Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2019, 15:24   #901
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard Vlaanderen lanceert ‘moonshot’ van 400 miljoen voor klimaat.

Vlaanderen lanceert ‘moonshot’ van 400 miljoen voor klimaat.

Citaat:
Vlaanderen gaat de komende twintig jaar elk jaar 20 miljoen euro investeren in innovatie en onderzoek om CO2-neutraal te worden tegen 2050. Dat heeft Vlaams minister van Economie en Innovatie Phillippe Muyters (N-VA) bekendgemaakt.
Dat lijkt mij best een goed plan als men het geld er voor heeft of is men daar al te laat met gestart?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 16:42   #902
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vlaanderen lanceert ‘moonshot’ van 400 miljoen voor klimaat.



Dat lijkt mij best een goed plan als men het geld er voor heeft of is men daar al te laat met gestart?
Veel te laat, en met een budget dat lager is dan het waterzuiveringsbudget van een raffinaderij om dokwater in te nemen en gezuiverd dokwater in de schelde te lozen lijkt het me gewoon spelen met zakcentjes.

Je kan je beter afvragen welke consultants er de job mogen doen voor dat geld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 16:45   #903
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Veel te laat, en met een budget dat lager is dan het waterzuiveringsbudget van een raffinaderij om dokwater in te nemen en gezuiverd dokwater in de schelde te lozen lijkt het me gewoon spelen met zakcentjes.

Je kan je beter afvragen welke consultants er de job mogen doen voor dat geld.
Dat lijkt mij dan ook DE HAMVRAAG.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2019 om 16:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:37   #904
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat lijkt mij dan ook DE HAMVRAAG.
De hamvraag blijft: Is er een reserveplaneet ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 23:34   #905
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De hamvraag blijft: Is er een reserveplaneet ?

Moeten we een reserveplaneet hebben?
Met genoeg energie kunnen we het gerust blijven doen op moeder aarde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 10:34   #906
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De hamvraag blijft: Is er een reserveplaneet ?

Ik heb er geen idee van of die bestaat maar het lijkt mij in dat grote heelal niet onmogelijk dat er ergens wat lichtjaren verder een gelijkaardige planeet als de Aarde rondjes om de zon draait.

Men is er anders naarstig naar op zoek met aantal raketten dat men de ruimte instuurt de laatste tijden en niet alleen de VS.

Maar dat heeft volgens mij een heel andere reden en die is:

Zo snel mogelijk een andere 'leefbare' planeet vinden want de overbevolking van moeder Aarde swingt de 'pan' uit.

Kwestie van er dan een hoop naar die andere planeet te kunnen afschieten?

Vrij recent hebben ze er eentje ontdekt dacht ik.

NASA's Kepler Discovers First Earth-Size Planet In The Habitable Zone.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2019 om 10:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 14:47   #907
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De hamvraag blijft: Is er een reserveplaneet ?

We kunnen niks doen met een reserve planeet. Immers, de technologie die nodig is om ernaartoe te gaan met 10 miljard mensen is veel en veel complexer dan de technologie om op aarde blijven te leven, of in een baan rond de zon.

Dat is een beetje zoals vanaf het Oostendse strand naar midden in de Atlantische oceaan zwemmen om daar een sloep te recupereren om naar Engeland kunnen te varen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 15:51   #908
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We kunnen niks doen met een reserve planeet. Immers, de technologie die nodig is om ernaartoe te gaan met 10 miljard mensen is veel en veel complexer dan de technologie om op aarde blijven te leven, of in een baan rond de zon.

Dat is een beetje zoals vanaf het Oostendse strand naar midden in de Atlantische oceaan zwemmen om daar een sloep te recupereren om naar Engeland kunnen te varen.
Waarom wil je 10 000 000 000 stuks kiesvee transporteren en de reserveplaneet direct verkloten?
252 mensen en een bank met eicellen/zaadcellen zijn genoeg hoor. Dan is er wel een tijd voor het allemaal naar de maan is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 maart 2019 om 15:52.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 18:31   #909
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom wil je 10 000 000 000 stuks kiesvee transporteren en de reserveplaneet direct verkloten?
252 mensen en een bank met eicellen/zaadcellen zijn genoeg hoor. Dan is er wel een tijd voor het allemaal naar de maan is.
Ah, maar dat is een raar gedacht, he. Als je een reddingssloep hebt op een schip, dat is dan toch niet om embryo's op te zetten, zodat, als het schip vergaan is, en alle passagiers verzopen, er "nieuw leven" kan ontstaan op het onbewoonde eilandje waar die reddingssloep zal aanspoelen, nee ?

De bedoeling is toch om de passagiers van het zinkende schip te redden, zou ik denken ? Waarom zouden wij zaad moeten sturen naar een "reserve planeet" ? De bedoeling van die "reserve planeet" is toch om met het huidige volk naartoe te gaan als deze planeet zinkt, nee ?

Ik zou zeggen, als ik toch moet verzuipen als het schip ondergaat, dan is er geen nut voor een reddingssloep : wat kan het ons schelen dat er ergens "nieuw leven" ontstaat als we zelf verzuipen ?

Nu kan je zeggen: "jamaar, is dat niet het doel van het leven, om U voort te zetten (en anderen niet) ?". Ja, dat wel. Maar dan moeten het enkel MIJN embryo's zijn die meemogen. Dan wel. Maar meebetalen opdat ANDERMANS' embryo's ergens naartoe kunnen, daar is geen sprake van he !

En we kunnen dat nog anders zien, ook. Ik denk NIET dat de aarde geen "opvolgers" zal hebben als wij de pijp uit zijn. In tegendeel. Ik denk zelfs dat het ONZE opvolgers zijn die ons de pijp zullen uitsturen. Je weet dat ik denk dat dat "intelligente machines" zijn. Welnu, ik heb meer bewondering, en meer zin dat intelligente machines ons opvolgen, dan dat er een biologische voortzetting van de mensheid (die dus achterhaald zal zijn door machines) ooit ergens verder gezet wordt. Als wij iets "beters" hebben uitgevonden, namelijk machinaal leven, dan is menselijk biologisch leven nergens meer nuttig voor. En is het zinloos om dat op een reserve planeet gaan te kweken.

Trouwens, veel kans, in dat geval, dat tegen dat die embryo's ginder toekomen, ze al achterna gezeten zijn door machine-jagers die hen natuurlijk omzeep gaan helpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 19:22   #910
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, maar dat is een raar gedacht, he. Als je een reddingssloep hebt op een schip, dat is dan toch niet om embryo's op te zetten, zodat, als het schip vergaan is, en alle passagiers verzopen, er "nieuw leven" kan ontstaan op het onbewoonde eilandje waar die reddingssloep zal aanspoelen, nee ?
We zitten hier dan ook met een extreem "Titanic" probleem. We moeten die reddingsloep maken met onze blote handen van een zinkend stalen schip.

Citaat:
De bedoeling is toch om de passagiers van het zinkende schip te redden, zou ik denken ? Waarom zouden wij zaad moeten sturen naar een "reserve planeet" ? De bedoeling van die "reserve planeet" is toch om met het huidige volk naartoe te gaan als deze planeet zinkt, nee ? Ik zou zeggen, als ik toch moet verzuipen als het schip ondergaat, dan is er geen nut voor een reddingssloep : wat kan het ons schelen dat er ergens "nieuw leven" ontstaat als we zelf verzuipen ?
Exact wat onze Klimaatactivisten wel propaganderen, "iedereen" moet zijn steentje bijdragen voor het klimaat.
Wat er niet hardop bijgezegd wordt is dat "iedereen" niet betekend "ook klimaatleiders"
Anders hadden ze uw voorstel, hun eigen verbruik delen door 5, wel gevolgd.
We zien dit soort van "iedereen" ook bij de meeste grote NGO's
Citaat:
Nu kan je zeggen: "jamaar, is dat niet het doel van het leven, om U voort te zetten (en anderen niet) ?". Ja, dat wel. Maar dan moeten het enkel MIJN embryo's zijn die meemogen. Dan wel. Maar meebetalen opdat ANDERMANS' embryo's ergens naartoe kunnen, daar is geen sprake van he !
Genetische variatie is geen slechte zaak.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 07:38   #911
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom wil je 10 000 000 000 stuks kiesvee transporteren en de reserveplaneet direct verkloten?
252 mensen en een bank met eicellen/zaadcellen zijn genoeg hoor. Dan is er wel een tijd voor het allemaal naar de maan is.
Zelf 20 mensen naar een andere bewoonbare planeet brengen is een onmogelijke opdracht.
Een ruimtevaartuig doet er meer dan 15 jaar over om ons zonnestelsel te verlaten;
De invloed van gewichtloosheid op het menselijke lichaam is immers en zelfs na 15 jaar in de ruimte zou een mens problemen hebben om terug op aarde te kunnen leven, laat staan dat iemand die in gewichtloosheid is geboren op aarde zou moeten gaan leven.
Daarnaast zit je nog met al de steentjes die door de ruimte vliegen, die gevaar opleveren om gaatjes in het ruimte tuig te maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 08:53   #912
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zelf 20 mensen naar een andere bewoonbare planeet brengen is een onmogelijke opdracht.
Een ruimtevaartuig doet er meer dan 15 jaar over om ons zonnestelsel te verlaten;
De invloed van gewichtloosheid op het menselijke lichaam is immers en zelfs na 15 jaar in de ruimte zou een mens problemen hebben om terug op aarde te kunnen leven, laat staan dat iemand die in gewichtloosheid is geboren op aarde zou moeten gaan leven.
Daarnaast zit je nog met al de steentjes die door de ruimte vliegen, die gevaar opleveren om gaatjes in het ruimte tuig te maken.
Wie spreekt er over een bewoonbare planeet?
Zolang de zwaartekracht tolereerbaar is, en er een atmosfeer die kan verwerkt worden tot ademlucht kunnen we er uit de voeten.
Al de rest is een kwestie van energie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 17:53   #913
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie spreekt er over een bewoonbare planeet?
Zolang de zwaartekracht tolereerbaar is, en er een atmosfeer die kan verwerkt worden tot ademlucht kunnen we er uit de voeten.
Al de rest is een kwestie van energie.
Dat is kern v.d. zaak: energie.
De rest is van 2de rang.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 20:13   #914
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is kern v.d. zaak: energie.
De rest is van 2de rang.
Ergo, we kunnen het gemakkelijkste op deze planeet blijven, en genoeg energie inzetten om een beperkter aantal mensen een levensstandaard te geven die ze willen.

En neen, die levensstandaard is niet die van Noord Koreaanse rijstboer die DE GLORIEUZE LEIDER dankt als de uitgemergelde dorpsbuffel nog een dag langer kan verdersukkelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 06:38   #915
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is kern v.d. zaak: energie.
De rest is van 2de rang.
Inderdaad, we hebben TONNEN EN TONNEN energie nodig. Hoe meer goeiekope energie in overvloed, hoe beter we alle andere problemen kunnen aanpakken.

Dat is dan ook de reden waarom Groen en zijn vrienden daar RADIKAAL TEGEN ZIJN, want zij willen niet dat mensen problemen kunnen oplossen. Als ze immers problemen kunnen oplossen, dan worden ze niet gedwongen om "anders gaan te leven" en valt de groene ideologie in duigen.

Energie, volgens de groene ideologie, moet schaars zijn, zodat mensen gedwongen zijn om een bijzonder zuinige levensstandaard erop na te houden, en tot weinig dingen in staat zijn. Dat dwingt hen dan om "dicht bij de natuur" (als een holbewoner) te leven. Dat is "anders gaan leven". Eens mensen daarvan geindoctrineerd zijn, is uw politieke macht gegarandeerd. Een beetje zoals godsdiensten destijds. Eens ge uw moraliteit hebt opgesolferd, zijt ge de farao.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 08:38   #916
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, we hebben TONNEN EN TONNEN energie nodig. Hoe meer goeiekope energie in overvloed, hoe beter we alle andere problemen kunnen aanpakken.
Kernduikboten zijn daar een prachtig voorbeeld van. De enige reden waarom die nog een haven bezoeken is de bemanning. Die willen ook nog eten.
Maar zo'n ding groot genoeg, steek er een high tech stuk landbouw in, en zelfs dat wordt minder belangrijk.
Citaat:
Dat is dan ook de reden waarom Groen en zijn vrienden daar RADIKAAL TEGEN ZIJN, want zij willen niet dat mensen problemen kunnen oplossen. Als ze immers problemen kunnen oplossen, dan worden ze niet gedwongen om "anders gaan te leven" en valt de groene ideologie in duigen.
Een hele hoop "volwassen" mensen willen of kunnen geen problemen oplossen. Die kunnen zelfs niet zelfstandig leven.

Citaat:
Energie, volgens de groene ideologie, moet schaars zijn, zodat mensen gedwongen zijn om een bijzonder zuinige levensstandaard erop na te houden, en tot weinig dingen in staat zijn. Dat dwingt hen dan om "dicht bij de natuur" (als een holbewoner) te leven. Dat is "anders gaan leven". Eens mensen daarvan geindoctrineerd zijn, is uw politieke macht gegarandeerd. Een beetje zoals godsdiensten destijds. Eens ge uw moraliteit hebt opgesolferd, zijt ge de farao.
Het voorbeeld bij uitstek, de "moraliteit" die NGO's verkopen zorgt ervoor dat de leiders van die NGO's het wel beter hebben dan hen die die moraliteit volgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 11:34   #917
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

De Groenen gaan het probleem gewoon nooit kunnen oplossen.

Toch spartelen zij als Duivels in een wijwatervat in den ronde.

Groen zet rechts een hak.

Bij sommige discussie's halen de Groenen verbaal misschien wel een zeker gelijk of blijft het bij wat geblaat voor Mei 2019?

Naast al dat geblaat:

‘Wereld vergaat niet als we morgen niet voor artikel 7bis stemmen’

Klimaatwet botst op Vlaamse weerstand.

Citaat:
Als artikel 7bis nu niet gewijzigd kan worden, moet dat artikel opnieuw voor herziening vatbaar verklaard worden. Daarover wordt woensdag in het parlement gedebatteerd, maar de kans is klein dat er een meerderheid is voor een lijst met artikelen uit de Grondwet die voor herziening vatbaar verklaard worden. De MR van premier/voorzitter Michel neemt daarin wel een heel bijzondere houding in. Ze wil morgen artikel 7bis herzien. Maar als dat niet lukt, wil ze dat artikel niet voor herziening vatbaar verklaren om het in de volgende bestuursperiode te doen. De MR wil de Grondwet na 2019 helemaal gesloten houden. ‘Anders openen we de doos van Pandora.’
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2019 om 11:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:32   #918
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De Groenen gaan het probleem gewoon nooit kunnen oplossen.
vooral omdat ze begonnen zijn met het erger te maken...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 12:29   #919
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
vooral omdat ze begonnen zijn met het erger te maken...
Groenen zijn het inderdaad véél erger gaan maken dat klopt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 16:43   #920
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Groenen zijn het inderdaad véél erger gaan maken dat klopt.
Wait & see
26 mei...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be