Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2019, 11:00   #61
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat hebben die godsdiensten toch allemaal dat ze vinden zich te moeten moeien met de geslachtsorganen van hun kinderen?
Blijf daar gewoon af!
Deze godsdienstfanaten beledigen op deze manier hun eigen god. De mens werd zo 'geschapen', maar toch moet daar absoluut aan gesneden worden. Vinden zij dan dat god een fout heeft gemaakt? Voelen zij zich verheven boven hun god? In hun eigen termen is dit godslastering in de ergste graad. Een ongelovige wordt voor minder de keel overgesneden.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 april 2019 om 11:14.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 11:12   #62
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Deze godsdienstfanaten beledigen op deze manier hun eigen god. De mens werd zo 'geschapen', maar toch moet daar absoluut aan gesneden worden. Vinden zij dat god een fout heeft gemaakt? Voelen zij zich verheven boven hun god? In hun eigen termen is dit godslastering in de ergste graad.
Juist.
Effe God zijn werk verbeteren, want helemaal goed was het toch niet.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 16:06   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kunt al lezen!
"Moderne" Joden doen inderdaad een ceremonie die herinnert aan de besnijdenis, maar waarbij niet echt meer gesneden wordt.
Ah, dan is er dus geen enkel probleem om het "echt snijden" bij wet te verbieden he.
Die ceremonieen waar men doet alsof mogen dan nog altijd. Zoals men op theater mag doen alsof men de kop van de andere afkapt met een plastieken bijl, he.

edit: misschien ook een ideetje voor het onverdoofd slachten ? Men kan daar dan ook doen alsof men het beest keelt...

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2019 om 16:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 17:03   #64
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Deze godsdienstfanaten beledigen op deze manier hun eigen god. De mens werd zo 'geschapen', maar toch moet daar absoluut aan gesneden worden. Vinden zij dan dat god een fout heeft gemaakt? Voelen zij zich verheven boven hun god? In hun eigen termen is dit godslastering in de ergste graad. Een ongelovige wordt voor minder de keel overgesneden.
Ze volgen meer hun profeet dan hun god
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 19:56   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, dan is er dus geen enkel probleem om het "echt snijden" bij wet te verbieden he.
Die ceremonieen waar men doet alsof mogen dan nog altijd. Zoals men op theater mag doen alsof men de kop van de andere afkapt met een plastieken bijl, he.

edit: misschien ook een ideetje voor het onverdoofd slachten ? Men kan daar dan ook doen alsof men het beest keelt...
Lang geleden, toen ik nog moest van mijn ouders, deden ze mij ook in de kalotenkerk doen alsof ik kannibaal was.
"Het lichaam van Christus" werd op mijn tong gekwakt.
(maar van zijn bloed heb ik nooit mogen drinken, de beuzakken)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be