Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2008, 12:25   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nee. Gierige ouders zijn er altijd geweest.
sni van gierig zijn e. Als die jongen nu zelf wat extra geld wil bijverdienen + ervaring opdoen voor later! Dan is da toch schoon zeker
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:26   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Let gij maar dat jij die extra spaarcent op het eind van de maand er niet door kwijtspeelt ...
Ik heb geen belastingvoordeel aan mijn kids en mijn ex is toch weg met het kindergeld en krijg geen onderhoudgeld voor hen dankzij het Belgische gerecht, ik verlies in het slechtste geval dus enkel het voordeel van hun gratis lijn-abonnement, wat 159€ per jaar uitmaakt.
Want zelfs als hij 10.000€ per jaar verdiend, stijg ik nog niet in belastingschijf.
heb nog zo'n 25.000€ reserve voor ik stijg in belastingschijf.

En hun rente op hun spaargelden is nog belastingsvrij, zoveel hebben ze er nog niet opstaan, dat die interest belast word.

Trouwens als dat wel zo is, dan heb ik dat graag over voor hen en hun toekomst.
Zij zijn mij meer waard dan alle geld op de wereld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:30   #23
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gierig, ikke.
Jongen, mijn zoons hebben hier elke de nieuwste pc staan met de nodige rand-apparatuur, voor elk een eigen pc wel te verstaan.

Mijn oudste heeft hier reeds een brommer staan hoewel hij nog geen rijbewijs heeft.

Zij hebben hier elk een synthesizer staan en hebben gezamelijk een discobar-installatie.
En nog niet genoeg? Toch zielig dat die kindjes op zo'n jonge leeftijd al zo verslaafd zijn aan de consumptiemaatschappij... Niet dat het mij verder wat kan schelen: de mensheid is allang naar de verdoemenis. Zolang ze maar niet voor mijn voeten lopen.

Citaat:
Maar zij moeten gewoon leren dat in het leven zelfs de zon niet meer gratis opgaat en er voor alles betaald en dus geld verdiend moet worden.

Het is trouwens helemaal niet verkeerd en zelfs wettelijk toegestaan om een kind eigen geld te laten verdienen, zolang er geen uitbuiting gebeurd, mag een 8 jarige zelfs miljoenen verdienen.
Maar niet iedereen kan in de showbis terecht of denk je dat die kinderidolen gratis optreden?

Het is juist door hen als kind reeds te laten ondervinden dat men enkel iets bekomt door eigen inspanningen, dat zij de zaken terug naar waarde gaan kunnen schatten en er terug respect voor gaan krijgen.
Hopelijk kunnen ze ook immateriële zaken naar waarde schatten...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:33   #24
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
... mijn ex is toch weg met het kindergeld ...
dan moet zij opletten
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:34   #25
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
En nog niet genoeg?
kerel...als dienen jongen wat extra geld wil om savonds uit te geven... Wat is er daar abnormaal aan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:38   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
ga je niet verantwoorden, Jantje.

Ik vind het prima dat een kind leert werken voor extraatjes, en één van de grootste geschenken die je kunt geven is ze leren zichzelf te redden.
Ik verantwoord mij niet hoor.

Maar ik vind dat mensen idd maar eens moeten leren dat wat men leert als kind, heel de toekomst van een mens bepaald en juist bepaald of een maatschappij leefbaar blijft of veranderd in een hels gedrocht.

De meeste problemen met de jongeren nu, komen immers juist door het feit dat ze niets meer naar waarde kunnen schatten en omdat ze geen eigen plaats meer kunnen zoeken in onze maatschappij.

De toekomst behoord immers toe aan de doeners-dromers en niet aan de luiaarden.

Mijn zonen hebben een droom en weten dat zij zelf moeten werken en eigen initiatief moeten nemen om die waar te maken en niet moeten denken en hopen dat ik en de maatschappij hen dat op een gouden schoteltje gaan geven.
want zo werkt dat niet, enkel dat waar men zelf voor gewerkt en gezweet heeft kan men met trots en respect behandelen, want van wat men gratis krijgt weet men de waarde niet in te schatten en dus zal men dat niet respecteren.

Dat is trouwens het grootste probleem in de Europese maatschappij, er word te veel gratis gegeven, zelfs aan eigen kinderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:43   #27
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
kerel...als dienen jongen wat extra geld wil om savonds uit te geven... Wat is er daar abnormaal aan?
Ik heb nergens gesteld dat dat abnormaal is. Integendeel: dat het de normaalste zaak van de wereld is geworden, d�*t is nu juist verontrustend.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:45   #28
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb nergens gesteld dat dat abnormaal is. Integendeel: dat het de normaalste zaak van de wereld is geworden, d�*t is nu juist verontrustend.
what ever...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:47   #29
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

ja inderdaad. Normaal/verontrustend/normaal...
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:47   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb nergens gesteld dat dat abnormaal is. Integendeel: dat het de normaalste zaak van de wereld is geworden, d�*t is nu juist verontrustend.
Wat is het nu? Geven de kids te veel uit of zijn de ouders te gierig? Je blaast hier warm en koud als een goed gesmeerde windhaan.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 12:50   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kids willen de dag van vandaag playstation 3, ipod, plasma tv, zware computer, blue rays, geluidsinstallaties......

Ik denk dat daar het probleem zit. Het consumptiepatroon van de jongere is gewoon compleet veranderd. Vroeger deden we het met speelgoed en strips.

Kwa uitgaan is er niet veel veranderd, denk ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 13:00   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
En nog niet genoeg? Toch zielig dat die kindjes op zo'n jonge leeftijd al zo verslaafd zijn aan de consumptiemaatschappij... Niet dat het mij verder wat kan schelen: de mensheid is allang naar de verdoemenis. Zolang ze maar niet voor mijn voeten lopen.



Hopelijk kunnen ze ook immateriële zaken naar waarde schatten...
Niet goed gelezen in één van mijn vorige postings?
Zij willen een eigen bedrijf gaan runnen.
En daar hebben zij geld voor nodig, want ze willen dat dat bedrijf reeds rendabel is op het ogenblik dat zij de schoolbanken verlaten.

En als zij enkel materiële zaken naar waarde zouden kunnen schatten, dan woonde zij nu bij hun moeder, want die is veel gewilliger om haar portemonnee en te doen dan ik.
Hun zusters hebben elke nog een eigen TV, psp, spelcomputer en zo verder op hun slaapkamer/studio staan en lopen steeds in de nieuwste mode rond.
Maar mijn zoons wonen juist hier, omdat ik er ben voor hen en niet dag en nacht aan het werken ben om alles te kunnen betalen waar zij van dromen.

En terwijl zij aan het werken zijn of bezig zijn met een naschoolsopleiding zoals hun muziekschool of internet opleiding voor bepaalde zaken die zij niet op school leren, zitten hun zusters te shoppen of in een pretpark.
Zij weten dus immatriële zaken naar waarde te schatten. Beter zelfs dan veel volwassenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 13:05   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet goed gelezen in één van mijn vorige postings?
Zij willen een eigen bedrijf gaan runnen.
En daar hebben zij geld voor nodig, want ze willen dat dat bedrijf reeds rendabel is op het ogenblik dat zij de schoolbanken verlaten.

En als zij enkel materiële zaken naar waarde zouden kunnen schatten, dan woonde zij nu bij hun moeder, want die is veel gewilliger om haar portemonnee en te doen dan ik.
Hun zusters hebben elke nog een eigen TV, psp, spelcomputer en zo verder op hun slaapkamer/studio staan en lopen steeds in de nieuwste mode rond.
Maar mijn zoons wonen juist hier, omdat ik er ben voor hen en niet dag en nacht aan het werken ben om alles te kunnen betalen waar zij van dromen.

En terwijl zij aan het werken zijn of bezig zijn met een naschoolsopleiding zoals hun muziekschool of internet opleiding voor bepaalde zaken die zij niet op school leren, zitten hun zusters te shoppen of in een pretpark.
Zij weten dus immatriële zaken naar waarde te schatten. Beter zelfs dan veel volwassenen.
Dat is wel netjes.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 13:07   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb nergens gesteld dat dat abnormaal is. Integendeel: dat het de normaalste zaak van de wereld is geworden, d�*t is nu juist verontrustend.
Nee, hoor.
Het is tenwoordig zelfs een uitzondering dat een 16 jarige zelf gaat werken om iets te bekomen.

Dat is nu juist waar de bedrijven over klagen, de jongeren doen tijdens hun studiejaren geen ervaringen meer op in het bedrijfsleven en weten dus niet hoe het er echt aan toegaat in die wereld als ze de schoolbanken verlaten.
Want ze hebben enkel nog de theoretische kennis als ze de schoolbanken verlaten en totaal geen praktijk ervaringen in echte bedrijven, waar de werkdruk heel anders ligt dan in de schoolse mini-ondernemingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 13:59   #35
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mijn zoon van 15 jaar( word dit jaar 16) heeft dat woensdag ook gedaan, om als werkstudent aan de slag te kunnen. Hij wil op zijn 22ste een eigen bedrijf runnen.
En hij is gisteren aan de slag gegaan als kantoorhulp tegen 8.65€ per uur, wat volgens mij niet slecht is voor een 15jarige die een opleiding BI aan het volgen is.
Hij heeft dus direct een jobje gekregen en heeft nu reeds te horen gekregen dat hij alle zaterdagen en in de schoolvakantie ook hele dagen mag gaan werken in dat bedrijf. Hij helpt op de IT afdeling van een Natie in de haven van Antwerpen.
persoonlijk vind ik dat een vijftienjarige niet hoort te werken.
vreselijk onliberaal ik weet het, en voor sommigen wellicht een brutale aanval op het recht om zich moe te maken, maar toch.
er zijn zoveel 18 plussers die geen job vinden, geef die dan voorrang hé.
op vijftien jaar hebt ge dat geld echt niet nodig.
bovendien, de trend om steeds jonger te gaan werken, zorgt voor sociale druk bij vijftienjarigen die niet werken. die zullen van hun ouders misschien te horen krijgen 'die van hier tegenover werkt elk weekend, en gij niet, luierik.'
mogen jongeren van 15 jaar zich straks ook nog amuseren en kind zijn ipv zich kapot te werken?
of wordt 'vrije tijd' straks helemaal taboe?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 14:03   #36
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
En nog niet genoeg? Toch zielig dat die kindjes op zo'n jonge leeftijd al zo verslaafd zijn aan de consumptiemaatschappij...
Dus als de ouders dingen niét kopen zijn ze gierig, en als ze het wél kopen promoten ze de consumptiemaatschappij?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 14:04   #37
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
persoonlijk vind ik dat een vijftienjarige niet hoort te werken.
vreselijk onliberaal ik weet het, en voor sommigen wellicht een brutale aanval op het recht om zich moe te maken, maar toch.
er zijn zoveel 18 plussers die geen job vinden, geef die dan voorrang hé.
op vijftien jaar hebt ge dat geld echt niet nodig.
bovendien, de trend om steeds jonger te gaan werken, zorgt voor sociale druk bij vijftienjarigen die niet werken. die zullen van hun ouders misschien te horen krijgen 'die van hier tegenover werkt elk weekend, en gij niet, luierik.'
mogen jongeren van 15 jaar zich straks ook nog amuseren en kind zijn ipv zich kapot te werken?
of wordt 'vrije tijd' straks helemaal taboe?

Jongeren van vijftien vinden het allicht niet fijn dat je hen 'kinderen' noemt.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 14:29   #38
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Jongeren van vijftien vinden het allicht niet fijn dat je hen 'kinderen' noemt.
nee, want ze werken al. en ze roken.
dus zijn het grote dames en heren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 14:41   #39
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Voorts neem ik er akte van dat kinderarbeid weer in de mode is.
Eigenlijk is het (op dit moment) juist héél positief wat Jantje's zoon doet en zou hij moeten worden aangemoedigd.

Lees: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...20735556071204

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 20 januari 2008 om 14:42.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 14:45   #40
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mijn zoon van 15 jaar( word dit jaar 16) heeft dat woensdag ook gedaan, om als werkstudent aan de slag te kunnen. Hij wil op zijn 22ste een eigen bedrijf runnen.
That's the spirit!
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be