer respect voor de Nuba in Soedan/Zuid-Soedan die zich ondanks de Arabische slavenhalers niet onderuit laten krijgen.
Zoals je wilt, ieder het zijne.
Citaat:


Ik kies voor niemand (behalve voor mezelf, maar da's een ander verhaal).
egoïsme dus.
Citaat:
Zoals ik al boven vermeld heb, heeft partij trekken geen enkele zin. Ik analyseer enkel.
Neen, je kiest duidelijk steeds voor het Westen.
Een zeer eenzijdige visie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 09:54   #110
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Alsof dat waar was is. Ik zeg het voor de derde keer: ik raad u met klem de boeken van Mende Nazer en Francis Bok te lezen. Die werden geslagen, mishandeld, ondervoed, tot zwaar werk gedwongen en vernederd, en ze misdroegen zich helemaal niet. Integendeel, ze waren uiterst onderdanig.
Niet alle slaven worden mishandeld.
Gemarteld te worden is erger.
Wie gemarteld wordt is sowieso een slaaf, maar wie slaaf is behoeft nog niet gemarteld te worden.
Dat is ook niet in het belang van de meester die de slaaf wil laten werken.
Citaat:


1. Binnenvallen en oorlogvoeren is niet synoniem met overheersen. Irak en Afghanistan staan niet onder yankee-bewind. Ik verafschuw de yankees absoluut, maar op dat punt ben ik het niet met u eens. Ik erken wel dat ze er een chaos hebben veroorzaakt zonder weerga. Maar overheerst? Nee.
zoals je wilt.
Citaat:

2. Israel werd pas na 1967 door de yankees ondersteund. Toch slaagden ze erin in 1948 en 1967 de Arabische legers verpletterend te verslaan. Ik zou dus niet al te zeer prat gaan op de almacht van de yankees
En waar komt al het geld en het oorlogstuig vandaan?
En wie zegt dat ik zo prat ga op de almacht van de Yankees.
Dat heb jij er van gemaakt.
Citaat:


Ik ben het volledig met u eens dat de yankees een stelletje brutale imperialisten zijn. Maar overheersen doen ze niet. Ze zouden het wat graag willen. Maar slagen doen ze er niet altijd in.
Zoals je wilt.
Citaat:


Dat is toch goed zo?
Zeker, ik heb daar verder ook niks over gezegd.
Citaat:


Zelfs één dode is er één teveel.
In het verkeer vallen er veel meer.
Citaat:
Bovendien, wat hebben onschuldige burgers in het Westen de volkeren in het Midden-Oosten misdaan?
Wat hebben onschuldige burgers in het Midden-Oosten de volkeren in het Westen gedaan?
Citaat:
Hoe zijn zij schuldig aan wat de regeringen al dan niet besloten hebben?
Voor het Midden-Oosten geldt hetzelfde.
En daar zijn veel meer onschuldige slachtoffers gevallen.
Citaat:



Graag gedaan.



Veel informatie, maar onvolledig. De Arabieren/moslims hebben duchtig huisgehouden in:

1. Het Midden-Oosten
2. Het Indische Subcontinent
2. Noord-Afrika
3. Oost-Afrika tot aan Moçambique toe
4. Noordelijk Centraal-Afrika
5. West Afrika
6. Het Iberische Schiereiland
7. Zuid-Frankrijk
8. De Balkan
9. Oost-Europa tot aan de poorten van Wenen
Het Westen heeft over de gehele wereld huisgehouden en zijn het meest agressieve werelddeel.
Ze hebben ook de atoombom uitgevonden en brengen de wereld naar de ondergang door de milieuvervuiling en kapitalistische politiek, en wat tot een derde wereldoorlog kan leiden.
Citaat:

Hoe ze daar huishielden: verovering, moord, roof, brandschatting, slavernij, verkrachting, marteling, gedwongen bekering tot de Islam. En weet u wat het beste is. De radicale moslims (als zoiets al bestaat) hebben tot op vandaag de dag heimwee naar die tijd, en snakken ernaar dit nog eens dunnetjes over te doen. Moderne illustratie: het ISIS-kalifaat.
Ontstaan uit de ellende van Irak, waar de Amerikanen ten onrechte zijn binnen gevallen en meenden daar orde op zaken te kunnen stellen.
Citaat:
Ik zou zeggen, zowel het Westen alsook het Oosten blijven aan elkaar gewaagd qua oorlogen, geweld en expansiedrang.
Zo is het, maar voorlopig heeft het Westen als het meest machtigste op aard de grootste verantwoordelijkheid ook haar eigen fouten te willen erkennen.

Overigens: vroeger was het Midden-Oosten op ons vooruit, nu is het andersom.
Maar dat behoeft niet zo te blijven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 10:34   #111
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ook met de Grieken en Romeinen, enz., was het een probleem en nu weer. Of wist je niet dat de geschiedenis der mensheid vol van problemen is. En daarmee is de Bijbel echt niet goed gepraat.
Ik praat niemand goed. Mijn punt is dat iedereen evenveel of even weinig boter op het hoofd heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het gaat niet om de naam, maar om de vele mensen die verdreven zijn.
Het gaat zeker om de naam. Naam betekent in die contreien vaak herkomst en afkomst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat zeg ik ook: het heeft geen zin steeds weer partij de trekken voor het Westen en hier de joden en het probleem voor de Palestijnen hardnekkig te ontkennen. Dat doe jij.
Ik trek geen partij voor wie dan ook, behalve mezelf. Het enige dat ik zeg dat het probleem van de palestijnen voor een groot deel aan henzelf te wijten is. Dat is geen partij trekken, maar een meningsvorming gebaseerd op een analyse van de gebeurtenissen daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De terugkeer van de joden heeft alles te maken met hun religie het uitverkoren volk te zijn. 2000 Jaar lang zijn ze daarvoor door de christenen gehaat omdat ze Jezus hebben vermoord.
Nu, na de Holocaust worden ze eindelijk door de christenen gesteund, maar is er een nieuw conflict ontstaan met de islamieten die niet dulden dat de joden zijn teruggekeerd. Terwijl ze eigenlijk dezelfde God aanbidden, want Jahweh is eigenlijk dezelfde als Allah. Maar uit dat conflict kan wel een derde wereldoorlog ontstaan. Bovendien is het oorspronkelijke conflict tussen joden en christenen niet opgelost, want nog steeds willen de joden Jezus niet als hun Messias erkennen, want deze predikte alleen Gods Hemelrijk en niet Gods Rijk op aarde. Maar mijn atoomtheorie is wel Gods Rijk en wel in veel diepere zin als de joden dat hebben gedacht. Kortom: de eigenlijk Messias ben ik.
1. Dus als ik u goed begrijp, heeft u vanuit uw atoomtheorie, en uzelf als Messias aanziende, hetzelfde ideologische en religieuze probleem met Joden als de Christenen 2000 jaar lang hadden?
2. De Romeinen hebben jezus gekruisigd, niet de Joden. Een vaak voorkomende misvatting. Het is waar dat de Joden jezus niet echt genegen waren, maar de daad zelf hebben ze niet uitgevoerd.
3. Ik denk dat de tegenwoordige islamitische expansiedrang, evenals het yankee-imperialisme al veel eerder tot een mogelijke derde wereldoorlog kunnen leiden...
Dat is zo, maar ook zijn er heel veel Palestijnen verdreven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Palestijnse vluchtelingen: Rond 1948 werden 750 duizend Palestijnen verdreven of gedwongen te vluchten. In 1967 nog eens 400 duizend. Hun erkende recht op terugkeer is nooit gehonoreerd. Die gebeurtenissen hebben de grootste populatie vluchtelingen ter wereld gecreëerd
https://rightsforum.org/achtergronde...vluchtelingen/
En nog steeds worden er nederzettingen gebouwd in het gebied van de Palestijnen, dus nog steeds worden ze verdreven.
1. Het overgrote deel van die 750,000 werd door de Arabische broeders gedwongen te vluchten. Dat dus volledig in de schoenen van de Joden/Israëlis te willen schuiven, getuigt van desinformatie.
2. Als we het al over de 750,000 palestijnse vluchtelingen hebben, waarom niet meteen spreken over de 850,000 Joodse vluchtelingen die vanaf 1948 uit de Arabische landen verdreven werden? Die hebben evenmin enig recht tot terugkeer of compensatie gekregen van de Arabische landen die hen -vaak nog na pogroms, executie en plunderingen- enkel met de kleren op hun lichaam wegjoegen. Waarom hoor ik u daar niet over? Is dat niet eenzijdig van u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
egoisme dus
Nogal wiedes dat iedereen eerst aan zichzelf, en pas daarna eventueel aan de anderen. Zonder eigenliefde, geen liefde voor anderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waarom zouden zij respect op moeten brengen voor de joden die hen uit hun land hebben verdreven?
1. Zie boven. Zomaar zonder meer zeggen dat de Joden de Palestijnen uit hun land verdreven hebben, getuigt van onvolledige informatie. Het zijn vooral de Arabische broeders die dit, en de perpetualisering van de vluchtelingenstatus op hun geweten hebben. De 850,000 Joden die uit hun Arabische landen verdreven werden, zijn geen vluchtelingen meer. Sterker nog, ze zijn met volledige burgerrechten in Israël en andere landen ter wereld geïntegreerd.
2. Ik weet niet of alle palestijnen effectief autochtoon zijn in het land. Zoals in een eerdere post aangestipt, zijn er veel gastarbeiders uit omringende landen zoals Egypte, Libanon, Jordanië, Syrië en Saoedi-Arabië aan het begin van de 20ste eeuw naar de regio geïmmigreerd. En vele leiders van palestijnen zijn niet in het land zelf geboren. Prominentste voorbeeld: Arafat is een Egyptenaar die in Caïro is geboren en getogen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zoals je wilt, ieder het zijne. egoïsme dus.
Per slot van rekening komt het in het leven daarop neer. Ieder het zijne en ieder voor zich. Of dat goed, slecht of egoïstisch is? Dat is ook een kwestie van opvatting...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, je kiest duidelijk steeds voor het Westen. Een zeer eenzijdige visie.
Dan begrijpt u mij faliekant verkeerd. Zeg me in dat geval alstublieft precies waar ik zo duidelijk partij trek voor het Westen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 10:51   #112
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niet alle slaven worden mishandeld.
Gemarteld te worden is erger. Wie gemarteld wordt is sowieso een slaaf, maar wie slaaf is behoeft nog niet gemarteld te worden. Dat is ook niet in het belang van de meester die de slaaf wil laten werken. zoals je wilt.En waar komt al het geld en het oorlogstuig vandaan?
1. Wie gemarteld wordt, is geen slaaf, maar een gevangene. En slaven zijn gevangenen, maar gevangenen zijn niet noodzakelijk slaven.
2. Ik kan natuurlijk ook het omgekeerde beweren: wie een slaaf is, wordt sowieso gemarteld. Het slaaf-zijn is de marteling. Zie mijn eerdere posts over dat onderwerp.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En wie zegt dat ik zo prat ga op de almacht van de Yankees. Dat heb jij er van gemaakt.
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat u specifiek prat gaat op de almacht van de yankees. Wat ik stellen wil, is dat de meesten enkel dat nog zien, terwijl dat helemaal niet altijd de doorslagggevende factor is. Verre van, zelfs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
In het verkeer vallen er veel meer.
Dat doet er toch niet toe? Elke dode is er één teveel. De omstandigheden waarop dat gebeurt zijn volledig naast de kwestie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wat hebben onschuldige burgers in het Midden-Oosten de volkeren in het Westen gedaan? Voor het Midden-Oosten geldt hetzelfde.
Zijn we het erover eens dat de onschuldige burgers waar ook ter wereld onschuldig zijn en niets hebben misdaan? Zonder onderscheid tussen Westen of Midden-Oosten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En daar zijn veel meer onschuldige slachtoffers gevallen. Het Westen heeft over de gehele wereld huisgehouden en zijn het meest agressieve werelddeel. Ze hebben ook de atoombom uitgevonden en brengen de wereld naar de ondergang door de milieuvervuiling en kapitalistische politiek, en wat tot een derde wereldoorlog kan leiden. Ontstaan uit de ellende van Irak, waar de Amerikanen ten onrechte zijn binnen gevallen en meenden daar orde op zaken te kunnen stellen. Zo is het, maar voorlopig heeft het Westen als het meest machtigste op aarde de grootste verantwoordelijkheid ook haar eigen fouten te willen erkennen.
U maakt de fout door de wapenfeiten van het Westen met die van het Midden-Oosten van tegenwoordig te willen vergelijken. Het is dan duidelijk dat het aantal slachtoffers van het Westen hoger is dan die van de Arabieren/moslims. Niet dat die het Westen daarin niet willen overtreffen, maar dat is even een andere discussie. Ik trek de vergelijking echter door, en vergelijk vanaf het grijze verleden (zeg zo pakweg 1,400 jaar). En dan zijn de slachtoffercijfers min of meer aan elkaar gelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Overigens: vroeger was het Midden-Oosten op ons vooruit, nu is het andersom. Maar dat behoeft niet zo te blijven.
1. Het door u gehate of geminachte (ik weet niet precies wat uw gevoelens daaromtrent zijn) Israël ligt in het Midden-Oosten, en kan het Westen moeiteloos bijbenen.
2. Als de rest van het Midden-Oosten zich zo ontwikkelt als het Westen qua technologie en wetenschap, is er heel erg misschien nog hoop op een duurzame vrede.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 10:21   #113
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik praat niemand goed. Mijn punt is dat iedereen evenveel of even weinig boter op het hoofd heeft.
zou het echt zo simpel zijn?
Geen goede en slechte naties of volkeren, zoals ook goede en slechte mensen en daden?
Citaat:


Het gaat zeker om de naam. Naam betekent in die contreien vaak herkomst en afkomst.
Neen, een naam is maar een naam.
Het zijn de mensen daar die door de joden zijn verjaagd en nog steeds worden ze niet erkend.
Citaat:


Ik trek geen partij voor wie dan ook, behalve mezelf.
egoïsme dus
Citaat:
Het enige dat ik zeg dat het probleem van de palestijnen voor een groot deel aan henzelf te wijten is. Dat is geen partij trekken, maar een meningsvorming gebaseerd op een analyse van de gebeurtenissen daar.
waar is nu de gelijke hoeveelheid boter gebleven?
Neen, het is in de eerste plaats aan de joden te wijten.
Heeft God hun soms verteld dat ze terug mochten keren naar het beloofde land om daar de mensen te verjagen?
Citaat:


1. Dus als ik u goed begrijp, heeft u vanuit uw atoomtheorie, en uzelf als Messias aanziende, hetzelfde ideologische en religieuze probleem met Joden als de Christenen 2000 jaar lang hadden?
Nou, dat niet.
Dan eerder de christenen.
Mijn atoomtheorie gaat in de eerste plaats alle mensen aan en is wel deels/essentieel uit de oude bijbel ontstaan* als eenheid van jodendom en christendom als eenheid van Gods Rijk en Gods Hemelrijk.

*Maar ook uit de filosofie (Hegel) en moderne wetenschap (atomen en ruimtevaart)
Citaat:
2. De Romeinen hebben jezus gekruisigd, niet de Joden.
op aanstichting van de Joden.
En nog steeds willen zij hun eigen profeet niet erkennen.
Citaat:
Een vaak voorkomende misvatting. Het is waar dat de Joden jezus niet echt genegen waren, maar de daad zelf hebben ze niet uitgevoerd.
Die daad zelf is ook het belangrijkste niet.
Het zijn de Joden die dat zo wilden.
Citaat:
3. Ik denk dat de tegenwoordige islamitische expansiedrang, evenals het yankee-imperialisme al veel eerder tot een mogelijke derde wereldoorlog kunnen leiden...
Dat zou kunnen, maar vanuit de religieus standpunt bezien gaat het wezenlijk om een confrontatie tussen christendom en islam met als centrum de terugkeer van de joden.
Het conflict tussen Vader en Zoon, waarvan de oplossing mijn atoomtheorie is.
Citaat:
Dat is zo, maar ook zijn er heel veel Palestijnen verdreven.




1. Het overgrote deel van die 750,000 werd door de Arabische broeders gedwongen te vluchten. Dat dus volledig in de schoenen van de Joden/Israëlis te willen schuiven, getuigt van desinformatie.
2. Als we het al over de 750,000 palestijnse vluchtelingen hebben, waarom niet meteen spreken over de 850,000 Joodse vluchtelingen die vanaf 1948 uit de Arabische landen verdreven werden? Die hebben evenmin enig recht tot terugkeer of compensatie gekregen van de Arabische landen die hen -vaak nog na pogroms, executie en plunderingen- enkel met de kleren op hun lichaam wegjoegen. Waarom hoor ik u daar niet over? Is dat niet eenzijdig van u?
bedankt voor de informatie.
Dit wist ik niet.
Citaat:


Nogal wiedes dat iedereen eerst aan zichzelf, en pas daarna eventueel aan de anderen. Zonder eigenliefde, geen liefde voor anderen.
Oké, zo kan je het bekijken, maar dan moet je wel bedenken dat anderen dat ook zo zien, in deze dus de Palestijnen.
Maar wil er ooit eens vrede in de wereld komen, wat hard nodig is willen we niet alleen onder gaan, dan zullen we toch tot een visie van gezamenlijk belang moeten komen.

Uit puur egoïsme zou ik ook kunnen denken: wat kan mij dat terroristische slachtoffer in Utrecht schelen?
Citaat:



1. Zie boven. Zomaar zonder meer zeggen dat de Joden de Palestijnen uit hun land verdreven hebben, getuigt van onvolledige informatie.
ik heb het gelezen.
Citaat:
Het zijn vooral de Arabische broeders die dit, en de perpetualisering
wat betekent dat?
Citaat:
van de vluchtelingenstatus op hun geweten hebben. De 850,000 Joden die uit hun Arabische landen verdreven werden, zijn geen vluchtelingen meer. Sterker nog, ze zijn met volledige burgerrechten in Israël en andere landen ter wereld geïntegreerd.
Mooi.
Citaat:
2. Ik weet niet of alle palestijnen effectief autochtoon zijn in het land.
Ze hebben Gaza toch gekregen?
En dan is hun een stuk bij de Jordaan (Westbank) over gebleven, waar de joden nog steeds nederzettingen bouwen, tegen de wil van de Verenigde Naties.
Citaat:
Zoals in een eerdere post aangestipt, zijn er veel gastarbeiders uit omringende landen zoals Egypte, Libanon, Jordanië, Syrië en Saoedi-Arabië aan het begin van de 20ste eeuw naar de regio geïmmigreerd. En vele leiders van palestijnen zijn niet in het land zelf geboren. Prominentste voorbeeld: Arafat is een Egyptenaar die in Caïro is geboren en getogen.
Oké.
Er woonden ook al joden wat geen probleem was, maar er zijn er steeds meer gekomen, die zich als heersers zijn gedragen en de Palestijnen als tweederangs burgers.
Citaat:


Per slot van rekening komt het in het leven daarop neer. Ieder het zijne en ieder voor zich. Of dat goed, slecht of egoïstisch is? Dat is ook een kwestie van opvatting...
Het is slecht want daaruit ontstaan oorlogen en de wereld heeft een eenheid nodig, wil het overleven.
Citaat:


Dan begrijpt u mij faliekant verkeerd. Zeg me in dat geval alstublieft precies waar ik zo duidelijk partij trek voor het Westen.
Nu, je hebt gezegd dat de Amerikanen imperialisten zijn, en dat is dan het enige, voor de rest heb je mijns inziens steeds de islamieten en palestijnen beschuldigd, waarschijnlijk als tegenwicht tegen mij.

En ik heb geen zin dat allemaal precies weer na te gaan lopen en met mijn vingertje aan te wijzen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 11:07   #114
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
zou het echt zo simpel zijn?
Geen goede en slechte naties of volkeren, zoals ook goede en slechte mensen en daden?
Soms zijn de feiten veel simpeler dan de mensen het willen geloven. Of dan de mensen wijs gemaakt wordt. Volgens mijn bescheiden mening is juist dit feit de basis van oorlog en ellende. Het niet kunnen geloven dat elk volk goede en slechte mensen heeft. Let wel, ik heb het hier expres niet over gelijkwaardigheid, aangezien dat een volledig andere discussie is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, een naam is maar een naam. Het zijn de mensen daar die door de joden zijn verjaagd en nog steeds worden ze niet erkend.
1. Dus niet. In het Midden-Oosten (en niet enkel daar) refereert een naam heel vaak naar de geografische herkomst van een persoon.
2. Zoals eerder uitgelegd, werd het overgrote deel van het wegjagen door de Arabische broeders in de omringende landen gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
egoïsme duswaar is nu de gelijke hoeveelheid boter gebleven?
In het feit dat per slot van rekening iedereen op zijn eigen manier even egoïstisch is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, het is in de eerste plaats aan de joden te wijten. Heeft God hun soms verteld dat ze terug mochten keren naar het beloofde land om daar de mensen te verjagen?
Als u het over de Bijbelse Israëlieten hebt, luidt het antwoord toch ja. Dan zou u vanuit uw eigen religieuze optiek daar geen probleem mee moeten hebben. Als u het over de moderne joden heeft, dient er ook niet enkel met het vingertje naar hen gewezen te worden. Zoals enkele keren al gezegd, gebeurde het verjagen vooral door de Arabische broeders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nou, dat niet. Dan eerder de christenen. Mijn atoomtheorie gaat in de eerste plaats alle mensen aan en is wel deels/essentieel uit de oude bijbel ontstaan* als eenheid van jodendom en christendom als eenheid van Gods Rijk en Gods Hemelrijk.*Maar ook uit de filosofie (Hegel) en moderne wetenschap (atomen en ruimtevaart)
Gelieve toe te lichten. Ik begrijp u hier niet helemaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
op aanstichting van de Joden. En nog steeds willen zij hun eigen profeet niet erkennen. Die daad zelf is ook het belangrijkste niet. Het zijn de Joden die dat zo wilden.
De Romeinen hadden toch gewoon kunnen zeggen dat ze het niet deden? Het feit dat ze het toch gedaan hebben, wijst erop dat ze er toch een belang bij hadden deze daad uit te voeren? En is nu iedereen tweeduizend jaar lang kwaad op de Romeinen en hun afstammelingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
bedankt voor de informatie. Dit wist ik niet.
Graag gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké, zo kan je het bekijken, maar dan moet je wel bedenken dat anderen dat ook zo zien, in deze dus de Palestijnen.
Goed mogelijk. Maar dat werkt dus het conflict langs beide kanten in de hand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar wil er ooit eens vrede in de wereld komen, wat hard nodig is willen we niet alleen onder gaan, dan zullen we toch tot een visie van gezamenlijk belang moeten komen.
Mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Uit puur egoïsme zou ik ook kunnen denken: wat kan mij dat terroristische slachtoffer in Utrecht schelen?
En doet u dat ook?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ik heb het gelezen. wat betekent dat?
Perpetualisering komt van het Latijnse ad perpetuum, hetgeen tot in alle eeuwigheid betekent. Iets perpetualiseren betekend dus iets voor eeuwig en altijd in stand houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ze hebben Gaza toch gekregen?
En zegt u dat als iets positiefs of negatiefs? Graag enige toelichting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En dan is hun een stuk bij de Jordaan (Westbank) over gebleven, waar de joden nog steeds nederzettingen bouwen, tegen de wil van de Verenigde Naties.
Dat is dus weer een conflict van opvattingen. Iedereen zegt dat dat lapke grond van hem is. Daar moeit zich beter niemand mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu, je hebt gezegd dat de Amerikanen imperialisten zijn, en dat is dan het enige, voor de rest heb je mijns inziens steeds de islamieten en palestijnen beschuldigd, waarschijnlijk als tegenwicht tegen mij. En ik heb geen zin dat allemaal precies weer na te gaan lopen en met mijn vingertje aan te wijzen.
En is dat niet hét bewijs dat ik geen partij trek? Ik zeg dus juist dat zowel de imperialistische yankees als de expansionistische moslims hopen kluiten boter op het hoofd hebben?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 11:15   #115
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Wie gemarteld wordt, is geen slaaf, maar een gevangene.
Zo is het en nog erger dus, want een slaaf kan nog vrij buiten lopen en een gevangene niet.
Citaat:
En slaven zijn gevangenen, maar gevangenen zijn niet noodzakelijk slaven.
zo is het en een slaaf en een gevangene behoeven nog niet gemarteld te worden, wat het ergste is.
Citaat:
2. Ik kan natuurlijk ook het omgekeerde beweren: wie een slaaf is, wordt sowieso gemarteld.
en dat is niet zo.
Citaat:
Het slaaf-zijn is de marteling. Zie mijn eerdere posts over dat onderwerp.
neen, een marteling is echt iets aparts als lichamelijke mishandeling om grote pijn te bewerkstelligen.
Citaat:


Ter verduidelijking: ik zeg niet dat u specifiek prat gaat op de almacht van de yankees.
wat ook niet het geval is, integendeel.
Ik ben zelfs van mening dat de Amerikanen, die nog altijd de machtigste zijn de grootste bedreiging zijn van de wereldvrede.
Niet alleen vanwege Trump die niet met het klimaatverdrag mee wil doen, maar ook vanwege het feit dat ze de grootste wapenleveranciers zijn.
Overigens vlak gevolgd door de Sovjet Unie.
En wat het Midden-Oosten betreft hebben ze daar het oorspronkelijke kolonialisme van het Westen over genomen door zich overal mee te bemoeien en wat de ellende daar alleen maar groter heeft gemaakt.
Citaat:

Wat ik stellen wil, is dat de meesten enkel dat nog zien, terwijl dat helemaal niet altijd de doorslagggevende factor is. Verre van, zelfs.
Je blind staren op de achterlijkheid van de islam geeft eveneens een scheef beeld.
Daar eindeloos over te zeuren helpt niet.
Zie de andere topics in deze.
Citaat:



Dat doet er toch niet toe? Elke dode is er één teveel. De omstandigheden waarop dat gebeurt zijn volledig naast de kwestie.
Ik vind het erg overdreven, of je zou de moord op Frans Ferdinand van Oostenrijk (en zijn vrouw) in Sarajevo moeten bedoelen, waarmee de eerste wereldoorlog begon en waaruit de tweede is ontstaan en nu maar wachten op de derde.
Nine eleven had de aanleiding kunnen zijn, maar gelukkig is dat niet gebeurd en hebben de Amerikanen zich beperkt tot Afghanistan.
Citaat:


Zijn we het erover eens dat de onschuldige burgers waar ook ter wereld onschuldig zijn en niets hebben misdaan? Zonder onderscheid tussen Westen of Midden-Oosten?
daar zijn we het dan over eens.
Citaat:


U maakt de fout door de wapenfeiten van het Westen met die van het Midden-Oosten van tegenwoordig te willen vergelijken. Het is dan duidelijk dat het aantal slachtoffers van het Westen hoger is dan die van de Arabieren/moslims.
Zo is het.
En wat zou daarin fout moeten zijn?
Citaat:
Niet dat die het Westen daarin niet willen overtreffen, maar dat is even een andere discussie. Ik trek de vergelijking echter door, en vergelijk vanaf het grijze verleden (zeg zo pakweg 1,400 jaar). En dan zijn de slachtoffercijfers min of meer aan elkaar gelijk.
Heb je wel goed geteld....
Citaat:


1. Het door u gehate of geminachte (ik weet niet precies wat uw gevoelens daaromtrent zijn) Israël ligt in het Midden-Oosten, en kan het Westen moeiteloos bijbenen.
Dank zij het Westen kunnen de joden zich in Palestina staande houden, niet alleen vanwege geld en bewapening, maar ook dank zij de cultuur aan wetenschap en techniek.
Neen, ik heb geen eenzijdige hekel aan de joden.
Wel heb ik kritiek op hun dictatoriale en patriarchale God (evenals Jezus en Allah) en waarvoor mijn sociale en democratische religie de oplossing is.
Citaat:
2. Als de rest van het Midden-Oosten zich zo ontwikkelt als het Westen qua technologie en wetenschap, is er heel erg misschien nog hoop op een duurzame vrede.
Zo is het, en dat zal nog wel even duren.
Geduld is in deze is het beste.
Wat is een paar honderd jaar op de eeuwigheid?
Het is echt geen derde wereldoorlog waard.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 11:24   #116
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Harriechristus, de islamapologeet met extreemlinks ideeëngoed, wie had dat ooit gedacht.
Toch niet zo onschadelijk als gedacht.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 12:19   #117
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Harrie Halal
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 09:36   #118
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Harriechristus, de islamapologeet met extreemlinks ideeëngoed, wie had dat ooit gedacht.
Toch niet zo onschadelijk als gedacht.
Zo is het, van uiterst rechts naar uiterst links (ik heb zopas mijn partijblad gelezen van de SP (socialistische partij) over het Midden-Oosten.
Vandaar....

Al dat gezeur over de islam, dat helpt niet.
De Zoon ontkomt niet aan de Vader.

De hogere eenheid van beiden is de heilige geest en dat is mijn atoomtheorie.
Dus ga die eens lezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 09:38   #119
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Harrie Halal
Zo is het: eet mijn lichaam (even wachten tot ik dood ben) en eet mijn geest (nu al voorradig), want ook Allah is een microwezentje....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be